Szerintem az Crysis sokkal többet nyújt, mint a Warhead. Az eredetihez képest az egy bosszantóan lineáris és meglehetõsen butított változat. Pont azt a sandbox játékmenetet vették belõle ki, ami a legjobb tulajdonsága volt az elsõ résznek. Kár, hogy a népnek az kellett.
A Crysis elsõ részét én se vittem végig, én se voltam annyira oda érte, pláne hogy minden bugba belefutottam szerintem (lezárt barlang asszem a 2. a pálya végén pl.), a Warheadet azt már egyszer végigbírtam játszani, volt benne néhány jó ötlet és tetszett is. Pénzt én mondjuk kizárólag az Armed Assault szériára adnék, dehát sajnos a 2 és a kiegje nem is fut el megfelelõen és pénzem sincs rá, sõt már idõm se nagyon, remélem hogy már nyáron se lesz :/ Az ArmA 1-el így kb. másfél évig játszottunk leginkább coopban, milliárdnyi hibái ellenére is zseniális "játék", nehezen megunható mert sok lehetõség van benne. Nem csak attól jó, mert realisztikus, hanem pályaszerkesztés, addonok lehetõsége, missziószerkesztés (egyszerûtõl kezdve professzionális scriptnyelves programozásig), sokféle küldetéstípus, jármûvek, fegyverek... az hogy szinte mindenbe bele lehet nyúlni, de mégis szerver szinten jól ellenõrzi, hogy ne lehessen például eltérõ annyira. Ezt az irányt hiányolom nagyon a játékok nagy részébõl, kiadják, megveszed aztán annyit csinálhatsz vele, hogy végigmész a kurvalineáris pályákon, beléphetsz a multiba a szerverekre aztán ha meguntad tovább is adhatod.
Unchartedrõl nem tõled hallok elõször negatív véleményt is, én elismerem, hogy az is élvezhetõ, nem is az a problémám. De az ilyeneknek, mint ez, Crysis, és gyakorlatilag szinte kivétel nélkül ide lehetne sorolni az összes 2009-2010 -es játékot is, budget kategóriának kellene lennie 1-3ezerért még újonnan is, ezek nem azok a játékok, amiket az ember hónapokon keresztül játszik és még sok év után is akár levenné a polcról és játszana vele.
Az Armed Assault meg már nyilván az a kategória, ami sokaknak nem tetszik szimulátor jellege miatt, de egy igennagy szakadék van az és a többi között sajnos.
Ja, hogy akkor csak szimplán idióta vagy..? Volt sztori, voltak karakterek, voltak a játékban egyéb játékmechanikai elemek a "megyek oszt' lövök"-ön kívül. Innentõl kezdve az faszság, hogy techdemó, mert objektíve nem az. Ez nem vélemény kérdése. Emellett lehet, hogy neked nem tetszett, de ennek semmi köze a témához.
De bezzeg az Uncharted, az mindent ver tényleg... hihetetlen sok lehetõség, teli új sohasem látott ötletekkel, lenyûgözõ mesterséges inteligenciával, a minõség csúcsa, megunhatatlan játék... Gondolom azzal játszol már néhány éve. XD
Tetszik a linked, de légyszi írj egy lépésrõl lépésre leírást PC-s (letöltöm, kiírom, crackelem) játékindításról is, olyan megfogalmazásban hogy ha a számítógépet alig látott jómunkásember is meg tudja csinálni. Azt hiszem kicsit bonyolultabb lesz és nem kicsit hosszabb.
"Hát, ha te mondod biztos, én tudok 2-3 emberrõl, sõt forumról még többrõl, akinek nem cserélték. Olyanról most hallok elõször, hogy mégis cserélik, ha..."
Nekem egyik haverom csinálja ezeket, külön garancia matricát is odaadja mellé, hogy ha küldeni kell akkor azt szépen rá kell ragasztani. MS-nél csak azt ellenõrzik, hogy a matrica sértetlen-e.
"a játék reális megjelenése elõtt mennek fel kipróbálni, és tudom is hogy livezik."
Mondom, live az problémás, de én (meg a haverjaim közül egyik sem) akar liveozni. A konzol az nálunk abszolút offline szórakozás.
"Én ebbõl is levontam a tanulságot, nem lehet nyugodtan livezni."
Ugyanezt írtam én is. Nem lehet. Viszont PCn sem lehet nyugodtan multizni. Ott is ellenõrzik az eredetiséget. Lásd pl SC2
"Van néhány konzol játék, ami egyértelmûen sikereket ért volna el PC-n is,"
Ezek általában az exkluziv játékok amiket pont azért nem adnak ki PC-re mert az befolyásolná a konzolos eladásokat is. Elég ha megnézed, hogy idõnként rápróbálnak csak nem nagyon jön be. Pl Halo PCs változat a késõbbieket már ki sem hozták PC-re, vagya Gears of War, ha olyan jól ment volna Pcn akkor kiadták volna a többit is. Egyszerûen nem megy. A portolásnak van azért egy csomó költsége, és sokszor még azt sem hozza vissza a port.
"Azért külföldön sincs végtelen pénze mennyiségnek, elég sokaknak kerülnek prioritásban hátrébb a játékok és a konzol, gépet még talán fejleszt, mert az sok mindenre jó."
Nekem nagyon sok külföldi ismerõsöm van, és pont a fordítottját tapasztalom. A Pc-t évek óta nem fejleszti mert inkább vesz egykét játékot a pcje most is jó ugyanazokra a feladatokra mint eddig. (Net, Office, stb - ehhez nem kell gépet fejleszteni). A pénzmennyiség nem véges, de usaban a legrosszabul keresõ ismerõsöm segédmunkásként kap 15$ órabért. Ebbõl azért nem olyan nagyon nehéz havonta venni 1-2 játékot, vagy akár pár havonta egy konzolt. Ha kiszámolod akkor 3-4 nap munkával megvan egy xbox, és egy napi munkával bármilyen játékot meg tud rá venni, úgy hogy mellette kényelmesen kajál, él, stb.
Na a crytek meg az agyatlan techdemói.Majd ha egy fél unchartedet képesek összehozni akkor talán nyilatkozhatnának ilyeneket..
"Liveon nem lehet fent lenni, de aki multizni akar az PC-n is ugyanúgy szenved ezzel"
Ez hülyeség, simán enged a LIVE játszani innen Magyarországról is. PC-n nem fizetõs a LIVE, így nem is baszódnak vele, hogy kizárják azokat a helyeket, ahol nem "támogatott" (értsd: nem tudnak érte pénzt szedni).
Egyébként meg két hete volt pont, hogy küldött egy üzenetet a LIVE, hogy heló, már Mo. is támogatott, vándoroljak át szépen. Persze basztam bele, dugják fel maguknak a rendszerüket, én ezért egy klikket nem vagyok hajlandó már többet tenni.
"Már ha észreveszik. Ha jó helyen csináltatod akkor nem veszi soha senki észre. Havernak ki is cserélték garanciában."
Hát, ha te mondod biztos, én tudok 2-3 emberrõl, sõt forumról még többrõl, akinek nem cserélték. Olyanról most hallok elõször, hogy mégis cserélik, ha... Live -nél hallottam olyanról - pontosabban ismerõsöm mondta, hogy a legújabb firmware-t nem veszik észre, azokat bannolják csak, akik pl. a játék reális megjelenése elõtt mennek fel kipróbálni, és tudom is hogy livezik. De mikor ezt beírtam ide fórumba, közölték hogy ez nemigaz, csak szerencséje volt, hogy még nem rakták ki... Én ebbõl is levontam a tanulságot, nem lehet nyugodtan livezni.
Ez alapján meg azért mintha egy kicsit mégiscsak többrõl lenne szó, mint egyszerû letölt és kiír... ^^ (jópersze nem olyan vészesen nehéz, én elsõ sorban a garanciavesztésre meg a liverõl bannolásra gondoltam a nehezebb wareznél, meg hogy kell venni duplarétegû lemezeket).
"Nem feltétlenül. Nem véletlen nem adnak ki egy nagy csomó játékot PC-re. Meg lehet nézni az eladásokat is, egy egy konzoljátékból 1M db-ot szinte biztosan eladnak, PC-bõl csak a legnagyobb nevek érik ezt el."
Ha megnézem, hogy jórészt miket adtak ki PC-re, és miket nem, akkor nem látom ezt az állításodat megerõsítve. Van néhány konzol játék, ami egyértelmûen sikereket ért volna el PC-n is, lett volna bevételük bõven, ezzel szemben nagyobbrészt olyanokat adnak ki, amiket tényleg nem is volt értelme kiadniuk (pláne olyan optimalizálással meg minõséggel).
"És egyébként tényleg nehezebb fejleszteni konzolra," Igen itt én is a PC-t akartam írni természetesen, és hogy ettõ lfüggetlenül megéri kiadniuk.
"Azért egy átlagos külföldi családban;[...] 2, Nem gond megvenni egy új konzolt és a játékot sem 3, a gyerek könnyen, egyszerûen és jól szórakozik a játékkal, akár társasággal is. Ha nem warezol akkor a kibont és lemez betesz a legbonyolultabb mûvelet amivel találkozik, és bármit vesz amire rá van írva, hogy xbox360 az tuti, hogy megy, jól megy és úgy fut ahogy annak futnia kell."
Azért külföldön sincs végtelen pénze mennyiségnek, elég sokaknak kerülnek prioritásban hátrébb a játékok és a konzol, gépet még talán fejleszt, mert az sok mindenre jó.
"Mintha jónéhány tényezõt figyelmen kívül vettél volna, mint például hogyha flashelteted a boxot, elveszik a garancia"
Már ha észreveszik. Ha jó helyen csináltatod akkor nem veszi soha senki észre. Havernak ki is cserélték garanciában.
"és live-n se lehetsz fennt a legnagyobb biztonságban (errõl is hol ezt, hol "
Liveon nem lehet fent lenni, de aki multizni akar az PC-n is ugyanúgy szenved ezzel (Vagy tört szervert használ mint x-en is bár ott ennek nincs akkor kultúrája)
"Másrészt duplarétegû lemezek sem olyan olcsók, és ha jól tudom kell egy speciálisabb alkalmazás is, amivel kiírod azokat a lemezeket."
140Ft egy Maxell duplarétegû lemez a kiíráshoz nem kell semmilyen sepciális alkalmazás, símán isot kell írni. Imgburn-t ajánlja mindenki mert ingyenes és megbízható. Ezzel semmi gond nincs kis túlzással egy óvódás is tudja kezelni, ráadásul rengetegen használják xbox nélkül is ezt (én elõtte is ezt használtam cd és dvd írásra) egyébként bármilyen más íróprogrammal is megy, csak a jó dvd íróra hárklis.
"Másrészt meg maga az a tény is nyilván ott van az mellett, hogy kevesebb a warez, hogy gépe mindenkinek van szinte, mégha alapvetõen nem is játékra használják, nagyon sokan csak úgy letöltik a játékokat, ha már le tudják. "
Így van, és ezért jön össze sajnos PC-re sokszor elszomorító statisztika, mert apunak úgyis van otthon gépe akkor én meg lewarezolom az ÖSSZES játékot. Xboxon is nagy a warez de x-en legalább hébe hóba vesznek játékot.
"Tehát messze nem igaz, hogy ugyan olyan egyszerû konzolon warezolni."
Még mindig nem értem, hogy mi benne a nehéz. Az én tapasztalatom az, hogy egy gyerek aki csak játszik az nagyobb gondban van azzal, hogy a letöltött r01-r48 fájlokkal mit kell csinálni és utána mi az a .iso és ha felinstallálta nagy nehezen akkor utána miért írja ki, hogy rakd be az eredeti lemezt, és hol a crack és hova kell másolni, és a többi és a többi. Nekem ez sokkal bonyolultabbnak tûnik, mint a kiír / berak / játszik mûvelet.
"Ja és azt is, hogy PC azért mindenképpen van, amit szintén sokkal jobb használni mindenféle célokra, még netezésre is, ha gyorsabb."
Azért egy átlagos külföldi családban; 1, van a konzolon kívül pc 2, Nem gond megvenni egy új konzolt és a játékot sem 3, a gyerek könnyen, egyszerûen és jól szórakozik a játékkal, akár társasággal is. Ha nem warezol akkor a kibont és lemez betesz a legbonyolultabb mûvelet amivel találkozik, és bármit vesz amire rá van írva, hogy xbox360 az tuti, hogy megy, jól megy és úgy fut ahogy annak futnia kell.
ezek a konzol vitathatatlan elõnyei.
"És egyébként tényleg nehezebb fejleszteni konzolra,"
Pont, hogy könnyebb. Nekem vannak fejlesztõ barátaim, azt is megbeszéltük már annó vele, hogy ha tudná hogy a PC-re csinált szoftver csak ugyanazon a konfigon kéne bárhol fusson, akkor sokkal jobban lehetne optimalizálni. Így most az van, hogy a boxon kicsiszolják a PC-nél meg bíznak benne, hogy elég erõs a hardver hogy elvigye. (Most ez már nagyjából így is van, de amikor kijött a box azért azt a minõséget csak a csúcs pck tudták.)
"szerintem a játékfejlesztõknek és kiadóknak igenis megéri pc-re és konzolra is"
Nem feltétlenül. Nem véletlen nem adnak ki egy nagy csomó játékot PC-re. Meg lehet nézni az eladásokat is, egy egy konzoljátékból 1M db-ot szinte biztosan eladnak, PC-bõl csak a legnagyobb nevek érik ezt el.
"A konzolgyártóknak is nyilvánvalóan volt szerepük abban, hogy a konzol felé döntsék el a játékipart, gazdaságpolitika"
Egyértelmû hiszen nekik ez az üzlet és nem is kicsi nem véletlenül lépett be a Microsoft is erre a piacra.
Érdekes az elméleted, fõleg a számok, mostmár csak bizonyítani kellene ezeket pár grafikonnal:D nagyon várom, mert ugye nem csak a vakvilágba lövöldözöd ki a hasraütési számaidat :D
Mintha jónéhány tényezõt figyelmen kívül vettél volna, mint például hogyha flashelteted a boxot, elveszik a garancia és live-n se lehetsz fennt a legnagyobb biztonságban (errõl is hol ezt, hol azt hallottam, úgyhogy most nem tudom pontosan mi a helyzet). Másrészt duplarétegû lemezek sem olyan olcsók, és ha jól tudom kell egy speciálisabb alkalmazás is, amivel kiírod azokat a lemezeket. Másrészt meg maga az a tény is nyilván ott van az mellett, hogy kevesebb a warez, hogy gépe mindenkinek van szinte, mégha alapvetõen nem is játékra használják, nagyon sokan csak úgy letöltik a játékokat, ha már le tudják. Rengeteg a 18 éven alatti letöltõ is, akiknek saját keresetük sincsen, szülõk meg nem vesznek meg mindenkinek 6-8e Ft -os játékokat azért, hogy gyerekük a gép elõtt görnyedjen és "baromságokkal" játszon, és pláne nem vesznek külön egy ilyen drága gépet csak játékra (+ még játékokat is). Tehát messze nem igaz, hogy ugyan olyan egyszerû konzolon warezolni.
Amit kulcsmondatnak írtam, nyilván az is szerepet játszik ebben, talán lehet,hogy tényleg az a legjelentõsebb.
Egy PC valóban drágább a konzolnál, ezt nem tagadom, fõleg ez miatt is sok embernek tényleg jobban megéri a konzol. De egy, lehet ésszel fejleszteni, kettõ, el lehet adni a korábbi hardvereket, és így azért nem olyan vészesen költséges haladni a korral, mint egy új konzolt megvenni, három, akárhogyis nézem, a játékok konzolra minden esetben 2-3e Ft -al többe kerülnek, lehet számolni évekre kivetõen, hogy körülbelül mennyivel marad drágább, ha pl. ugyan azokat a játékokt veszed meg. Ja és azt is, hogy PC azért mindenképpen van, amit szintén sokkal jobb használni mindenféle célokra, még netezésre is, ha gyorsabb.
És egyébként tényleg nehezebb fejleszteni konzolra, szerintem a játékfejlesztõknek és kiadóknak igenis megéri pc-re és konzolra is kiadni a játékokat (ne mondjátok, hogy csak szívességbõl adják ki pc-re, nincs nyereségük belõle...). A konzolgyártóknak is nyilvánvalóan volt szerepük abban, hogy a konzol felé döntsék el a játékipart, gazdaságpolitika (eszközei az exkluzívok, pc elleni propaganda szövegek (miért éri meg mindenkinek jobbn a konzol, miért hal meg a pc)).
A Crytek még mindig azon szenved, hogy az enginjük menjen konzolon? :)
Tudom hogy szét fogom most rombolni a világképed, de el kell árulnom a Nagy Titkot! Nem kell "czionistának" lenni ahhoz hogy valaki pénzsóvár legyen :)
Abba már bele sem gondoltatok, hogy csak azért újitjuk folyton gépeinket mert a czionista pénzsóvár játékfejlesztõk illetve kiadók nem próbálják meg optimalizálni a játékokat,úgy hogy, futtassa a programot gyengébb géppel is.Ne feledjétek a pénz az úr!
Szerintem fantasztikusan jó játék, nyilván egyre keményednek a pályák. Persze ez emberfüggõ. Én azt nem tudom elképzelni, hogy mi a jó mondjuk egy verekedõs játékban? Vagy egy autóversenyben? Nekem ezek azok amik abszolút nulla értékkel bírnak. Defense Grid az nekem pcre van meg, hát késõbbi pályákon azért neki neki kell ugrani esetleg 2-3x is, ha meg arany medálra hajtasz akkor bõven többször is.
Tulajdonképpen mi abban a jó? Kérdem ezt úgy, hogy 2-3 órát elszöszöltem vele.
Mert:
- megvannak a helyek elõre ahova rakhatsz tornyot - az elsõ és második hullám elég gyík, így mindig fel lehet tápolni, majd lehet tornyokat tenni még több helyre, melyek még több halált okoznak és még több nyersanyagot termelnek - még visszafelé is van esélyed, amikor már a core-tól hozzák a cuccot - szerencse, hogy van benne pörgetés funkció, mert már fél perccel korábban is tudom, hogy esélye sincs az adott hullámnak már megint.
Magyarul most megerõsítettél abban, hogy jobb lett így a játékosok helyzete nincs az az észnélküli rohanás mint régen.És igen PC-re én az utóbbi idõben szinte csak ilyen indie vagy legalábbis kis stúdió játékát vettem meg, sokkal többet játszom vele mint a nagy eposzokkal: Euphoria pl hatalmas játék, ajánlom mindenkinek, ha kicsit továbbgondolják akkor euphoria 2 egy nagyon komoly dolog lehet. Defense Gridet vettem még most meg mert a Steamen akcióban volt az is egy kurvajó game. Már 3x végignyomtam mióta megjelent, és szerintem még többször elõ fogom venni.
Ohh, egy jó kis konzol pc fanboy vitánál nincs is jobb. Már a cikk eleve szar uszító flame-táp, bár ez nyilván nem a cikkíró hibája. A Cryteknek nyilván érdekük van a témában hiszen õk nem játékokat gyártanak hanem techdemókat. Részletkérdés. Ami a lényeg, hogy narumon el kell árulnom neked hogy 2006ban vettem a gépem, tény hogy nem kevés pénzért(200 körül), de azóta egy 10est költöttem rá, és még mindig megy MINDEN. A még fontosabb lényeg, hogy tényleg baj az nekünk hogy a konzolok visszafogják a pc teljesítményét? Szerintem nem! Pont ez a lényeg hogy a pc-re fejlesztõk megtanulnak portolni, kevesebb csihány port lesz, illetve tért nyertek a független fejlesztõk. Most tényleg kezdjem el sorolni az utóbbi 2 év indie címeit? Nem, inkább megkérlek titeket hogy mondjatok indie címeket 5 évvel ezelõttrõl! És a bónusz, mivel tartja a lépést a konzolokkal a pc, így nem kell gépet fejleszteni sem :)
"Konzolra nehezebb warezolni, ezért olyanok nem vesznek konzolt, maradnak PC -n. Ha lehetõvé tennék könnyen a warezt, akkor megugrana az x360 -ak eladási száma, és a warez aránya konzolok irányába változna."
Szerintem pont fordítva. Ha veszel egy x360-at és megflashelteted (vagy eleve úgy vetted) akkor utána semmivel nem kell foglalkozni csak kiirod a lemezt berakod és játszol. Nincs crack meg serial meg kód meg semmi. Jóval egyszerûbb mint PCn warezolni.
"Az meg nem a warez hibája, ha nem tudnak olyan játékot csinálni, amit az emberek érdemesnek találnak megvenni."
Szerintem itt a kulcsmondat.
"Igazából rajtuk múlik, hogy hova döntik el a mérleget, birka nép úgyis azt csinálja, amitõk akanak ^^"
Egyetlen nagyon egyszerû ok miatt tolódik a konzolok felé a játék. Nem a te általad leírt sok hülyeség miatt. Hanem mert 2006-ban vettem egy xboxot 65e forintért, és azóta is vigan játszom vele. Ezt egy PC-vel soha nem tudtad megcsinálni. A konzolok kezdeti ára veszteséges a gyártóknak a játékban van a pénz. Egy pcn meg tisztes hasznot kell keresnie a gyártónak is. A fejlesztõ meg optimalizálni is tud, hiszen egyetlen hardveren kell mennie a játéknak nem kell tizenötféle grafikuskártya, memóriakonfig meg prociváltozat miatt "izgulni"
Az még csak hagyján, ha a hardverhez butítják hozzá a játékokat. De a tragédia amikor a konzolosok elvárásához! Ne legyen annyi párbeszéd, mert sokat kell olvasni. Legyen inkább hent mint rpg. :( Mondom ezt úgy, hogy van konzolom is, és persze arra is vannak nagyon jó játékok, de azért egy Baldur's Gate vagy egy Planescape Torment szintû rpg nem jellemzõ! (A jrpg eléggé más vonal, a maga módján az is jó, de nem ugyanaz!)
Egy pici hiba van a csodálatos elméletedben; PC-re nem veszik meg a népek a játékot! Úgy 10 játékból amit kiadnak PC-re is 9 anyagilag bukás (persze kizárólag a PC-s eladási része). Ennyire nehéz ezt felfogni? Még jó, hogy a most megjelent 150.000 forintos Nvidia csúcskártya gyorsabb mint öt a xbox360 összesen... bakker ezt egy ovis is megérti.
Ebben bizony van valami, ilyen formán nem is gondoltam még bele.
Egyébként én is csatlakozok a táborhoz, eddig össz-vissz egy játékom volt, amely nem akart feltolt csúszkák mellett futni, az viszont egy kifejezetten PC-re tervezett, FPS-nek álcázott tech demo volt. Az ám, amelyikben a dzsungel van. Márpedig ez is egy, anno a BioShock miatt vásárolt konfiguráció. A trükk az, és az is lesz, hipermodern konzolok ide vagy oda, az okos vásárló ugyanannyi pénzbõl tud venni magának egy teljesen használható számítógépet, melynek a teljesítménye nem lesz alacsonyabb. Ez inkább csak preferencia kérdése, mert egy konzolnak is vannak határozott elõnyei, mondjuk pont olyanok, amelyek engem annyira nem érdekelnek. Konzolnak elég nekem a NES. Super Mario Bros 3, jeges világ, valaki? Akik pedig azt hangoztatták jó pár éven át, hogy a PC-k soha nem fogják utolérni a konzolok teljesítményét, vagy ha mégis, legalább 10 év alatt... azok itt valahogy nagyon nagy kussban vannak. Helyesen teszik. Persze egy ügyes marketingnek bedõlni nem szégyen, de a következõ konzolgenerációnál ugyanezt fogják szajkózni. A PC pedig marad, és maradni is fog.
Az elsõ néhány kommentelõvel egyetértek: ez így OK, mert ha nem lenne visszafogva a piac, még kevesebben vennék meg a PC-s játékokat, mert még kevesebb gépen tudnának elfutni.
Nekem nem kellenek a konzolfosok.Ha nem lesz pc-re semmi akkor abbahagyom a játékozást.Majd csak kitalálok jobbat.
Nincs olyan nagy mennyiségben köze a wareznak ahhoz, hogy mennyien veszik meg a játékokat és továbbra sincs egyáltalán semmi értelme azt nézni, hogy melyikre warezolnak többen. Konzolra nehezebb warezolni, ezért olyanok nem vesznek konzolt, maradnak PC -n. Ha lehetõvé tennék könnyen a warezt, akkor megugrana az x360 -ak eladási száma, és a warez aránya konzolok irányába változna. Habár PC-re még mindig egyszerûbb marad, és azon mindigis több lesz.
Ha a játék kínálat nagyobb lenne PC -n, és jobb minõségû, lenne több PC -s exkluzív játék is, ami tényleg a pc-s közönséget célozza meg, kihasználja a pc -k elõnyeit a konzollal szemben (pályaszerkesztés, módolhatóság, irányítás megfelelõ kiválasztása és testreszabása, beállíthatóság minden téren), akkor a játék eladások aránya kezdene el PC -s irányba dõlni.
Warez ellen harcolni hülyeség, többet veszítenek mint nyernek. Egy multis védelem, szolgáltatásokkal lehet elérni a legtöbbet. Az emberek ki tudják próbálni multiban is, játszanak vele sokat, és aztán még többre vágynak, megveszik ha olcsóbb is lesz. Az meg nem a warez hibája, ha nem tudnak olyan játékot csinálni, amit az emberek érdemesnek találnak megvenni.
Vevõ piac bõven van jelenleg, ha nem irányítanák a vevõket mindig konzolok irányba akkor PC -n is. Persze többet kaszálnak, ha csak konzolra fejlesztenek, mert valamilyen szinten azért egyszerûbb azokra fejleszteni, és a két nagy konzolgyártó cégnek is megéri, hogyha minél több konzolt eladnak. Igazából rajtuk múlik, hogy hova döntik el a mérleget, birka nép úgyis azt csinálja, amitõk akanak ^^
Ez a tény szerintem nem is érdemel hírt, eléggé egyértelmû.
PC fejlesztést amúgy szerencsére nem csak konzolokhoz lehet igazítani (pl. STALKER sorozat...)
Jó, de hát ezen mi a meglepõ ?
Egyébként nem a grafikát kéne itt sajnálni elsõsorban, hanem a játékok fizikáját. Abban még komoly fejlõdési lehetõségek rejlenének, ha nem lenne konzolbuzulás.
Játszatok addig is Populous 3-mal, az még jó játék volt... http://www.youtube.com/user/iCABALi#p/search/1/QCAAlBGZFJA
A gond csak az,hogy pc-n akármit csinálnak hacsak nincs megfelelõ védelem vagy védett multi tartalom akkor az eladások a wareznak köszönhetõen a béka segge alatt vannak a konzolhoz képest (ahol csakugyan van warez,de jóval minimálisabb szinten),így ne várd hogy az elsõdleges célplatform az elkövetkezendõ XY évben valaha is a pc lesz,sõt aki eddig így gondolkodott,azis kezd átállni a konzolokra.
A pc-t viszont nem lehet kihagyni. Mert aki pc-re nem fejleszt, az nem is számít.
Csinálják meg csak pc-re. Aztán ha bejön, egy év múlva csinálják meg konzolra is. A konzolosoknak jó a konzerv is, és úgyis fáziskésésben vannak... Már ha annyira kell az a konzol... (nekem nem)
hát igen, elõnye, h ezidáig fél évente elavult a gépem, most a 2 éve vásárolt gépem bõven megfelel a mai elvárásoknak... hátrány, hogy ha nem kéne igazodnia a konzolok megjelenítéséhez a Pc-snek (mert van különbség, de az nem számottevõ), akkor most nem itt tartanánk, de ezáltal viszont aki maximálisan ki akarná élvezni a grafikai elõnyöket, a pénztárcája is jócskán szûkebb lenne...
Igy legalább elég akkor uj gépet venni mikor megjelenik egy ujabb konzol :DD
Nekem lassa 4éves a gépem, de a mai játékok is lzaán elfutnak maxon, szoval én csak örülök, h nem feljödnek olyan gyorsan a játékok én nem nö a gépigényük :)