Régi hagyomány DF körökben a "succession-game" vagy "community fort", aminek a lényege, hogy néhány (tipikusan 7) játékos a játék idejében évenként váltva egymást menedzsel egy erõdöt. Mindenki egy évet játszik egyszerre, majd a fõbb eseményekbõl ír egy beszámolót, jellemzõen egyes szám elsõ személyben(a kezdõ törpék általában megkapják a játékosok nickjeit), screenshotokkal.
A multi a dologban csak annyi, hogy ha valaki végez a körével, tovább passzolja a mentést a következõ játékosnak. A lényege az, hogy a játék olyan komplex, hogy még a saját dolgaimat sem látom át egy tízéves erõdben, nemhogy másét. Nagyon jellemzõ az, hogy valaki elkezd valamit amire nincs ideje a mandátuma alatt, egy késõbbi játékosnak fogalma sincs, mi akar az lenni, folytatja máshogy, és így tovább, és mire visszaér a kör arra, aki elkezdte a projektet, már valami egészen mássá mutálódik. Illetve a jelöletlen kapcsolók az, ami az erõdök vízzel, magmával vagy goblinnal feltöltõdését szokta okozni.
Angolul találni egy rakás ilyet, változó minõségben. A leghíresebb, hagyományteremtõ a Boatmurdered nevû erõd sztorija, az még a 2D változatból való, de sírva röhögõs olvasmány.