Kicsit overkill szerintem fémet használni számszeríj lõszernek, csonttal is le lehet lõni akár titánokat is, legfeljebb többet használnak el. Viszont vissza is termelõdik. :) Meg ugye több lövés = több skillhasználat, az elején megéri szar sebzésû lõszerrel lõni. Közelharcról nem nyilatkoznék, még sosem volt normális gyalogos katonám, mindig vagy tréning közepén hagytam abba a játékot(általában ez az utolsó magamnak kitûzött célom), vagy túl hamar küldtem õket csatázni, és leölték õket a francba... :P
amikor csinálsz egy zónát és bejelölöd,hogy mit akarsz, pl water,vagy fishing, akkor a végén egy zárójelben kiír egy számot, ha 0,akkor az nem jó arra, amire szeretnéd (mert mondjuk túl sós a víz). horgász is így mûködik,ha a fishing zónába nincs hal,akkor mondja is,hogy nothing to catch in ... és elmegy máshova
Fishing area nem feltétlen mûködik, nekem sem szokott mindig, viszont nem is nagyon szoktam vele foglalkozni. Ellenben képesek csatornából, floor gate-en keresztül pecázni, úgyhogy ha nyitsz egy másik aknát a kút mellett, akkor onnan is meg lehet próbálni. Én egyébként addig letiltom a horgászokat, amíg nem biztonságos kimenni az erõdbõl, és ilyen gondom nem szokott lenni. Ezt a biztonságot úgy kell érteni, hogy van az erõdöm, ami az utolsó védelmi vonal, viszont ezen kívül kisebb tavakat összekötögetve csatornákkal kialakítottam egy, a map kb kétharmadát körbekerítõ vizesárkot, amin szintén egyetlen bejáratot hagyok, felvonóhíddal. Így a lekerített részen nyugodtan tudok fát vágni és pecázni. A tél kivételével, mert akkor ugye az egész árok befagy.
De nekem is az elsõ veszteségeim közt szoktak lenni a pecások.
Nobles menu, és az összes "VACANT" helyre tudsz kijelölni törpét. Az Expedition Leader/Mayor helyet töltik csak be automatikusan, a többit kijelölheted.
Ha nincs fémed (mondjuk ez csak idõ kérdése, újabban minden mapon van valami használható fém), akkor esetleg érdemes obszidián kardokat gyártani. Azok kardként úgy mûködnek, mintha acélból lennének (3x sebzés), áthidaló megoldásként jó lehet. Persze páncélt nem tudsz belõle csinálni.
Hogy kell nemest kejelolni? ott meg nem tartok. Egyebkent miert van az, hogy kijeloltem a fishing areat, erre nem oda megy horgaszni. Most megjott a masodik goblin invazio es ki is fogja nyirni a horgaszokat :DD
Ha csinálsz egy Bookkeepert, ami egy kijelölt nemes, adsz neki egy irodát, és beállítod neki, hogy a lehetõ legpontosabban dolgozzon, akkor azok a kérdõjeles tételek teljesen pontossá válnak.
amúgy a created wealthre lettem volna kíváncsi,hogy mennyi, de látom még nincs használható brókered. elvileg ahhoz van köze,hogy mennyi forgotten beast, meg egyéb szörny támad
amúgy mennyi ideje játszol ezzel az embarkkal?mármint dwarf fortress idõ szerint
plusz, a 'z' menürõl is rakj már egy képet, ha nem gond
most ez jott :D
a goblinok cuccait gondoltam beolvasztani,miután szétverted õket, de akkor mindegy
szellem: ha megvan a hullája, akkor csinálj egy kopórsót és rakd bele, ha már nincs, akkor egy slab-ot kell csinálni és azzal "megemlékezni". amikor kész a slab build menübõl kiválasztod,hogy 'Burial Receptacles' és utána,ha jól emlékszem azt is ki kell választani kinek csinálod. egyébként jobb minél hamarabb túl lenni rajta, mert a szellemek elég sok kellemetlenséget okozhatnak
Na megjott valami szellem, azokat meg kell olni? vagy csak riogatni fogja a jonepet :D
Hat, fogalmam sincs hogyan jott be. Amikor megjottek a goblinok elarasztottam a hid alatti medret, meg felhuztam a hidat. Nem volt meg katonam, szoval remenykedtem hogy nem jonnek be. Ott aldogaltak egy ideig aztan hazamentek. Nem tudok beolvasztani semmit, femhianyban szenvedek, talaltam egy csomo aranyat, gondoltam csinalok belole fegyvert/armort de mint kesobb rajottem, ezekbol nem lehet. Most eppen mindenfele banyaszgatok, aztan remelem talalok hasznalhato femet.
A pokrol meg nemtudok kepet berakni, mivel mar csak a csontvaza maradt meg :D
A kuton nem maszhat be, az a folyobol van odavezetve, gatakkal meg mindnen, csak eszrevettem volna :D
öö,hát lehet,hogy betört egy hatch-et és ott, esetleg az általad említett kúton úszott be a bázisra. rakj be egy képet a pók leírásáról,kíváncsi vagyok :D
a goblinoknak pedig örülj,csinálhatsz danger roomot,meg beolvaszthatod a cuccaikat :D
Eheh, kõ storage-et SOHA nem szabad kijelölni. :P Jó az ott a dumpban, onnan is használják gond nélkül.
Egyébként meg a játék is viccelõdik velünk, az a minimum, hogy ami lehetséges, azt mi is kihasználjuk "ellene". Másik fele, hogy egy sandbox játékban szerintem értelmezhetetlen fogalom a csalás.
Annyira talán nem csalás, végül is oda kell cipelniük, aztán reclaim után nekiállnak storagebe átcipelni..
megcsinaltam ezt a koves dumpos dolgot, nagyon csalasnak tunik :DDD
Az etkezohoz erdemes bevezetni a vizet? A sarat, disgusting mud-ot hogyan lehet a foldrol felszedni? Csinaltam egy tok jo etkezot, asztalok, szekek, smooth, engrave aztan amikor a kutat csinaltam, elontotte a viz egy kicsit :P
Gondoltam felszarad, de nem...es a sar ittmaradt
Ja, egyébként egy nagy étkezõt használok én is, de hálószobája mindenkinek külön van, 2x3-as, rakok bele ágyat, chestet, meg cabinetet, szoktak neki örülni, meg egészen eddig a verzióig a tárolókban tartották a cuccaikat. Csak ugye most ez is bugos, és szanaszét szórják a szobáikban a törpék a dolgaikat, meg nem hajlandóak felöltözni, ha lerohad róluk a ruha.
Nem, nem vadásztam még a barlangokban, nagyon veszélyes helyek azok. :) Még egy masszív, 200 törpés erõddel is háromszor meggondoltam, hogyan megyek le, és nagyon rákészültem. Csak mert oda is spawnolgatnak be forgotten beast-ek, amik egymagukban le tudják mészárolni az egész erõdöt. Most úgy állok, hogy van lent is egy lefalazott erõd szekcióm, burrowokkal le is tereltem a lakosság bõ harmadát, de valami nem stimmel teljesen, folyton a felsõ, számukra tiltott raktárakat akarják használni valamiért... Pedig lent van magma, direkte azért telepedtem oda, hogy felfuttassam a fémgyártást...
De mindegy is ez most egyébként, szerintem annak a játéknak vége, várom a következõ verziót. Pl egyetlen nyamvadt nemes sem jött még. Adamantiumot is találtam, az sem hozta meg a királyt. Valami van a nemesekkel ebben a verzióban.
Megpróbáltam a fórumokon pedzegetett berserker képzést, de nem jutottam vele sokra. Elvileg be lehetne zárni 3-4 kutyát egy kétéves gyerekkel egy lezárt részre, a bezárt állatok harapnak, így "felnõtt", 9(?) éves korukra legendary dodger, plusz egyéb harci skillekkel jöhetnének ki. Pluszban elvileg lehet olyat, hogy fröccsenõ magmával kiégetni belõlük a zsírt, és akkor tûzállóak lesznek, de ezzel sem jutottam sokáig.
A floor-t inkább csak emeletes épületek padlójaként érdemes használni, mert nem lehet faragni(smooth, engrave), illetve ha amúgy is faraghatatlan a talaj, akkor a fíling kedvéért lepadlólapozhatod, de sok jelentõsége nincs.
Nincs olyan, hogy felesleges kõ. :) Amikor kibányászol egy részt, és marad ott sok köved, akkor lehet olyat csinálni, hogy kijelölsz egy egy kockás garbage dump zónát (ha volt máshol ilyen zónád, akkor szüntesd meg vagy tedd inaktívvá), aztán assem a designations menübõl mass dump az összes követ. Ilyenkor a törpék nagy erõkkel elkezdik a kijelölt köveket felhalmozni azon az egy kockán. Utána mass reclaimeled a kidobott köveket, építesz mellé egy mason's workshopot, és van köved "örökre". Én általában elkezdek egy-két törpét legendássá fejleszteni a lehetõ legtöbb skillben, ami azért jó, mert minden skillnövekedéssel nõ egyet a három stat közül valamelyik, és így ha egy törpe sok skillt kitanul, elképzelhetetlenül erõssé is válik közben. A kõmûvesség jó ilyen skillnek, mert helyben tudja végezni, gyorsan fejlõdik, és nem gond, ha az elején béna. Ugye a legtöbb termék minõsége a készítõ törpe skilljétõl függ, de a blokkoknak nincs minõsége, egy tökkezdõ kõmûves is ugyanolyan jó blokkokat gyárt, mint egy legendás. Jó gyakorló skill még az engraver (de csak smooth, amíg bénák!), a pump operator, meg a bányász.
Mooded törpék az egyik legjobb dolog, ami az erõddel történhet, persze csak ha van alapanyag. Csinálnak neked egy legendás artifactot, meg "ingyen", tehát fáradtságos gyakorlás nélkül felnyomnak egy skillt legendary szintre. (kivéve ha a mood típusa possessed, akkor nem ad skillt). Wikin van egy táblázat, hogy az elvont mormogásuk valójában milyen tárgyat jelent, az elég nagy segítség tud lenni.
Ballisztát szerintem tényleg ne erõltesd, túl nagy fáradtság, kurvalassan nõ a siege operator skill, és az egész nem ér annyit. Én úgy szoktam kialakítani a bejáratot, hogy csinálok egy 6x5belméretû szobát a falon és árkon belül, a hídnál. A külsõ oldalán 3 kocka a felvonóhíd, ami csatlakozik a fallal. A belsõ oldalán ajtókat hagyok. Bent van a trade depot. A két oldalára építek egy-egy tornyot, fortification-ökkel. Így a kereskedõk nem jönnek beljebb a küszöbnél, de meg lehet õket védeni a felvonóhíddal. Ha meg véletlenül bekeveredik a kereskedõk közé néhány goblin, akkor azok nem jutnak túl az ajtókon. Közben a katonáim meg két oldalról meg tudják szórni õket számszeríjból. Egy jól felépített bejárati erõd néhány számszeríjásszal (elsõ körben 4-et szoktam képezni) gyakorlatilag bármi ellen megvéd. Titánokat, óriásokat lõttem szarrá, meg komplett seregeket futamítottam meg. Fel kell halmozni némi fát, meg meg kell oldani az erõdön belül a vízellátást, és akár évekre be lehet zárkózni, ha nagyon nagy a baj.
Epp most csinaltam meg a hidat, amikor felvontam egybol meg is oltem vele egy macskat, amikor meg leengedtem szinten :DD
Amugy most minden, bevezettem a hid ala a folyot, floort en belul szoktam lerakni, hogy fogyjon a kovem :DD Kint sosem szoktam epitkezni, az allatokat ma este megnezem csak mennem kell
pár kiegészítés, bocs,hogy most, de kiment a fejembõl, hogy írtál
a katonákkal mit akarsz õrizni? az egész military rendszer nagyon összetett én sokáig nem is foglalkoztam vele abszolút. de ha védeni akarsz valamit, elõször csinálnod kell oda egy burrow zónát. majd a squadnak be kell állítani,hogy védje azt a burrow zónát. ezt így elég nehéz elmagyarázni,de a wiki segít.
állattenyészétshez annyit,hogy 'i'-vel csinálj egy zónát, válaszd ki, hogy pen/pasture és utána rendeld hozzá azokat az állatokat,amelyiket ott szeretnéd tartani. de arra figyelj, hogy olyan területre rakd a zónát,ahol enni is tudnak,különben éhen halnak. barlangon kívül,ha nem folyton havas,vagy tûzforró területen van, akkor bárhova. barlangon belül, pedig olyan helyre, ahol nõnek különbözõ növények nõnek, pl cave moss. ez a hozott állatokhoz van. az elkapott vadálatokat elõször meg kell szelídíteni,ha nevelni akarod. ehhez egy animal training labor kell,de nem tudom hogy mûködik,mert nem szoktam használni.
ahogy Zero 7th írta az üvegnek nagyó az értéke, plusz nagyon weapon trap-eket lehet belõle csinálni, ezáltal az értékes fémeket nem kell erre is elhasználnod. a clay gyártásba eddig még soha nem mentem bele,így nem tudom,mennyire használható. a floornak pedig van jelentõsége az építkezéseknél, pl kültéri fortresseknél, még soha nem használtad?
az átlag törpök szobájába gyakorlatilag semmmit sem szükséges. bõven elég nekik egy közös étkezõ és alvó. sõt így még könnyebb boldog gondolotakat elérni. csak csinálsz egy óriási étkezõt telerakod sok, jó minõségû asztallal és székkel, raksz bele egy két szobrot,az egész szobát smooth,majd engrave és kész is van a legendary dining room.ezután,az a törp aki ott kajál egybõl jobb kedvû lesz.
gemeket a bútorokra érdemes rakni,minél nagyobb értékû egy bútor annál szívesebben nézik a törpök és annál több a boldog gondolat. ami pedig növeli a termelékenységet.
a mood törpök szerintem annyira nem jelentenek nagy akadályt. ami nagy gond lehet,ha túl korán kapja el valaki és nincs még fémed. ami tényleg szívás,ha valakinek clear glass, vagy crystal glass kell. ezeken kívül mindennek kell lennie, talán clothnak nem, ha nem hoztál embarkkol, vagy nem vettél kereskedõtõl.
hídnál pedig figyelj arra,hogy raise legyen és ne retracts,ballista meg tök felesleges szerintem :D
A legidegesitobb az amikor valaki mooded lesz, es elfoglal egy workshopot. Az esetek 90%ban nincs nalam amit szeretne vagy nemtudom legyartani. Aztan az a vege hogy nem tudja megcsinalni es elkezd orjongeni szetepik a kutyak vagy szomoru lesz nem eszik/iszik stb ehenhal. A temeto tenyleg jo, odaviszik, eltemeik stb, eddig ezt meg nem hasznaltam. Allatok tenyeszteset meg nem igazan ertem, de dolgozom rajta :D
Megint elkezdtem egyet, most elhataroztam epitek felnyithato hidat, moge ballistat, elore meg csapdakat. Az elozoben marha jol altam, legalabbis a szintemhez kepest, erre az elso goblin csapat kinyirt mindenkit :DD
Lejárt a ban, yay!
Kaput ne csinálj, a trollok és annál nagyobb mobok betörik. A wall grate-et is. Még a felnyitott hidakat is, ha hozzáférnek. Az árok mögötte fallal a legtutibb megoldás. Én úgy szoktam kiválasztani a területet, hogy elõttem erdõ, hátamba hegy, és úgy csak egy irányból kell árok+fal, a hegyoldalról meg lebontom a rámpákat.
Állatok maguktól tenyésztõdnek, a madaraknak kell nest box. Nagy állatok lassan szaporodnak és még lassabban nõnek fel (évekrõl beszélünk), macska-, kutyafarmot lehet jót csinálni. Macskapopulációt szinte kötelezõ is tizedelni.
Agyag és üvegtárgyakról nem értem a kérdést. Valószínû értékesebbek, mint a sima cuccok, mert a gyártásuk több lépcsõbõl áll. Üvegblokkokból építeni várat meg elég nagy tétel. Exportnál számít az ár, meg a törpék szeretik, ha értékes cuccaik vannak.
Gemek szintén, izomból felnyomják a tárgy értékét, meg szeretik nézni. Nekem a trónterem ajtaja mellett van egy artifact gembõl készült gem window, szeretik. Mondjuk király az még nincs. Másik fele a gem témának, hogy érdemes tárolni néhányat az összes fajtájából (nagy, nyers, csiszolt), mert strange moodnál szokták igényelni az artifacthoz, és ha nincs, akkor megõrülnek.
Egy kereskedõ leölését még talán megúszod, egy idõ után nem jön több, de jön helyette ostrom. Emberek kicsit keményebbek, mint a goblinok... A cuccaikat természetesen összeszedheted utána. Egyébként nem kell nagyon megdolgozni érte, nekem már két csapat kereskedõt kiirtottak az ostromló seregek. Én meg bezárkóztam az erõdömbe, és röhögtem a markomba. Mondjuk abból a szempontból ez mindegy, hogy a mobok által leölt kereskedõket is a mi számlánkra írja a program.
Hullákat és egyéb rohadó dolgot érdemes kinn tárolni a szabadban, akkor nem termel gázokat. Egyébként meg a törpe hullákat el kell temetni, különben szellem lesz belõlük, ami képes kinyírni a többi törpét szórakozásból. A többi hullát meg kell várni, míg elrohad, és a koponyából totemet, a csontokból meg egy csomó mindent lehet gyártani, fõleg számszeríjba gyakorló lõszert.
A status screenen van kitchen rész, ott részletezi, hogy mibõl mennyi.
Toljad csak, hajrá! :D
Oke, akkor mondom a kerdeseket :D
Szeretnem az egesz fortresst teljesen lezarni, de nem hiddal amit fel le engedek, hanem egy kaput akarok amit falakkal veszek korbe.
Elkezdtem katokat kepezni, ott elnek a barakban hogyan lehet bealltani hogy egy bizonyos teruletet orizzenek?
Eddig a kajat, plumphelmettel, meg fold alatti gombakkal oldottam meg. Allatokat hogyan lehet tenyeszteni? Gondolom csapdakat kell kirakni, meg tenyeszteni oket, utana meg levagni de errol nem talaltam videot.
Az glass meg a clay cuccoknak, a floornak, meg ilyesmiknek mi ertelme van ?
A torpek szobajaba miket erdemes rakni? En agyat, meg contenert szoktam mi masnak van meg ertelme?
A gemeket mire lehet hasznalni, csak a targyakat lehet veluk disziteni?
Mi van ha megjon egy kereskedo es megolom, ahelyett hogy kereskednek vele?
A hullakat en mindig egy szobaba tarolom, corpse, meg refuse stockpile. Ezeket fel lehet hasznalni valamire?
Hogyan lehet megnezni, hogy mibol mennyi palantam van?
Hat igy elsore ennyi :DDDDD
én múlt héten rákaptam kicsit, de nem tartott sokáig. valahogy 1 fortressig van bennem ambíció,utána semmi, túl unalmas lesz a játék,azzal,hogy nincs semmi cél
Jatszik ezzel meg valaki?:P Felmerult bennem nehany kerdes :)))
Igen, nem rossz jatek el lehet vele lenni egy darabig :)
Most mar csak a fegyverkezes lenne hatra, meg lentebb asni 1-2 goblinert, kivancsi lennek azert mi van lent, Most megvan mindenem, de csinalok egy par katonat aztan megnezem mi van odalent. Mondjuk kar hogy nem jon tobb ember, olvastam egy forumon hogy nem csak nalam fordul ez elo :)
hát tényleg nem az, én sem játszottam vele többet 25-30 percnél. hogy új emberek hogy jönnek azt nem tudom, viszont,ha megépítesz mindent, akkor gyakorlatilag vége is a játéknak, mert még semmit nem lehet csinálni, vagyis ezt szûrtem le abból,amit olvastam. de nincs is sok értelme játszani vele, mert egy az egyben dwarf fortress minden,az viszont sokkal jobb, bár a towns még csak alpha állapot (és ahhoz képest nem rossz)
Kiprobaltam, nem valami bonyolult jatek, kezelhetosege nem rossz. Az elejen mindent megepitettem, csupan nem ertem hogyan lehet meg tobb emberre szert tenni :)
http://www.townsgame.com/ ezt most találtam, dwarf fortress szebb grafikai környezetben és könnyebb kezelhetõséggel egyelõre csak videókat néztem, de tetszik, mindjárt ki is próbálom
ezek a fránya topikok, rossz helyre küldtem elõször :D
szóval egy Mountain Dwarf Fighterrel, legalább méltó módon emlékezek meg róluk, mivel a 0.10 verziótól már nem lesznek a játékban,sajnos
egyébként több lehetõségem is volt már, csak mindig elbaromkodtam valahogy a végét. most egy HeCo-val játszogatok éppen, 1 rúna már megvan https://tiles.crawl.develz.org/#lobby itt lehet online is játszani, én is itt szoktam,jó társaság van, beszélgetni is lehet közben a chaten
Mar azota ujat kezdtem, az alapokkal kezdek tisztaba lenni :D
Most akarok allatokat tartani, meg jobban megerteni a farmok mukodeset mert 1-2 dolog meg nem vilagos. Zero 7th-val leveletunk ebben a temaban, mert innen a forumrol kitiltottak sajnos :(
Na ugy erzem kozel a veg, mar eppen kiepitettem mindent az elejen. Kaja,viz, szallas, raktarak stb. Erre megjelent a egy badger man csapat... remelem nem bantanak a kozeljovoben es bekeben elhetunk egymas mellett :P
Ujbol elkezdtem masfel ora volt csak kivalasztani a helyet meg osszeszedni a csapatot, folytatas kovetkezik :)
Imadom a stone soupot :D Az a legjobb amikor 1 hetig csinalom a karit azt meghalok vele :DD
és így? vagy ha így sem jó,akkor másold be a címet külön és úgy nyisd meg
textiliparral én sem foglalkoztam soha,szóval ebben nem tudok segíteni pulyka,meg úgy alapvetõen akármilyen baromfi jó ötlet,csak a birdsplosionre figyelj majd :D meg korábban írtam,hogy a tej,majd abból a sajt kiváló dolog embarknál,mert olcsó és sok kaja lesz belõle
ahogy visszaolvastam leesett,hogy te voltál dronkZero,gondolom :D
DarkHorSe: inkább a Dungeon Crawl: Stone Soup-pal kezdj el játszani :D
Hu nagyon porog a topik :D Nekem erot kell vennem magamon hogy ujra nekikezdjek :DD
Forbidden...
Hm, hát az ilyen textilipar, kézmûvesség, üveggyártás kiépítésére és használatára, meg ilyesmikre gondolok, ezekkel nem nagyon érek rá foglalkozni. Van egy csomó ilyesmi képzettségû törpém, és nem nagyon látom, mikor fogom õket használni. Pl textilipar. A törpék nem hordják a ruhát a jelenlegi verzióban, csak a katonák a páncélt. Tök jó, hogy ezt azután tudtam meg, hogy teletömtem egy nagy raktáram cérnával meg textillel... Craftokat nem nagyon gyártok, néha jut csak eszembe. Alig exportáltam még valamit.
Nem értem, ezek mit könnyítenének? Kereskedni nem nagyon akarok, illetve nem kell semmi, elvagyok magamban. Pulyka. Pulyka az majd kell az óvoda/kínzókamra projecthez... De nagyon más nem kell.
Én bírom a sandbox játékmenetet, meg a komplexitást, elvagyok vele jól. Most épp jött egy tízlábú szárnyas hegyi titán megint. Kezd elég lenni belõlük.
Nem használok therapistot. Olvastam róla, meg kéne néznem..? :)
sokáig játszottam dwarf fortressel és szerettem is,de nekem mindig hiányzott,hogy nincs semmi cél, persze lehet kitalálni egy csomó mindent,hogy mit akarsz,de azért az mégsem ugyanaz és így rá is untam. dwarf therapist programot használod,ugye?
most a dcss-ben megtaláltam azt amit egy játékban keresek.állandó kihívás, komplexitás és randomness az alap dungeon crawl óta nagyon sokat változott,folyamatosan fejlesztik,sokkal játszhatóbb, a fajok is balanszolva vannak, csak kevés olyan kombó van amivel nem lehet nyerni. ha megunod a dwarf fortress-t szerintem próbáld ki,fõleg hogy adom-oztál is.
bár,hogy elvont lenne azt nem mondanám, inkább csak komplex (de nem annyira,mint az aurora :D ), ami egy átlag casual gamer-nek már sok. és ahogy észrevettem nálunk nincs is annyira hagyománya. pedig külföldi oldalakon még heti/havi versenyek is vannak
Na, a gõzóriás pont annyit ért, mint gondoltam, a goblinok egy ütésbõl lecsapták. Most mennek a FB felé.
Ja, ja mûködik. :) Mondjuk lehetne jobban is, rengeteg dologgal nem foglalkozom, kaja, pia legyen, legyek biztonságban, terjeszkedjek, néhány törpét képzek ubersoldiernek... De ennyire vagyok képes figyelni. Ha valamit nem rakok be ismétlésre gyártani, akkor abból lesz 10 darabom, aztán leáll a termelés, nekem meg lehet, hogy csak évek múltán jut eszembe megint... :)
Pár hozzászólással ezelõtt dícsértem a burrows rendszert, most meg szopok vele ezerrel, ketté kéne választani a lakosságot. De semmiféle rendszer nincs benne (vagy talán érkezési sorrend?), és a legendások sem villognak. Elég macera név szerint keresgélni a 220as listában...
Én ADOM-oztam régen, de mostanában nem köt le egy hagyományos rougelike. Nem elég megalomán. :) Ha gondolod, nyisd meg a topikot, elfér. :) Mondjuk ez az egész borzalmasan elvont egy dolog, néhányan vagyunk csak ilyen elborultak... Látod, itt is csak nyomatom a monológot nagyjából... :P
látom egész jó kis erõdöt sikerült összehozni :D sajnos az általad is tapasztalalt lassulás egy általános probléma még jobb gépen is és nagyon zavaró tud lenni :/
én egy ideje a DCSS-vel vagyok nagyon elfoglalva. gondolkoztam már egy általános roguelike topik megnyitásán is,csak soha nem jutok el a kivitelezésig. meg nem tudom mekkora igény lenne rá egyáltalán
Ja, a következõ project egyébként ez lesz: http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=91093.270
Kiképzõközpont/koncentrációs tábor gyerekeknek. Ideje lenne nagyon, rengeteg a gyerek, foglalják a helyet, és semmire sem használhatóak. Ez sem egy rövid dolog, rendesen rá kell majd készülni.
Na megoldottam, bezártam a démonokat egy labirintusba. Éppen nyitottam volna meg a csapdát az egyik démonnak, erre bespawnolt egy másik... De az is ugyanúgy megszívta. Ástam nekik egy kb ezer kocka hosszú folyosót, amíg azon jöttek keresztül, lezártam az elejét meg a végét. Ja, az egyik egy humanoid GÕZóriás... :P Lehet, hogy az is egy ütéstõl halna meg.
Így most végre elkezdhetem építeni az alsóvárost a magmacsõ teteje fölé. Van sár, lehet farmot építeni, fel fogok húzni egy második "várost" oda le is. A magma-kovácsmûhelyek már mûködnek, elkezdtem képezni a legendás páncélkovácsot.
Kicsit kezd belassulni a játék, lehet, hogy az állataimat sztázisba kéne raknom, be kéne ketrecelnem, vagy lemészárolnom. A legelészõ dögök kezdenek idegesíteni, hogy feszt új legelõkre kell terelgetni õket, meg éhen döglenek legelés KÖZBEN is néha...
Épp egy forgotten beast-tel szórakoztam, amikor is megérkezett egy hegyi titán. Már a beköszönõ szöveg fura volt, azt írta, hogy szárnyai vannak, és óvakodjak a köpetétõl.
Bejött a pályára, és megindult az erõdöm felé. Az õrkutyáimat éppen feltrancsírozta a másik szörny, de mindkettõ ki lett zárva az erõdbõl, úgyhogy biztonságban végig tudtam nézni a dolgot. Viszont az õrkutyáim kölykei kint lézengtek a mezõn. A titán kinézte magának az egyiket.
Egy teljes kört megtettek a mapon, kergette a szerencsétlen kiskutyát, közben köpködte...ami szemmel láthatólag az égvilágon semmit nem ártott neki. Aztán a sokáig húzódó kergetõzésnek vége szakadt, a hegyi titán utolérte a kutyust. Megtámadta közelharcban. A kiskutya odakapott védekezésül...és a titán ott helyben szörnyethalt. :P
Néztem a testrészeit, tényleg csak szárnyai voltak, három testrésze volt összesen, test vagy fej, meg jobb és bal szárny. És köpködött. És egy kiskutya harapásától meghalt. Milyen életképtelen lényeket generál már ez? :D
Na, úgy állok most, hogy van egy 215 törpét számláló teljesen önellátó erõdöm. A térkép nagy része az enyém, van egy hátával egy sziklafalnak támaszkodó felszíni erõd egyetlen bejárattal, elõtte vizesárokkal lekerítve a map többi része kertként, szintén egyetlen, csapóhidas bejárattal. A kert nagy része sûrû erdõ.
Minden fontos mesterségbõl van már legendary törpém, elkezdtem egyet félistenné képezni, meg van egy tízfõs, szedett-vedett katonaságom. Nemesek nem jöttek, egy darab sem. Kajaellátásom stabil, 6-8 féle növényt termesztek felszín alatt és fölött is, vannak szárnyasok tojásnak, meg persze a folyamatosan újratermelõdõ macskahús... Valamiért a növényevõ állatok, meg a kisnyulak éhen szoktak dögleni, fogalmam sincs, miért. Azt megfigyeltem, hogy a kijelölt legelõjükrõl elõbb-utóbb felfalják a füvet, de teljesen új részen is képesek éhen halni.
Több ostromot túléltem már, de közben volt néhány kereskedõbanda, aki pórul járt, az õ cuccaikat összeszedegettem.
Kezdett unalmassá válni (illetve amíg az idõigényes skillezõdés tart), gondoltam lenézek a föld alá. Egy bányászom árán körül tudtam lenn nézni, meg felépíteni egy biztonságos, körbefalazott lejáratot. Sok szintje van a barlangnak, felsõ labirintus, felsõ tó, lávatenger, alsó labirintus, alsó tó, és egy idõ után olyan félig olvadt kõzet, ami nem láva, de beleásni sem lehet. Az alá még nem sikerült lejutnom, de ami késik, nem múlik. Nem sokkal fölötte van az alsó tó, azt rá tudom majd ereszteni, ha kell. Ez úgy a -65. szint környékén van. Találtam lenn egy egész nagy adamantium eret, egy tóból kiálló sziget formájában, azt is már kibányásztam, körbefalaztam.
Rövid távú célom, hogy a felsõ barlangban lekerítsek egy részt, és szép lassan berendezzek ott is egy elzárt, lakható, fél-önellátó erõdfélét. Fõleg a közeli magma miatt lenne fontos, annyi fám azért nincs a kertben, hogy folyamatosan faszénnel kovácsoljak. Nagyon bejött a burrows rendszer, a kezdeti idegenkedés után teljesen megszoktam a kezelését. Így nagyon könnyû lesz letelepíteni népesség egy részét a mélyen fekvõ erõdrészbe. Attól félek ezzel kapcsolatban, hogy esetleg a lefalazott részen belül spawnol majd mob, és akkor elég rendesen rábaszok. Középtávon szeretnék egy legendás páncél és fegyverkovácsot, hogy az adamantiumból legalább fine, de inkább masterwork páncélok és kardok legyenek. Hosszú távon ki akarok taníttatni egy uber-elit törpét, meg belakni a poklot.
Olvasgattam a Forgotten Beast-ek által terjesztett betegségekrõl... Na, ha egy olyat elkapok, akkor nekem reszeltek. Epidemológiai szempontból az erõdöm egy rémálom, pontosan ellentétes szempontok alapján építettem az egészet. Minden könnyen elérhetõ, minden össze van kötve és viszonylag kis helyre koncentrálva. Ha egy törpe megbetegszik és szétfröccsen a míting hallban, akkor az egész erõdöm azonnal megfertõzõdik. Nem tudom, hogy fogom ezt megoldani, majd kitalálok valamit. Mondjuk soha nem harcolok FB-kkel, vagy valami. :)
Megint jó csinálni, elmúlt a múltkori fásultság. Attól féltem, hogy nem fogom tudni folytatni a dolgot, de végülis ez nem lett probléma. Jól felépített kis erõd ez, logikusan elhelyezett dolgokkal, hamar képbe kerültem megint.
Oh, felejtõs. Ahogy nézem, nem lehet városra telepedni a jelenlegi verzióban.
Egy új embarkon gondolkozom, egy ember város tetején. Könnyû kezdés, megvan az esélye, hogy hamar unalomba fullad, de majd megpróbálom életben tartani az embereket is, meg ha nagyon megunnám, mindig rájuk nyithatom a poklot... :)
Plusz az is megfordult a fejemben, hogy egyáltalán semmi skillt nem viszek, csak felszerelést. Úgyis tele lesz a város legyártott cuccokkal, azokat fogom használni elsõ körben.
én egy nagy mapra gondoltam elsödlegesen, de igen a másik lehetöség ez lenne, h csak ilyen travian szerüen összekötve a fort-ok, és egymással lehetne kereskedni, harcolni stb.
szvsz még meg is érné neki, ha ujrakezdené :) én pl. szivesen fizetnék egy letisztult(nem grafikára értem, az jol van igy ahogy van a modderek ugyis csinálgatnak szép pack-okat) játékért, multi támogatással és sztem nem vagyok ezzel egyedül :) Persze valoszinü erre nem kerül sor...pedig ott van a példa...megint csak a minecraft-ot tudnám felhozni, notch nem kicsit megkazdagodott belöle, pedig nem nagy cucc az egész még csak nem is saját 5let és még csak nem is profi programozo a csávo(ráadásul java-ban van...pfuj... :D )... Bár lehet, h valaki majd tesz egy probát vele és megprobálja ezt megcsinánli...eddig 1 hasonlo probálkozást láttam a Dwarfs!?-ot...nem probáltam, de amit olvastam rola az alapján tulságosan le van egyszerüsitve df-hez képest(meg a multi is hiányzik belöle)
Ja, hogy úgy gondolod, hogy nem egy nagy map lenne, hanem lenne egy nagy világ, aminek egy-egy apró szelete az erõd (mint ahogy most is van), csak a különbözõ régiók közt lenne némi kapcsolat?
Mittudomén, az én erõdöm a nagy világban olyan lenne, mint egy falu Travianban?
De pont ez a baj, hogy már most sem nagyon bírja a többszáz útkeresõ rutint(törpék, ellenségek, állatok, vadállatok) egy átlag számítógép, ami a map mérete és a mozgó cuccok számával csak nõ. Tehát vagy a te géped nem bírná a dolgot (ha kliens oldali az útkeresés), vagy a szervernek kéne mindent számolnia, és akkor képbe jön az, hogy ki az, aki komoly pénzekért igencsak izmos számítási teljesítményû szerverparkot tartana fenn Dwarf Fortress multi szervernek..?
Plusz ott van az a tény, hogy ennek a cuccnak a rendszerét a csóka elég rendesen ad hoc módszerrel hánnya össze (jó példa erre a kb 3 különbözõ módszer, amivel területet lehet/kell kijelölni a különbözõ cuccoknak), szerintem rajta kívül nincs a Földön ember, aki átlátja ezt a kupac szemetet :) Na, a multihoz ki kéne találni, hogy melyik részt végzi a szerver, melyiket a kliens, ezeket összehangolni, lagkompenzációt tenni bele... Kb kezdhetné elõrõl a programozást, sztem...