Valóban két külön dolog játékot készíteni és népszerûvé tenni. Egyáltalán eljuttatni az információt a játék létezésérõl sok millió emberhez, hogy legyen esélyük kipróbálni.
A Zynga féle játékok csupán a facebookos felület miatt népszerûek, nem azért, mert jók.
Hasonló játékok csupán úgy terjednek, hogy egyik játékos szól a másiknak.
A 43 éves átlagnõ célcsoporthoz el sem jutnak, míg a facebookon igen.
---
A pénzügyileg nagyon sikeres játékokban pedig a fõ faktor egyszerûen az, hogy játékfüggõvé teszik a játékost, ha akarja, ha nem. Ha játszik, függõ lesz, egyszerûen a játékmenet miatt.
"Ez annyit jelent, hogy naponta átlagosan 5 ezer dollárt utalnak a fenti fejlesztõk számláira. A tavalyi elszámolásnál például a Zynga 150 millió dolláros bevételre tett szert a mikro-tranzakciónak köszönhetõen."
Számtanból elégtelen.
Ez kétségtelen. A sex is jobb többen mint egyedül. Kiba jó lesz játszani a barátaimmal több ezer kilométer távolságból és jobb is mint egy közös sörözés. Csakhogy kimondjam az igazságot..
..mert mi aztán marha nagy arcok vagyunk hogy ezsgézünk itt....
A Facebook pont a marketing részét egyszerûsíti a dolognak. Regisztrálj be, nézd meg a hírfolyamodat - az enyém fele abból áll, hogy XY valamit elért egy játékban, vagy segítségre van szüksége, stb.
Lehetsz te isteni programozó, grafikus, ha egyszerûen nem tudod megmarketingelni a dolgokat. Erre írtam, hogy olyan, hogy noname, meg pénz nélkül, olyan nincs, persze lehet kivételes eset, amikor annyira jó az ötlet és a játszhatóság, hogy szájhagyomány útján lassan népszerû lesz a játék, de ez csak egy nagyon kis része a piacnak.
Többnyire a mocskosabb utat kell járni, marketinggel nyomulni, pénzt áldozni a reklámmal, komolyabbe setekben nagy látogatottságú weboldalakkal szerzõdést kötni.
PÁr éve foglalkozom játékfejlesztéssel de azt az egyet már megtanultam, hogy jó játékot csinálni, és sikeresen eladni két baromi külöbözõ dolog.
Viccnek megteszi de hogy ilyen szarral játsszak az kizárt.
A Zynga meg köztem 7 év netes játékfejlesztési tapasztalat a különbség - hadd ne mondjam ki javára. Én 2002-ben már Flash Forward döntõs játékoldalt csináltam. Itt egy link. Akkoriban ennél a cégnél voltam vezetõ fejlesztõ. Persze ez már a múlt, de azóta is webes fejlesztéseket, játékokat csinálok.
A Zynga és hasonszõrû társai elég komoly pénzeket fizetnek azért a tapasztalatért és tudásért, ami nekem megvan. Nekem ez pénzbe nem kerül. Ott 8 órát dolgoznak az általában nálam tapasztalatlanabb fejlesztõk, én meg a társaim meg kevesebbet tudunk - pontosan a kockázati tõke hiánya miatt (mindig kell valami fizetõs meló is, hogy ne haljunk éhen). Így nekünk kb 1 év 1 ilyen gáma, a Zyngának meg 1/2. Nekik 100-200ezer USD, nekünk meg "ingyen" van.
"Zynga was founded in July 2007 by Mark Pincus, Michael Luxton, Eric Schiermeyer, Justin Waldron, Andrew Trader, and Steve Schoettler.[2] They received USD $29 million in venture finance from several firms, led by Kleiner Perkins Caufield & Byers in July 2008, at which time they appointed former Electronic Arts Chief Creative Officer Bing Gordon to the board.[3] At that time, they also bought YoVille, a large virtual world social network game.[3] According to their website, as of December 2009, they had 60 million unique daily active users.[4]"
Ennyit a nulla költséges, noname fejlesztésrõl:))
Te valami álomvilágban élsz, igaz?
Vagy nevedhez hûen valóban nem gondoltad komolyan...
Nem. Ez azért van, mert vannak cégek/magánszemélyek akinek nincs fölös 100 millió dollárjuk, hogy egy olyan PCs játékot fejlesszenek, ami vagy bejön, vagy sem. Egy sikeres facebook játék még az a kategória, amit munka mellett, szabadidõben is meg lehet írni ha 2-3 különbözõ terülten dolgozó játékfejlesztõ összefog - gyakorlatilag 0 befektetéssel. És ha bejön akkor több pénzt keres vele, mint amit PCs játék fejlesztésért 20 év alatt kapna. Ha meg nem jön be, akkor elbaszta 1 évnyi szabad idejét, és biztos lehet benne, hogy nem rendeltetett többre, mint ami.
Hát ez a facebook bénasága, nem gondoltam hogy ekkora lámák. Bezzeg iwiwen majdnem 1 hétig nem lehetett bejelentkezni Farmeramaba az iwiw hibájából, és ott még a farmerama se tudta megoldani, hogy a saját oldalukon keresztül behatoljon a júzer (ergo nem volt meg a név+jelszó).
Egyébként meg sniffelni mindent le lehet, szóval ha az ember tárolni akarja a privát pornófilmjét a szomszéd kecskéjével, és egy facebook checkboxban bízik meg, akkor hülye. Nekem olyan accountom van, ahol fent van kb a nevem meg az email címem - oszt jónapot. Semmi más adat nem kell egy közösségi játékhoz - se meztelen kép se felöltözött nem követelmény.
Ez is csak azért van, mert mindenhol azokat a tetves notebookokat nyomják, azok integrált rendszerén meg csak ezek mennek, esetleg egy-két új 3D-s gamma csutkalowon 800x600-ban 5 fps-sel. :D
Mindig egy játék lesz a number one: amelyikben az egyik tejel, a másik pedig tejelteti. Hogy épp hogy hívják, tök mindegy.
fácsebúk és az a tudjukki az új apple és az új steve jobs?
Pont sg-n volt egy facebookos malõr, hogy egy iylen alakalmazáson keresztûl nyultak le nem tom hány ezer facebook accot, mármint az ahhoz tartozó infokat...
Nem mitha engem érdekelne mivel egyik ilyen siton se vagyok fent, és ha fent lennék se hatna meg mivel a nyílvános infokat bári megszerzi rólam ha van kb 90 iq pontja de lehet elég 80 is...
Szóval az lehet, hogy ti nem így fejleszetetek persze messzirõl jött emeber azt mondt amit akar, de ha így is volna nagyon sokan azért még is csak ellopják amit el lehet :D
Nem szerzik meg a játékosok adatait, mert a facebookon keresztüli login esetén azt nem kapja meg az alkalmazás. Mivel én is hasonló gámát fejlesztek éppen így biztosíthatlak: magasról sz.rok a személyes adataidra, nekem a pénzed kell :-D
Elfelejtettem linkelni tegnap... http://www.geekologie.com/2010/05/what_if_super_mario_bros_was_m.php Lassan tényleg ez jön, persze mostaniakkal :/
lol ha ezek a szutykok a jövõ, akkor bezony nagy baj van a fejekben ... jah az van...
Az egész ,,közönséges" hypot se értem, mit lehet naphosszat csinálni ezek elõtt a siteok elõtt, vagy is érteni nem értem, de tudom bámulni a másik hülyeségeit olyan szinte hogy már azt is tom mikor fingta el magát, másik meg ezek a szutyok 2 perces gamok ami elõtt ül mert kivárja azt a 10 percet amg elkészül a kövi buza mezõ, vagy tököm tudja, nem is láttam csak hasonszörû tárasikból indulok ki(kb 1 hónapot traviztam mert idióta voltam :D) persze egyik ahver mondat mindenki számára az a boldogság ami õt egy tevékenység közben azzá teszi, szóval biztos boldok tõle, de hogy pl meló helyen ez is megy attól a falt kaparom.
2 hete voltam nénjémmel korházban mert összeesett kartonozóban modja a csóka hogy egy pill és néti a beutalót tükörözõdött a montor erre látom hogy épp facebook miatt van a pill, az ilyet úgy rúgnám ki, hogy a lába se érje a földet tuti nem lennék jó üzlet vezetõ mert az iylen siteok elérése tuti blokk listán lenne:D
dögggölj, az nem a coh onlinenak a menü képe hanem 1 fanok által csinált modnak
És ami a lényeg: megszerzik a játékosok személyes adatait is, úgyhogy a pénzvilágnak ez nagyon is megfelelõ, hogy minél több "közösségi" játékokat fejlesszenek.
és csak ez létezik, más nincs? csak a legnagyobb, csak a legtöbb, csak a legtöbbet hozó...
szerintem amúgy totális idõpocsékolás az ilyen farmville és társai... nem véletlen, hogy a szappanoperák és egyéb bugyutaságok rajongói lettek ennek is a fõ közönsége... de pl. a wow-ról is hasonló a véleményem :)