Gothic sorozat egyik részével sem játszodtam még eddig sajnos, de tervbe van véve :) Csak sajnos nem szeretem az lineáris történetû játékokat, azért is nagy kedvencem az Oblivion, mert tényleg bármit csinálhat benne az ember.
A lineáris elég sajátosan értelmezett. Véleményem szerint minden eddigi játék az, mert vagy teljesen független küldetések vannak a fõszáltól vagy minden szinte szkriptelnt. Az nekem nem nonlineáris, hogy a sorrend nem kötött, hogy pl. milyen sorrendben találsz meg 5 tárgyat. A nonlneáris az lenne, ha pl a fõszálban vagy másol tett cselekedett az összes kalandot és küldetést befolyáslná, akár jóval elõbbre is. Ilyennek még nem találkoztam...
Mit kell feltelepíteni elõtte? Mert azt írja, hogy az 1.2.0416-es patch kell hozzá, ez viszont a Shivering Isles-hez van, akkor ez is kell az alapjátékon kívül? Ha a sima Oblivionra akarom az említett patchet felrakni, akkor valamit hibát ír, hogy file not found.
Csak az alapjáték és a legutolsó patch asszem. Ennyi.
a fõküldetés epic és hosszú, mellékküldetések érdekesek, sokszor igényelnek egy kis gondolkodást is, nem olyanok mint az oblivionban, hogy a nyíl felé mész, és akkor jó vagy. és a legtöbb dungeon is egyedi, sokszor háttérrel, fõboss-szal.
Valójában inkább "csak" epic a fõ vonal, nem pedig epic és hosszú (csak a fõ sztoriszálat tekintve, az kevés feladatból áll amik az össz játékidõ nagyon kis részét teszik csak ki és ha csak azzal foglalkozol akkor sem lesz probléma a játék fõbb ellenfeleinek kiiktatása). A többivel egyetértek. :)
lehet hogy csak nekem tûnt hosszúnak :D, tekintve hogy az egész játékba 120 órát öltem bele, és az utolsó percekben néztem csak egy bizonyos napfelkeltét... :D
talán olyan extrém sok questbõl tényleg nem áll a fõküldetés, de sok hozzá kapcsolódó dungeon kifejezetten hosszúnak tûnt nekem.
Hosszú dungeon egyedül az, amikor lezuhansz a második sanctum-ból menekülve és eljutsz végül a törpékhez. Na aaaz hosszú dungeon. A többi a nyomába nem ér. Az egyes epizódok a fõ vonalon is gyorsan megvannak, legfeljebb az odaút tûnhet hosszúnak ha valaki gyalogol és mindenfelé elcsámborog (én is így játszottam, szóval ismerem az érzést). :)
nagyon nagyon jó, ez biztos. igaz maradtak benne német szövegek még mostanra is, de nem vészes. elég jópofa, hogy területenként vannak szörnyezve, így ami kezdetben komoly harc, az késõbb már pár legyintés. pl shadow senile wolf, vagy az elsõ néhány irtó kemény csata a diseased deer-rel...
am találtam benne bugokat, a fegyverek sebzését nem mindig jól számolja, de ha többször lép az ember az inventoryba akkor megjavul. vagy a silver dagger sebzése több mint a silver short swordé...
apropó, ami nagyon fontos lenne, meg lehet szabadulni a nemkívánatos varázslatoktól ? obliban volt mod erre.
ja télleg, van olyan mod a nehrimhez, ami az obliban volt hogy ha beszélsz vkivel akkor "szélesvásznú" lesz a kép, alul felül fekete csík,és akkor könnyebben el lehetett olvasni a feliratokat a képernyõ alján... a neve beugrik vkinek ?
Az út a kolostorba nem volt rövid. Én ráadásul bamba módon belesetem egy szakadékba. Alig bírtam kimenni a köcsög nagy pókok miatt.
Enyhe pókiszonyom van. Az egyik barlanga egy nagy szürke miatt kis híján szívrohamot kaptam. :)
Na elkezdtem tegnap én is, az elsõ dungeonön végig mentem, hát eddig sajna nem tetszik. Remélem nem lesz tele ilyenekkel a játék, mert UTÁLOM hogy órákig kell bolyongani a sötét lyukakban, és a self heal-t kell spammelni hogy valamit lássak, mert 3perce a falba futok bele olyan sötét van :D Majd ma neki ülök tovább is, remélem a "kinti" küldetések már jobbak lesznek.
Ja, egyébként itt nem kell kasztot választani? Mert ugye az elején jön a csóka hogy én vagyok a kiválasztott bla bla és mágus leszek, akkor most csak az lehetek vagy lesz majd késõbb más választási lehetõség is?
Majd odébb lesz. Én 11. szinten választottam istenséget. Kaszt asszem nincs is. Régen voltam az elején. :)
Attól függ, hogy mennyire barangolsz a völgyben. Én ajánlom, hogy minél késõbb menjd fel a kolostorba, mert úgy könnyebb a játék.
az elsõ dungeon számomra is "kétségbeejtõ" volt, bár nálam pozitív értelemben, mivel én szeretem a nehéz játékokat.
szerintem meg (szándékos volt vagy sem) nagyon jól kitalálták a készítõk, hogy ott egy kalandvágyó senki vagy aki belecsöppen valamibe, de teljesen felkészületlenül. ha kiérsz, rengeteg eszközöd lesz, hogy ne vakoskodj :D
de lesz még jó néhány hosszú sötét dungeon :D a lényeg, hogy hál istennek, itt ha egy barlangban nincs fényforrás, akkor bizony sötét van, ahogy lennie kell.
Én speciel mindig is bírtam a nehéz RPG-t. a Gothic 2 elsõre besfosatósan nehéz volt. A 3. végigtolás után álltam neki a kiegnak. Na, akkor tudtam meg, hogy hol lakik az atyaúristen... :)
Nos hát nekem ennyi elég is volt, sikerült úgy felidegesíteni magam az elsõ patkányos küldetésen, hogy uninstall lett a vége :D Teljes sötétség, semmit nem látni, mindenhonnan jön 100000 patkány, a köveket nem tudom felemelni csak oda golfozni a lyukakhoz közben mindenhonnan harapnak.. :)
sztem ez nem a te játékod akkor.... hagyd is inkább. amúgy ha ésszel játszanál, vagyis nem fantasy fps-eznél akkor élveznéd a dolgot.
pl : az elsõ dungeon sötét, direkt. késõbb fáklya, night vision, light, vagy lightet adó tárgyak.
patkányos küldi : pont az a lényeg, hogy minél nehezebben jön rá az ember hogy a nagy kövek a 3 lyuknál nem véletlenül vannak ott, annál több patkány özönlik ki. egyperc alatt megoldható ha nem a patkányokat akarod leveregetni folyamatosan.
dungeonok tele vannak relytett dolgokkal, pl piros fényforrás nehezen vagy egyáltalán nem elérhetõ helyeken, ott tárgyak vannak lerakva. ha látható akkor nyíl vagy felugrás, ha nem akkor tûzlabda és a lepergés után szedegetés.
az egyik dungeonban elakadtam, nem volt továbbjutás. egyperc fejtörés a játék logikája szerint, és visszamentem egy korábbi terembe ami egy oldalfolyosón volt, ahol is egy berendezett szobában volt egy oda nem illõ, a plafonról lelógó vizesdézsa. kéz ikon nem jelent meg rajta, de ha a mozdítás gombbal meglóbálja az ember, kiesik belõle az ajtó kulcsa. és voilá, megoldható a dungeon, jutalomként két nagyon erõs varázstárgy.
benevolens : nem, mert néha lefelé is változik az érték, úgy hogy nincs semmi betegség vagy erõcsökkentõ rajtam... de nem vészes. néha a víz lila lesz, vagy a térkép tejfehér, ilyenkor memory purge azonnal a diaryból, ha nem segít akkor restart.
nagyon jól megcsinálták, ritkán lép ki nagyon, és csak néha lassul be, hatalmas látótávnál is, fõleg sûrû erdõben. az automatikus mentést javaslom kikapcsolni teljesen, inkább gyakrabban quicksave, vagy helyszíneknél normál mentés. backround loading bassza a vincsit nagyon, az se ajánlott sztem..
hát igen, mint írtam korábban, itt a legtöbb küldetésnél gondolkodni is kell, nem az az oblivion féle "odamegyek ahová a nyíl mutat, mindenkit leverek, küldetés teljesítve".
nincs például strength gyûrûd, amit fölveszel meg leveszel? Amúgy néha nekem is lila a víz, de kb fél percig, és jellemzõen hajnalban.
szerintem ez a játék tök jó lett, leszámítva egy-két dolgot. (utálom erothint, nagyrészt szarok lettek a települések, meg mióta van szélmalom az erdõ közepén, helykitöltésnek túl sokszor használtak nagy köveket)
Nekem meg pont a városok tetszettek legjobban. Erothin meg pláne a legjobb, van egy kis elõvárosi része termõföldekkel, meg kocsmával, istállóval. Ugyanígy a többinél is van mindenhol termõterület. Oblivionba meg kb sehol se volt, legfeljebb egy-két eldugott tanyán. Szóval sokkal logikusabban van felépítve mint eddig bárhol (talán a gothicok kivételével). Tényleg elhiszi a játékos hogy itt emberek élnek (és megélnek).
Szépnek szép volt, de kidolgozatlan. Nem számított igazán, hogy ki milyen árus. Mindenki vett mindent. Az, hogy mekkora értékû max. tárgyat vettek soha nem volt korlát.
Igazából csak akkor vett mindenki mindent ha már bizonyos szintet elértél a mercantile skill-el. Az alatt csak a saját profiljába vágó eszközöket vásárolták meg tõled.
hát ha vkinek olyan elvárásai vannak egy játékkal kapcsolatosan, ami egy teljesen új kontinensnyi méretû területet ad új szörnyekkel, felszerelésekkel, történettel, hogy ha betéved az egyik városba a városlakók még cigivel is megkínálják, vagy elhívja gombát szedni az erdõbe az egyik menyecske ha szép fényes páncélban feszít, akkor sztem te SOHA ne jáccál elektronikus játékkal, hanem menjél ki vidékre cigányokra vadászni fokossal. ott lesz minden életszerû : vidéki friss levegõ, szép tájak, barátságos falubeliek, meg persze jó kis csihi puhi az orkokkal :)
az MI fantasztikusan béna, talán még rosszabb mint az obliban. ha egynél több ellenfél van a dungeonban egy folyosón, akkor nem szabadna elõfordulnia, hogy az elsõvel csatázok, a másik áll bambán és süketen, majd megküzdök a következõvel is 1vs1-ben. így direkt úgy csinálom, hogy mindkettõbe beleütök vagy lövök, mert így reális. am írta vki korábban, hogy a nehézségi szintnek nem sok jelentõsége van. hát van, mert kb. 2x erõsebbek 50-rõl 100-ra felhúzva a csúszkát. már tök faszának éreztem magam lvl.18-on, felhúztam és egy egy fõgonosz rabló úr is gondot okoz, vagy 2 katonája egyidõben. visszaraktam, mert ez meg így nem reális, hogy egy hõsi hõsnek menekülnie kell minden csatából healingelni...
van pozitív dolog is, találtam csapdát, mármint oylat hogy dungeonban 4es keresztezõdést kis teremmel, és beérkezése után pár másodperceel máris körbevett 6 canal goblin, és fagyasztott, meg elzárta a visszautat. na ott csak a futás volt az életmentõ vissza a csatornába, ahol már csak 2en fértek hozzám szembõl. úgy le leehtettt õket gyakni. nagyon tetszett a szitu utólag. de sztem ez scriptelt helyszín volt
ez igaz. szerintem azért tûnt az oblivionban "jobbnak", mert ott viszont nem volt ilyen "népsûrûség", tehát nem tûnt fel, amikor egy dungeon-ben egy teremben egy darab banditát kinyírsz.
egyébként én úgy "tartottam" a játék nehézségét, hogy soha nem raktam endurance-re, bár igazából nem tudom, mennyire befolyásolta ez a health értéket. de alapból sosem volt sok az életerõm, volt, hogy magas szintûként is eléggé levitték egyes ellenfelek az életerõmet. egy bizonyos szint után mindenesetre nem volt túl nehéz a játék, bár a legtöbb ellenfelet sneak-bõl öltem meg.
használom a stealth overhault. apprentice (25-50) között vagyok, most 4x-es a szorzója. azért ez édes kevés ahhoz, hogy meg is haljon... lvl 18 - mágikus silver fegyókkal
nem úgy értettem hogy közvetlen közelben ott áll, hanem a folyosóról belátok egy terembe, ahol egymás mögött állnak játékdimenzióban úgy kb. 5-8 méterre egymástól, nekem háttal. meglövöm az elsõt, megtámad, a másik áll tovább ugyanúgy...
most olvastam a nehrimfórumon egy kommentet az egyik készítõtõl, amiben megerõsítette, hogy lesz még néhány kaland, ami az alapjáték után fûzi tovább az eseményeket. under construction.
Igen, azt már rég bejelentették hogy lesz addon ami a fõszálat folytaja (hogy hogyan sejtelmem sincs).
én meg töröltem az egészet, mert összegabalyodott a nyelvekkel, meg mert valamiért nem engedte az pacheket. Most akartam újra elkezdeni, de akkor még várok egy kicsit
Akkor az angol installert szedd le, ne a németet próbáld "felpeccselni" angolra. A launcherbe aztán szépen átállítod a nyelvet angolra és kész. Nem kell vele sokat küzdeni...
fú, leszedtem a nehrimet meg az obliviont meg mindent, kipucoltam az egészet, aztán felraktam az obliviont. Elsõ lépésben nem ment fel a legutolsó patch. Valahogy megoldottam. Utána feltettem a nehrimet angolul. Itt sem akarta engedni a patchet. Asszem végülis sikerült, bár a fõmenüben az oblivion pachverziót írja ki. Aztán elindítottam a játékot. Fõmenü, New Game. Aztán jött az intro angol felirattal. Aztán elkezdõdött a játék. Németül. És minden német
Launcherbe állítsd át angolra. A felirat lesz csak angol úh n lepõdj meg.
Hogy kell skinning-elni? Megvettem a könyvet, meg is tanultam, de semmi változást nem vettem észre.
elvileg amikor elejtesz egy állatot, szörnyet, akkor a lootban megjelenik a bõre, szarva, stb., nélküle meg nem.
bár nem egészen egyértelmû, mert én. pl. alig tanultam ilyen könyvekbõl, mégis volt egy-két dolog, amit az elejtett szörnyekbõl, állatokból -ról ki tudtam nyerni :D
Kár. Megvettem a skinningot, de egyik állatból nem esett több drop... mind1. Inkább visszatöltöttem, és elraktam a pénzt varázslatokra. Am. nagyon érdekes hogy ér valamit a pénz. Tetszik, mindent fel kell vennem.
lehet hogy rosszul emlékszem, de mintha több könyv is lett volna, és mindegyik máshoz adott volna tudást, pl. egyik csak ilyen állatra, a másik olyan szörnyre, stb. de tényleg nem érdemes ezzel foglalkozni, nagyon sokat kell vadászni ahhoz, hogy megérje, behozza a könyvek árát, és talán még pontokat is fel kellett használni, hogy használhasd õket.
én nem csináltam mást, minthogy ezerrel cipeltem minden loot-ot a városba eladni. csak olyat vittem magammal, aminek a súly/érték aránya 1/10. a lötyiket mindig eladtam, ami sok pénz, csak volt nálam egy-két biztonsági health meg magic potion, mivel egy idõ után már mindent varázslatból megoldottam.
én egy-két igazán különleges páncél vagy fegyver kivételével semmit nem tartottam meg, ami megmaradt az általában ment a vitrinbe.
Én is így csinálom, minden ami mozgatható és nem piros azt felveszem. Még a poharakat is, tök vicces tud lenni. :)
háááát. úgy látszik a titok mindig az apró dolgokban van elrejtve.... :)
Sziasztok!
A heten tervezem megnezni a jatekot, es azon gondokozotam, hogy vajon vannak-e olyan mod-ok a jatekhoz (kimondottan a Nehrim-hez), amikkel a vizualis elmenyt lehetne fokozni. Szebb, nagyobb texturak, fejlesztett idojarasi hatasok, stb.
Olvastam, hogy az Oblivionhoz van tobb ilyen mod is, de meg nem probaltam oket, nem tudom, hogy ezek jok lennenek-e a Nehrim ala.
Probalt esetleg valaki ilyen Oblivion mod-okat Nehrim alatt?
Mar magaval az Oblivionnal is csak evekkel ezelott jatszottam, de ezeket a visual enhancement mod-okat meg csak soha nem is probaltam.
Csak screenshot készítés miatt fel akartam tenni a Nehrimet, de az istennek sem mûködik. A new game lenyomására nem törénik semmi. Régem meg tudtam oldani, most nem. Mi lehet a bibi?
Nincsen valakinek jó sok screenshotja különféle napszakokban a sanctumról?
Hm. Ilyet még nem hallottam, próbálj meg a hivatalos fórumon nézelõdni.
És egy jó hír: készül a Nehrim 1.5-ös változatának angolosítása.
Tartalom: -megnyílnak az eddig lezárt barlangok (köztük a Nexus Halls, Iron Fire Halls is) -egy új kontinensen lesz pár küldetés
ami 3-8 órát fog felölelni -befejezték a kohászatot, amivel állítólag most már brutális páncélokat, fegyvereket lehet csinálni -új fejvadászos küldik és arénaharcok -javítások, stb...
Egyszóval befejezték a játékot teljesen. Aki eddig nem próbálta ki minden idõk legzseniálisabb modját, most tehet egy próbát újra. (Érdekes lesz összehasonlítani a Skyrm történetével )
Az a baj, hogy már végigtoltam, tehát esõ után köpönyeg. Én kivártam volna, amíg így kijön. Nem fogom csak ezért végigtolni fõleg, hogy ezek nélkül is végigtolható volt. Tehát nicns szükség ezekre a brutális dolgokra.
De ha még megvannak a mentéseid (és nem krepált be a meghajtód mint nekem) akkor tudod a régieket folytatni. Annál is inkább mert a fõszálat viszi tovább az a plusz 3-8 óra.
Van valakinek mentett állása mielõtt még felment volna elõször a Sanctumba? Végre mûködik a cucc.
Bakker, anno végigtoltam, de most elindulni sem tudok. Bejön a játék és nem tudok mozogni. Egy kis helyre kapásból beragadt a karkter az elején... Egy kis területen tudok mozogni, felvettem pár tárgyat és egy fegyvert amit elértem, de nem tudok kiugrani sem...