Na kezdtem egy ujat, de mar az elejen problemaba utkoztem :D
Van egy folyo, gondoltam szepen bezarom magamat mat az elejen. A torpek viszont siman atmennek a folyon, pedig 7/7 mely mindenhol es nincs is befagyva. Hogy lehet ez? :/
Nem folyó, csak patak. A tetején van egy floor. Jelöld ki channel ásásra, és jó lesz. Meg ne felejtsd el a hátadban a domboldalról leirtani a rámpákat.
Zsolek: de amúgy tényleg nem kell sok, a menüt kell megszokni, meg hogy mi miért van. de ha nagyon nem megy ki is lehet szótárazni, mert akármikor tudod szünetetelteni a játékot
http://www.bay12forums.com/smf/index.php?topic=98355.0 közel az új verzió
Na megint problemaba futottam, illetve nem ertem a dolgok mukodeset.
Ha banyaszok Lignitet vagy Bituminous coal-t azt a semlternel at kell alakitani coke-á. Ehhez a muvelethez szukseg van a woodburnernel eloallitott charcoalra? (szerintem nincs). Majd ha megvan a coke, a smelternel a femek ontesehez ezt tudja hasznalni?
Szoval coke= charcoal, csak maskeppen keszul el?
106 torpe, uj rekord :DD
Mar a masodik kereskedo hal meg csak ugy a teruletemen, sosem foglalkozom veluk aztan neha meghalnak :DD
Coke szénbõl lesz, charcoal meg fából, mindkettõ fuel. Ennyi a megoldás.
Ja, az az egyik, hogy amibõl alkoholt is lehet fõzni, abból alkoholt fõzz csak. A másik meg, hogy magát a kész alkoholt ne fõzd meg. Simán csinálnak 2-4 sörbõl "sörsült"-et, de ne hagyd nekik. Ahol az alkoholok vannak a lista végén, ott is van "Cook" kapcsoló, kapcsold ki.
Meg az összes többi cuccot is, ahol van cook is meg brew is, a brew legyen kék, a cook meg piros. Olyan növény nincs, amit csak alkohollá fõzni lehetne, viszont olyan meg egy csomó van, amit csak fõzni lehet (húsokról nem is beszélve), szal érdemes mindent alkohollá fõzni -és nem elbaszni kajára- amit csak lehet.
Igen, most ugy allitottam be. Viszont a plump helmetnel a brewet raktam pirosra mert ha jol tudom ha kajat csinalnak belole megmaradnak a spawnok.
"Keep in mind that cooking plants destroys their seeds, or in this case their "spawn". Both eating a plant raw and brewing it will leave plump helmet spawn behind,"
A sérüléseket egyébként a mai napig nem sikerült megjegyeznem. Valami logikátlanság van a színekkel, meg egyébként sem jellemzõ, hogy közelharci fegyverekkel harcoljak, íjászoknak meg nem lesz bajuk...
Felesleges ennyi melót tenni a vizesárokba, egyetlen kockányi kis árok is bõven elég. És jobb, ha üres, befagyás és úszni tudó szörnyek elkerülésére. Esetleg tele lehet építeni spike trap-pel, hogy aki esetleg a fenti harcok alatt beleesik, az ne ússza meg. Ami ugye akkor szívás csak, ha saját törpe esik le...
A lakóteleppel így sajnos az a gond, hogy ha a bal felsõ részérõl indul egy törpe, egy jobb alsó sarokban lévõ workshophoz, akkor kb megéhezik útközben. Meg az egykockás folyosó el tud dugulni. Az is gond lehet ekkora területen elnyúló alvószektornál, hogy a workshopokat 5 szinttel alá/fölé kellene rakni. (5 kockára hallatszik a workshop zaja minden irányban, és zavarja a törpéket az alvásban (negatív gondolat).
Növényt termeszteni úgy lehet föld alatt, hogy összevizezel egy adag területet, és a sárban kijelölsz workshopokat. Nem kell öntözni többet, csak az elején egyszer. Én ezt úgy szoktam megoldani, hogy egy zsilipelt rendszerrel betöltök x kockányi vizet a farm mellé, amit aztán kieresztek x*7 kockányi földre. Így összevizezi a leendõ farmot, de azonnal el is párolog, nem áraszt el semmit vészesen.
Én olyan területet szoktam keresni, ahol van egy viszonylag meredek sziklafal, aminek "nekitámasztom a hátam", és úgy csak egy kis részt kell falazni, gyorsan megvan. Nálam fent a bejárati szinten van egy nagy míting hall, ekörül mennek lefelé lépcsõk, 6 vagy 8 darab összesen. A lépcsõk elrendezése minden szinten ugyanúgy van, a -2. szinttõl kezdve. A -1 szinten kajaraktár van, konyha, meg a földalatti farm. A lejjebb lévõ kvázi egyforma szinteken balra és jobbra végigfut 3-3 folyosó, két oldalukon 2x3-as szobákkal, 6 vagy 7 szoba hosszan. Középen a míting hól alatt a nemesek irodái és lakosztályai vannak, 3x3 méretben. A középsõ résztõl északra és délre workshopok vannak. Így nincs torlódás a folyosókon, mert egy folyosón max 14 törpe él, és az elrendezésnek köszönhetõen nincs ágy a workshopok 5 kockás körzetében, senkit nem zavar a zaj.
Majd este rakok fel képet.
Warm teruleten kezdtem, szoval nem fosok attol hogy be fog fagyni :D
Ezt a workshop, alvas problemat nem tudtam. Most tuti elbasztam akkor, de nembaj, majd legkozelebb kijavitom. Ahogy eddig nezegettem a therapistba, jokedvuek szoval szarok ra hogy alszanak :D
Hm. Mondjuk ezek szerint létezett a dolog, csak valamikor valahogyan kikapcsolta a funkciót... Na de mindegy is, ebbõl nagy baj nincs.
Na akkor ezt az új verzióban ki fogom használni. Lehet akkor majd megint személyre szabott workshop-lakosztályokat csinálni, felette kajaraktárral, a minél folyamatosabb munkavégzés elõsegítésére.
Egyébként az alapvetõ bajom a játékban, hogy a kezdõtörpéimre nagyon tudok figyelni, meg rajtuk kívül néhány specialistára, katonára még megfelelõen megy az odafigyelés, de hamarabb lesznek TÚL sokan, mint ahogy azt követni tudnám. Aztán eljutok odáig, hogy van kétszáz törpém, akik közül ismerek 20-at, azt' csókolom. A többirõl általában fingom nincs, laknak valahol, csinálnak valamit. Általában semmit, vagy a masszív áru átpakolás projecteket mûvelik, esetleg ha valami automatikus skilljük van, akkor azt használják, de nagyon lassan tudom õket munkára fogni.
De amikor van egy bevándorló csapatban 20 törpe, amibõl van egynek hasznos skillje, a többit meg mind át kéne állítgatni valami hasznos skill képzésére, akkor általában szarni szoktam bele. :P
Akkor annyira nem epitkeztem rosszul :) Legkozelebb tobb lepcsot csinalok szerintem. Nekem most van 150 torpem, de mindenkinek nagyon konnyen be lehet allitani barmilyen skillt ezzel a therapistal, nem ertem miert nem hasznalod :D A farming, meg stone detaling alap mindnekinel kb
Én két plantert használok, akik elég hamar legendássá fejlõdnek, és onnantól gyorsabban dolgoznak, mint 20 dabbling planter...
Stone detailing meg az egyik legfontosabb skill szerintem, azt mindig nagy odafigyeléssel csinálom, és általában két legendás + négy betanuló végzi. Amíg nincs legendás faragómûvészem, addig nem is kezdek bele a detailingbe, csak smooth. Csak mert nem mindegy, hogy milyen a faragványok minõsége. És azért nagyon nem mindegy, hogy 1-es kis nyomik csinálják a main hall meg a király lakosztályának a faragványait, vagy egy szobában van 50 masterwork faragvány...
Egyébként meg teljes képernyõn tolom, nincs kedvem alttabolgatni, azért nem használom a therapistot. Meg lusta is vagyok. Jóazúgy, faszt vakargató törpetömegekkel is. Amúgy a 200-as erõdöt teljesen tökéletesen ellátja a 20fõs banda, szal mindegy is.
Megint okosabb lettem, de azert szerintem jo bekapcsolni mindnekinek a stone detalinget akkor is. Max a smooth idejere, aztan amikor detaling kell kiveszem :D
így hirtelen 3 megoldás jutott eszembe: 1. csinálj military groupokat és hagy tréningezzenek csak,vagy a danger roomba,hogy fejlõdjenek. ezzel a kovácsok is fejlõdnek,hogy legyártsák a fegyvereket és páncélokat 2.iniben vedd le a maximális törpök számát 150-re vagy 100-ra. így könnyebben tanulsz meg makrózni 3.állíts be nekik olyan skillt,ami a minõséget nem (csak a gyorsaságot) befolyásolja. pl furnace operating,brew,stb... vagy pl masonry-t,de akkor a workshop profilenál állítsd be,hogy csak a magas fejlettségû törp használhatja és építs egy oltári nagy kastélyt kültéren :D
amúgy ezt az amut most találtam dcss-ben, hóvirág :)
1. Military-t nem szeretem, valószínûleg azért, mert nem teljesen értem. Folyton bekattannak a katonáim. Csinálok barakkot, megengedem, hogy aludjanak benne, elvileg adok nekik egy kis kaja- piaraktárat, és mégis folyton éheznek, szomjaznak, fáznak, meg bekattannak sûrûn. Amikor látom, hogy kezd gond lenni, akkor leveszem a squadot szolgálatról. Lehet, hogy alapvetõen ez is a bajuk, hogy kell nekik a kimenõ... Azért remélem, hogy meg lehet oldani valahogy, hogy elég legyen egyszer belõni nekik a dolgukat, aztán elfelejteni õket...
2. Nem. :) Igazából nem akkora gond ez, hogy tegyek is lépéseket ellene, nem veszély, csak káosz. Elvannak, jól érzik magukat, esznek-isznak, folyton buli van. Csak én nem látom hasznukat, mert nem dolgoznak. Nagy büdös szocializmus van nálam, a dolgozók éjjel-nappal melóznak, a sok ingyenélõ meg elvan a jólétben... :P
3. Na, ez az, amit úgy 20-30 törpénél még megcsinálok, de 200nál már nem. Van mondjuk 2 farmerem, 2 szakácsom, 2 sörfõzõm, 2 bányászom, 2 kõfaragóm, kõmûvesem, ácsom, mûszerészem, 4 gyorsan kiképzett íjászom, meg 4 elitnek tanuló, katonának szánt törpém(õket elõször engraving, aztán pump operating, aztán mason munkákra teszem be). Ezeket a felsorolt szaktörpéket ismerem névrõl, és tudom folyamatosan, hogy hol vannak, mit csinálnak. A többi törpe meg általában úgy marad, ahogy bevándorláskor voltak. Ha van szakmájuk, akkor használom õket teljesen ismeretlenül, amikor kiadok egy-egy "csinálj kötelet" parancsot.
Szal nem igazi probléma ez, legalábbis nem olyan, ami ne oldaná meg magát.
Most is, irja hogy pictures of skeleton, quarry, meg rough gems. Ko az van, skeleton a refuse stockpilebe, meg van gem is. Aztan persze hogy nem csinal semmit :D
Az nem "pictures of skeleton", hanem "XY is drawing pictures of skeleton, quarry, stb."
Tehát nem csontvázak képeit kell keresned, csak simán csontokat.
A gemekbõl legyen nyers is, meg vágott is. A rough elvileg a nyers, de a fasztudja, hogy veszi figyelembe a progi.
És mindenbõl legyen legalább 2 vagy 3, mert van, amikor egymás után ugyanazt írja ki többször, csak az nem igazán látszik.
Fura, nekem újabban mindig minden van, amit akarnak. Mindig megnézem, hogy mi kell nekik, de jellemzõen amint belépnek a workshopba, azonnal el is indulnak összeszedni az alapanyagokat, tehát van minden. Általában. Akkor van gond, ha olyasmit kérnek, ami nem is lehetséges a mapon, pl homok nélkül üveget, meg ilyesmi. Ilyenkor loadgame, aztán majd az ehelyett beadott mood jobb lesz.
Fórumokon roach load-nak nevezik. Kilépsz. Fogsz egy kommandert, és a megfelelõ save könyvtárat átmásolod valahova. Ha elbaszod a játékot, letörlöd az aktuális mentés kilépés után, és visszamásolod helyére a régit.
Vagy van a gyorsabb de "veszélyesebb" módja, hogy amikor elbasztál valamit, akkor nem save&exit, hanem feladatkezelõ, folyamat bezárása. Olyankor nem ment, az elõzõ mentésedtõl folytathatod.
Én általában az embark utáni állapotot szoktam elrakni, utána meg a feladatkezelõs megoldással csinálom tovább. Kb 5 játékbeli évenként csinálok egy biztonsági mentést, ha minden rendben van.
amúgy most éppen a tome4-el kezdtem el játszani. valaki próbálkozott már vele? sajnos elég kicsit adatbázis van róla, gyakorlatilag a hivatalos fórumon kívül semmi.
Csinaltam barakok, allandoan ott gyakorolnak. Beallitottam ott esznek, alszanak stb. Ahogy a leirasban volt amit itt linkeltetek, az lett a vezet akinek a legnagyobb wpn skillje volt. Ott elvannak, utogetik egymast meg nezik hogy mit csinal a masik, de a skilljuk nemigazan fejlodik semerre :D
ilyen lett az uj lakotelepem
a felso resznel elszamoltam magamat, igy el kellett zarnom a viz utjat floodgatekkel :D
végigfuttam az általuk készített játékok listáját, pár címet felismerek, de csak a galactic civilizations 2-vel játszottam,de azzal se nagyon sokat, így nem igazán tudok korrekt véleményt mondani. de abban biztos lehetsz,hogy összetettségben köze sem lesz a df-hez,mert azt nem lehet eladni a mostani casual gamereknek
másrészrõl viszont, pl a dungeon keeper 1 sem volt valami túl bonyolult,csak egérrel is simán irányíthattad az egész játékot és óriási élményt nyújtott (igaz az más idõ volt), szóval reménykedni azt lehet,de szerintem felesleges.
a df pont a komplikáltsága miatt olyan,amilyen,akárcsak a legtöbb rl. ha ezt a részt kiveszik belõle, akkor az már csak egy sima rts lesz,szerinem
Naja, a hozzászólásokban van egy csomó olyan vélemény, hogy ha csak a DF fele lesz benne, akkor õk már ugranak is rá.
Na, a reális elképzelés szerintem az, hogy kb a DF 1%-a lesz benne. De ha még a felét is valahogy beleerõltetnék, akkor is inkább DF. Már a fele is túl kevés. :)
mondjuk a df fele az a military rész és ami ahhoz kapcsolódik, forgotten beasts,stb... a másik fele meg az economy :D
és próbáld meg valahogy elmagyarázni egy casual gamernek a militaryt,mikor egy tapasztalt df játékosnak muszáj megnézni a wikit,annyira tág az egész
ezért mondtam,hogy nem lehet olyat csinálni,mint a df,mert valamit nagyon ki kell vágni belõle és akkor csak egy olyan átlag játék lesz,amelyek tucatjával jelennek meg évente
Akkor azt majd csak jövõ ilyenkor látjuk. Én ezért folyamatában nem is követem, mit csinál a csóka. Amikor kiad egy új buildet, akkor az fasza, egyébként meg dolgozzon csak. :D