sajnos Ostram Nightbreaker nem volt, de Tungsram Megalight Plus volt. úgyhogy azt vettem. Már csak kikell cserélnem, de alig férek hozzá ahhoz a szarhoz
Ezt mondom én is. Beindítom az autót, megnyugszik minden, aztán kapcsolok lámpát és így is csak keveset bír. Az meg, hogy 1000, vagy 5000 a fordulat ha nincs bekapcsolva semmi nagy fogyasztó akkor kukk mindegy.
Ez az alapjárati dolog max régi autóknál mûködhet, a mai korszerû autókban elég nagy teljesítményû a generátor ahhoz, hogy beindítást követõen az aksin már ott a max feszültség. Vagy akár még több is annál. Én is mindig alapjáraton kapcsoltam be, de a Silverstar 1 hónapot bírt, a NB meg talán hármat.
matthias92: Amit korábban leírtam NightBreakerrõl azt olvasd el! Jobb boltokban az eladó is fel szokta rá hívni a figyelmet ... mert nem akar kellemetlen pillanatokat magának, hogy a kunde hozza vissza a 2 napja vett izzót, hogy kiéget ...
Persze, halogén izzó az is. :) Ne fogdosd össze az izzót, mert azt nem szereti. Régebbi autónál az is baj lehet, hogy a foncsor matt, vagy nem érkezik meg az akkufesz az izzóra. Ezt ki kell mérni és esetleg kirelézni a rendszert.
Sziasztok! Mióta megnyitották a topicot, aktívan olvasom. Meg is néztem, hogy mennyibe kerül az Osram Nightbreaker (elvileg H4-es izzó kell a B Corsába). Ugyanúgy kell beépíteni, mint a sima izzót, igaz? :)
az igazi xenon gyári lemosóval hozzátett gyári cucc.
a többi az köcsög pótlás, amivel a másik embernek kínos pillanatokat -magadnak meg kínos 10.000,-eket -okozhatsz, és remélem az összes ilyen silány xart a kocsijába pakoló majmot xarrá büntetik, SÕT a forgalmit is bevonják egyszer!!!!
Kezdjük ott, hogy a jól, mûszerrel beállított xenon semmivel sem vakít jobban (ugyanúgy a kocsi elé, ugyanoda csapja le a fényt). A gáz az, hogy sokan nem állíttatják be, hanem élvezik, hogy refi távolságra világít el gond nélkül. Ugyanez persze a halogéneseknél is fenn áll ... momentán amerre én járni szoktam, szinte kizárólag halogénbõl jött szembe szarul magasra állított példány.
Nekem is volt utólagos xenon szett, nem a 10 eFt-os kategória ... de nem szerettem (beállíttatva ... soha senki nem villogott rám, hogy zavarná). Valahogy esti vezetésben zavaró volt az a kékes fény. Kiszedettem, és azóta Osram Nightbreakerrel megyek. Annál meg meg kell jegyezni, hogy csak motor indítását követõen, alapjáraton szabad bekapcsolni, mivel egy erõsen túlhúzott izzó, és kiéghet különben
Néha, ha ilyen elvakítós jön mögöttem, akkor lebaszom a tükröket, kirakom a vészvillogot és lehúzódok/lelassítok kicsit. Erre a faszkalap elszáguld mellettem. Na utána padlógáz, országúti refik maximumra és addig üldözöm, mag õ is bele nem õrül, vagy meg nem unom (skorpión durva a nagyrefi). Érezze már õ is milyen az.
Süljön meg az összes házi tákolmányos, szarul beállított xenonos... Nem a topiknyitónak szól, csak ez a téma mindig nyitogatja a bicskát a zsebemben.
Az a véleményem, hogy utólagos beépítéssel nem érdemes szórakozni. Bukta lehet egy közúti ellenõrzésen, meg szedheted ki mûszaki elõtt. Nem beszélve arról, hogy a házilag beépített utángyártott Xenon készletek kisütik a szembejövõ szemét, ha nem jól van beállítva, amire jó az esély.
Érdemesebb egy emelt fényerejû izzót beletenni a kocsiba, nagyon sokat javít a dolgon (pl. a lentebb említett Osram Nightbreaker) igaz egy gyári Xenonnak közelébe sem ér de hát annak ára is van.
ne felejtsd ki a burát, nem elég a hagyományosba a xenon szett, meg a mosó-állító cucc, a lámpatestnek is minõsítettnek kell lennie, ha jól rémlik egy "X" jelzés kell legyen a lámpatest típusjelölésében
Úgy ahogy a kézi magasság állító,csak automatikusan állítja a fényszóró magasságát. Ha megvan pakolva az autó és nincs benne szintszabályzó,akkor leül a hátulja,a fényszóró magasságállító automatice lefelé állítja a pilácsot,így nem vakítod el a szembe illetve elõtted menõt.
Elméletileg a gyári autókban úgy van hogy a hátsó futómûvében van egy szint szabályozó érzékelõ.. Ami jeleket ad a xenon lámpa motorjának.
Amikor az autó feneke megül, vagy ugye az uton megy és mozog, akkor ez az érzékelõ folyamatosan adja a jeleket a lámpának ami mindig utána állít. Ezért van az, amikor jön szembe veled egy gyári xenonnal szeretlt autó, olyan mintha vibrálna, mert folyamatosan állítja fel le, plusz a projektor tükrök is ide oda terelik a fényt. Ezért olyan marha idegesítõ, amikor szembe jön veled tök sötétbe.
Az, hogy hova kell beszerelni, azt most passzolom, mert a Fordbe nem mi tettük be. Szóval passz..
Árat nem tudok mondani, de a mosó az a lökhárítóba a lámpa elött szokott lenni.. Vagy a lámpa alatt a bajusz lécbe.. Ez típustól függ. De újba semmi értelme gondolkodni, bontóba kell venni mindent..
autopalyan 2-3 honapja jott mogottem ejjel egy skoda octavia. vagy sima volt, vagy rs, nem tudom.
de mar tavolbol olyan fenye volt, hogy a tukrokbol siman belevakultam. kicsit anyaztam is, telleg alig lattam valamit.
mikor elment mellettem es lattam, hogy mi modon vilagitott a fenyszoroja...
az nem is fenyszoro volt sztem, hanem 2 beepitett reflektor, teljes szelessegben panorama volt szinte az autoja elott, autopalya 2 szelessegeben tokeletesen belathato volt, olyan fenyt tolt magabol a fenyszoro.
persze az is lehet, hogy nem xenon volt neki, nem tudom itt angliaban lehet-e hasznalni, fingom sincs az erre vonatkozo helyi szabalyokrol, de ha a xenon is ilyesmi lehet, hat megertem, ha valaki nem engedi a hasznalatat.
Leveszik a rendszámot akkor kapom vissza ha újra elmegyek mûszakira? De hát már átment ott a beépített xenonnal egyszer, és nem feketén tolták át. Van gyári magasságállítóm (ami két napja nem mûködik már, most iszonyú magasra világít, de én már jól látok végre, mindenki más is lássa, hogy jövök. :D), a fényszórómosót már megvettem a bontóból, de még be nem raktam.
Azt hiszem a Coupé-hoz lehetett rendelni xenon-t. Az meg ugyan az a lámpa mint a többi kasztni változaté,formára. De igen Hella csinálja azt is. Ahogy a legtöbb gyári lámpát. Japánoknál nem tudom,hogy van,de szerintem ott is akad amelyiknek Õk a beszállítójuk.
Ez így nem jó. Attól, hogy vesz egy bármilyen utángyártott projektoros lámpát, az édeskevés, ugyanis a xenonos lámpa búrájába a xenon világítótest jele van belevésve. Hatósági elõírás, hogy minden lámpatest csak azzal a fényforrással mûködtethetõ, amilyen jel van rajta. Namost a probléma a G Astraval az, hogy ahhoz nem volt gyári xenon. Asszem a Hella gyártott G Astrahoz való xenon lámpatestet, az persze legális. Innentõl márcsak pénz kérdése a magasságállítás és a fényszórómosó.
Jaja:D Elvileg a lámpa mosó is kötelezõ lenne, mondjuk azt mi nem raktunk rá.. A Mondeonkon az nincs:D Csak a gyári projektoros lámpa, a kábel köteg, meg a hátsó szint szabályozó cumóka..
Az eredeti kérdésre válaszolva,a téma nyitónak. Ezeket az alkatrészeket kell beszereznie,hogy ne kössenek bele. -Projektoros lámpa -xenon szett(lehetõleg ne 10ek-at) -G Astrahoz új lökhárítót amin kivan fúrva a lyuk a lámpamosónak -lámpamosó egységet és az ehhez való ablakmosó tartájt -automata fényszóró állító motort,ehhez cserélni javallott a világítás kapcsolót is,ugyanis azon nincs a magasság állításnál tekerõ
Nagyjából ennyi...
Csak szólok, hogy NEM kitétele. Van jópár gyári xenon szabadtükrös lámpában.
Meg azért is tilos,mert a sok tuning huszár vadbarom belebassza a Ladába a 8000k-s xenon-t ami szintén szétvakítja szembe,illetve elõtte közlekedõt. Meg a xenon kitétele még a projektoros lámpa is,mivel teljesen más a szórása egy hagyományos lámpával.
A Xenon fényszorós autókon nem csak annyi a dolog hogy másképpen világít. Hanem hátúl az autón van egy automatikus szint szabályzó. Ami figyeli, hogy mennyire terhelt az autó, azaz mennyire emeli meg az ormányát. Plusz, amikor az uton halad és mozog ennek a szabályózonak a feladata az, hogy a lámpát mindig a megfelelõ magaságba tartsa.
Ezért nincs olyan xenonnal szerelt autó amiben nincs elektromos szint szabályozó. Ezt az utólag beépített xenonok egyike sem tudja. Max a belsõ lámpa magasság állítóval tudod állítani, de ezt is csak ugye max ha akarod. Így az autó mozgása közben, vagy ha nagy a súly túl magsra világít, és vakítja a szembõl érkezõ autókat.
Ez a hivatalos indok.
A Gyári xenon azért tilos, mert ugye mindenki pontosan tudja, hogy nem fogja megvenni a szint szabályzót csak a lámpát. Ezért vakítani ugyan nem fog, de az elõbb leírtak erre is érvényesek. Ezért ez is tilos.
Plusz baleset veszélyes, hiszen mint írtam a xenon lámpáknak sokkal nagyon és erõsebb vezetékek kellenek. Aki ezt nem cseréli könnyen ropogóssá teheti drága autóját.. Szóval nagyon komoly dolog ez, ezért nem engedik.
De mível az autónak egyetlen papírjában nincs benne, hogy xenonnal, vagy a nélkül helyezték forgalomba, így ha belerakod a gyári cuccot csak egy dolog miatt bukhatsz meg, hogy fog találni belsõ fényszóró állítási lehetõséget ami a xenonos autóban gyárilag nincs.
Szóval ennyi lehet a bibi, de melyik vizsgabiztos fogja ezt megnézni? Ott a pont egyik sem. Fõleg ha normálisan minden müködik. És ha kinyitja a motorháztetõt nem egy átfúrt megbuherált szar lámpát, hanem egy gyári gyári kábel köteges lámpát talál.
Mi a bontóba.. A 2 lámpát a kábel köteget, meg egy két tartozékot 60 ezer ft ért vettük a Fordhoz.. Még egy 10 vagy 20 ezer amire az elektromossági csóka berakta szóval 80 körül van benne a Xenon..
én is ezért tettem le a dologról egyébként,mármint a xenonról majd amit késõbb ki szeretnék próbálni az a OSRAM NIGHT BREAKER izzója ,azt hallottam egész jó.
ahogy itt mondták is egyetlen megoldás a gyári lámpa minden felszerelésével együtt.meglehet oldani persze nem gyárit is de ahogy nekem mesélte ismerõs számolgatta a múltkor mennyibe lehetne egy ilyen dolog 2-300ezerbe állt meg neki.
Szerintem rossz tanács.. Nekünk hibátlanul üzemel, és meg nem mondod róla hogy nem gyári:D
Legalállisan csak akkor tudod ezt megcsinálni, ha veszel gyári cuccot! Minden más xenon dolog illegális és basztatni fognak érte.
A Gyárit sem lehet elméletileg bele rakni, de ha van a G astrából olyan ami gyárilag xenonos, és van állító meg minden benne, akkor meg kell venni, és innentõl kezdve nem tudnak bele kötni. Mivel nem tudhatja, hogy a te autód az most ilyen vagy olyan!
De fontos, hogy a gyáriból mindent be kell építeni. És a kábel köteget is mert a xenonnak erõsebb kábelek kellenek mint a sima lámpának.
Utólagos homasitás xenonok rendszám levételes dolgok:D szóval azt semmi képen nem ajánlom.
Nekünk egy 2002es TDCI mondeo ba van xenon úgy hogy gyárilag normál lámpás volt. Egy törött 2005 ös mondeoból vettük meg. Tökéletesen mûködik (igaz a kabeleket cserélni kellett) és azóta 2 mûszakin van túl.. Semmi gond vele.. Szerintem csak így tud mûködni a dolog.
Szeretnék szabályosan beépíteni az Astra g autómba xenon szettet. Vagyis xenonlámpát, automatikus fényszóró magasság állítót, fényszóró mosót, hogy mûszakin is elfogadják, illetve, hogy a rendõr ne büntessen meg érte. Valakinek van tapasztalata ebben? Olyan hozzászólást várok, aki már beépítette legálisan. Mennyibe került, honnan szerezte be, stb...