jó lenne valami változás, az utóbbi két hétben is egy csomó ember halt meg az utakon :(
Tulajdonképpen, ha egymással is tudnának kommunikálni a kocsit 100%-ig elkerülhetõ lenne még a koccanásos balesetek 100%-a is. :C
Ha a gödröket is tudni fogja kerülgetni, akkor én is egyre majd beruházok, addig meg míg az utakon kráterek vannak addig én errõl lemondok és én vezetek.
99,99999% a. sajnos vannak kint olyan táblák melyeket ha betartanának az emberek mind meghalnánk. a gépek meg nem fognak válogatni. Pl mit kezd egy ilyen rendszer a tavaly híradóban látott villanyoszloppal ami az aszfalt közepén egyszerûen ott maradt? Fatal error? újratervezés, mind meghalunk :D. Jah és ... nem is beszélve a rossz indulatú te oistákról akiknek ez milyen jó csemege lenne... ott lenne a kezükben több millió potenciális bomba... benzint szállító kamionok formájában is pl... stb.
Azért elég gyors a fejlõdés. 1-2 éve még max 40-nel tudtak menni az ilyen kocsik. Az új Volvókba már ennek egy butított verziója van. Pl elvileg megáll, ha gyalogos lép elé. Asszem a totálkárban tesztelték is, elég vegyes eredménnyel, de azért már valami van.
Mellesleg manapság a dugókat is a gúgli meg a GPS okozza, mert mindenkinek ugyan azt az útirányt adja. A héten mentem egy gyakorlatlan söfõr sráccal, aki rá akart hajtani a Margit-hídra, mert a GPS-e nem volt valami friss adatbázisú. Magáról meg még nem tudott nagyon tájékozódni.:)
Google autó! Na hiszen! :D Fapados lesz, és félkész állapotban fogják átadni, de legalább ingyenes lesz (esetleg csak meghívóval lehet beleülni), és a marketing szöveg ez lesz: "Ilyen lenne az autó, ha a Google találta volna fel!" :D Csak egy kérdés: Ha hibázik az autó, akkor az objektív felelõsség elve hogyan fog érvényesülni? Engem büntetnek meg (mint tulajdonost), vagy az autót? :P :D
És még jövõkép: "A közlekedésrendészet legújabb negyedéves kimutatás alapján 1.2% csökkent a szoftverhibákból származó halálos balesetek száma, hála a frissítések meglétét célzó közúti ellenõrzés sorozatnak. A több frissítésnek köszönhetõen egyre kevesebb autó fertõzõdik meg vírussal. Ennek megfelelõen a spam útvonalak is egyre csökkenek, amikor is az autó a megadott cél helyett egy viagra zugárushoz viszi az utasait."
Szép, új világ vár ránk! :)
Most érkezett a hír: A M$ és a Mozilla is beszállt a robotautó bizniszbe:
A M$ Explorer nevû járgánya elég sûrûn félre értelmezi az útburkolati jeleket, és nagyon lassan is indul, valamit csak Windows 7 autópályán lehet futtatni. A Mozilla Firefox autója jóval gyorsabban indul, de sokkal többet is eszik. Ugyanakkor kényelmesen testre lehet szabni a mûszerfalat. Egy szûk kör szerint azonban van egy titkos fejlesztés is: A Szafari autó, ami a leggyorsabb mind közül, viszont igazán jól csak almás aszfalton húz.
egy audi tt-vel valoszinu, en is gyorsabb lennek az atlagnal. ettol fuggetlenul azt mondom, hogy igenis van ertelme a fejlesztesnek. sok-sok ido es energia, de, ha van, aki erre forditja az eroforrasait, akkor annak sok sikert kivanok!
Amíg ennyi az idióta, addig számottevõen nem csökken a balesetek száma.
Ma reggel piros sorompónál egy autós megkerülte az elsõ autót, és átment a piroson. Ott, ahol a vonatok mindig nagyon gyorsan haladnak el (Bp. Helikopter). A következõ sorompónál a faszi zárt sorompónál mobilozva gurult át (Kõér utca).
Imádom a mai magyarországi közlekedési kultúrát. Csak az a baj, hogy mindenki szidja, de senki sem tesz az ellen hogy ez ne így legyen, mert ha többi köcsög akkor már én is az leszek. így nem igazán fognak megoldódni ezek a gondoljatok. Sajnálom.
eddig nem igazán hittem a Google-s összeesküvéselméletekben, de ha az autók irányítása is az õ kezükben lenne...
Jo otlet. A robotnak talan nem fog derogalni lassitani egy zebranal, gyorsitas helyett. Es vegre lehetne aludni, mint a bkv-n. :)
Csak ne legyen windows oprendszeres:D
Ennek is eljött végre az ideje. Már csak kényelmes autókat kell csinálni (nagyobbakat), hogy az utazás alatt szépen végig tudjon feküdni az ember, és alukálni. A jelenlegi szappantartókban még az ülés is kényelmetlen.
bracsek: nehezen, de sikerült annyi eszet összekaparnod valahonnan, hogy egy beírásra teljen, még ha akkora baromság is, mint ide Kamcsatka. Már miért okozna nagyobb gondot egy radarral, infravörös érzékelõkkel, lézerrel meg kutyafaszával felszerelt autónak egy úttestre dõlt fa vagy villanyoszlop érzékelése (akár ködös idõben is), mint egy embernek! Tán az ember nekiront ha látja? Nem. Akkor miért gondolod, hogy a robotot majd buldózernek fogják programozni, ami áthajt tökön-paszulyon?! Ha el lesz torlaszolva az út, akkor megáll, ahogy az ember is megáll (ha tud). Ilyen szempontból a millió érzékelõvel ellátott autóban jobban bízom, mint egy emberben.
Crane: kollektív felelõsség? Valószínûleg nem lesz erre szükség, ha robotok fogják vezetni az autókat, és a mai baleseteknek csak az ezreléke valósul meg, az is max könnyû sérülés lesz emberhalál nélkül. Ha meg nagy ritkán mégis meghal valaki (mert hát ugye semmi sem lehet tökéletes), akkor napirendre térünk fölötte, ahogy a repülõgép-szerencsétlenségek, a földrengések, áradások és vulkán kitörések halálesetei fölött is. Szomorú, de hál' istennek nem tizedeli úgy a népet, mint az ember, a maga hajtotta jármûvével.
Szóval, ha robotautó lesz, akkor valószínûleg eltörlik az efféle dolgokat, mint a kollektív felelõsség. Lássunk már cseppet az orrunknál elõrébb is! Gondolkodjatok már!
"Az újság szerint az eddigi tesztek alapján a robotautók nem csak biztonságosabban, hanem gyorsabban is közlekednek az utakon, mint az emberek által vezetett társaik."
Az igen! :'D Vakíccsá! Én is tudok 130-al menni lakott területen. :)
Egyáltalán nem arról van szó, hogy hajt, mint az õrült. Hanem arról, hogy ha betartja a sebességkorlátozást és az összes rendszabályt, akkor is optimálisabban tudja hajtani a kocsit, mint az ember. Az ember ugyanis addig bambul a zöldnél, amíg vagy 10-en rá nem dudálnak hátulról. A robotautó ilyet nem tesz, mert tudja elõre (lekéri a város forgalomirányító rendszerébõl), hogy hány másodperc múlva fog zöldre váltani a lámpa, és gyorsabban reagál, mind gyorsításkor, mind lassításkor. Ez a precizitás, ami hosszú távon hatékonyabb. Nem fog megállni este a 8. kilométernél, hogy megtörölgesse a szélvédõt, vagy megrugdossa a gumikat, mert "szerinte" félre húz a kormány. Nem fog megállni útközben sem vizelni, sem burkolni.
Olvasd el még egyszer a cikket! Sehol nincs szó arról, hogy a robotautók áthágnák a sebességhatárokat. Bár ami azt illeti, ezek emberi reflexekhez vannak szabva, és még így is túl sok a baleset. Ha minden autót robot vezetne, akkor talán lakott területen belül is lehetne 60-70-el hajtani, azon kívül 120-130-cal, autópályán meg mondjuk 200-zal. Ez már nem scifi. A legtöbb modern vonat már teljesen automatán megy, az ember csak azért kell bele, "hogy legyen", de nincs rá igazán szükség. Ott van, mint a tesztautóban a pilóta, hogy ha valami zûr lenne, akkor át tudja venni az irányítást, de nemigen van zûr.