Felesleges ennyi melót tenni a vizesárokba, egyetlen kockányi kis árok is bõven elég. És jobb, ha üres, befagyás és úszni tudó szörnyek elkerülésére. Esetleg tele lehet építeni spike trap-pel, hogy aki esetleg a fenti harcok alatt beleesik, az ne ússza meg. Ami ugye akkor szívás csak, ha saját törpe esik le...
A lakóteleppel így sajnos az a gond, hogy ha a bal felsõ részérõl indul egy törpe, egy jobb alsó sarokban lévõ workshophoz, akkor kb megéhezik útközben. Meg az egykockás folyosó el tud dugulni.
Az is gond lehet ekkora területen elnyúló alvószektornál, hogy a workshopokat 5 szinttel alá/fölé kellene rakni. (5 kockára hallatszik a workshop zaja minden irányban, és zavarja a törpéket az alvásban (negatív gondolat).
Növényt termeszteni úgy lehet föld alatt, hogy összevizezel egy adag területet, és a sárban kijelölsz workshopokat. Nem kell öntözni többet, csak az elején egyszer. Én ezt úgy szoktam megoldani, hogy egy zsilipelt rendszerrel betöltök x kockányi vizet a farm mellé, amit aztán kieresztek x*7 kockányi földre. Így összevizezi a leendõ farmot, de azonnal el is párolog, nem áraszt el semmit vészesen.
Én olyan területet szoktam keresni, ahol van egy viszonylag meredek sziklafal, aminek "nekitámasztom a hátam", és úgy csak egy kis részt kell falazni, gyorsan megvan.
Nálam fent a bejárati szinten van egy nagy míting hall, ekörül mennek lefelé lépcsõk, 6 vagy 8 darab összesen. A lépcsõk elrendezése minden szinten ugyanúgy van, a -2. szinttõl kezdve. A -1 szinten kajaraktár van, konyha, meg a földalatti farm. A lejjebb lévõ kvázi egyforma szinteken balra és jobbra végigfut 3-3 folyosó, két oldalukon 2x3-as szobákkal, 6 vagy 7 szoba hosszan. Középen a míting hól alatt a nemesek irodái és lakosztályai vannak, 3x3 méretben. A középsõ résztõl északra és délre workshopok vannak. Így nincs torlódás a folyosókon, mert egy folyosón max 14 törpe él, és az elrendezésnek köszönhetõen nincs ágy a workshopok 5 kockás körzetében, senkit nem zavar a zaj.