Egyáltalán nem arról van szó, hogy hajt, mint az õrült. Hanem arról, hogy ha betartja a sebességkorlátozást és az összes rendszabályt, akkor is optimálisabban tudja hajtani a kocsit, mint az ember. Az ember ugyanis addig bambul a zöldnél, amíg vagy 10-en rá nem dudálnak hátulról. A robotautó ilyet nem tesz, mert tudja elõre (lekéri a város forgalomirányító rendszerébõl), hogy hány másodperc múlva fog zöldre váltani a lámpa, és gyorsabban reagál, mind gyorsításkor, mind lassításkor. Ez a precizitás, ami hosszú távon hatékonyabb. Nem fog megállni este a 8. kilométernél, hogy megtörölgesse a szélvédõt, vagy megrugdossa a gumikat, mert "szerinte" félre húz a kormány. Nem fog megállni útközben sem vizelni, sem burkolni.
Olvasd el még egyszer a cikket! Sehol nincs szó arról, hogy a robotautók áthágnák a sebességhatárokat. Bár ami azt illeti, ezek emberi reflexekhez vannak szabva, és még így is túl sok a baleset. Ha minden autót robot vezetne, akkor talán lakott területen belül is lehetne 60-70-el hajtani, azon kívül 120-130-cal, autópályán meg mondjuk 200-zal. Ez már nem scifi. A legtöbb modern vonat már teljesen automatán megy, az ember csak azért kell bele, "hogy legyen", de nincs rá igazán szükség. Ott van, mint a tesztautóban a pilóta, hogy ha valami zûr lenne, akkor át tudja venni az irányítást, de nemigen van zûr.