A legeslegjobb a vége! "testi erejüket és kreativitásukat álmaik valóra váltására használják"
Hadd ne mondjam ki, hogy mi jutott az eszembe... esetleg annyit, hogy vidéken gyakoribb, és az ilyen "testi erõs álmodozókat" valaki épp munkatáborokban szeretné látni
Nem volt túl meggyõzõ a videó. Autóval húzták fel a levegõbe, és amikor eleresztette a vontatókötelet, onnantól már csak süllyedt.
Az a nagy büdös harci helyzet, hogy ez szerintem rohadtul nem emelkedik feljebb "szárnycsapáskor", teljesen egyszerû vitorlázó mûveletet végez, azt meg elég szarul merthoy kb. 3-5 méter magasból egy normál vitorlázó még 200 métert siklik leszálláskor pl. Itt szárnycsapáskor csak annyi történik hogy a szárny kb. egy helyben van és a törzset kicsit felrántja majd visszaesik, szal tényleg mozog az egész de, hogy ezzel nem nyer magasságot az nagyon valószínû. Sztem szárnycsapás után a géptörzs ugyan oda esik vissza ahol volt, hogy ez mûködjön ahhoz ennél sokszor nagyobb szárnycsapások kellenek sokkal nagyobb erõvel és dinamikusabban.
Majd akkor veszem ezeket a nagyszerû és magasztos megszólalásokat( " nekünk sikerült , amirõl az ember eddig csak álmodott...)komolyan, ha azt látom a videón, hogy a csóka saját erejébõl gyorsul fel, emelkedik a magasba, és ott is tudja tartani a gépet, mindenféle segítség nélkül. Addig ezek csupán próbálkozások, határfeszegetések
1:34 tõl nézzétek a videót. egyértelmûen veszít a magasságából
"míg a tolóerõhöz a gép szárnyát a felfelé irányuló mozgásnál alacsonyabb, lefelé irányuló mozgásnál magasabb állásszögbe kell állítani"
...sajnos ez épp fordítva van. Felfelé csapkodáskor van nagyobb állásszög... És ez a videón is látszik.
Amúgy tényleg jó, csak a madarakhoz képest túl kicsit csapkod a szárny.
Na, jó, ökörködök egyet megint, bár ezt már megcsinálták: a pók ökörnyállal utazik messze, messze, messzire. (Bónuszkérdés: mi utánozza ezt?) (Egyébként, nem ez a titkos, de agytornának ez is jó. :-)
"illetve van, amit nem, de az titok, nem mondom el" Csak nem az olyan apró állatok "repülésére" gondolsz amelyeket a szél felkap majd akár a föld túloldalán lepottyant:) Mehetne OTKA pályázatra.
Magyarázkodás eddig sem kellett volna. Ha ez a módszer életképes lenne, akkor a faszi addig repül, amíg kedve tartja, vagy amíg el nem fárad, nem pedig 145 métert, amit mellesleg siklórepüléssel is el lehet érni.
Nekifutott vagy behúzták, az az eredeti felvetésednél lényegtelen. Te azt kifogásoltad hogy nem helybõl csapkodással szált fel. Én erre hoztam példára a madarakat. Jó hogy nem futott neki, mert ült! De tudod mit hozok neked még egy példát. A madárfiókák elsõ repülésénél sokszor az anyjuk segít. Persze nem behúzza csak kilöki a fészekbõl. De a külsõ segítség ott is van. Vannak nagytestû madarak amelyek a kezdõsebességet a kezdeti zuhanással éri el. Ezt már lehet gravitációs behúzásnak nevezni. Kell még magyarázkodás?
Nem érted a lényeget. Itt az emberi technikánk korlátainak a feszegetésérõl van szó. Nyilván nem fogunk 32 méteres szárnyakkal csapkodni a levegõben, de ezek a projektek segítenek megérteni sok mindent. Nem kell mindenben az azonnali hasznot nézni.
A madarak is - pár kivétellel, pl. a kolibri - csak alkalmanként csapkodnak a szárnyukkal, amúgy vitorlázó repülõk. A rovarok már mások: õk ritkán siklanak a levegõben, mert a szárhossz/testtömeg indexük kisebb, emiatt általában nem is egy, hanem több pár szárnyuk van. A repüléstechnika történetében már majdnem minden természetben megtalálható repülési módot végigpróbáltak, illetve van, amit nem, de az titok, nem mondom el. ;-)
Hát szerintem ez egy vitorlázógép, amit betoltak, hogy megemelkedjen, utána meg, amikor alákapott a szél, csapkodtak a szárnyvégei, mintha attól repülne. A zseniális az benne, hogy csak 40 kilo és nem tört ripityára. :-)
Ennek max elmeleti haszna van, a gyakorlatban nem igazan alkalmazhato emberi ereju repulesre, ahogyan azt a pilotaja is megallapitotta. Lattam viszont mar regebben a teveben egy legcsavaros megoldast, az 40 km hosszat repult Ikarus nyoman, egy tuzolto pedalozott benne.
Sok madár csak nekifutásból tud felrepülni, akkor õk sem nagy durranások mert nem képesek helybõl csak csapkodással felszállni :)
"pusztán a bevontatás után vitorlázva sokkal-sokkal messzebb képes eljutni, mintha mozgatnák a szárnyat."
Ez meg nem igaz. Amikor az elsõt "csapja" a szárnyával, akkor látszik, hogy feljebb kerül a gép. Egy vitorlázógép az elsõ csapás helyétõl 5 méterre leért volna a földre.
Nos, erre egy vitorlázó gép is képes. Mármint arra, hogy ha behúzzák, akkor tud repülni, vagyis nem kell ide semmilyen csapkodás. Ez akkor lenne nagy durranás, ha helybõl, csupán a csapkodással el tudna indulni és fel is tudna szállni. De így ez nagyon lófütty.
En mar latom, hogy a jovoben a kornyezetszennyezo autok es biciklik helyett, majd ilyen gepekkel kozlekedunk a varosban.Hu de jo lesz majd :)
Ezzel az a baj, hogy olyan hatalmas a szárnya, és olyan könnyû a repülõgép, hogy semmi szükség a csapkodásra, pusztán a bevontatás után vitorlázva sokkal-sokkal messzebb képes eljutni, mintha mozgatnák a szárnyat. Tehát ebbõl az egész videóból nekem az jött le, hogy a mozgószárnyak csak RONTOTTAK a repülési tulajdonságokon, nem pedig javítottak.
Ebbõl azért látszik, hogy egy ember méretû és súlyú angyalnak mekkora szárnyai kell hogy legyenek (még ennél is nagyobbak), hogy kényelemen röpdöshessen. :D Na azt mire összehajtogatja, meg hogy fér be vele a szobába/ajtón/ablakon át. :DDD
Mit mondana erre Frédi és Béni?Subidubidúúúúúúúú
gratulálok, nagyon szép, egyszer majd a Holdra is így fogunk repülni
Érdekes, az biztos. Mindenesetre a természet egyelõre hatékonyabban tudja alkalmazni ezt a módszert.
"csapkodószárnyas repülõgép" Már kezdtem volna fikázni, de gondoltam megnézem elõtte a videót. Nagyon durva ahogy csapkod a szárnyaival! És csak 42 kg! Respect és tisztelet Zsoltinak a békának ... Ornitopter ez kimaradt az életembõl.