A Skyrim kezdetben nagyon nagy élmény volt. Az elsõ végigjátszás után el is múlt. Szép volt, jó volt, de egyszer elég is volt. A videók alapján hangulatos lesz.
skyrim? a személyiségek teljes hiánya mellett, a karakterek mozgásanimációja megegyezik egy 2004-es Thief 3-mal, a karakter tulajdonságainak fejlesztése semmiféle vizuális plusz élménnyel nem jár, magyarul fejben tudod, h a karakter x képessége fejlesztve van és hatását érzékeled adott szituációban, de vizuálisan végig ua. = hamar megunható a játék fõ építõköve a varázslás vizuálisan 3. osztályúra sikerült egy szintén 2004-es játék, ami ráadásul nem is rpg, hanem "sima" hack and slash, röhögve nyújt többet vizuális varázslat élményben ez volt a ninja gaiden 1
Nincs ezzel baj. :) Az animáció a szokásos nem evilági, és a fõhõs borotválja a nyakát, de ez egy ilyen világ, kérem szépen.
Én is úgy érzem, hogy a Skyrimet elég sok területen könnyen felül lehet múlni. Nyílván vannak erõsségei, de gyengeségei is.
Szerintem pl a Risen 2 jóval emberközelibb lehet. A Skyrimben pl a sok lehetõség és tényleg szép grafika mellett egyszerûen nem fektettek hangsúlyt arra, hogy személyiségeket rakjanak össze. Ettõl elég száraz néhol. És a Risenben több kihívás maradt, bár ez azért volt, mert aktonként hírtelen erõsödtek egy nagyot az ellenek.
De van keresnivalója. Egyszerûen már csak azért is, mert teljesen más íze lesz.
- Nem vagyok egy grafikabuzi, de ez baromira jól néz ki, nekem nagyon tetszik
- trópusi szigeten, kalózos-voodoo's téma nekem nagyon bejön, még azt is mondom, hogy hiánypótló alkotás lehet
- Inventory tetszetõs így elsõ látásra
- Beszéd ugyanaz, mint amit az elsõ részben megszoktunk
- Harcrendszer nem sokat változott (W B: Csak megsúgnám, hogy ha nem lett volna god modban minecrawlerek darabokra szedték volna simán.) Gépies mozgás? Nézd meg a korábbi Gothicokat (tulajdonképpen ez is az csak más néven), ahhoz képest ez már világbajnok!
Hagyjuk már a Skyrim-et az a egy külön kategória. Majd itt figyeld meg mennyire leszel halhatatlan magasabb szinten (ugye Skyrim level 30 felett nudli, itt meg szerintem simán el lehet halni).
Már miért kéne hozni a Skyrim szintet, van abban is bõven hiba (pl. a legnagyobb, amit fentebb is említettem, nevetségesen könnyû egy szint után, ami elfogadhatatlan).
Na nézzük: Pulyka, patkány, óriástermesz, kékkarom??? (az a pávián izé) Ámmeg gooooood módozik a gyerek, nem megy le az élete. Lehet majd dárdákat dobálni? Gaia? Titánokat az õsi görög mitológiára is alapozzák?
Karakter mozgások picit gépiesek és erõltetettek, de minden más jónak ígérkezik.
Bár a videóban elhangzik, hogy elsõként a PB történetében írtak egy tájgenerálót, azóta tisztázódott, hogy ez csak a kezdeti lépéseket gyorsította meg, továbbra is kézzel csinálnak mindent.
Mire gondolsz? Én az elsõ 2 Gothicnál az egérhez hozzá se nyúltam, az a klasszikus irányítás. :) A lentieket egyébként doberlec (Deep Silveres arc) írta valamilyen fórumon.
Akkor most jöjjön az év híre: KIZÁRÓLAG BILLENTYÛZETTEL, EGÉR NÉLKÜL IS JÁTSZHATÓ LESZ, Á LA RÉGI GOTHICOK!!!
Kicsit bõvebben: háromféle irányítás lesz PC-n.
1. egér + bill. 2. csak bill. 3. gamepad
Ami még nagyon frankó, hogy az 1-2. esetében hagyományos, vízszintes quickbar lesz, a 3-nál pedig tárcsás, ami a gamepadre van szabva. Végre egy fejlesztõ, aki mindenre gondol!
Tõlem biztos nem szerezted meg a G1-et, emlékeznék rá. A Risenben nekem a nagy pofára esés az volt mikor elsõ végig játszásnál alig volt kajám mivel életet tölthettem volna vissza. Aztán észre vettem, hogy van krumpli meg hagyma a játékban, de nem tudtam, hogy mihez. Aztán a táskában böngészve észre vettem, hogy egytálételhez receptem XD Onnantól már baromi könnyû volt haladni. Most viszont már a mostani végig játszás... irtó könnyûnek érzem a játékot.
Azért nálam a GI/II nyomába sem ér. A GII-õt anno úgy toltam végig, hogy csak olvastam a GI sztoriját, de GI-et bõ 1,5 évvel a GII után tudtam beszerezni. Asszem tõled...
A Risent végigtoltam, egyszer. Hangulatos volt. Ellenben fel sem merült, hogy mégegyszer végiggyalogoljak rajta. A G II-õt NoTR nélkül mindhárom klánnal végigtoltam + a NoTR még egyszer és félszer, mert varázslóval csak szendvedés volt (Persze a Gothichot még egyetemistaként nyomtam a Risent meg nem...)
A Gothic (g4 nem me az nem piranyás) és Risen játékokban a környezeti tárgyak használta részrõl részre jobb volt. Nekem pl. a Risenben a fõzés fontossága nagyon is tetszett. Risen 2-ben szerintem még több dolog lesz.
Miért? Nyilvánvalóan a csapnivaló Arcaniára utalt, ahol ezek a tevékenységek csak kikapcsolható díszítõelemek voltak, ellentétben a Piranha Bytes játékaival, ahol konkrét szerepük is van.
"A képek alapján erõsen remélhetõ, hogy a kondérban kotyvasztás és az olvasás nem a menüben ki-bekapcsolható semmitmondó és értelmetlen "szerepjáték elem" lesz.:) "
Nem tudom ki írta a cikket, de azt b*sz*tt*l pofán kéne verni.
Majmok megszállása (Pirate magic... sõt még Voodoo is lesz Risen 2-ben ha jól emlékszem, abba meg bõven belefér)
Inkvizíció: Lehet itt papolni becsületrõl, meg erkölcsrõl, de a szükségletek, azok mindenkinél ugyanazok... (Katolikus papok is megoldják a dolgaikat az tuti, pedig nekik aztán tényleg nem szabad)
Továbbá, aminek én kifejezetten örülök:
- Kalóz világ (nem sok ilyen játék van sajnos) - Több bejárható sziget - Fejleszthetõ hajó - Lehet kereskedni is - Dual Wield Pistol
Még ha idõnként jó vagy rossz oldalról a tengeren ránk rontanak az még egy nagy pozitívum lenne! (Mert vannak felülnézetes kalózos játékok, de TPS nézetes 1 db nincs, legalábbis ami igényes is lenne)
Ugyancsak a Gamespoton friss interjú, amibõl kiderül, hogy lassan alfa stádiumba lép a fejlesztés, vagyis nagyjából minden tartalmi rész kész van, kezdenek végre hangolni.
Gothic 3 eredeti. Sõt kétszer vettem meg. Mivel az elsõt megette a bátyám gépe
Én azért szomorú vagyok, hogy meg sem jelent, de már a warez a téma. Nem igaz, hogy egy jó játékra nincs pénz. Ma évi 1-2 értelmes játék van. A havi net elõzfizetés árából kijön egy játék...
Én a speedtree-t ezért rühellem, vicc, hogy 2d-s sprite-okat kell bámulnom manapság emiatt. Elöszõr az oblivionban láttam 2006-ban, egyszerûen nem hittem a szememnek... Számomra teljesen elrontotta a játékélményt, hogy mindenhova követtek a bokrok, falombok. A 90-es években még elment, de manapság már hadd ne kelljen ilyet bámulni.
Hát, ha az Avatarba is ezt használták, akkor annyira nem lehet elavult. De jó pár rpg is ezt használja: - Gothic 3 - The Witcher 1-2 - NWN sorozat - The Elder Scrolls - Fallout 3 - Divinity 2 - stb.
Nekem a Gothic 3-ban, illetve a Risenben emlékezetesen jól teljesített a "természet".
Most például errõl jutott eszembe, hogy nekem sokat számít, ha egy ilyen típusú játéknál a növényzet megjelenítésénél a SpeedTreeŸ motort használják. És most nem a grafikai megjelenítésrõl beszélek, az lehet közepes minõségû is, de egy szerep/kaland/akció játéknál rengeteget dob a hangulaton.
Jó soká? Ahogy öregeszem, az idõ úgy repül gyorsabba. Anno 2005 elején láttam képeket egy repszimbõl, ammit azóta is várok. A 2012 elsõ fele az kb. a jövõ hét kategória nálam...