De pont ez a baj, hogy már most sem nagyon bírja a többszáz útkeresõ rutint(törpék, ellenségek, állatok, vadállatok) egy átlag számítógép, ami a map mérete és a mozgó cuccok számával csak nõ. Tehát vagy a te géped nem bírná a dolgot (ha kliens oldali az útkeresés), vagy a szervernek kéne mindent számolnia, és akkor képbe jön az, hogy ki az, aki komoly pénzekért igencsak izmos számítási teljesítményû szerverparkot tartana fenn Dwarf Fortress multi szervernek..?
Plusz ott van az a tény, hogy ennek a cuccnak a rendszerét a csóka elég rendesen ad hoc módszerrel hánnya össze (jó példa erre a kb 3 különbözõ módszer, amivel területet lehet/kell kijelölni a különbözõ cuccoknak), szerintem rajta kívül nincs a Földön ember, aki átlátja ezt a kupac szemetet :) Na, a multihoz ki kéne találni, hogy melyik részt végzi a szerver, melyiket a kliens, ezeket összehangolni, lagkompenzációt tenni bele...