na jó de mennyire kint? mert már bõven kijuttam a házból, egy deszkaúton megyek kifelé, vagy vazsi jött szembe, aki megölt, itt léptem ki. kellemetlen lenne ha elhagytam volna
[spolier]Nem lehet eltéveszteni, mert a menekülési útvonalon lesz a cucc, csak egy felé lehet kimenn. Egyébként én is halálra izgultam magam, hogy ugye nem vesztek el atomtáp cuccaim..? :)
Én azt akartam eljátszani, hogy ládába vágom mindent és csupaszon megyek rabszolgának. Sejtettem, hogy az elején azzal küzdök majd, amit elveszek.[/spolier]
ezt én sem tudtam, de jó, hogy van. igaz, én nem vagyok egy ilyen stash-elõ fajta, ha valamit használok, használom és cipelem, ha nem kell, eladom vagy eldobom.
Minden településen található egy olyan láda ami a tied (általában a kovácsmûhely környékén de van hogy másutt, de mindig kinn a szabad ég alatt; meg ha veszel házat a fõvárosban illetve késõbb szerzel magadnak más otthont
akkor ott benn is megtalálható lesz ez a láda. Sõt a fõvárosban a bankban a trezorodban (már ha nyitsz egyet) is lesz belõle egy. My chest vagy mi a csoda a neve. Ha valamelyikbe belerakod bármely cuccodat akkor késõbb bármelyik másikból kiszedheted a betett cuccot. Ez védett és biztonságos láda, míg minden más láda/doboz újraíródik 3 naponta, így a benne lévõ cuccaid eltûnnek.
A lötyis kérdésedre a válasz igen. A húsokból is lehet. Gyakorlatialg bármibõl ami a lombik ikon alatt található (és nem alkimista felszerelés vagy kész ital) az inventory-ban az mind pia alapanyag. Amíg nem vagy mester alkimista addig úgy tudsz löttyöt gyártani hogy ráböksz a mozsárra, majd kiválasztasz egy bármilyen alapanygot, aztán egy másik rubrikába kiválasztasz egy másikat amivel van megegyezõ hatása. Ekkor a kettõbõl összekutyulsz egy lötyit. Tehát két, azonos hatással rendelkezõ alapanyagból lesz pia. Minél magasabb az alkimista képzettséged, annál több hatását feded fel az alapanyagoknak. Persze lesz aminek eleve csak 1 vagy max 2 lesz, de a növényeknek és sok más dolognak általában 4 hatása van és ezekbõl ha két alapanyag esetében 1-1 egyezik akkor máris lehet belõlük lötyi. Hogy most te kenyeret és teszemazt krumplit (csak írtam valamit) keversz össze és abból lesz mondjuk gyógylötyi vagy két gombát és abból meg sebzõ az lényegtelen.
Nem érted. Arról beszélek, hogy pl. az NWN-ben van egy notes tab a karakterlapnál és oda azt írsz, amit akarsz. Ide ia csak ez kellene. A párbeszédek után gyorsan leírnám, hogy ki kicsoda, stb.
Össztömeg számít elsõsorban, de a tényleges sebességed alapját a speed tulajdonság képezi. Szóval ha az alacsony akkor mindenképpen lassú leszel midnegy mi van vagy nincs rajtad. A leterhelés meg ezt csökkenti. Ha majd mester leszel a nehézvértek viselésében (100-as skill) akkor a vért tömege egyáltalán nem számít majd, így az össztömeg is csökken ennyivel míg viseled a vértet (olyan mint ha egyáltalán nem lenne benn az inventoryban), szóval emiatt leszel tulajdonképpen "gyorsabb". A nehéz vértek mindegyike sokkal nehezebb mint az azonos fejlettségû könnyûvérteké, tehát valójában amiatt lassulsz, mert nagyobb tömeget kell cipelned.
Egyébként meg legfeljebb elképzelem, hogy azért nem értem, mert Nehrimül beszélnek és csak írásban kommunikálunk, de azért eltátogják, hátha tanulok valamit.... XD
Van abban: Kimész az asztalra (számítógép asztal) ott találsz általában jegyzettömböt (legalábbis nekem mindig ki van téve az asztalra a jegyzettömb ikon) és ha rákattintasz a ceruza vagy toll ikonra (verziófüggõ, hogy melyik van kint az asztalon), akkor a karaktered felveszi és írhat a jegyzettömbbe!
Irónia off. ( Érdekes is lenne a fõszereplõ naplót vezetne kalandozás közben :-D ) No offense, de ez akkora magas labda volt!
Csak a felirat angol. Lesz pár jegyzet és könyv ami maradt német, azonban a többi, midnen ami kicsit is fontos és küldetésekhez kapcsolódik az le van fordítva angolra.
Ha esetleg zavar a német szövegelés akkor vedd le a párbeszédek hangarejét és csak olvasni kell az angol feliratot. Néha bele lehet zavarodni ha az ember egyszerre figyel a feliratra és közben hallgatja a dumlálást. :)
Ez azt jelenti, hogy nekem lehet a teherbírásom 500 font is, de ha páncélnehéz a töbihez képest és nincs nálam sok cucc, akkor is lassú leszek? Nem a teljes teherbírásohz képesti % arány számít?
Csak felirat. Sajnos néha tényleg zavaró, hogy németül beszél és angol szöveget kell olvasnom. Tegnap már fáradtan nem is értettem meg a csillagjegy választás után, hogy ki kicsoda pontosan és mit képviselnek. Ma újra elolvasom és leírom megamnak, hogy értsem is. :)
(Azt viszont nem vágom, hogy miért nincs jegyzetelései lehetõség a játékban.)
ratgab: német szinkron, angol felirat. van néhány olvasnivaló, ami még nem angol,de ezek elvileg nem annyira fontosak, azért is hagyták ki (gondolom egyelõre, hogy megjelenhessen végre). de minden nagyon profi.
Annyi kérdésem azért lenne, hogy angolul csak felirat van, vagy angolul is szólal meg a játék?
Ja, az mitõl függ, hogya páncél vagy más mennyire lassít le?
Azt hiszem délután ránézek erre a modra én is!
Én obliban második karimnak azt csináltam, hogy no páncél, csak ruci, mindent speed-re, akrobatikára, ilyesmi és úgy futottam mint a szél, lefutottam már-már a lovakat is, TEREPEN! Elegem volt a nehézpáncélos vánszorgásból. Így bárki elõl meg lehet lépni szépen, egy jól feltápolt tõrrel meg mindenkit be lehet zúzni pikk-pakk (gyors harcmodor a lényeg, meg a jó kövek bele). Kellett még jó sok erõs varázslat, amivel messzirõl ölök. Bumm heccsát. Tõrös-futós-varázslós-tömeggyilkos, néha álcázásban. Mondjuk 100+%-os kaméleonban úgysem szúrt ki soha senki, akkor sem ha "futva" lopakodtam :D.
Szal. nem muszáj teknõsbékát játszani, bár én is alapvetõen azt szeretem. Viszont utazni nem jó a teknõs, arra jobb a gazella.
Csak a csillagjegy adta spec varázslatokhoz kell arcane stone (ott sem mindhez, például a vigilance csilalgjegy esetén csak az érintéses azonnal ölõs képesség igényel követ a stance-ek és a ghost form az nem). De ne aggódj ebbõl tényleg van annyi mint a szemét. Sõt még vásárolni is lehet.
Lovat én sem használok, csak lesz a sztoriban két helyzet is (eddig ennyivel találkoztam) amikor ingyé' alád vágnak pacit és azzal kell menned. Elég nehezen irányítható így én maradok a gyaloglásnál. :)
Teleportáláshoz, válassz bármely módszert is, kelleni fog a kõ (mark lerakásához nem kell, csak a recall használatához). A településeken meg keressed meg a delikvenseket akik árusítanak teleport rúnát. Nem minden településhez van de például Abtei Tirin, Sanctum, Giliad, Erothin, Cahbaet, Salen, Monastery, a keleti település ahová majd még az elsõ fejezetben küldenek, Zerobilon (ahol speciel nem kell venni, itt megtalálod majd a toronyban) mind olyan helyek ahová lehet teleportálni ha megvetted helyben a megfelelõ árustól a rúnát majd az inventory-ban aktiváltad.
Mark-recall kettõst én a havasi boszorkánytól vettem (õ egész jó varázslatokat és alkimista cuccokat árusít egyébként) aki a Sanctumtól északra lévõ (gyakorlatilag a sanctum lábánál van) tavacsak észak keleti oldalán lévõ út legfelsõ pontján található meg egy kis házban (mászni kell kicsit mert közvetlen út nem visz oda, csak van ott is egy kis útszakasz ami látszik a térképen is).
A TES III baromi unalmas volt nekem. Sablonos küldetések, emberi útjelzõtáblák stb. (16. szinten hagytam abba.) A táj tényleg szép volt, de nem tudtam beleélni magam. A Nehrim láthatatlanul kimenekülése és TÚLÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉLTEM érzése önmagában jobb volt, mint az egész TES III.
Ezen felül már csak a rendkívûl apró karakterrel írt szöveg irritált, rádásul idióta színban. A Gothic akkor kiütéssel gyõzõtt.
Azt viszon nem hittem volna, hogy a Nehrim megint csak eltolja a NWN2 kiegek végignyomását. Már 1 éve várnak a sorokra. Nem hiszem, hogy 1 éven belül elkezdeném õket.
50 órás játékidõt írtak a Nehrimre, de jó lesz az 500-nak is. :)
Akkor sorban: - tekerõs játék - Figyeld a delikvens arckifejezését mikor ráviszed a kurzort a négy opció egyikére. A mérges kifejezés egyértelmûen rossz, így próbáld úgy csinálni hogy a legkisebb sáv álljon ott mikor rányomsz, ez ugyanis rontja a viszonyt, míg a vigyorgós képû állapotnál a lehetõ legmagasabb telítettség esetén kattints mert ez javítja. Mindegyik opciót egyszer használhatod. Ha fejlettebb a speech akkor magad is tekerhetsz a karikán így mozdítva el a beosztásokat, szóval több lehetõséged van arra hogy javíts a célszemély kedélyállapotán. Ez ugyanis befolyásolja hogy milyen áron tkínálja alapból a portékáját.
- Alchemy a löttygyártástól fejlõdik.
- Gyakorlás alatt azt értem hogy nem trainer-t használsz hogy fejlõdjön a skill hanem csak használod. Harci skillek esetében például a legrosszabb fegyveredet veszed elõ és azzal harcolsz, mert a legjobbal 1-2 ütésbõl esetleg levered a célpontot míg legrosszabbal több csapás kell, így emiatt többször használod a skill-t és így hamarabb fejlõdik. A próbabábú verése nem visz elõrrébb.
- Hús sütésétõl fejlõdik a craft (ráadásul még Xp-t is ad), azaz az armorer skill is. Amúgy meg pont ugyanannyit ad a sült hús gyógyításnak mint a nyers. De azért vészhelyzetben az ember mégis inkább enne sült húst gyógyulási célzattal mint nyerset nem? :)
- Szén, iron ore, silver nuggets, golden nuggets nem csak eladni jó, hanem elsõ lépésben fújtató majd ízzító használatával ingot, aztán ebbõl az üllõnél fegyver készítésére, amit a fenõkõnél jobbá lehet tenni. A kész termék eladható és közben még Xp-t is kaptunk és a crafting/armorer skill fejlõdését is elõsegítettük is
- Fegyverbe csak 1 kavicsot pakolhatsz, ahogy más tárgyakba is csak egyet (késõbb lehet hogy lesz majd lehetõség többre is, de ez nem skill függõ).
- A soul trap varázslatot még élõ lényre kell elmondani (ami hülyén hangzik például egy csonti vagy zombi esetén, de a lényeg hogy ne legyen kinyírva) és az idõtartam lejárta elõtt le kell verned a célpontot. Hullán nem mûködik. Ekkor, ha van megfelelõ üres soul stone-od (van belõle petty, lessed, common, greater és grand) akkor a lélek oda száll. AZ így feltöltött követ arra használhatod hogy rákattintva visszapótolhatsz megadott mennyiségû (petty 250, lesser 500, common 1000, greater 2000, grand na ezt nem tudom ilyen lelket még nem sikerült elfognom) töltést egy mágikus tárgyadba. Emberek/elfek lelkét ilyen kövekbe nem tudod elfogni csak állatokét/bestiákét/szörnyekét. Nagy kõbe mehet kisebb erejû lélek, de kisebbe nem mehet nagyobb erejû lélek.
- Sajnálhatod ha meguntad a TES III-at mert az egyik legjobb volt és igazán hosszú is. Lehet ez volt a baj? :)
Akkor szerezzél még teleport követ (lehet venni a varázslóktól, noha nem mindtõl és az õri romokban is szokott lenni 1-2 darab, bár többnyire inkább arcane stone jellegegû kövekre akad az ember amik kékek és többnyire valamilyen kõ állványon lévõ fém tartóban vannak vagy a földre leesve, azért a fehér színû teleport kövekbõl is akad pár igaz kevesebb és van hogy nagyon ügyesen ki kell lõni a tartójukból mert túl magasan vannak). Szükséged lesz ugyanis ilyen kövekre mert lesznek helyek ahonnan gyorsan kell távozni amit kimondottan ilyen módon javallanak vagy ahová gyorsan kell eljutnod és szintén ilyen módon. Arról nem is beszélve hogy a kifejezetten hasznos mark és recall varázslat kettõs (elsõvel leteszel egy jelet ahol tetszik, a másikkal bármikor vissszateleportálsz oda) szintén teleport követ igényel.
Tehát nézz körül alaposan. A fõvárosban tuti lehet venni (talán az alkimistánál is de a battlemage-eknél tuti), ahogyan a sanctumban is
, késõbb a mountain monastery-ben vagy az északi városban (Cahbaet). Pár naponta érdemes visszanézni (azt hiszem 3 naponta frissül a bolti készlet, lehet hogy gyakrabban) és venni még párat. Csak kicsinykét nehezek a kövek így ha sok van belõlük nálunk, akkor azért leterhelnek (tudom, nézõpont kérdése hogy mist az 1-es tömeg nehéz vagy sem, de míg gyenge a karakter addig számít hogy ha 10-20 ilyen kõ is akad nála). De a legtöbbet így is az õsi romokban lelni (oblivionban ezek voltak az ayleid romok, itt nem is tudom minek nevezik õket).
Vagy ugye ott van a lovaglás is ami gyorsabb mint a gyaloglás. :)
Húst én is sütöttem, de mi értelme van? Lényegetelen mennyiségû HP-t ad. Csak skillfejéõdés a lényeg?
Én eddig az összes ore-t és szenet eladtam, mert még cipelni sem érte meg õket.
Egy fegyverbe hogyan mehet több tápló kõ?
Azt jól értem, hogy a soul trap egy halott lényve elmondva fogjul ejti a lelkét, ha van nálad soul gem. Ezzel lehet újratölteni a fegyvereket a lény erejétõl függõen?
Bocs a sok noob kérdésért, de én a TES III-at toltam csak és azt is hamar meguntam.
Ja, értem! Tehát az mondod, ha a blade skill-re elköltök 5 LP+t és +5 lesz, akkor sem lesz +5 erõ szinlépéskor. Ok, ez eddig is világos. Semmi meglepõ nincs ebben. :)
Épp ez része ami tetszik, mert kiegyensúlyozott fejlõdést lehet elérni így. Kominálva van a használattal súlyozott fejldõés és azon belüli specializáció. Minden közelharc fegyvertõl nõ az erõ, de hogy mit tápolsz LP-vel, az rajtad áll.
A tekerõs játékot nem írná le röviden valali, hogy mire jó és hogyan mûködik? Nekem még mindig nem világos.
Az alchemy meg mitõl fejlõdik? A kotyvasztástól?
Gyakorlás alatt mit értesz? Céltáblára lõsz, karddal meg bábut csapkodsz? Nekem ehhez nincs türeleme.
Tulajdonság például az erõ, ügyesség, intelligencia és így tovább. Ezek közül tudsz hármat növelni mikor szintet lépsz és az inventory-ban lévõ könyvecskére böksz és csak meghatározott értékkel ami a tulajdonság alá tartozó skill-ek növekedésén alapul.
Skill az armorer, a blunt, hand to hand, blade, alchemy és a többi dolog amit trainer-nél is tudsz leraning point-ból fejleszteni.
Amit írtam az az, hogy a LP költés ellenére nem számít a növekedés bele a szintlépéskor növelhetõ tulajdonság mértékébe. Tehát ha trainer-rel növelsz egy skill-t (legyen mondt ez a blade, tehát a kardok képzettség) 10 ponttal, akkor az természetesen ennyivel jobb lesz (így növekszik arányosan a kardokkal és egyéb pengés fegyverekkel a sebzésed) de ez a 10 pontnyi növekedés ez nem jelenik meg az erõd növelésénél extraként. Míg ha ugyanennyi pontot trainer nélkül sikerül növelned két szinlépés között, akkor szintlépéskor az erõdre nem csak 1 pontot, hanem mindjárt 5-öt kapsz ha azt választod növelendõ értéknek. Ez a lényegi különbség a saját erõbõl történõ és az oktató általi növelés között.
Én a mercantile és a speech képzettségeket treníroztattam eddig (ezeket +30-al), mivel ezekkel nem akartam különösebben vacakolni, bár így is fejlõdött mindkettõ mert mindig játszogatom a meggyõzõs tekerõs játékot (ha már ott van miért ne alapon), meg mindenhol alkudozom. Ezen felül egyszeri alkalommal +10-es trenírozást nyomattam a lopakodás (sneak), a zárnyitás (security), a marksman, a blade, a blunt, a restoration, destruction, mysticism és alteration skillekre. Már ha jól emlékszem. A többit nem treníroztattam, fejlõdnek lassacskán maguktól, mégis az alchemy és az armorer "elég hamar" (mire megkaptam az elsõ plecsnit a 20 órányi játékért akkorra már expert szinten volt mindkettõ tehát elérték a 75-öt) felment 100-ra (na ja, 3000+ piát legyártottam 45 órányi játék alatt meg több kilónyi iron ingot készült már, ahogy silver és golden ingot is bõven gyártódott a fegyverekrõl és eszközökrõl nem is beszélve, meg egy kisebbfajta tömegkonyhát is elüzemeltethetnék mostanra a számtalan megsütött hús/kenyér és egyéb kaja által). Persze még mindig akad novice szintû skill-em is (az idézés) de már minden más legalább apprentice-journeyman vagy jócskán afölötti. Tulajdonságokból is van már 2 ami 100-as (willpower és endurance), illetve nagyon magas (agility és speed) vagy csak jó értéken van (strength és intelligence). LP meg még mindig 46 pont van amit elkölthetnék csak nincs értelme, mert inkább magam fejlesztem a karakter skill-jeit gyakorlással és kerülöm a harcot (túl könnyû sajna szintet lépni mert nagyon sok a kapható Xp még egy egycsapásos ellenfél leveréséért is így vissza kell fognom magamat a harctól) hacsak nem éppen arra akarok trenírozni (íjászathoz például ezért tartok egy alap íjat meg iron nyílvesszõket a szütyõben, illetve gyengébb kézifegyvereket, mert így sokat kell csapkodni az ellenfelet mire kifekszik, így gyorsabban fejlõdik az adott harci skill).
A DoF-ot én is kikapcsoltam. Határozottan ront a sebességen, ráadásul nem is jó a megvalósítása. Pl a Stalker CoP-ban mûködõhöz képest kifejezetten gyenge, inkább zavaró, mint élménynövelõ...
Nálam ha levette a distant tree-t és látótávot akkor sem szûnt meg a ricegés itt-ott. Úgyhogy nálam be van lõve.
A játék egyetlen hátránya az, hogy baromi sokat kell sétálni. Mikor megtanulam a teleport spellt ki is próbáltam õket. A bibi az volt, hogy akkor nem tudtam, hogy csak azért sikerült, mert volt két teleportkövem. Most már nincs egy sem... :(
én teljesen le vagyok nyûgözve egyébként. ehhez képest az oblivion egy 10 éveseknek való rpg. eddig az összes küldetést (valamilyen szinten) gondolkodva kellett megoldani, mindig volt valami trükk, ráadásul egyben ügyesnek is kellett lenni (pl. íjjal pontosan lõni, stb.). határozottan figyelni kell, mit mondanak az npc-k (obliban tökmindegy volt, olyan mankókat kapott a játékos).
mellesleg: nektek tetszik a depth of field? én kikapcsoltam, bár van egy hangulata, ahogy az ember a távolba néz és olyan mint egy festmény háttere lenne, de valahogy mégis valószínûtlen volt...arról nem is beszélve, hogy mintha a szaggatást is eléggé növelte volna. vízközelben így is néha rettenetesen szaggat, igaz minden tükrözõdés be van kapcsolva.
Még most sem értem, hogy ki mit ért tulajdonság alatt.
Azt modond, hogy LP költés ellenére sem nõhez pl. a Blade vagy más skill? Én nem így vettem észre.
Azt sejtettem, hogy a szintlépéskor osztható bónusz az erõ, intel és stb. tulajdonságokra attó függ, hogy mit milyen gyakran használsz.
Márcsak azért sem lesz túl gyorsan félisten a karakter, mert pénz is kell nem csak trainer-nél költött learning point (amit amúgy is limitált mennyiségben kap a karakter, igaz vannak LP könyvek itt-ott amik további pontoakt adnak) a tanuláshoz és nem is számít majd bele a tulajdonságfejlesztésbe az így szerzett fejlõdés.
Nem szintigazítós (azaz nem a karakterhez igazítottak a lények és a felszerelésük), hanem kisebb területekre van felbontva az egész játék és minden területnek van egy veszélyességi szintje ami meghatározott szintû ellenfeleket jelent (a neves ellenfelek kivételek a területi szintkorlát alól).
A rákokkal itt meg vigyázni kell mert egyik-másik bizony vagy túl kicsi és így a pajzsal nem tudod blokkolni vagy olyan nagy hogy fellök egy ütéssel és utána felaprít. Természetesen itt is mûködnek a tápolási technikák (mindenhová futni, magasról leesni majd gyógyítani, rengeteg lötyit gyártani, sokat úszni gyorsan , ugrálni, gyenge ellenféllel veretni magunkat, cuccokat javítani és így tovább, meg számtalan új is van mint például fõzõcske, sírásás, bányászat, tárgykészítés hogy csak párat említsek) csak némelyiket kicsit módosítani kell és nem olyan könnyen fejlõdnek a skillek sem mint az oblivion esetében.
a szintlépés csakis az xp-gyûjtés függvénye (szörnyölés, questek megoldása, új hely felfedezése, stb.). ekkor lehet az attribútumokat növelni.
skillnövelés a használattal lehetséges vagy trainernél. de ez a szintlépésbe nem számít bele.
jól gondolom? nekem ez így tetszik egyébként, mert nincs összekötve a kettõ, tehát nem lesz egy pillanat alatt félisten a karakter.
Nem, egyáltalán nem tûnik szintigazítósnak. A német RPG-k közül egy sem volt ilyen eddig hála istennek. Mir lejutottam ahhoz a lenyomhatatlanhoz az is elég izzasztó volt...
molnibalage: A tulajdonság az nem nõ. Ez alatt azt kell érteni, hogy minél többet fejlõdött két szinlépés között az adott tulajdonsághoz tartozó skill-ek bármelyike, annál nagyobb értékben növelheted a szintlépéskor a tulajdonságot. Ha például a Strength (erõ) alá tartozó hand to hand/blade/blunt skillek bármelyike vagy ezek összessége saját magától és nem trainer által fejlõdõtt 10 pontot akkor szintlépéskor ne m+1 hanem +5 lesz az erõre adható pontmennyiség.
Azon ne csodálkozz hogy a belsõ (middle realm) részeken ahol max 21-es szintû ellenfelekkel lehet szûk területeken összefutni, de leginkább 1-14 közöttiek a szóba jöhetõ ellenfelek, ott kemény legény vagy. Majd eljutsz a Dark Forest-be nagyon gyorsan a sztorin haladva ahol 30-45 közötti az átlag szint (a sima shadow spider sem egyszerû bénító mérget köp majd hanem kombinálja nem kicsi tûz sebzéssel is, meg a keményebb és nagyobb állatok is komolyabb kihívást jelentenek majd). De példának okáért a déli, csapás súlytotta területen az õsi romokat õrzõ átlag varázsló sem a gyöszös 20-as sebzésû varázslatokkal fog támadni hanem példának okáért 100-120-as tûz/fagy/életerõ szívásos varázslatokat dobálnak, láthatatlanná válnak, egyéb szemét trükköket vetnek be (sebzés/varázslat visszaverés). Hiába volt 41-es szintû a karakterem mikor oda tévedt, hiába volt jó a felszerelése, amint nem figyeltem da vagy rosszul jött ki a lépés egy pillanat alatt lecsapták. Na nem mintha az ottani harcosok jobbak lennének (olyan lazán földre visznek a magas skill értékeikkel hogy csak lestem). Jó dolog is hogy nem a te szintedhez mértek az ellenfelek. :)
Nagyon egyszerûen megoldható a szökéses buli is. Csak kell egy megfelelõen jó lopakodás (sneak) meg egy jobbfajta távolsági varázslat (mondjuk fireball/fire arrow/frost arrow és lehetõleg minimum 2-es vagy 3-as). Kifelé menet leszeded aaz egyik levert õrrõl az íját és onnantól rém egyszerû (fõleg ha már van vagy 40-50 körüli mind a marksman és a sneak, de már 25-ös skillekkel is menni fog). Vagy ugye szerzel pajzsot és te csak hárítasz, néha varázsolsz miközben Kim majd leszedegeti a rosszarcúakat.
Az hogy mi számít erõsnek nézõpont kérdése. A szint önmagában, fõleg ha trainel-t skill hegyekkel mész nem sokat jelent. Ellenben odafigyelve a fejlesztésre, a magasabb tulajdonságok a jobb skill-ekkel nagyon komolyan segítenek.
Varázslatok ellen a megfelelõ védelmi varázslat kell (akár varázslat akár ital formájában amit te is elõállíthatsz). De a legjobb védekezés ha nem vesznek észre. Ezt megoldhatod lopakodással, láthatatlansággal vagy simán távol maradsz és távolról támadod õket (jó dolo az íjászat és piszok erõs). A védelmi varázslatok ha jól emlékszem alteration osztályúak, szóval ezt fejlesszed és a megfelelõ boltosnál/oktatónál nézelõdj (szintén tudom ajánlani a sanctum-ot de a fõvárosban is van tanulóhely erre). De még rúna formájában is bõven találni lehet ilyen varázslatot amit aztán az inventory-ban használva máris megtanultad a varázslatot. Ha ismered a potenciális támadókat akkor könnyedén, elõre bekészítheted a védelmet az egyik gyorsbillentyûre (1-8-ig) és ha kell akkor használod. Megjegyzem piát még mindig könnyebb készíteni... A Shield varázslat meg csak a fizikai támadások ellen véd (pont mint a páncél).
Jól lett telepítve a játék? Teljesen alap olbivionra pakoltad fel amin csak a legújabb patch van fenn(semmi magyarítás vagy egyéb felesleges sallang, és a géprõl elõtte az utolsó morzsája is eltûntetésre került az oblivionnak és minden modjának, még a registry-bõl is törölve meg mindenhonnan ahol megmaradhatott)?
Mik vannak bejelölve a Nehrim launcher-ben? Csak a nehrim 3 file-ja legyen, az oblivion.esm ne!
Többnyire ezeket rendesen elvégezve máris le van tudva a gondok többsége.
Emellett ha mindjárt indulásnál van amit leírtál (nem mozgás meg nincs Hp csík) akkor nem kell aggódni van megoldás. Forogni tudsz a karakterrel? Ha igen, akkor húzz ki minden egyéb játékvezérlõt ami a gépedbe van dugva (még mielõtt elindítanád a nehrim-et), illetve szedd le a telepítõjüket is, mert ez a baja a programnak. Talált más vezérlõt de nem tud vele mit kezdeni és így blokkolja a mozgást. Ez már az alap oblivion esetében is probléma volt. Emellett inventory-ból kapd elõ a fáklyát és használd, mindjárt megy tovább a történés a maga útján. Amennyiben továbbra is csak egy helyben tudsz forogni pedig mindent megcsináltál amit írtam, úgy hozd elõ a konzolt és írd be hogy tcl és ekkor ki tudsz jönni a szorult helyzetbõl, de amint kimozogtál újra haszáld a konzolt és ezt a kódot, így visszatérsz normál állapotba és nem mész át mindenen és mindenkin. Nálam speciel csak ez segített. Amennyiben ez sem jött be, akkor teljes lesikálás és nulláról újrarakás (nézd át alaposan a gépet mert a Documents részlegben is vannak cuccok amiket az uninstall nem töröl és azokat is el kell tüntetni). Alap oblivion, legfrissebb megfelelõ patch (ne a sima angolt mert az az amcsi változathoz van, neked az EU/Ausztrál kell), majd mehet a Nehrim telepítése (ne az oblivion könyvtárába, hanem máshová és így tuti elkerülhetõ sok felesleges probléma). Ezután Nehrim launcher elindítása, beállítások (settings) megejtése és data files részelgben a 3 file kipipálása, majd indítás.
Olyan meg sokszor lesz még hogy eltûnik a vezérlés és max forogni tudsz majd, sõt kijelzõ is elvételre kerül. Ilyenkor csak szemlélõje vagy az eseményeknek.
Gondolom szintigazítós a játék, mint a sima obli, azaz ha alacsony szinten mész a fõszál bizonyos részeire, akkor is sikerülhet (sõt, lehet hogy 1xûbb).
Mármint mi nem nõ? Én rengeteg LP-t kölöttem el. Nõtt a skill. Pl. asszem 38 vagy 40 mana helyett már 28-ért gyógyulok az egyik spelltõl 22-õt.
A vért és blade skilljeim sem véletlenül olyan magasak, amilyenek. Mivel nagyon betápoltam magam és a fõszálat gyak el sem kezdtem most olyan vagyok, mint egy tank. 2-4 ütéssel verem le a 90-120 XP-s lényeket a vadonban.
Bár azért vicces, hogy így feltápolva is azért a rabszolgacsere után alig tudtam megszöni. Hogy egy teljesen noob karakterral azt hogyan lehet lezavarni...?[/spolier]
13-as sebzésû egy tûzakármivel tápolt kétkezes kardom van. A vértem darabjainak össz védelme 22. Ez tápnak számít már?
Azt viszont nem vágom, hogy a varázslatok ellen hogyan lehetne védekezni. Van pár nagyon durván varázsolgató lény, akik ellen esélyem nincs. Az egyik bányában egy 25. szintû 420 HP-s batár lény van, aki olyan villámokat ereget, hogy egy lövéssel a 130 vagy mennyi HP-m negyedét harmadát elveszi. A 10% pajzs és egyebek elég viccesek ezzel szemben...
Naná hogy megéri (és semmiképp nem nevezhetõ veszõdésnek). Egy csomó pénzhez jutsz az így elõállított cuccok eladasából, plusz mivel mint már írtam a crafting=armorer skill-el így az armorer is gyorsabban fejlõdik, ami azt eredeményezi hogy kevesebb kalapács használódik majd el javításokra és ami még fontosabb, hogy 100% fölé is viheted általa a fegyverek állapotát. A lötyigyártásba nem szól bele, ahhoz az alchemy kell (szintén nagy pénzforrás és életbentartó szerepû skill).
Pedig találni bõven lehet sok helyütt meg venni is mozsarat. Példának okáért amint kijössz az elsõ faluból és elindulsz felfelé az úton, ott lesz egy kis tábor amiben egy manus ücsörög (közvetlenül afölött a barlang fölött ahová az íjász pappal bementél goblin problémát lerendezni) és õ speciel árusít mozsarat. A sanctum esetében meg vannak boltosok a mage council épületében, meg a shadow council épületében is. De akár le is nyúlhatod onnan a szükséges tárgyakat, csak ne lássanak meg közben. A második faluban ami útba esik (Giliad) is mintha lenne árus akitõl vehetsz alkimista cuccot, de addigra nekem már teljes készletem volt (igaz csak apprentice szintû) az útbaesõ barlangok és romok végigjárásából. Ajánlom megtekintésre a lentebb linkelt térképet, azon látszik milyen sok a felfedezhetõ hely.
Tulajdonságokból van az erõ (strength), ügyesség (agility), akaraterõ (willpower), intelligencia (intelligence), sebesség (speed), állóképesség/kitartás (endurance), személyiség (personality) és végül a szerencse (luck). Az utolsó kivételével minden beleszól több dologba is és ezeken alapul hogy meddig fejlesztheted a skill-jeidet is (nem lehet magasabb a tulajdonsághoz tartozó skill értéke mint a tulajdonságé). Szóval ha csak 3-at növelsz azzal önmagaddal tolsz ki, mert mindegyik tulajdonságra szükséged lesz.
A learning point-tal való fejlesztésnek ott a hátránya, hogy az így növelt skill érték nem játszik szerepet mikor szintlépésnél megállapításra kerül mennyit növelheted a tulajdonságot (márpedig ez nagyon fontos tényezõ). Arra jó hogy gyorsabban fejlesszed a skill-jeidet mint ha simán csak használattal fejlõdnének. De nem csak így lehet, mindössze ez a gyors és könnyû út, igaz kevésbé hatékony mint a lassú változat. :)
Az E-betûs :) nagyvárosban lehet kapni mortar&pestle-t boltban, illetve ládában is találtam ott egy sikátorban. Úgy vettem észre amúgy hogy a trainernél trainelt skilltõl nem nõ a stat szintlépéskor, úgyhogy nemcsak pénzkidobás hanem még szívás is.
Van egy konyvecske az inventoriban ha azt megnyitod ott választhatod hogy szintet lépsz-e vagy sem és utána lehet az erö ,szerencse stb-re nyomni.Ugyanebben a könyvben van egy videobeálitási opcio is ami optimalizálja agépeget.
Mortart és a másik cuccot még nem találtam sehol. Templomot (Sanctum) újra végigjárom, hátha lehet kapni. Azt tudom, hogy nem adtam el. Pedig elég sok helyen jártam már... Healing potionok gyártása igen szükséges lenne.
A képességek terén még nem megy fejbõl, hogy mit hogy hívnak. Van az alap. Erõ, gyorsaság, intel, stb. Erre megy a szintépés.
A magától is fejlõdõ képességeket a Nehrimben LP-vel lehet felnyomni. Viszont a naplódban található craft képességek növelésére még nem találtam semmit és senkit...
Nekem valami nem stimmel a Nehrimmel. Nem jelzi ki a mana, élet, és a kifáradás csíkot, illetve nem tudok menni a karakterrel.
Nekem problémám van az Oblivion magyarositásával.Ezt irja ki:
Tud valamelyikõtök segíteni,hogy mit kell itt csinálni,vagy hova kell másolni a könyvtárat?
Szintlépéskor csak learning point-okat kapsz amiekt trainer-eknél tudsz pénzzel együtt tudásra váltani. Skill fejlesztéshez gyakorlás vagy trainer kell.
Alkímia a legkönnyebben fejleszthetõ, bár tény hogy tanulni is lehet (például a sanctum-ban keressed meg az ezzel foglalkozó egyént de bármely alkimista boltos képez erre). Csak szerezz egy mortar&pestle-t és onnantól gyárthatod a lötyiket (a másik három ketyere az italok erejét vagy hatóidejét növeli szóval nem hasznontalanok de a gyártáshoz elég a mozsár. Minél többet gyártasz annál jobban fejlõdik a skill és minél többet fejlõdik mielõtt szintet léphetnél, annál magasabb lesz a vonatkozó tulajdonságod bonusza a szintlépéskor. :)
A crafting fejlesztésére megoldást a már alapból elvégezhetõ dolgok gyakori ismétlése (kovácsnál pl. fújtatóval felszítod a tüzet mondjuk 3 alkalommal használva a ketyerét és utána ráböksz a tûzre és a nálad lévõ vasból meg szénbõl iron ingot-ot gyártasz avagy éppen ebbõl szerszámot és fegyvert amit aztán a köszörûkövön élezel; vagy a megfelelõ helyeken, mint például a fogadók kandallója a tûzre bökve sütögeted a kinyert husikákat vagy éppen sütögetsz a megfelelõ alapanyagokból; szõlészeteknél szüretelsz majd bort gyártasz a nagy présnél). Train-elni meg a kovácsoknál tudod, merthogy ez az armorer skill egyébként. Amennyi az armorer skill, annyi a crafting értéked is.
Javaslatokkal ellentétben valakinek csak akkor megy, ha az alapból felkínált helyre telepíti. A szûz úrjarakott TES IV + 3 pipa után megy.
Viszont egyre több olyan könyver találok, ami német. Mondjuk az angolok is olyan hosszúak, hogy alig olvastam el párat.
Viszont elég sok textúra alapú üzenet van, ami sajnos német. :(
Attól függetelnül ez az egyik legjobb RPG, amit valaha láttam. Nem tudom, hogy mi van, de ez a németek és osztrákok kibaszott jó RPG-ket csinálnak. Biztos a sörkbõl jön az ihlet. :)
Nálam el se indul a játék.Rámegyek hogy New Game,majd Start New game,de nem tölt be semmit se
Az alkímai és egyéb skillek hogyan tanulhatóak? Mert eddig csak a fõ képességeket tudtam fejleszteni, ilyen craftingolást és mást nem.
Mondjuk 11 (!) szintû vagyok és most jutok el a karakteralkotásban oda, hogy csillagjegyet válasszak. Kalandoztam mindenfele. :)
Amit 4 éve kezdtek el egy alap ötettel abba nehéz beletteni a 4 év alatt megjelent modokat. Olyan, mintha egy kész repülõgépbe hirtelen kétsze akkora hajtómûvet akarnál tenni. Nem fog menni, mert nem ezzel az ötlettel indítottak.
Én nagyon hülyén kezdtem játszani, nem a fõszállal foglalkoztam. Azért itt is vannak elég rendesen dungeonok...
Viszont nagyon hangulatos. [spolier] Az egyik bányában leestem és nem lehetett már visszafele menni. A fõellenfél ellen esélyem sem volt. Viszont hála istennek volt nálam egy láthatatlanság spell és a kulcsom nyitotta a fõnök mögötti ajtót. Meg tudtam lépni. Egyetlen RPG-ben sem volt még olyan döntési szabadságom, mint itt.
Más. A régi Oblivion spell leírásai azok jók? Azt is le kell töltenem, mert a kedves forgalmazo a pdf-et lehagyta a DVD-rõl, nincs manual...
nekem mindegyik látszódott. valami textúra probléma lehet. újratelepítés szûz oblivionra.
Sziasztok, azt meg tudja valaki mondani, hogy a 3 választható fajból kettõnek miért tök fekete az arca?
csak az alap oblivion kell.
elvileg nem baj, mivel a nehrim telepítõ külön mappába másolja a számára szükséges dolgokat, olyan mintha egy külön játék lenne. én mindenesetre szûz legutóbbi peccses oblivionra telepítettem. simán elindult, mûködik.
Világositsatok fel légyszives.Megvan nekem eredetiben az Oblivion.A másik 2 kieg,sajnos nem eredeti,a Knights Of The Nine,és a Shivering isles.Ezeket is fel kell hozzá telepiteni hogy müködjön a Nehrim? És a magyarositás nembaj ha fenntvan?
egy része a tweakeknek bele van építve a játékba (a játék launcherjében a settingsben lehet bejelölni néhányat), egyébként meg minden ini tweak ugyanúgy mûködik, simán lehet variálni.
hidd el, rengeteget vesztesz azzal, hogy ezt kihagyod. én sem tudok egy kukkot sem németül, de a szinkron kiváló, elfeledteti, hogy németül beszélnek...nem szabad ennyire "angolra beszûkültnek" lenni. ezt a "modot" (inkább új játéknak mondanám, mint csak modnak) eddig akár kínaiul is hallgatnám, annyira jó.
valóban furcsa, hogy jó néhány ziccert (már meglévõ modderek által készített "fejlesztéseket") kihagytak, miközben készítették a nehrimet, de azt az energiát a sztorira, a szinkronra, és egy teljesen új világ megvalósítására fordították...már a kezdõ dungeon is annyira vészjósló, sötét, komor, és annyira profi ahogy egyre emelkedsz fel a felszínig...
Ez biztos? Melyik kovácstól? Merthogy elég régóta 100-as az armorer skill értéke a karakteremnek és eddig még nem találkoztam kováccsal amelyik tanított volna ilyesmit (jelenleg már túl vagyok 2 ostromon és épp egy harmadikban vagyok nyakig, szóval elõrementem már jócskán a sztoriban).
Íjból meg lesznek még jók, fõleg a második fejezetben mikor begyorsulnak a dolgok és le kell menni egészen délnyugatra, át a sötét erdõn egészen az elpusztult városig. Na ott még star bow és battle bow is található lesz (addigra már a legtöbb ellenfél silver bow-val fog rohangálni így nem lesz különösen nagy dolog iylet találni).
Valaki próbálkozott már ini tweak-kel? Mert a sima oblivionban sokat dobott a graf-on, itt is mûködnek? Már kipróbáltam volna, de a gépem behalt, a másik ami van még itthon az full low-on is éppen játszható nemhogy in tweakkel
Én most jutottam el oda h nem bántam meg az oblivion megvételét. Amit a Chaper 1 és 2 között mûveltek a sztorival az nem semmi.
na ha nincs angol szinkron akkor meggondolandó az egész játék... angol felirat van, de hogy alá németül gagyogjanak...
amúgy a játékvideókat elnézvel eléggé elképesztõ, hogy nem dolgozták bele a obliviont feljavító modokat. ennek már külön sztorival egy FCOM kidolgozottságúnak kellene lennie, és ehelyett látom hogy még az alap menürendszer van benne...
na, egy próbát azért megér, de sztem ezzel se játszok egy évig, majd ha kijön ehhez is egy gigapeccs...
A német szinkron 1 évig készült 50 szinkronszínésszel. Külföldön nincsenek meg a kapcsolataik egy ilyen projecthez.
Kizárt hogy ezt újrakezdjék pár ember kedvéért. Teljesen élvezhetõ németül is.
Valaki követi a játék fejlesztési híreit is? Említették, terveznek-e angol szinkront a játékhoz?
Aki elakadna és egy kis segítség kéne neki arról, hogy mi merre található a térképen annak az alábbi link komoly segítséget nyújthat: Nehrim térkép
Ha csak az alapot hozza be akkor oldalt rá kell kattintani a spoiler szócskára és máris minden látható lesz.
Tartsd lenyomva másfél másodpercig a támadást és akkor biztos hogy teljes erejû lesz a lövésed. Ha azonban gyorsan elengeded akkor gyenge és nem száll messzire. Ha gyorsan kéne lõni akkor is inkább adj el egy biztos lövés aztán mágiázz (fireball IV-es az szépen írt már), ne akarj gyorsan még egy lövést leadni.
Egyébként az íjászat az oblivionhoz hasonlóan nagyon erõs, fõleg ha megfelelõen magas sneak is társul hozzá és rejtve is tudunk maradni. A marksman magasabb fokozatokon ad plusz tápokat is (csak a program ezt nem jelzi ki, legalábbis nálam, de ugyanazokat adja mint az oblivion). Ha van még magas armorer is, akkor 125%-os szintre lehet felnyomni a fegyverek és vértek állapotoát (ami tovább növeli a sebzést/védelmet). 8-as szintûként bementem egy 14-21-es zónába csak úgy kíváncsiságból és végig lopakodva meg futva vadászgattam íjjal. 3 óra játék alatt csak vadászattal és pár barlang megtisztításával 16-os szinten jöttem ki a területrõl és nem nagyon akadt ellenfél akit ne sikerült volna egy lövésbõl kikapni, de legfeljebb kettõbõl (már lopakodva persze, egyébként több is kellene). Persze egy jobb íj sem árt a dolognak (ha valaki nekiindul a karakter hátterét felderíteni akkor rövidúton eljut egy kiégett faluhoz ahonnan egy bûntanyaként funkcionáló várba keveredik majd és itt speciel már silver bow-val lõdöz pár rosszarcú. Na ha egy ilyet sikerül beszerezni onnantól nem elsz gond. Addig az old bow egészen jó, de a silver az igazi (tudom van annál is jobb de még nem sikerült ráakadnom).
Egyébként valaki tudja miként lehet ezüst vagy még jobb eszközöket készíteni (gondolom ezek lennének a 2-es típusú fegyverek amiket az üllõre kattintva elõugró menü mutat csak készíteni nem tudom még milyen módon leehtne)?