Fincsi. Még több halállehetõség. Örülök, hogy az adventure módba is raktak be dolgokat. A megabeast invasion pedig amint bekerül /valszeg volt vele valami bug amit még nem javítottak és várnak vele/ eléggé veszélyesnek tûnik. Remélem a nagyon bezárkózó fortokat fogja megizzasztani egy kicsit, hogy Zero ne unatkozzon.
"It's almost here! After over two years in the making, we plan to release the next version of Dwarf Fortress in the beginning of July." source
végre :))
kaptam egy szép kis ostromot, vagy 30 goblin (nem számoltam meg pontosan), meg 8-10 cave dragon, de volt közöttük war cave dragon is. azt hittem rosszabb lesz, de az immár 10 fõs military-m viszonylag simán elbánt velük. sajnos nem volt veszteség nélküli az ostrom. 2 óvatlan törp kint rekedt, akibõl az egyik elhalálozott, a másikat az ostrom elõtt nem sokkal elkészült kórházban ápolják a képzett orvosok. ja és persze az állatállományom elég rendesen megkopott...
egyébként pont jókor választották az idõpontot az ostromra, mert lebontottam egy részt a várfalból,hogy új kaput építsek, de nem sikerült idõben. szerencsére a vízesárok segített, csak néhány elvetemült goblin mert beúszni, meg pár sárkány berepült, de nem az összes. ja meg két hülye goblin feltörte az aknafedelet,ahol a földalatti víztározóba folyik a víz, észrevették,hogy nyitva a floodgate. az egyik még esés közben meghalt :DD a másik viszont túlélte,de bezártam a víztározóba és most nem tud mit csinálni :D még nem találtam ki mi lesz a sorsa, de nem hiszem,hogy túl fogja élni.
viszont most takaríthatok ezerrel, akkora dzsuvát csináltak. csak necromancerek ne jöjjenek.
ok, majd folytatom valamikor, csak szombat óta sajnos nem volt idõm játszani.
hülye goblinok megint bepróbálkoztak :D az elsõ 7et kapásból kinyírtam, a maradék 3 fejvesztve rohant, de nem menekülhettek meg :D
elment egy újabb év. lényegesebb dolgok, amik történtek röviden:
-rábukkantam egy barlangrendszerre,tele van pókselyemmel és egy forgotten beast is ólálkodik. szerencsére nem tud repülni így bejönni sem tud. egyelõre hagytam, de késõbb tervek vannak vele.
-megint egy rakás haszontalan törp
-találtam rengeteg vasércet így nagyüzemben megy a vas- és acélgyártás
-1 év alatt az 5fõs squadból 5 kiváló harcos lett. 1 axelord, 1 macelord, 3 hammerlord. volt egy goblin ambush (5 crossbow,2 spear) ami pont egybeesett egy bevondorlással, egy törpöt azonnal kinyírtak a többit szerencsére be tudtam "hívni" a biztos védelmet nyújtó fortress-be. kiderült az is,amit csak reméltem elõtte,hogy repülni nem tudó lények nem képesek bejutni az erõdbe. kíváncsi voltam mit tanult a squad, ígyhát ráeresztettem õket a goblinokra. szerencsére nem kellett csalódnom, nem túlzok, fél másodperc alatt lerendezték a goblinokat sérülés nélkül.
-kaja van bõségesen, pia már kevésbé, sajnos nincs megbízható forrásom,amibõl mind a 4 évszakban lehetne piát csinálni. lehet ráállok a méhészetre,de eddig még sosem próbáltam és elég mikroigényes,ahogy olvastam.
-volt egy strange mood-os törp, clothier, természetesen nem volt olyan workshop-om (nem is szoktam általában csinálni, ruhákat mindig tradelek), és használható rongy is kellett. ismét szerencsém volt, hogy voltak olyan állatok a kinti legelõmön, amiket meg lehet nyírni egy rögtönzött könnyûipari részleg megépítése után.
asszem nagyjából ennyi.
tegnap elkezdtem egy Fortress-t csak úgy funból és mert unatkoztam. Lazy Newb Pack, DF2012 (ver 34.11), még nem akartam kipróbálni a "bétát".
Szokásos szívás megvolt az elejént,csak azzal elment egy óra,hogy a megfelelõ helyet megtaláljam, ami a 7. region után sikerült :) Érdekesség, hogy a LNB-ben a "Design new world with advanced parameters" opciónál van egy Lazy Newb map, ami kezdõknek konfigolt egész jó beállításokkal, sok vulkánnal. Egyébként azért szoptam sokat, mert hiába választottam ki a megfelelõ helyet, utána megnéztem dfhack-kel és semmi nem volt rajta. (egyedül a "prospect" parancsot szoktam használni, azt sem mindig, csak most elsõre egy könnyebb game-t akartam ércekkel meg kövekkel, mert régóta nem játszottam).
Szóval meglett a megfelelõ map, induló dworfoknál semmi extra.3 miner akikbõl 1 mason és 1 mechanic, 1 woodcutter+carpenter, 1 szakács-butcher, 2 farmer egyéb skillekkel. Viszont a vihetõ cuccoknál egy kisebb meglepi, nem elérhetõ a plump helmet. tehát kajával és piával gondok lesznek. egye fene megoldom valahogy, már játszani akarok :D
Landing point egész jó, vulkán elég közel, szép fás és zöld minden. Nem zárkóztam be egybõl a hegy biztonságot közetei közé,hanem kívül elkerítettem egy tavas kis placcot fallal és egy híddal az állatoknak (ami körül most már vizesárok is van). eddig szerencsém volt, csak egy thief ólálkodott errefelé, de a gondosan elhelyezett kutyák ezt megoldották.
elsõ 2 migration wave ugye random 2-10 között (egyik 7 törp volt a másik 6). Az elsõben gyakorlatilag semmi használható, egy alig képzett halász és ennyi. na mindegy az is valami. másodikban 2 képzett furnace operator -.- , mintha számítana is valamit az a skill,de az egyik legalább armorer, végre valami a jövõnek. És hoppá, egy Master Hunter/Ambusher!!, na jó lesz ez. (nem sokkal utána ki is nyírt egy teljes borz családot egyedül, akik ott leselkedtek az állatok körül némi könnyû prédára várva).
Közben a kömûvesemet elkapta a "mood", el is felejtettem,hogy ilyen is van :D hûha, remélem minden lesz neki. és igen, összeszedte a dolgait, elkezdett szorgoskodni, egy idõ után elõkerült, nézzük mi lett belõle: "The Cardinal razor" , a quartzite bed. "All craftdwarfship is of the highest quality... bla bla... " haha igen "...menaces with spikes of pine" ja akkor innen a Razor név. sebaj jó lesz ez majd valami nemesnek :D
Szépen épül a fortress, 1 év telt el van egy teljesen kész magma kohó-kemence részleg,ahol 0/24-ben olvasztják az érceket. szerencsére találtam érceket,van réz, vas és alumínium is, viszont egyik felderítõ bányászat során figyelmetlen voltam és véletlenül belevájtam a vulkán falába :D egybõl pánik, de sikerült megoldanom, hogy nem halt meg senki és csak egy kis részt kellett lezárnom. bár csak a szerencsének köszönhetõ,hogy volt éppen készleten magma biztos ajtó. :) így csak néhány vasérctömb veszett oda. Pótolható.
Az elsõ év végére megérkezett az újabb hullám is természetesen, ami már nem teljesen random, hanem valamelyest a termelt gazdasághoz aránylik. 18 újabb törp. 3 expert orvos semmi más használható. viszont várjunk csak, military tab mit mutat? Hmm egész jó, képzett Axedwarf, Macedwarf, kezdõ hammer-esek, ráadásul még unarmed skillek is. Ezen kívül az axedwarf kiváló shield és armor user, valamint teacher! Úgy néz ki összeáll az elsõ military squad is.
Viszont,hogy ne legyen minden tökéletes kaja és pia elég kevés van. Plump helmettel ilyenkor már bõven 1000 fölött van az alkohol, most meg 200 alatt. Földeken csak cave wheat-et tudok termelni és azt is csak nyáron és õsszel, szóval ki kell találni valamit,hogy mibõl csinálok italt, különben egy év múlva ilyenkor már senki nem lesz itt.
DCSS-al mókázok, de hiányzik az, hogy kiválasszam, hogy hova akarok ütni. Ez egy kis apróság, de a Df adventure módjában jó volt izgulni rajta, hogy betalál-e és milyen sérülést okoz.
A verzió meg szerintem az aktuális, 0.34.11, nem? A d_init meg az init fájlokat kell még átmókolni egységesre, abban vannak az ilyenek, hogy populáció limit, gyerek limit, stb.
Ha kell, egyébként van elmentve egy "tökéletes" hely, amit a lentebb írtam. Csak én azt már ismerem. De ott van minden, és többé-kevésbé nyugis, a nekromanta ostromokat leszámítva... :) Megvan külön a világ is, és tudom, melyik kockán vagyok a világtérképen, szal lehet szûz kezdést indítani, nem kell az én kezdõfelszerelésemmel és törpéimmel menni. De nem erõltetem, ez csak egy lehetõség, hogy rövidítsük a keresgélést és kezdést.
Space Station-özni fogok mostanában, ha esetleg ahhoz kedvet kaptok...
(Egyszerûen képtelen vagyok mással játszani újabban, mint az ilyen eszméletlenül komplex, iszonyatos irányítású játékokkal... :P )
Meg akkor a héten valaki keres helyet, indít expedíciót és lejátszik egy évet? Szõröséknél felmerült problémaként, hogy nem veszik észre, ha letelt az év, de lehet havonta autosave-et belõni, meg autosave utáni pause-t, az erre a megoldás, azt mindenképp be kéne lõni.
Na MOST függesztem fel egy kicsit a játékot. Majd ha elkezdjük a folytatásost, akkor játszom megint. Azt álmodtam, hogy kijelöltem egy hatalmas bányászandó területet rosszul.
Túltoltam, kicsit hanyagolnom KELL. :P
Ja, meg maga a nekromanta az nem bánt majd senkit, max a zombijai, mert õ maga el lesz falazva egy üvegketrecben, elõtte meg egy sor floodgate redõny jelleggel, hogy ki lehessen kapcsolni az újraélesztést is.
Öööö, egyrészt több, jól õrzött bejáratot akarok az erõdbe, és mondjuk a nekromanta felé nem lesz ajtó, és hosszú út lesz, a bevándorlóknak meg lesz egy rövidebb, ajtóval lezárt. És akkor mindenki megtalálja magának a megfelelõ útvonalat.
Viszont azt nem tudom, ellenséges nekromanta ellen mi lesz?
Egyébként ISZONYAT macera a felszínen lakni, és még csak olyan rettentõ jól sem néz ki stonesense-ben, mert pl a fa kunyhókat nem voltam hajlandó szín szerint válogatni építõanyag szempontjából.
Amire nagyon nem bírom magam rászánni, hogy megtervezzem a nekropoliszt. Úgy kéne, hogy egy nagy üres kupola a föld alatt, amiben van egy városka. És az épületeket már eleve úgy kéne meghagyni a bányászás közben, nem visszaépíteni kõbõl... De ezt egy 23 magas, 45 átmérõjû félgömbben kitalálni és leklikkelni jól... És még ez csak nem is olyan nagy! De kifacsarja az agyam már így is.
Elmentek. Iszonyat lassan épül a felszíni falu, gyártom az üvegablakot, kezdünk sokan lenni, vámpír még nem jött. Legnagyobb probléma a rohadt papagájokkal van. Nekromantának a csarnokát kiástam, hordom fel a három szint 45 átmérõjû körbõl a követ. Aztán körbefalazom üveggel, és dobálok le neki hullákat. Meg kinyitom a külvilág felé.
Beástam egy alagutat a nekromanta alá, tettem be két ketreccsapdát, belecsaltam, de lezártam az utam a csapdákhoz, hogy ne jöjjenek be a zombik. Na most már csak azokkal kellene kezdeni valamit...
Uh, az utolsó pillanatban sikerült félig elbontani a hidat, és nem jött át az elsõ zombi. Na akkor valahogy szeparálni kéne a nekromantát, és becsalni egy csapdába. Vagy az összes zombit IS. Az viszont sok meló...
miért? itt is sokszor volt olyan idõszak, amikor hulla volt a topik
Na, közben megérkezett a nekromantám... Hát erre még nem voltam felkészülve teljesen, de asszem megoldom azért valahogy.
Ja, nem mondtam, kezdtem egy tökéletes helyen egyet. Négy biom találkozása, patak völgye egy kis vízeséssel (le fogom zárni, ha FPSgondok), télen van fagy, sekély és mély fémek, flux, homok, és találtam -16. szinten magmát. Északon és délen természetes falak, az elsõ év végére keleten és nyugaton felhúztam egy palánkot, a felszín 85%-a az enyém.
Akarok építeni egy felszíni falut, egy belsõbb várat fallal elválasztva, meg a föld alatt egy nekropoliszt. Faluban majd vérfarkasok, várban halandók, föld alatt vámpírok. Vámpírok alá egy kis Thief1 beütésû Bonehoard, sírok, meg egy elfogott nekromanta körbeüvegezve, hogy keltsen fel zombikat. Ezt aztán kivezetném a falon kívülre... Ha valaki átjön a zombikon, ott vannak a vámpírok. Ha azon is átjön, akkor a vérfarkasok, és csak utána fér hozzá a halandókhoz. (Mondjuk azért bármelyik népességet bebukni szar lenne)
Ebbõl ott tartok, hogy a külsõ fal készen, földalatti farm ontja a plump helmetet, alkohol van bõven. Elkezdtem építeni az elsõ házakat (föld alatt a pincéket kiparcelláztam, hogy nagyjából tudjam hová kell építeni), van üvegkohóm hogy legyen ablak is a házakon, meg feltöltöttem a csatornát vízzel, hogy a fõtéren legyen egy kút.
És jött a zombisereg meg a nekromanta. Valahogy akkor kell nyitnom egy hosszú folyosót tele ketreces csapdákkal...
iden volt 3 hozzaszolas? :D Szerintem hanyagolhatoak
Megnéztem a Lazy Newb Pack-ot, azzal együtt a Therapistot, a DFHack-et, a Soundsense-t és a Stonesense-t.
Therapistot miért dicséri mindenki az egekbe? Néhány menüben lépkedést spórol meg azon az áron, hogy ki kell hozzá alttabolni. Jó, persze, nem kell folyton használni, és átlátható, azt aláírom.
A LNP nekem fájdalmasabb, mint az iniket szerkeszteni, ez szerintem már felesleges.
A Stonesense teljesen frankó, ha játszunk, majd azzal csinálom a screenshotokat.
Soundsense aranyos, érdekes, ahogy hangokat meg zenét mókoltak a játékhoz, mindenféle "hivatalos" segítség nélkül. Nem fogom használni, zenét szoktam hallgatni törpézés közben. Meg megnéztem egy tantrumspirálban lévõ erõdöt, és majdnem hülyét kaptam a hangzavartól.
Menet közben talán a Therapist a leghasználhatóbb. Én még asszem nem láttam fagyni a DF-et, de amikor minden be volt kapcsolva egyszerre, akkor 10 perc után bemondta az unalmast. Azt nem szeretném, ha ezek a cuccok instabillá tennék a játékot...
Nem leszünk többen, már látom. :P
Találtam egy magyar fórumot, ahol vannak arcok, akik DF-eznek, õk játszottak is egy ilyen folytatásosat. Megkérdezzem õket? Csak...izé.. õk ilyen szõrfétises furryk. Cikinek érzem, hogy oda regisztráljak. :P
A másik meg, hogy hárman is elkezdhetjük, lehet, hogy majd a beszámolók meghozzák a kedvet. Végülis semmi nem tiltja a késõbbi becsatlakozást.
barki jelentkezhet
Na, akkor eddig három. Többiek?
+1 jönnék. egyébként én is azt mondom, hogy ne várjunk az új verzióig.szerintem elsõre úgy sem fog minden klappolni és lehet, hogy elhasal az erõd úgy,hogy valaki még sorra sem jutott. és akkor feleslegesen hypolta magát valaki és majd várhat a következõ ilyenre :D
Meg kéne valami time limit, mittudomén, egy hét, hogy ha addig egyéb bokros teendõk miatt nem sikerül lejátszani valakinek a körét, ne álljon le az egész játék.
Reszemrol a verzio teljesen mind1, en sem varnek szivesen :) A mentest valami file megosztora felrakjuk, aztan aki a soros az leszedi es berakja ide. Lehet majd elkerem a hazigazda jogot, aztan rakok be bannert meg oda be lehetne rakni hogy ki a soros es honnan lehet letolteni a jelenlegi allast. A vilag elsore legyen a leheto legkonyebb, igy talan konyebben boldogulunk stb
Hm, én nem ragaszkodnék az új verzió kivárásához, de hát nélkületek úgysem kezdek bele. :)
Valami keretet kéne addig adni a dolognak. Hol cserélünk mentést egymással (párszáz mega, nem lesz annyira egyszerû), hányan kezdünk bele, milyen modokat használunk, stb. Meg a játékkal kapcsolatos dolgokat is meg kéne beszélni, hogy milyen worldgen, azon belül milyen biom, milyen nyersanyagok, mit viszünk magunkkal, milyen skilleket osztunk ki, stb.
Én vanilla DF párti vagyok alapból, de egy ilyen meccshez felõlem moddolhatjuk.
Oke, en benne vagyok. Megvarjuk akkor a kovetkezo verziot aztan elkezdjuk.
Akkor eddig akik benne vannak, tobbiek?
-Darkhorse
Generáltam egy világot földalatti barlangrendszer nélkül. Találtam egy helyet, amivel 100% meg voltam elégedve. Elkezdtem, aztán mikor elkezdtem volna lefelé ásni, kiderült, hogy összesen 30 szint van alattam a pokolig.
Eh.
Azóta sem találok olyan jó helyet...
Ja, azt nem is meséltem, hogy kipróbáltam a "törpe dugattyú" nevû félig-bugot. 150 szint mélységbõl hoztam fel magmát a felszínre.
A lényege, hogy sziklaomlásnál az alul lévõ folyadék felteleportál a leomlott szikla legfelsõ szabad kockájára. A módszer meg egy lenti tározó x mélységgel, fent, meg a leejtendõ oszlop tetejétõl x-re lefedni a lyukat magmaálló floor hatch-ekkel. A floor hatch nem számít csatlakozásnak, tehát nem akadályozza meg az omlást, de felfogja a magmát. Tározó kiás alul, magma beenged, oszlop körbeás, fent fogadószint kialakít, oszlop beejt. Magma megjelenik fenn, lehet vele dolgozni. Fontos, hogy egy szint magma _megsemmisül_, sem lent nem marad, sem fent nem jelenik meg. A 10x10x3 magmatározómból 10x10x2 jelent meg fent.
A módszer fasza, mûködik, de nem vagyok benne biztos, hogy gyorsabb a pumparendszernél, és fent utánpótlás hiányában nem lehet túl messzire vezetni a magmát, mert a workshopoknak 4/7 szint kell. Ráadásul az egész rendszerben EGYETLEN 3/7 kocka sem lehet, mert hullámzik, és ha a workshop alá ér a hullám, akkor az leáll.
Szal nemtom, megéri-e.
Eh, francokat, nem vettem bele a creature speedet. Akkor viszont a leghalványabb lila fingom nincs, hogyan kéne kiszámolni, fõleg a strength és agility módosítók miatt... :P
Pff, számolgatom, hogy egy egyhónapos idõzítõhöz mekkora folyosó kéne... hát... harmincháromezer-hatszáz kocka hosszú.
Bazzzzz... :P :D
A berozsdásodás egyáltalán nem baj, a tapasztalatlanság sem. Elég frankó FUN-forrás egymás vélt vagy valós tervezési hibáit javítgatni. Még odáig is elmennék, hogy full kezdõ is belefér a csapatba, csak ne õ kezdje... :) Annyiból azért nem szerencsés, hogy aki még eleve csak most tanulja látni a mátrixot, annak lehet, nem annyira szórakoztató egy már mûködõ erõd még sokkal inkább kaotikus világát nézni. Attól tartok nem merne belenyúlni, és eltelne az éve anélkül, hogy egy kapavágást merne csinálni...
Errõl pont most olvastam egy fórumon azt a véleményt, hogy a fortress módon úgysem változtat sokat, meg hogy Toadynál a "mindjárt kész" az jellemzõen egy évet jelent...
Régi hagyomány DF körökben a "succession-game" vagy "community fort", aminek a lényege, hogy néhány (tipikusan 7) játékos a játék idejében évenként váltva egymást menedzsel egy erõdöt. Mindenki egy évet játszik egyszerre, majd a fõbb eseményekbõl ír egy beszámolót, jellemzõen egyes szám elsõ személyben(a kezdõ törpék általában megkapják a játékosok nickjeit), screenshotokkal.
A multi a dologban csak annyi, hogy ha valaki végez a körével, tovább passzolja a mentést a következõ játékosnak. A lényege az, hogy a játék olyan komplex, hogy még a saját dolgaimat sem látom át egy tízéves erõdben, nemhogy másét. Nagyon jellemzõ az, hogy valaki elkezd valamit amire nincs ideje a mandátuma alatt, egy késõbbi játékosnak fogalma sincs, mi akar az lenni, folytatja máshogy, és így tovább, és mire visszaér a kör arra, aki elkezdte a projektet, már valami egészen mássá mutálódik. Illetve a jelöletlen kapcsolók az, ami az erõdök vízzel, magmával vagy goblinnal feltöltõdését szokta okozni.
Angolul találni egy rakás ilyet, változó minõségben. A leghíresebb, hagyományteremtõ a Boatmurdered nevû erõd sztorija, az még a 2D változatból való, de sírva röhögõs olvasmány.
játszol x évet, lemented és átküldöd a mentést a soron következõ játékosnak. az is játszik ugyanannyi évet, lementi, küldi a következõnek és így tovább.
Hát akár fellõhetek egy streamet, úgyis mostanában folyamatosan ezzel játszom, de most elég skizó módon folyton újrakezdve más és más helyen, és brutálisan scumsave-elve, ha baj van. Nem tudom, mennyire szórakoztató ezt nézni...
Inkább azt mondjátok meg, hogy mikor kezdünk bele egy folytatásos erõdbe? :) Kb 5-6 emberrel már érdekes lehet, annyian meg vagyunk itt...
Még területet sem találtam, de gondolatban már tíz lépéssel elõrébb járok...
Azon agyaltam, hogy hogyan lehetne egy idõzítõt gyártani a vérlényeknek, ami minden hónapban ugyanakkor bekapcsol, és leválasztja a halandó erõdöt a vérlényekrõl.
Erre találtam egy kérdést neten, hogy "elfogtam egy ember vérlényt, na most mi?", és azt javasolják neki, hogy csináljon abból idõzítõt a hónapokra. Eheh, basszus, totál eszembe sem jutott. Mindenféle megoldáson gondolkoztam már, vízzel pont egy hónap alatt feltelõ tározó, vagy pontosan annyi kocka hosszú folyosó, amit egy ellenséges szörny kerek egy hónap alatt jár végig (automatizálva híddal a két végén, hogy amikor végigér, megfordul és visszamegy). Aztán ez a legegyszerûbb megoldás amit írtak, az eredeti vérlénnyel kell idõzíteni... Néha kicsit túlkomplikálom a dolgokat.
Adventure mód akkor lehet vicces, ha meglátogatod a saját erõdöd. Mondjuk adamantium teljesvért meg platina kalapács kupacokat hagysz az erõdben, aztán adventurerrel összeszeded.
De akkor is max az lesz, hogy legyõzhetetlenül nem lesz mit csinálnod. Generált "öld meg xy-t" küldetések vannak, ha jól tudom.
Na mikor csinaltok gameplay meg tutorial videot? Vagy streamelhetnetek valamikor:P
adventure módot semennyire, szerintem is sokkal jobb roguelikeok vannak (DCSS a nagy kedvenc számomra)
Zero: elvileg februárban volt a bejelentés,hogy hamarosan érkezik. azon kívül nem sokat tudni. 1-4 hónap talán?
Köszi a tippet. Most az adventure módot nyúztam. Volt két Bullshit halál amikor dombra fellépve a quest npc egy kör alatt megölt, mögöttem a haverok nem is tudták le reagálni.
Eddigi legnagyobb win az 1v1 egy medvével. Szét lõttem a lábait majd kapott a fejébe is pár nyílvesszõt. Ez most egyszerûbbnek tûnik mint a rendest megtanúlni akkor. Amíg nem jön a ráncfelvarrás jó lesz az adventure mode.
szerintem, aki most akar kezdeni, az lehet jobban járna,ha megvárná az új df verzió (df2014) hivatalos megjelenését. elvileg már közel van és tele lesz újításokkal. a legutóbbi nagy update-bõl kiindulva, ami a df2012 volt, biztos nagy lesz a felhajtás körülötte, készülnek majd tutorialok,lp-k, stb...
és talán könnyebb azt megtanulni elsõre, mint a régi verziót + az új dolgokat külön.
A fertõzéstõl lehet, hogy véd, de az biztos, hogy nem tisztít. Ez az embarkom egy véresõs helyen volt, és az alsó szinten, a lépcsõvízesés vízgyûjtõje fölötti szinten volt a kút, két legyet egy csapásra alapon.
A milliónyi cancel üzenet mind tisztálkodásról szólt (Urist McDwarf cancels cleaning self: dangerous terrain). Úgy, hogy a vízesésen gyalogoltak le a kúthoz.
Ilyenem nekem is van, de FPS-ekhez idomítottam (TES széria és hasonlók), ebben túl sok billentyût kéne újratanulnom. Tudom, csak egyszer kell felvenni aztán csak egy klikk a betöltés, de valahogy eszembe sem jutott...
Hm, ez érdekes. Az átlósan átfolyó víz nem közvetít nyomást, az tuti. Lehet, hogy akkor ezzel van összefüggésben? De a törpe folyadékfizika amúgy is csinál érdekességeket, betudom ezt is annak...
Egyébként jó ez a mist, de nem ér az egész annyit. Egyetlen pozitív gondolatot ad irtózatos munkabefektetés, meg egy rakás FPS árán. Egy fullos erõdnél, ahol már nem csak a víz csobogását számolja a gép, hanem a plusz ezer macskát is, ott már számít...
Ja igen, az egér. Hát én azt egyáltalán nem használom a játékhoz, úgyhogy eszembe sem jutott görgõre állítani... :D (Viszont ezt: #460 használom hozzá vadul)
A fel-le mozgásra érdemes beállítani az egérgörgõt (BUTTON:0:4 és BUTTON:0:5). Akkor nem kell a <> jelekkel küzdeni, csak adventure gyorsutazós módban.
Ha a Masterwork-öt szedi le, abban van egy halom grafikus készlet, mintákkal, (nekem a Masterwork set + Irondhand falak jött be legjobban). Nagyon könnyû map-et is lehet vele generáltatni (a második mapgenerátor menüben vannak az elõre definiált map források). Van egy easy sandbox térkép, ehhez megfelelõ kezdõcsapattal, meg a Garden of Gaia (rengeteg növénnyel, állattal).
A MW indító grafikus felületén kikapcsolhatóak az összes olyan funkciók, amiket a MW hoz a játékba. Kezdõként a játszható fajokat le kell redukálni a törpékre, másképp érhetnek meglepetések, ha rossz fajt választasz a játékon belül az embark elõtt. Ennek módja egyébként: az embark pont kiválasztónál addig kell a TAB-ot püfölni, míg elõjön a "társadalmak" listája. Ebben lehet választani. Azt, hogy az adott "birodalom" épp melyik fajhoz tartozik, a szomszédság (újabb TAB püfölgetés után jön elõ) listájának tetején olvasható.
A kölyköket én levettem 10-re (max 20%). Amelyik elõbb jön, annál megáll.
Hm. Akkor szerintem az lesz a gond, hogy egy lyukon nem megy le a víz. Elsõ körben én is így áztattam el magam, hogy egy lyukat hagytam. A középen lépcsõ+körben nyolc rács megoldással kb a rácsok sem lesznek vizesek furamód. Lehet, hogy a lépcsõ anyagtalan, nem akasztja meg a zuhanó vizet, a rács meg megakasztja...
Egyébként eléldegéltem kb három évet a peremlakó helyen, egy kockás folyosóval a vízesés alatt és soha egyetlen törpe nem esett le balesetbõl. Az elf karaván viszont rendszeresen, bár azok lehet, hogy öngyilkosok lettek bánatukban, mikor meglátták a kb 40x25-ös fullra töltött fa, meg a kb ugyanekkora refuse+corpse raktárat közvetlen a trade depot mellett... :P
Az Ironhand féle tilesetet használom. Mayday-t néztem még, de ott szerintem rondák a gömbölyû sarkok az épített és csiszolt falaknál.
Én egyébként anno ASCII-val kezdtem, annak is megvannak az elõnyei. Több információ látszik elsõ blikkre a színkódolás miatt, viszont tanulni kell, hogy mi micsoda.
Tippek... hát... vannak jó tutorialok neten. Én hirtelen azt sem tudnám, hol kezdjek tippeket adni. Az UI átnézése talán az elsõ lépés. Mindig minden gomb jelentése a képernyõn van, ezt nem szabad soha elfelejteni. Néha teljesen érthetetlen módon a pozícionálásra nem a kurzorgombokat használja, hanem az unkh-t, vagy épp a +- gombokat, de ez megszokható. Angol billentyûkiosztás kell, a kisebbnagyobb jelekkel lehet fel-le mozogni a szintek közt. A d gombos menü az egyik legfontosabb, azzal lehet ásni, fát vágni, stb. A másik fontos menü a b gomb, építkezés. Azon belül w a workshop almenü.
Aztán mint a hasonló ilyen játékokban, elsõ a farmok a konyha és az alkoholfõzõ, ács, kõmûves workshop, ez a öt dolog az, ami abszolút szükséges a fennmaradáshoz. Igazából minden más már csak sallang, "felesleges" dolog, ezzel az öt dologgal fenn lehet tartani egy erõdöt. Aztán viszonylag hamar érdemes izolálni magad a map többi részétõl, hogy a vadállatok meg késõbb a goblinok ne legyenek baj...
Hirtelen ennyi. Nemtom, konkrét kérdések ha lesznek, szívesen válaszolok, de így leírást ÁdámÉvától.... az egy kicsit nagy meló...
Minden szinten. Amíg nem osztottam meg a vízmennyiséget kétfelé és nem tettem be szûkítõt, a lépcsõkön mosta le õket a zuhatag.
Az egyik szinten ez a nagy meeting hall közepén van. A gyûlésteremben azstalokkal, székekkel, kajatárolóval, kutakkal, templommal, edzõteremmel, mellette a négy oldalon kórház, követség, boltok, könyvtár, iskolák (ezek a Masterworkkel jönnek). Lejjebb meg négy irányban a szállások 3x1-es szobákkal. Még lejjebb a vezetõk lakosztályai 5x5-ös szobákkal és ha kell, alá még jöhet egy szint szobáknak.
Én simán ráeresztettem a vizet a folyóból a lépcsõsorra, ami minden szinten teljesen körbe volt ásva a csatlakozó 8 kockán, aztán ráccsal körberakva. Lent egy tározó, meg egy kifolyó.
Egyetlen törpém sem mosódott le soha. Egy kicsit feltelt a tározó lent, ami annyira visszaduzzasztott, hogy idõnként néhány egységnyi víz megjelent a legalsó szinten, és okozott némi job cancel-t, de ennyi. Egyébként nem kell a lépcsõre folyatni, ha a lépcsõ mellett esik egy aknán, akkor is termel elég mistet és tuti nem mos le törpét. Volt egy próbám, amikor a természetes vízesés elé raktam le az épített fõlépcsõt, az volt a legegyszerûbb, csak 100 törpénél teljesen beállt az erõd, nem tudtak közlekedni egymástól. Kiadtam vagy 10 macskamészárlás parancsot, és egy fél év alatt nem tudta a hentes átverekedni magát a tömegen, hogy kihozza a macskát a meeting hallból... De aztán rájöttem sajnos, hogy az überfasza vízeséses helyemet soha nem fogja nekromanta meglátogatni, szal feladtam azt is.
A jeges zombis témát felfüggesztettem, onnantól, hogy sikerült biztonságba kerülnöm, ugyanolyanná vált, mint bármelyik másik erõd, csak erõsen korlátozott lehetõségekkel. Nincs víz, nincs flux, nincs semmi, csak jég meg zombik. Túl tudom élni, csak minek? :P
Úgyhogy megint világot generálok, helyet keresek. Hivatalos fórumot olvasgatva lett egy ötletem. Különbözõ topikokban beszéltek arról, hogy megfertõzni az egész erõdöt vámpirizmussal, vagy vérszörnyességgel... Na de mi lenne, ha három részre osztanám az erõdöt, és a lakosság harmada vámpír, harmada were-akármi, harmada meg halandó lenne? Három egymástól elválasztott lakhellyel? Elsõ ötletem a vízeséses map volt, vizitörpék, a folyó 10 emeletes partfalain függeszkedve úgy, hogy a közlekedõfolyosó építve van a víz fölött. Na ez szorult be 100 törpénél.
Úgyhogy most az az elképzelés, hogy a felszínen egy falu épített házakkal, ezek lennének az átalakulós lények. Lenne egy vár a falu közepén, alatta esetleg a földben is kiterjesztve, az lenne a halandók lakrésze, az egész alatt meg egy nagy nekropolisz vámpírokkal. Mondjuk temetõvel indul, lejjebb katakombák, aztán föld alatti város, végül egy Thief1-es bonehoard, egy nagy teres, zombikkal töltött terem. Vámpír szinte biztosan jön, újabban minden játékban van. Nekromanta torony mellé fogok telepedni, szal nekromantám is lesz elõbb-utóbb. Az igazán necces a were-akármik befogása lesz.
Ehhez akarok egy fákkal dúsan benõtt, nem túl veszélyes mapot, vassal, flux-szal, teljes iparral. Gyorsan az elsõ évben lefalazni magam, aztán hajrá, építkezés ezerrel.
Population limitet levettem a default 200-ról 80-ra, de lehet, hogy lehúzom 50-ig. Akarom az ostromokat, és 100 törpét TALÁN tudok foglalkoztatni, 200-at viszont biztosan nem. Child limit 25, a default 100 helyett, az valami elbaszott gáz, amikor percenként szülnek, és már több a gyerek az erõdben, mint a felnõtt.
(Soha nem fogok eljutni az acél meg adamantium felszerelésig, mindig elõbb feladom az erõdöt...)
+1, jó ideje szemezek már vele a mélysége tetszik a dolognak, de akárhányszor odakerülök ,hogy próba kifolyik a szemem mert nem látom át egyszerûen és feladom.
Zero te milyen kinézettel játszol? Lehet neki esek a játéknak. Adok egy esélyt a megtanulásának. Tipp/trükk kezdésnek? Amíg bele nem jövök lehetõ legkönnyebb mapot akarok generálni stb.
Kísérletezgettem kicsit ezzel a belsõ vízeséssel és sikerült egy olyan kombinációt kitalálni, amikor nem mossa le a víz a törpéket a tározóba.
A trükk: egy szivattyúsor hozza fel a vizet, ami fent kétfelé ágazik, két lépcsõház felé. A fenti csatornába be van iktatva két szûkület. Gyakorlatilag így (X: fal, o: csatorna, #: rács, ahol lefolyik, n:szivattyú):
Ott ahol a falak sarkosan érintkeznek, átjut a víz köztük, de jóval kisebb tempóban, mint a nyílt, egy egység széles csatornán. A lépcsõházban szintenként rács, hogy le ne potyogjanak. Így nem fröcsköl össze semmit, csak a rácsok vizesek, viszont a pára ott gomolyog minden szinten...
Kísérletezés közben sikerült egyszer az egész brigádot lemosni a medencébe, egyszer meg feltölteni a teljes erõdöt vízzel. Kerestem egy olyan területet, ahol van egy több szintes különbség a felülrõl jövõ folyó és az alsó folyó között és a felsõt bevezettem fönt, lent meg ki. Csak elkövettem azt a hibát, hogy két lépcsõházba külön vezettem be, de egy csatornán vittem ki. Kétszer annyi be, mint ki: lett egy nagy, többszintes uszodájuk...
Meg kitanultam a szélmalomfarm építését, mert 6 szivattyúhoz (meg a mechanizmusokhoz és tengelyekhez) 10 malom kell, hogy elegendõ energiát adjon.
Meg felfedeztem egy hibát(?) is. Az utolsó, mûködõ rendszerben bementem a folyó vízszintje alá két szinttel, jó nagy víztárolóm legyen. A bevezetõ csatornát a folyó alatt eggyel hoztam be, és így csak azt a szintet töltötte fel, meg az alatta lévõt, a folyó szintjén lévõt valamiért nem. Ahogy elindult a szivattyúrendszer, a program rájött, hogy nem stimmel valami és gyorsan feltöltötte az addig szárazon maradt, a folyóval egy szintben lévõ "emeletet" is. Nem a fentrõl visszafolyó vízzel, hanem alulról a függõleges aknán át, ahogy már eredetileg is kellett volna, ahogy a közlekedõedények törvénye kimondja. Így egy szivattyúval többet kellett telepítenem, mint ami a tényleges mûködéshez kell, és a legalsó az indulás után víz alá került. Lebontani már nem tudom...