Azért egy dolgot sikeresen eltolt. A megjelenõ szövegek a bal felsõ sarokban eltûnt egy idõre. Mikor meghaltam és visszatöltöttem csak utána jelent meg. Érdekes bug.
Más. A kolostor után mikor megyek a kietlen vidéken olyan FPS zuhanás volt nálan, hogy szó szerint diaveítés volt. Semmiféle butítás nem segített. A sok fényforrás megfektette a gépet. Az egyik csonti fény okozta az igazi gázt, de a környezeti fények is hazavágták az egészet. Más is tapasztalta ezt?
Egyébként eddig nagyon fasza, én is fejlõdök. Az elsõ soul capture megvolt, végre nem kell zsébõl feltölteni a fegyverekt. :)
18. szintû vagyok. Nehéz vérben egykezes fegyverrel 26-os védelemem van. Ennek ellenére pár lény így is akkorákat ver rám, hogy ehaj...
Általában többeknél ez a dark forest területén jön elõ (a hirtelen FPS zuhanás). Ez a terüelt jön mikor elindulsz déli irányba a Mountain Monastery irányából. Esetemben nagyon minimális volt az eltérés, éppen csak egy kis röccenés volt ha fáklyát használtam, ugyanakkor light spell vagy nightvision esetén semmi változást nem tapasztaltam (4 Gb ram, kétmagos proci, egy 8600GT videokártya 256 ram-mal, XP SP3 op. rendszer, 2 giga virtuális memória, közepes beállítások, minimál árnyék, semmi HDR/bloom, nincs élsimítás sehol sem bekapcsolva). Cserébe van más problémám, mert nekem meg a patkányok miatt akad a játék. :)
A problémával elég behatóan foglalkoznak a Nehrim saját fórumán. Nem tudom mire jutottak vele, mert elég eltérõ kinél, milyen konfiguráción jön elõ.
Pofonokból kapni fogsz majd igen nagyokat ezen nem kell meglepõdni. Ha feltornászod 75-re vagy afölé az armorer skill-ed értékét akkor továb javíthatod a felszerelésed és így növekszik a védelmed is. Meg persze ha növekszik a heavy armor értéke akkor is javul a védelem. Maga az érték meg azt mutatja, a téged érõ sebzés mekkora százalékát veszi le a vérted. Ha feldobsz egy shield varázslatot vagy egy jobban kikutyult shiled lötyit, az nagyon megdobja a túlélési esélyeidet közelharcban. Vértbõl meg lesz pár eszméletlen jó szet amit érdemes begyûjteni mert nagyon komoly bonuszok járnak mellé ha teljes a gyûjtemény. Pajzsot meg használj, mert szintén eléggé megdobja a páncélozottságodat (egyes különleges pajzsok meg elég korán megtalálhatóak és nagyon masszív bonuszokat adnak).
A fényforrások kijátszására ennyibõl príma megoldás a nightvision varázslat/lötyi. Ugyan minden a kék különbözõ árnyalataiban fog tündökölni, de a különféle fényeffektek megjelenítése könnyebbé válik a programnak mert nem kell kismillió színnel és visszaverõdéssel bíbelõdnie. Nem a legjobb megoldás de segít átvergõdni a problémán. Valamelyik falu felé vezetõ úton (úgy emlékszem a középsõ részen lesz és valahol Giliad és a tõle ÉNy-ra lévõ, hídon túli falu között) egy keresztezõdésnél ácsorog egy manus (tolvaj szerkóban, csuklyában) én tõle vettem ilyen varázslatot.
Feltelepítettem én is a cuccot, de hiába töltöttem le az angol verziót, csak a feliratok vannak angolul, a szinkronhangok németek. Lehet valahogy javítani ezt a hibát? Mert nem lenne jó ha az összes karakter végig a világ legrondább nyelvén karattyolna.
Azt olvastam a neten hogy nem lehet. Sebaj, majd leveszem a beszédhangokat nullára, a felirat is elég lesz.
]Érdekes ez a Nehrim. Most vagyok az elsõ olyan komolyabb helyen, ami kicsit idegesítõ. A kolostor megtámadása után a törpék felé már az n+1-dik kazamazába megyek át, de még mindig nincs vége. És a terep nagy része tök üres. Minek nyújtották el ennyire hosszúra? Értem én, hogy azt az érzést kell kelteni, hogy messzire mész, no de ennyire...? :)
Nem tudja valaki, hogy hol találok kezdõ mozsarat (már korábban leírtátok de én nem találom) illetve hogy hogyan tudom azokat az attribútumokat visszaállítani, amik valamilyen negatív hatás miatt le vannak csökkenve?
Dispel vagy cure disease segít. Én alkimista cuccokat Ehrotin (vagy mi a neve) egyik alkimista boltjában vettem a kikötõtõl nem messze asszem.
én nem értem, miért ennyire anglomán mindenki. én is csak az angolt értem, de egy cseppet sem zavar a német szinkron, egyrészt mert nagyon profi, hiszen hivatásos színészekkel hangstúdióban vették fel, másrészt nagyon hamar meg lehet szokni, harmadrészt meg nem vagyok ennyire korlátolt.
és a saját élményedet teszed tönkre, ha leveszed a beszédhangokat. de te tudod.
Benevolens: Pedig a képedbe üvölt a lehetõség. A falu ahová menned kell elsõként, ahol le kell adjad a levelet az apátnak, attól van északra az északnak tartó úton egy árus, aki mindig árusít mozsarat (a térkép is jelzi kis sátor ikonnal merthogy külön tábora is van). Egészen pontosan ott, ahol a goblinos barlang van, na pont afölött helyezkedik el az út mellett a kérdéses kereskedõ. Ennyi elég ahhoz hogy elkezdjed a kutyulgatást.
A lecsökkent tulajdonságok ellen egyrészt ahogy írva volt jó lehet a dispel (csak ha varázslat miatt zuhant meg) vagy a cure disease (ha betegség miatt esett le a tulajdonság). Gyengítõ mérgek ellen marad a sima helyreállítás. De vehetsz és kutyulhatsz is magadnak madott tulajdonságokra vonatkozó "gyógyitalt" is, amivel helyreállíthatod a csökkenést.
A német amit a program használ érthetõ, csak mint írtam már korábban is, ne az iskolában oktatott irodalmi nyelvet akard behelyettesíteni, mert azon a jelenleg beszélt német nyelv már jócskkán túlhaladt és ha lépést akarsz tartani akkor muszáj lesz neked is az aktuálisna használt német nyelvû kommunikációba beszállnod (rádió mûsorok, TV mûsorok, levelezés aktív német nyelvû forumokon). Ugyanez van az angollal is egyébként. Ha nekiállsz olyan szófordulatokat és nyelvtant használni mint amit a suliban oktattak, akkor ugyan megérteni megfognak, de nem ugyanolyan formában kapod a választ és elnézõ mosollyal veszik tudomásul nyelvi tudásod hiányosságait, abban is biztos lehetsz. :)
Molnibalage: Az az "alvilág" azért olyan hosszú a visszajutás onnan. Ne aggódj, elég hamar kikeveredsz onnan. ;) Nekem kimondottan tetszett a kihaltság (bár szinte mindenütt volt pár kódorgó élõholt).
úgy érted, hogy a németben például van olyan szó, hogy mansion, és emberiséget jelent?? Nem hiszem, hogy lett volna módom ezzel a szóval találkozni valaha...
Úgy értem, hogy minden nyelv folyamatosan változik, fejlõdik, torzul és ezt példának okáért a nyelvtanárok nem követik le. Ráadásul az sem mindegy melyik nyelvterületrõl jön valaki mert ahogy az angolnál is komoly eltérések vannak a brit, amerikai, ausztrál és ír emberek által használt angol nyelvben, úgy bizony a németben is meglesznek az eltérések az osztrák, németországi vagy épp svájci emberek által használt nyelv esetén, pedig ugyanazt a nyelvet beszélik elméletileg és mégis ott vannak az eltérések, nyelvjárások és tájszólások (és mindegyik helyes még ha ne mis elterjedt). Ezért mondják, hogy ha egy nyelvet meg akarsz rendesen tanulni, akkor ki kell menned az adott nyelvterületre és ott tanulni, mert nagyon komolyak lesznek az eltérések.
A Nehrim fórumát böngészve (a német nyelvût is szívesen böngészgetem és bár csak keveset értek meg alapból, használom a fordítót) a németektõl még egyetlen elmarasztaló hozzászólással sem találkoztam ami ismeretlen szavakra panaszkodna vagy érthetetlennek minõsítené a szöveget netán a kiejtést. Igaz mástól sem láttam még ilyen hozzászólást. Az egész szöveg, amit felmondattak profi munka.
Mivel te már korábban is általánosan panaszkodtál arra, hogy nem érted mirõl beszélnek (csak most egy konkrét példát is felhoztál), így erõs a gyanum hogy a nyelvtudásod és/vagy szókészleted hiányos és emiatt nem a német alkotókat, akik saját anyanyelvükön írták meg a programot, kéne okolni.
nekem meg erõs a gyanúm, hogy a játékban nem az a szó szerepel, hogy mansion, hanem az hogy Menschen. Az a szó, hogy mansion még csak nem is német helyesírással van. Így erõs a gyanúm, hogy nem az én nyelvtudásom hiányos... Különben maximum annyit lehet mondani a nyelvtudásomról, hogy lassú vagyok. Ezért nem feltétlenül értem a beszédet. Meg az olyan szavakat, mint "demnächts" külön ki kell gondolnom, hogy mi a fenét jelent. A nyelvjárásokról annyit, hogy igaziból 70-90%-ban mindegyik Hochdeutsch csak annyi a különbség, hogy a kurrens szavak és kifejezések más közéleti helyzetre felelgetnek, vagyis mindegyik helyen más részét használják a nyelvnek gyakrabban. Plusz van valamennyi kifejezés meg jövevényszó, ami szintén területi. (például a köszönések) Megfelelõ német nyelvi képzésbe egyébként beépítik ezeket különbségeket. Azért köszi, hogy elmagyaráztad ezeket a dolgokat. Nélküled nem is tudtam. Végezetül sajnálom, hogy minderót, mint a játék összes német nyelvû készítõjét "lefikáztam". Kedves SaGa azon gondolkoztál már, hogy veled sincs minden rendben??
A tulajdonsák károsítást a fürdés helyrerakja és csak 10 aranypánzt kel a fürdésért fizetni.
az olyan még aktív küldetésekkel, mint: "A kolostornál készüljek fel"/" XY védelmi képességekre tanít, könnyû vértezetre és lopakodásra" mit kell csinálni? Gondolom a másodikhoz kelleni fog egy könnyû vértezet. És azon kívül?
hapi: Ha nincs ott az árus akkor a sátrában alszik éppen (este 8-tól reggel 8-ig nem túl aktívak a boltosok, ennél a csókánál meg 2 sátor is van ahol meghúzhatja magát). :) Rosszabb esetben valaki kinyírta (ha felcsalja valaki a gonblint lentrõl vagy elég sokáig kergetteti magát egy vadállattal és odacsalja azt akkro az ki tudja végezni csóringer boltost).
Lopni (akarom mondani huzamosabb ideig kölcsönözni) meg sok helyrõl lehet alkimista cuccokat. Például príma hely erre a Sanctum is.
Benevolens: A Menschen szót (szerintem is ez a szó a helyes és csak félrehallás volt mindero részérõl hacsak nem a német, feliratozott szöveget másolta be is) leírod (vagy leíratod egy németül nem beszélõ egyénnel) fonetikusan akkor a mansion szóhoz nagyon hasonlót kapsz.
Te voltál aki korábban kijelentetted, hogy a német nyelvû változat érthetetlen, nem tudod mirõl karattyolnak és ez így rossz. Ha tényleg olyan rossz lenne, akkor miért nem reklamált még senki? A megértést pedig még a felirat is segít (a német verzióban is van beépítve felirat) így nem értem mi a gondod a megértéssel?
Ezek szerint akkor neked (nektek) a suliban tájszólást is tanítanak? Akkor te kivételesen szerencsés egyén vagy. Nyelvjárás az is és bár írásban nem lesz eltérés, de kimondva lehet nagyon fejet vakarni hogy most mi a fenérõl is van szó.
Hogy nálam nincs minden rendben? Biztos úgy van.
rosti: Errõl teljesen el is feledkeztem, pedig nagyon komoly segítség. Sõt a fürdõvel kapcsolatban még pénzhez is jutsz amennyiben berakod a bankba a levelet amit a fürdõház tulaja azután ad hogy kibányásztad a kulcsot a rácsozat aljáról.
A trainer-ek aktív küldetésként jelennek meg és bármikor megnézhetõ hogy hol, ki és mit tanít. Ez nem feladat, csupán egy tájékoztató aminek speciel nem a feladatok között lenne a helye.
hi,az invertorym-ból h tudok ledobni tárgyakat mert túlpakoltam magam és mozdulni sem bírok?! Mit jelent a táloló alatt egy ilyen nyil mutat felfele és egy félkörben van? Csak akkor lépek szintet ha minden major skill maxon-van?
1. SHIFT+bal kattintás 2. ezt nem értem 3. szintet lépni XP gyûjtéssel tudsz (küldetések+gyilok), az inventoryban ven egy napló, abba tudod szétosztani a pontokat. A skillek használat közben nõnek, szintlépéskor bónuszokat kaphatsz értük (pl +2 strenght ha sokat bluntolsz stb.) Kapsz még skillpontokat amit trénereknél tudsz elkölteni pénzért, minél magasabb a szinted annál több pénzért.
Nem sok. Ha lebuksz valami bûntett miatt akkor elkobozzák a lopott cuccokat is tõled még akkor is ha nem amiatt buktál le. Illetve eladni nem tudod csak orgazdának (abból egy van a fõvárosban a hátsó udvarból nyíló egyik épületben) a lopott cuccokat.
A bankba bepakolásnál meg arra figyelj, hogy beszélj az "igazgatóval" hogy engedjen be, aztán a kulcsoddal nyissad ki a saját trezorodat és abban a my accounts mini ládába tedd be a levelet. Onnantól naponta gyûlik némi zseton a számládra amit nyitottál a bankban. Lesz még 2 másik ilyen jellegû levélke is ami pénzt hoz ha bankban tartod.
A fõgonosz szobájába kellene bejutni. A kapott levél ami leírja, hogy merre kellene menni zavaros. Már minden számba jöhetõ ajtót kipróbáltam, de nem lehet sehova eljutni, egybõl lebukok. A háztetõkön való rohangálás is csak pont oda visz, ahova az ajtókon keresztül is el lehet jutni. Akkor most mi van...? Egyáltalán mit kezdjet menjek balra indítással és végig a folyosón? Nincs is folysó. Aztán a jobbra menõ irányban is alig pár ajtó van...
Molnibalage: A kapott levélnek azután lesz értelme hogy már bejutottál a kastélyon belülre. Nem oda ahol a tetõkön kell rohangászni (mellesleg ott elég egyszerû a dolog, mert csak körbe kell menni addig, míg egy létrához nem érsz, igaz ehhez még egy kerítésen is át kell majd másznod ha emlékezetem nem csal). Ha ez megvan azon felmászva lesz elõtted egy ajtó. Na azon kell bemenni és utána lehet hasznát venni a levélben leírt tájékoztatónak. De odaben úgysem leeht eltévedni szóval nem nagyon kell a leírás sem.
Csak figyelj hogy ne aktiváld a csapdákat és a célszemély szobájában (két íves lépcsõ van a szobában ami kijárathoz vezet, van benn kandalló, szép könyvespolcok meg ágy és a szobát két irányból is meg leeht közelíteni) találd meg a 3 rejtett "kapcsolót" ami a továbbjutásodhoz kell.
Benevolens: Lehet hogy hiba volt felrakás közben és megsérült egy file. Próbáld ki hogy csinálsz egy töredezettség mentesítést a gépede, az általában segíteni szokott ha nem komoly a baj. A másik megoldás hogy kikerülöd a helyet és nem mész a közelébe. Legvégsõ esetben törlés, takarítás, defrag és újratelepítés (a mentéseidet tedd biztonságos helyre és aztán majd másold vissza).
Tirinbe nem tudok visszamenni, mert kifagy :S Most voltam a tök jó németes várkastélyban (Steinfeld ?) De inkább vissza akartam menni, mert még nem vagyok elég erõs ahhoz a környékhez. Erre kifagy, ha a közelébe érek...
Molnibalage: Ha megvetted a teleport varázslatot abban a faluban ahonnan korábban kihajóztál a keleti parton (a templom melletti padon ücsörgõ paptól lehet beszerezni), akkor oda teleportálsz és onnan pár perc alatt a helyszínen vagy.
Benevolens: Ha ennyi a kifagyás akkor vagy a gépeddel nem stimmel valami (lehet túl sok minden fut nálad a háttérben, bezavar a codek pack amit használsz, nem a legfrisebb driver-ek és directx van a gépeden, esetleg rosszul van beállítva a megjelenítés a programon belül, netán kevés a virtuális memória, de az is bejátszhat ha rosszul van beállítva a videokártya driver egynémely opciója) vagy nagyon nem volt rendben a géped mikor telepítetted a játékot. Elõbbit tudod orvosolni csak frissíts, játszogass a beálíltásokkal (és a felbontás változtatások meg egyes részlet beállítások után lépj ki majd indítsd újra a programot). Utóbbinál uninstall (a save-eket tedd máshová addig), defrag (ha sok mindent telepítgettél/töröltél mostanság az adott drive-on) és ezután telepítés nulláról (igen az oblivion-t is nulla moddal mert úgy a tuti hogy nem lesz onnan is probléma). Ez a legtöbb felmerülõ problémát orvosolja.
Kidobálással én is találkozom, de esetemben a vidokártya gyenge alapvetõen. Van hogy 30 perc alatt 5 alkalommal is kihajít (ilyenkor újraindítom a gépet vagy ki is kapcsolom és 1-2 órát pihentetem a Nehrim-et), máskor 5-6 óra folyamatos játék során sem történik ilyen. Ha túl sok mindent vagy túl nagy változást kell megjelenítenie na akkor szokott nálam behalni. Meg a patkányok körül valami nem stimmel, mert ha 3 vagy annál több van a környékemen (még ha nem is látom õket) eszementül szaggatni kezd a program. Máshol ilyet nem tapasztaltam, ahogy a sokaakt megakasztó dark forest belassulás sem jött elõ olyan látványosan esetemben.
víz közelében szaggat, ha sok állat van a környéken, szaggat (a lábuk zaja marhára megterheli még a különálló hangkártyát is - ez oblivion engine tulajdonság).
A sok fagyás ellen jó orvosság ha kikapcsolod az autosave-t. A naplódban van (ahol szintetlépsz) a settings-nél. Nekem segített bár néha így is fagy...
Sziasztok ! Lenne egy kérdésem : kinél lehet craftingot tanulni ? Ha jól emlékszem itt már valaki írta , hogy a kovácsoknál, ami logikus is lenne de én még egyet sem találtam aki hajlandó lenne tanítani. Jó lenne ha valaki tudna egy pontos nevet és helyet adni akinél lehet, szeretném minimum 50-re felvinni, de természetes úton alig fejlõdik.
Mert úgy hívja, hogy armorer. Egyébként szerintem sok értelme nincs. 50-es craftinggal is csak koszos fémkarodkat tudsz csinálni. Az ellenfél fegyvereit elszedni sokkal több értelme van és még azokat tápolni kövekkel.
Huntigból viszont nem tudtam eddig semmit megtanulni csak a bõr eltávolítását...
nem ennyi a kifagyás, hanem Tirin fagy ki, és azért a ráknál fagyott ki, mert pont a terület határán áll. És ez teljesen új, ilyet még nem csinált egyáltalán, csak azóta van, amióta elmentem Steinfeldbe.
Egyébként rohadt jó ez a várkastély. Meg az elhagyatott õrtorony is mellette :)
ashead: A crafting az akkora amekkora az armorer skill értéked. Armorer skill-t meg kovácsoktól tudsz tanulni (illetve pontokért és pénzért cserébe õk növelik a skill értékedet). De ha elég fegyvert és vértet javítasz, fegyvert készítesz akkor fejlõdik az magától is. Minél magasabb a skill-ed annál lassabban.
A cél meg a 75-ös érték legyen, mert akkor lehet 125%-osra feljavítani a cuccokat és akkor több védelmet/sebzést adnak.
Molnibalage: Az armorer/crafting nem azért kell hogy cuccot készíts, hanem hogy a meglévõt javítani tudd és fokozzad a hatékonyságát (majd ha már 75-ös vagy nagyobb a skill). A tárgykészítés inkább csak pénzforrásnak jó, így kiegészíti a kezdetben alacsony pénzkeretet.
Fejleszteni is lehet a skill-t csak ahhoz sokat kell kalapácsot használni és javítani a sérült felszerelést. Attól fejlõdik igazán az armorer skill.
A fõzõcske csak addig mûködik fejelsztõként, míg meg nem haladod a 30-as értéket. Utána már csak arra jó hogy plusz Xp-t adjon, illetve ha például van egy nagy halom rákhusi/patkány hús, akkor ha a felét elkészíti az ember fõzés/sütés útján, akkor ugyanolyan hatású de különbözõ típusú alapanyagot kap (a hatásuk elkészítve is ugyanaz mint nyersen) amibõl adott hatású piát készíthet. Amíg nem mester alkimista az ember addig meg mindig 2 alapanyag kell ugyanolyna hatással a piagyártáshoz. Így lesz elég alapanyag italgyártódni és ezáltal az alkímiát fejleszteni.
A hunting skill-ek megtanulása meg könyvekbõl megy amit megvehetsz egyrészt a vadásztól aki Tyrin Abbey hídjánál ácsorog napközben, másrészt az árus aki a bányánál van ahonnan kijöttél, õ is árusít 3 félét. Ha megvan a könyv, akkor kell 2 learning point és rá kell klikkelni a könyvre, megtanulva így a nyúzás, foghúzás, körömvágás és egyéb vadászati fogások sokaságát. Mindegyikhez van külön könyv, a journal meg tartalmazza melyiket tanultad eddig meg.
A házat megvéve elindítasz egy küldetést amennyiben felveszed a házban található kulcsot (trezor kulcs) és elolvasod az ott lévõ üzenetet. Plusz lesz egy helyed a fõvárosban ahová elrámolhatsz, berendezheted magadnak (nem nagy az egész, csak egy hosszú szoba szépen berendezve és benn van egy saját láda, meg a bejárat fölött egy csapóajtó ami a felsõ szinten lévõ kis helyiségbe visz).
Tudom hogy a crafting az armorer és hogy kovácsok tanítják, csak az a gondom hogy eddig egy db kovácsot nem találtam aki tanítja. Én egyébként egyenlõre beérném 50-nel hogy a mágikus cuccaimat is javítani tudjam. Jelenleg 33-as a craftingom és 24 tanulási pontom van. Természetes fejlõdésen a páncéljavítással való fejlõdést értettem ha nem lett volna egyértelmû. Tehát a kérdésem még mindig az lenne hol találok kovácsot aki hajlandó tanítani ? A stonefieldi kovács az nem tanít ? mert nincs ilyen opció!
Ott, ahol még nagyon a játék elején elemenkültem a bányában levõ élõhalott kovács elõl, azt visszamentem és legyaktam. 10-es (!) védelmet adó pajzsot õrzött.
Képek.
tök szépek!
Pedig a max. közelében sincs a grfika. Pesze azt sok helyen az én gépem sem bírja. (Egyáltalán mi bírná?)
ashead: Amikor beszélsz egy kováccsal, akkor nem beszéd opciók jönnek elõ, hanem hogy 1, 2, esetleg 5 vagy 10 ponttal emeli az armorer skill-t. Annyi lesz a párbeszéd opció hogy armorer +1 vagy mittudomén armorer +2.
Minden kovács oktat (Giliad kovácsa igen közel van csak északnak kell menned Tirin Abbey után, Stonefield kovácsa talán csak azután hogy a hátteredet érintõ feladatban eljutsz hozzá) ha napközben keresed fel, de max 90-es skill értékig (ez az általános training felsõ határ).
Molnibalage: Crafting-ra értendõ a 30-as érték (nekem csak addig mutatott bármi fejlõdést a crafting skill terén a fõzõcske míg el nem jutottam a 30-as értékre, utána semmi változást nem tapasztaltam, mindegy mennyit sütöttem-fõztem, igaz addig is rohadt lassan fejlesztette). Alkímiának semmi köze a fõzõcskéhez, a fõzéshez a crafting skill-t (armorer) használod. Ahogy borkészítéshez is. Ha elérted a 30-as crafting szintet utána már semmit nem javít a crafting-on, csak Xp-t (Ep) ér a folyamatos fõzõcske, borkészítés. Kaják közül egyébként van ami kifejezetten hasznos, mert még csak lötyit sem feltétlenül kell belõle készíteni hogy hatékony cucc legyen (ilyen például a fasírt ami gyógyítja a betegségeket).
A 37-es védelem az jó. De igazából a nullás is teljesen okés, amíg meg tudod oldani hogy ne találjanak el. :) Elsõ karakteremnek a végére volt 25-ös úgy, hogy ebbõl 10-es egy nagyon jó pajzs adott és nem volt gondja a manusnak. Ha jól látom még csak sima acélból készült vértben szaladgálsz. Lesz majd jobb is sokkal combosabb védelemmel (például a destroyer set, vagy az északi királyok vértje hogy csak kettõt említsek, de például a blessed dwarven vért darabok is jó magas értéket adnak, már ha magas a heavy armor skill).
A crafting az olyan képesség, mint a block, alchemy, vagy restoration? A csíkos fejlõdõs? Ez kapcsolódik azokhoz a skillekhez, amik a diary-ban vannak feltünteve?
Asszem mégiscsak felnyomom majd a kovácsolást 75-re, mert akkor a 37-es védelembõl lesz 46. Késõbb még nagyobb. Mágiallenállásra viszont 22. szinten sincs gyakorlatilag semmim. Azért ez mélyütés a javából...
A fire shield és frost shield azok az elemek ellen védenek? A shock shield az közelharc ellen vagy csak shock hatás ellen? A sima shield emg mindenbõl -x%-ot vesz le?
Bocs a sok kérdésért, de a kézkönyv egy büdös szót sem ír errõl...
a crafting a kovácsolás, fémöntés, fegyerkészítés, hússütés (?), prémlenyúzás, stb. stb.
a sima shield csak a vas ellen véd. a fire shield meg a vas ÉS a tûzvarázslatok ellen.
A lényeget koschwarz leírta (csak annyit tudnék hozzáfûzni, hogy a nyúzás és állatokból alapanyag kinyerés az hunting és nem crafting, és nem számszerüsített dolog). A crafting az az armorer és ennyi. Csak két néven fut de ugyanarról van szó.
A varázslatok hatásairól meg a legegyszerûbben úgy tájékozódhatsz, ha utánanézel az oblivion-nal foglalkozó oldalakon.
A mágiaellenállás miatt ne fõjjön a fejed. Nálam ez kimerült egy pajzs adta bonuszban (10% magic reflection) meg pár pontnyi jég és tûz ellenállásban amit amulettek vagy éppen gyûrûk biztosítottak és bõven elég volt ennyi is. Varázslók csak akkor tudtak gondot jelenteni ha csapatban tudtak meglepni. Na akkor idõnként jól jött volna egy shield típus, de mivel legalább 3 féle támadástípust használnak (tûz, jég, villám) meg idõnként dirket sebzést (életerõt direktben sebzõ varázslat) ami ellen nincs is shield variáns, így sokra nem mentem volna egyikkel vagy másikkal. Ellenben amit belém sebeztek annak 10%-át azonnal kapták is vissza a pajzsom miatt (ilyen visszaverõs pajzsból van egy gyengébb hatású nehéz pajzs meg egy komolyabb hatású könnyû pajzs is a játékban).
a teljes immunitáshoz 100%-os ellenállíás kell, de ez összejöhet absorb magic-bõl, resist magic-bõl is. mindegy, hogy a pajzs pl. 15%-ot ad, egy potion meg 30-at, egy scroll meg a maradékot, ha összejön összesen a 100%.
A fegyverek készítésérõl már korábban írtuk, hogy nincs elkészítve csak az I-es fokozat, így legfeljebb jó minõségû acél fegyvereket tudsz kreálni. Majd valamikor késõbb lesz rá mód, hogy készíts ezüst cuccokat is, ha egyszer elkészül a modnak ez a része is (egy késõbbi patch beteszi). Egyenlõre azonban nem tudsz magasabb kategóriás eszközöket készíteni. No nem mintha olyan nagyon szükség lenne rá, mert találni dögivel jobb cuccokat (gyakorlatilag elõbb szerzel sokkal jobb fegyvert, minthogy készíteni tudnál).
Teljes immunitást úgy tudom a Nehrim esetében nem fogsz tudni elérni, erre odafigyeltek a készítõk. De mivel az összes varázsolni képes ellenfél ismeri a dispel varázslatot is (szörnyek nem) így ha lenne is rajtad aktív védelmi hatás (nem tárgyból jövõ) azt úgyis lekapják. Emellett igen masszívan rombolja a játékélményt ez a fajta csúcsra járatott védelmi megoldás (többek között ezért erõsen limitáltak a varázslatok és nem lehet külön varázslatokat pakolgatni tárgyakba, az oblivion esetében ezek a lehetõségek teljesen tönkretették a játékot).
A 30% fire shield + 30% frost shield nem ad 60% sima shield hatást, csak 30%-ot. Legalábbis ez rémlik, de próbáld ki és megtudod.
A százalékos értékû védelmek az adott százaléknyi sebzést veszik le a téged érõ támadásból. Tehát ne makkora az esély arra hogy ne sérülj, hanem akkora részét nyelik el a sebzésnek. Ahogy a vértezet is az értékének megfelelõ százalékos mennyiséget nyeli el (noha ez nem százalékban van megadva).
A Soul Flyer megszerzése során egy szerkezet +100 sebességet adott. Fura, de nem akar elmúlni. Ez bug szerintetek? Mindenester nagyon állat, hogy nehéz vérben úgy suhanok, mint az õszi szél. :)
szerintetek hogy van németül a dispel?
Nem mindegy ha angolul játszod?
Egyébként meg ott a Google. Beírod mit akarsz és kidobja. Ha célirányosan akarsz keresni akkor beírod mondjuk hogy Oblivion zauber liste és láss csodát kapsz eredményt ahol választ kapsz a kérdésedre.
Egyébként meg íme egy példa angolul és németül a varázslatra: Greater Dispel - Stärkere Bannung Legendary Dispel - Legendäre Bannung
Radeon. 4800-as szériába tartozó. 4850 4870, nem tudom, hogy melyik. Nem emlékesz. 2 éve a felsõ kategória alja volt, 60k-s kari volt. DDR4 RAM, 1GB-os.
Akkor passz. Nekem is Radeon4850 van de pl ha benyomom a soft shadows-t akkor teljesen szétesnek a textúrák. Az antialisinggal meg el se indul. Bár neked valahogy a textúrák tûnnek élesebbnek, meg mintha jobb lenne rajta a normal map. Na mindegy csak érdekes.
A játékben az aa nálam sincs belõve, de a VGA saját setupjában 8x aa és 16x af-van. Lehet, hogy lejebb kellene venni, eggyel mindkettõt. Úgy is szép lenne, de a talán nõne az FPS.
Ha érdekel, akkor a setupról lõhetek egy képet otthon.
Hol a francban van az eltûnt sörfözõ hordója? Már rongyosra jártam a lábam, de nem találom sehol.
Messze fent északon van egy unknown dungeon nevezetû hely. Van benne valami értékes? A lávafolyamtól nem túl messze van.
A Cahbet vár felett van sárkánybarlang. Van ki belõle egy teleport, de nincs ott semmi. Lesz majd?
1. Az trükkös de igazából pofonegyszerû. Ha felkerested a célszemélyt akihez a nyomok vezettek, az elmondta hogy mi történt a sörfõzõvel. Semmi más dolgod nincs, mint követni egy bizonyos folyót és megtalálod fennakadva a hordóját. Szóval igazából nem kell lejárnod a lábad, elég ha úszol...
2. Oda majd egy feladat során jutsz be, amit a fõvárosban tudsz felvenni, ha olvasod a falragaszokat (van egy gyûjtõ aki kalandorokat toboroz és az õ küldetéséhez kapcsolódik).
3. Semmi érdekes. Ha levered a végén lévõ röpködõ démonkát akkor tõle lehet szerezni 3 db-ot a legcombosabb ércbõl amibõl iszonyat erõs fegyvert lehetne kovácsolni, ha nem csak I-es típusú eszközöket engedne jelenleg a program... Nagy sárkány az nincs a játékban csak azok az apróságok amikkel a barlangban is találkoztál.
1. Mégsem találom. Egyáltalán hol ugrojak bele? Már a mittomén milyen dokkokig elúsztam, de nem találtam me a hordót. A vár bejáratánál ugrottam bele a patakba és a mellékágakat is végignézem. Van egy rész, amikor közél és cölöpök vannak a patakon, és mellette 3 db kis hordó, amiben cuccok vannak. Nyom semmi. Attók feljebb vagy lejjebb van? Most a folyóparton kell keresni vagy a meder alján?
2. Stonefieldben olvastam egy "geocashinges" feliratot. Ugye nem errõl van szó? A fõvárosban melyik üzenõfalat hagytam ki, ha ezt nem kaptam meg?
3. Ok. Kár, hogy így adták ki, mert csak a kovácsolás bõvülése miatt nem fogom mégegyszer végigtolni. Már most vagyok 50 órán felül és még csak most indulok a sivatagbe és lett Erothin szabad.
Sõt, a kovácsolás része német nyelvû lett és több könyv, ami angol volt, az most német. A fõszálhoz tartozó kiegészítõ jegyzetek és könyvek egy része is.