Mondjuk nézzünk egy 1280×1080p felbontást. 1 pixel 3 byte mert ugye videonál alpha nem nagyon van értelmezve. Vagyis 1 frame kb 4MByte tömörítetlenül. Max kulcskocka távolság mondjuk 10 sec, az 250frame, azaz 1GByte. Ez a max, ami raw anyagból szükséges lehet - ennyi se kell, de ettõl többet el se bírok képzelni - a memóriában. Plusz hang, de az nulla, meg esetleg bazi nagy segédtömbök - na az viszont elképzelhetõ hogy szükséges. De az is lehet, hogy 5G kell a Windowsnak, hogy ne swappelje ki a kernelt zavarában, és ezzel ne akassza meg a streamet:-D Esetleg JAVAban írták, ahol a logikai típus is 4/8 byte, vagy valami hasonlóan memória-spórolós programnyelvben:-)
Egyébként valószínûleg 6G memóriával szerelték valamelyik brand gyártónál azt a processzort, ami kell a tömörítéshez, ezért beírták a 6G memóriát. Még jó hogy videokártya, vinyó, meg optikai meghajtó igényt nem írtak mellé :-D
"hogy a jövõben ne már legyen szükség számítógépekre "
Szep magyar mondat :)
"3 GHz órajelû Core 2 Duo processzorral és 6 gigabájt memóriával ellátott számítógépen is elvégezhetõ." A 3 ghz az ertheto, de a 6 gigabyte minek kell egy valosideju rendszernek ?
Nem jól gondolkozol. Elsõ frame ugye "jpg". 2. frame delta. Elküldi az elsõ framet, utána _azonnal_ tömörítheti a 2. framet, és mikor megérkezik, akkor érkezik meg. Egyedül a bi-directional tömörítést kell így eldobni, azért meg nem nagy kár...
25 képkockával számolva másodpercenként az 40ms 1 képkocka. Ebbõl max 2-õt tud összefogni, hogy beleférjen a 100ms-ba (vagy 3-at???). Tehát kidobták a h.264 codec nagy részét, hozzátenni nem nagyon tudtak szerintem most sokat. Egy ilyen codec viszonylag egyszerû, szerintem az emlitett pc megcsinálja. Akár a mezei h.264-et is lehet úgy paraméterezni, hogy ilyen streamet csináljon.