Na, most már tudok is pár szót mondani róla, tegnap még nem ment volna. Engem nagyon meglepett a mûfaj, nem is tudtam, hogy létezik ilyesmi.
Szal a lényeg az, hogy ez egy multiplayer szerepjáték, hangsúly a szerepjátékon. Adott egy ûrállomás, mindenféle részlegekkel. 10-40 pléjer beözönlik, és elkezdi csinálni a karakterének megfelelõ munkát. Van mindenféle foglalkozás, szakácstól genetikuson át az állomás AIjáig mindenki pléjer. A különféle karakterek közt az a különbség, hogy ki melyik részlegre mehet be, meg hogy milyen kezdõcuccokat kap, skillek nincsenek. Minden körben van valami gebasz, élienek, élien tárgy, AI megõrül, áruló van a bázison, káosz kultisták kerülnek be, stb, a kör elején véletlenszerûen dõl el, ki lesz az ellenség.
Az ellenség dolga, hogy tönkretegye a bázist, a többieké hogy ne hagyják. Lehet hívni mentõsiklót, 10 perc amíg megérkezik, 3 percet vár, ha elhúz, vége a körnek.
Itt is a részleteken van a hangsúly, mint a DF-ben, egy rahedli tárgy van, rengeteg dolgot lehet csinálni. Hegesztõpisztollyal szét lehet szedni az állomást, vegyésszel lehet gyógyszert, drogot, napalmot, termitet, kitudjamégmit vegyészkedni, kibernetikus ki tudja vágni a hullák agyát, hogy kiborgba tegye, ilyesmi. Nagyon elborult, nagyon mély, és olyan koncepció, ami komolyan meglepett, hogy egyáltalán létezik. Komolyan veszik a szervereken a szerepjátékot, in character illik megnyilvánulni.
Így kb 20-30 meccs után kezdem érteni is mi történik. :)
Most épp majdnem megállítottam a Changelinget, levakuztam, elájult. Elkezdtem vonszolni a mûtõasztalom felé, de felébredt, kiütött és megölt, a rohadék. Nem tudtam meddig marad eszméletlen, túl hamar felkelt.
Óapicsába, syndicate agent lettem, elõször spawnoltam ellenségként. Duuuurván felkészültem, összeszedtem vagy 15 tárgyat, ami hasznos lehet, tele volt az összes slot. Ûrruha, lézerfegyver, miniuzi, nyomkövetõ, hegesztõpisztoly, feszítõvas, meg még egy rakat egyéb. Amikor a leader kiadta az indulás parancsot, kiugrottam a légzsilipen a többiekkel (az ügynökök egy másik ûrhajóról indulnak, ûrsétálni kell az állomásra). Nos, elfelejtettem bekapcsolni a légzõkészüléket, ami egyben a jetpack is, kisodródtam a picsába a mélyûrbe és megfulladtam.
Ja, a legtöbb szerver amcsi, meg ez a BYOND is egy kalap szar sajnos. Nekem az EU/US szerverek a legjobbak, de azokon a hétvégén nem volt senki. Elfogadható még a Liberty és a Lag Free Apocalyptic, ez utóbbi extended role-play beállításon megy mindig, és admin csinálja a banzájt. A 40 pléjeres US szervereken nem jártam még.
Ez sajnos ilyen, a legjobb körülmények közt is úgy mûködik, mint ahogy más játék laggol. :P Ha IGAZI lag van, akkor befagy az egész, nem tudsz mozogni se, cset sincs.
Viszont szerintem ne observerkedj, semmi értelme. Legyél asszisztens, akkor nem várnak tõled semmit, semmi dolgod, és azt csinálsz amit akarsz, kivéve persze a többi pléjer indokolatlan basztatása, az retorziókkal járhat.
Szerintem nyitok neki egy topikot, ne ezt szemeteljük tele. Bár erõs a gyanúm, hogy egyedül fogok oda járni... :D
Hát ez ilyen, meg lehet (és ha játszani akarsz, akkor kell) szokni. Nem pörög annyira, hogy bármiben is nagyon befolyásoljon a darabossága, inkább csak kényelmetlen. Pl amikor már harmadszor csúszol túl egy ajtón...
Eh, soha nem nyitottam még topikot. Nem is könnyû olyan elsõ üzenetet írni, ami nem hangzik idiótán, mégis kedvcsináló... Lehet, hogy összekopipésztelem ezt a néhány hozzászólásomat itt, azt' szevasz. :P
igen, észre sem vettem,hogy DarkHorse rosszul írta :D
szerintem mindenképpen megér egy próbát, az a baj,hogy elég szegényes tartalommal bír szerintem. pár napig leköt, de utána könnyen megunja az ember. mindenesetre jól szórakoztam vele.
Engem aztán kurvára nem zavar. Akkor van ennek a "szabálynak" értelme, amikor menne a beszélgetés a játékról (plána ha multi vagy egyéb módon eredetit igénylõ cuccról van szó), és jönnek a vérpistikék a kérdéseikkel, hogy hogyan lehet warezzal multizni, hogy kell krekkelni, meg hasonló faszláma dolgok.
Itt, ebben a topikban meg érdemben fél éve nem volt szó a DFrõl...
az. szerintem easyn kezd el, játsz 2-3 játékot, attól függõen mennyire szívatott meg az RNG, majd utána normal, mert easyn hamar meg lehet unni. én 2. gameben eljuttottam a fõ Bossig :D
amúgy érdemes lehet megcsinálni a 2 achievmentet a Red Tail-ért, mert a kezdõ hajók nagyon gyengék. ha gondolod leírom,hogy mi a 3 achievement.
ez a ss13 akkor csak hard core angoltudással megy?
BTW, miért nem a topicjában beszéltek róla? ;-)
DF: valami tipp, hogy a katonáknál mi az oka a 'no activity' státusznak? (Igen, van barakk, lõszer, archery range, tréning aktív)
Nem SS13ról van szó, azért. :) Azóta, hogy itt szó volt róla, nyitottam neki topikot.
De ha már szóba került... Egyébként nagyon hardcore azért tudás nem kell, wikit kell felfogni, hogy végezni tudd a munkád meg cseten kommunikálni. Na meg szerepjátszhatsz külföldi vendégmunkást, aki alig beszél angolul, nem fognak bántani. Ne legyél Head of Staff, nekik jellemzõen sokat kell beszélni, meg érteni, mit beszélnek hozzájuk, meg ne legyél ügyvéd vagy pap, mert azok a melók szinte kizárólag kommunikáció alapúak. Bármi mással el tudsz boldogulni alapszintû angollal.
Nagyon kurvajó egyébként az SS13. Gyertek játszani! :) Alkossunk kisebbséget egy állomáson, harcoljunk a jogunkért, hogy szabadon beszélhessünk magyarul a rádión! :D
En egyszer probaltam ki, de nagyon lagos volt, aztan inkabb hagytam is:D
Azota valtozott a helyzet? Most ftl-t tolom, meg talan vegre befejezem a dragon aget:D
lol, az a baj,hogy 2 nap múlva jön a torchlight 2 és valószínû,hogy egy idejig leköti a szabadidõmet. pedig simán benne lennék egy ilyenben. meg ahogy olvastam a topicot, páran azért játszanak, szóval akár magyar szervert is lehetne indítani
Uh tenyleg tl2tot el is felejtettem, es 18-an jelenik meg a baldurs gate enhancted edition, ami ma? van :P
Baldur's Gate: Enhanced Edition launches November 30th! :/
Pedig olyan ez mint a biciklizés, nem lehet elfelejteni. Én amikor nagy kihagyás után újra belekezdek egy játékba, néha nem is tudom, mit csinálok, de benne van a kezemben a kombó, és ásódik az árok, épül a fal, workshop, farm...
Amugy Gnomoria-rol azért kérdeztem, mert itt 1$-ért meg lehet venni és sztem megéri a befeketetést, mert jo játék lehet belöle :)
http://www.youtube.com/watch?v=q1kBedai-rk
hát ez óriási, nézzétek meg,ha még nem tettétek volna :D van angol felirat
Heh, olvasgatok neten, és rá kellett jönnöm, hogy _tipikus_ roguelikeot én még nem is láttam. :D
Azt hittem, hogy az ADOM olyan, de felvilágosítottak, hogy az, hogy van egy külsõ világ, az egyáltalán nem általános.
Tényleg annyi egy átlag roguelike, hogy egy dungeon, megyek lefelé, azt' szevasz?
Én már nem is tudok úgy játszani, hogy ne tervezgessek elõre. És nem csak DF-et, hanem nagyjából semmit. :P
Átlag RPGhez is úgy állok hozzá, hogy játszom vele addig, míg ki nem tapasztalom a rendszert _teljesen_, aztán indítok egy új játékot, ahol már a kiismert rendszert a végletekig optimalizálom. Pl Oblivionban van egy olyan karakterem, aminek minden statja 100-as, a legtöbb skillje szintén, 100% manaelnyelés, és akkora mana pool, hogy armageddon szintû varázslatokat is ki tud magából tolni.
igen,az átlag rl csak ennyi. menj le a dungeon legaljára, szerezd meg x tárgyat, juss fel vele. a legtöbbnél még felszíni város sincsen, szóval az ADOM eléggé rendhagyó volt ilyen téren,kár hogy beleszart a kitalálója (és a kickstarter-es lehúzásról most inkább ne beszéljünk)
nekem meg éppen ez a halálom úgymond. mindent tökéletesre tervezek, hogy az elsõ végigjátszásnál is a lehetõ legtöbb dolog és a legjobban sikerüljön (persze emiatt elég hamar bele lehet unni az egész játékba, arról nem is beszélve,hogy így az újrajátszás esélye gyakorlatilag 0),szóval lehet ezért tetszenek ennyire a roguelike-ok, rábízod magad az RNG-re és lesz,ami lesz :)
próbáltam az adom-ot, nem sokat játszottam vele, de nekem nem nyerte el a tetszésem. a játék pedig egyáltalán nincs kész, rengeteg buggal van teli és nem kicsit elavult. olyan pedig nem létezik,hogy valaki elsõre átvigyen egy rl-t :D még úgy se,hogy egy másikkal milliószor játszott és nyert. egy rl-t elõször be kell tanulni,tapasztalatot kell szerezni.
DarkHorse: szerintem sokkal jobban jársz,ha az ADOM helyett a TOME4-be kezdesz bele. Extrém módon rendhagyó, pl nincsenek, scrollok,potionok,food clock és van felszíni térkép (most már saját történet is,mert ugye az Angbandból fejlõdött és Középfölde történetét mesélte, de ezzel szerzõi jogok voltak) és bejárható terület, random dungeonok, szép tileset,furcsa skillhasználat, lehet adventure módban játszani, de akkor is kõkemény roguelikenak számít. És nem utolsó sorban folyamatosan fejlesztik
A human fajoknak van az egyik legkönnyebb kezdõ area-juk, ráadásul a bulwark az egyetlen olyan background, ami minden probléma nélkül kicsinálja a uniqe trollokat. egyedüli probléma,ha skeleton mage-s vault van, vagy sok kígyó és egyszerre támadnak. de alapból van 2 infusion-öd, azokat kell használni ezerrel, mivel csak cooldown van rajtuk, semmilyen erõforrást nem használnak. meg, tulajdonképpen az egész játék lényege,hogy mindig használd a skilljeidet, amikor csak lehet. és utána meg pihenj, addig amíg feltöltõdsz "r" betû. nincsenek potionok, csak infusion, spell, meg pihenéssel lehet visszanyerni a hp-t. (na meg leech,vagy drain attack)
amúgy szeretem a Tome-ot idõnként jó elõvenni és játszani vele, csak hamar beleun az ember. Hiába van egy nagy világ, minden játéknál ugyanaz a sorrend és pár játék után kissé unalmassá válik. Ezért is jobb a DCSS, ott minden játék más, ráadásul annyi taktikát és stratégiát tudsz használni, amennyi csak eszedbe jut. emiatt a mélység miatt nehéz szerintem megunni és utána másik játékba kezdeni.
nem tudom figyeltétek e, de idõközben megjelent a Towns. úgy egy éve volt itt téma, akkor alpha állapotban volt és azóta sokat fejlõdött (még inkább df klón lett :D) van topicja is: http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1352406461
DF-fel játszok mostanában megint, volt egy pár sikertelen próbálkozásom, hogy a jég hátán megéljek...
Hát elég nehéz. Nincs fa, nincs víz. Kutyán, macskán kívül minden állat éhen döglik. Kb 6-8 réteg jég van átlagban a szikla fölött. Onnan még 20-25 szint az elsõ barlang, ahol már van folyékony víz.
Döglöttem már meg kajahiányba, vízhiányba, ettek meg dögök az alsó barlangból... Nem egyszerû dolog ez. Persze általában nem várom meg a teljes kipusztulást, inkább gyors restart. Legutóbb azt sikerült elbasznom, hogy mikor végre kész lett volna a kút, ami felmegy a felsõ szintekig, elfelejtettem, hogy nem szabad kinyitni az ég felé. Úgyhogy a kutam alatti kocka 30+ szintre a felszíntõl befagyott... :P
Azt nem tudom, a vadászom mi a francért sztrájkol mindig. Néha jetik, máskor jegesmedvék vannak a jégmezõn, és mégsem csinál semmit. A múltkor még egy pofátlan jegesmedve el is lopott öt plump helmetet a szekérrõl, és mégsem csinált senki semmit.
Lehet, hogy feladom ezt a jeges megoldást, túl sok szopás tökfeleslegesen. A legnagyobb baj egyébként az, hogy a talaj is, meg a víz is túl messze van. Ha építek egy felszíni erõdöt, a farm meg -30ban van, akkor záros határidõn belül hülyülök bele abba, hogy folyton fel-le kell mászkálnom a nézettel a szintek közt... Persze ez elõbb-utóbb úgyis eljön, amikor magmahajtású kovácsmûhelyeket akarok csinálni...
Tényleg, a magmát lehet vödörben transzportálni? Elég lenne egy-egy kocka a mûhelyek alá, valahová a felszín közelébe. Meg olvastam a wikin, hogy vannak talicskák, olyat sem láttam még sosem használat közben, meg még jobb, lehet síneket építeni csilléknek. Ez utóbbit mondjuk nem tudom, mire tudnám használni, nekem általában nagyon kompakt, nagyon használható erõdjeim épülnek, nincsenek olyan távolságok, amik leküzdéséhez vasút kellene. Ráadásul függõlegesen terjeszkedek, az meg pont az az irány, amit a vasút annyira nem szeret.
Az a baj, hogy egy sima erõdöt építeni meg túl könnyû. Ha low vagy medium az evil szintje a területnek, akkor az élõvilág alig okoz gondot, a goblin ostromok szintén sima ügy, csak a lenti világ és a forgotten beastek okozhatnak problémát. Ha meg evil a környék, akkor meg szinte lehetetlen bármit is csinálni. A hullák felkelnek, százhuszonötödjére is, mindenféle fertõzõ ködök szállingóznak, és rövid távon kipusztul az egész erõd nagyon csúnyán. Aztán persze felkel zombiként... Sokáig nem jutottam ilyen helyen még.
Szal nem tudom, lehet, hogy eljött az ideje a moddolásnak? Ha az ostromok nem lennének ilyen kis gyengék, lehet, hogy érdekesebb lenne a nem gonosz környék.
De lehet, hogy megint egy gonosz környéken fogok nekifutni a dolognak. Mondjuk egy gonosz erdõ közepén egy pici, erõs várkastély, zombi hordákkal körülvéve nem is hangzik rosszul. Csak ne zabáljanak meg már rögtön az elején...
captnduck-nak volt egy egész hosszú játéka jeges vidéken. talán onnan el tudsz lesni pár dolgot. anno végignéztem nagy unalmamban, de nem igazán emlékszem mik vannak benne
Köszi, értékelem a szándékot, de én alkalmatlan vagyok gameplay videók nézegetésére. Még látványjátékoknál is, nemhogy DFnél... Jellemzõen arra a fél percre szoktam egy-egy gameplay videót futni hagyni, amíg eldöntöm, hogy le akarom-e tölteni vagy felejtõs.
Syrupleaf történetét olvasgattam, de nekik könnyû dolguk volt, volt egy magma pipe, ami felnyúlt a patak fölé a mellettük lévõ hegyben. Azzal simán felolvasztották a jeget, és lett vizük. Ez egy random, teljesen sík jégmezõn szimplán nem lehetséges.
Egyébként annyira nem kipusztulós a helyzet, karavánokkal ki lehetne bekkelni elég sokáig, de lehet, hogy hagyom az egészet a francba. Nem annyira érdekes a dolog, mint amekkora szopás van vele.
Bár tudom, hogy pont ez a succession game-ek lényege, mégis meglep, hogy mennyire "ahogy-esik-úgy-puffan" jellegû az ilyen erõdök építészete. Ide fúr egy pár kis lyukat szobáknak, oda néhányat workshopoknak, de a kettõ terület kurvamessze van egymástól, és sok értelme nincs.
Nem értem a dolgot.
Nekem van egy már jól bevált megoldásom, amit egy az egyben kopipésztelhetõ saját maga alá, ha kell még belõle. Az a jó benne, hogy nem kell a törpéimnek sokat vízszintesen rohangálniuk, lemennek a lépcsõn a megfelelõ szintre, és kész. Lépcsõ is van elég, hogy ne legyen torlódás. A folyosóknak nem kell egy kockánál szélesebbnek lenniük, mert nincs olyan, hogy egy folyosót egyszerre két-három törpe akarná használni. Igazából csak azt nem értem, hogy hogyhogy nincs minden pléjernek már ilyen jól bevált rendszere. Mert oké, hogy egy ilyen folytatásos játékban egy év van egy játékosra, de én kb már rögtön a letelepedéskor kijelölök egy szintnyi ilyen lakóblokkot, amit késõbb csak ki kell ásni.
A másik, amit nem értek, hogy miért nem védik be magukat jobban. Elsõ dolgom szokott lenni egy árok legalább a bejárat, de még inkább az egész felszíni erõd köré. Felvonóhíd, körbe falak, vadász a fal tetejére, aztán jöjjön be aki tud... Trading depo meg a falon BELÜLRE, zsilippel. Nemtom, hányadik ilyen leírást olvasom, ahol a falon kívül van a kereskedelmi állomás. Pedig elvileg ezek veterán DF pléjerek...
Megpróbálok egy erõdöt gonosz területen, valami meleg erdõben. Kíváncsi vagyok, meddig bírom. Remélem ez inkább nehéz, mint idegesítõ... :)
nem akarod streamelni? :D
Hogy kell? :)
Egyébként gondolkoztam már, hogy felvetem, hogy akartok-e succession game-et tolni? Mondjuk kicsit melós megírni a beszámolókat.
én még nem próbáltam, de gondolom nem lehet nehéz, biztos vannak tutorialok is
ha sikerült megcsinálni, linkeld be ide is :D
Igyekszem...
De pont ma fejtettem ki, hogy mennyire nem vagyok videónézegetõs típus, ennek a szarnak csak videótutorialjai vannak. Hát szúrja már szíven magát, kb tíz másodperc lenne kigyûjtenem azt az információt egy szöveges oldalról, amit itt nekem tíz percig magyaráz, hogy ide klikkeljek, meg azt írjam be.