Ritkán írok ilyen fórumokba de most kénytelen vagyok egy velem történt sajnálatos bug miatt.
Végigtoltam az elsõ Stalkert, az szép is volt jó is, pár patch és sima ügy.
A Clear sky viszont botrányosan bugos volt mikor én toltam. Frankón óránként kellett valami megoldás után kutatnom mert szétesõben volt a játék. És ne mondja nekem senki, hogy "Mekkora balfasz, hogy nem tud egy PATCH exére kattintani!!" mert 4-5 mindig mást javító patchet raktam fel a cuccra de olyan orbitális bugok voltak, hogy nem engedte a játék, hogy átlépjek egyik régióból a másikba, pedig mûködnie kellett volna. Na de még erre is találtam megoldást... Na de akkor telt be a pohár mikor olyan 4-6 óra játék után volt egy figura akinek ha kb 50 m-es rádiuszába léptem kifagyott a játék.
Na ekkor uninstallálta a faszba káromkodva a játékot, kapják be. Majdnem annyi idõt töltöttem patch-ek meg megoldásokat kutatva mint amennyit játszottam, nem vicc.
Pripjat már játszható volt de valami penetránsan szar a sztori sajnos.
Elég sok BALFASZ kommentelõ írt már ide, úgyhogy nekem már kötelezõ megjegyeznem pár dolgot.
A Stalker nem CODhoz hasonlítható FPS, hanem más.
Most mondanám is, h miért nem, de a lényeg, hogy van benne inventory, itemek, fejlesztések, stb. Tehát az egész egy RPG szerû dolog.
Az tény, hogy eléggé bugos, de akinek van esze, leszedi a patcheket, meg vmi overhaul modot felrak, és máris minimálisra csökkent a bugok száma.
SoC (1. rész) most Oblivion Lost 2.2 moddal fut fél éve, és azóta nem láttam bugot. Egyébként meg fasznak kell egyedül modolgatni... meg kell várni, míg hozzáértõ megcsinálja, mert a konfigurációs fileoknál nagyon szépen belelehet szarni a rendszerbe, és annak legjobb esetben is fagyás lessz a vége.
Szóval, a Stalker VILÁGA ami érdekes, és nem pedig a játéka maga, ami persze hogy nem valami nagy cucc. Hozzáteszem, még így is lazán felülmúlja a cigány CounterStrike-ot. Egyébként meg az egész horror szerû, és ha a lenti lúzer kommentelõk nem rookie módban, hanem pl veteránban játszanának, lehet össze is fosnák magukat. Call of Pripyatban már énis komolyabban szorongtam pár környéken, mert teljesen bele tudtam élni magam a játékba.
Mellesleg magyarországon is rendeznek már STALKER LARP-ot. idén eddig 2 is volt.
(Live Action Role Playing)
Továbbbá. A GSC Egy mezei szoftvergyártó cégnek számított a nagy STALKER-ig, ami csak igen nehezen jött meg. Abból hozza magát fel szépen.
Melyik hülye várja el, hogy egy mondjuk ArenaNet szintû szervezettséggel és profizmussal dolgozzanak.
ÉN NAGYON VÁROM MÁR A MÁSODIK RÉSZT ! :)
Addigis, élõben játszok >:F
Azt hittem hogy a film!
Ha kihozzák konzolra is, akkor vagy fejlesztenek egy PC-s játékot és butítják konzolra (ideális eset) v. fejlesztenek egy szar konzol játékot, ami majd senkinek sem kell PC-n.
Mindenesetre elég sanszos, hogy az elsõ rész lesz az, amivel továbbra is játszani lehet majd PC-n, mint a Suppreme Commander, aminél a 2. résszel csak a konzolosok játszanak.
Az hogy te mikben hiszel az nem jelent semmit, már bizonyítottad más topikban is. De az a tény hogy !rétegjátékokat! is (ofp, arma sorozat) több milliós nagyságrendben adnak el, nem igazán ezt támasztja alá... a stalker pedig nem igazán rétegjáték, sokkal mainstreamebb.
Mondtál egy fontos dolgot: patch!
A GSC még nem tart ott hogy DDL-ben adja ki a játék hibajavításait, vagy akár magának a játéknak a felét. És ezért mindenképp megérdemlik a tiszteletet :D
"4 millát adtak el és becsüljék meg a pc-seket? 4 millát xy év alatt 3-4 Stalker játék...Komoly megbecsülendõ adat lol:DDD"
Ne vedd készpénznek ezt az adatot, az sg-s cikkírók "tájékozottságát" figyelembe véve, ugyanis egy 2008 novemberi bejegyzés alapján csak a SOC-ból 1,7 millánál tartottak ;)
Lehet hogy az a 4 milla az alapjátékra vonatkozik.
mint írtam max az elsõ patchekig volt zavaróan bugos, aztán nem (nem mintha sok jóval nagyobb költségvetésû játék nem lenne konkrétan játszhatatlan patchek elõtt (pl nfs shit)).
Stalker egy single játék volt, nagyon jól felépített, néhány patch után már bugokból sem volt sok, emellett gépigénye sem volt nagy, fõleg mert széles körben lehetett configolni (gyak egy geforce4 ti-n is simán lehet vele játszani).
Konzoljáték gagyi, lásd mafia2.
Mafia1: autók csúsztal, sokat igen nehéz volt vezetni. Fegyverek visszarúgtak, tommygunnal csak rövid sorozatokat volt érdemes lõni.
Mafia2 immár konzolra: autó úgy mozog mint egy szappantartó a bobpályán, fegyverek nem rúgnak vissza, minden elveszett amiben az 1 kiemelkedett a többi közûl.
Konzol mindig gagyibb játékokat eredményez, mert a kontroller gagyi, és a játékosok is kihívás helyett csak gyorsan végig akarnak vinni mindent
Sima sandbox fps? Lássuk csak: volt valaha ilyen hangulatos, ilyen jól felismerhetõ környezettel felépített játék? Nemnagyon. Ilyen élethû fegyverkezelés(röppája, visszarúgás, elakadás), és karakter menedzselés(súlykorlát, besugárzódás, vérzés, kajálás)? Messze nem.
Bugos? Hát aki egy patchet nem képes felrakni annak biztos. Furcsa módon nekem sikerült rákattintani a patch exéjére, és 4 végigjátszás után nem tudnék komolyabb bugot mondani.
Nem vagyok konzolhater, régóta egy x360-on filózom. Inkább buta konzolplayer hater vagyok akik 90%-ban alkotják a konzoljátékosok táborát, és már a pacman is túl bonyolult nekik, ezért egyre butábbak a játékok.
Menjél szépen indítsd el a drm-es assasins creedet, és örüljél (tudom hogy szereted a drm-et :D),
Mert a Stalker nem sablonszar:D
Egy mezei sandbox szerû környezetbe bújtatott hent fps semmimás.
Ja de. Minden idõk egyik legbugosabb fps-e is egyben.
4 millát adtak el és becsüljék meg a pc-seket? 4 millát xy év alatt 3-4 Stalker játék...Komoly megbecsülendõ adat lol:DDD
"remélem a konzol miatt nem fogják elgagyisítani"
A konzol miatt legfeljebb tökéletesítenék (kevesebb bug), konzol nem= gagyi ilyet csak a tudálékos ostoba konzojátékot maximum kirakatban vagy boltban látó konzolhater seggfejek írnak.
na ne mond ezzel én is tisztában vagyok csak van itt egy két alapszabály amit illendõ lenne betartani a fejlesztõk részérõl fõleg 4 milliós határ átlépése után.
azok után hogy mennyit el adtak és mennyit vártunk rá illendõ lenne egy sokkal letisztultabb kiforrottabb és bug mentesebb folytatás csinálniuk vegyen akármilyen irányt a STALKER 2.
úgy gondolom a játék fejlesztõk is növesztetek agyat és tanultak a saját hibáikból.
ez nem teljesen helyén való attól hogy nem fogadod el a sablon copy/paste szarokat lehet még a játék gyenge pl: multiban kiegyensúlyozatlan oldalak irreálisan magas gépigény stb stb stb...
érted?