Valaki mondja meg, hogy a Jeligés vagy a normál borítójú dolgozatot, és ugyanígy melyik rezümét kell feltölteni????? Bizonyítékot is mutassatok rá. Azonnal kellene a help, egy életre lekötelezne.
Sziasztok!Szeretném a segítségeteket kérni. A kereskedelmi márkás termékekrõl(pl Tesco Gazdaságos) írom a szakdolgozatomat. Nagy segítség lenne, ha kitöltenétek egy max 3-4 perces kérdõívet.Elõre is köszi!
már megint megy a verseny, h kinek a leghosszabb a pöcse:D
felesleges egyetemeket globálisan rangsorolni, inkább már akkor a szakokat.
a legnehezebb szakon megint hülyeség vitatkozni, mert mindenhova másféle gondolkodás szükséges. Olyan mintha egy orvost és egy matematikust akarnánk párbajoztatni, teljesen feleslegesen
a fizetésfelvágáshoz. Van egy ismerõsöm, aki 22 évesen "rak össze" 320 bruttót (nyelvtudásának köszönheti) 24 éves barátnõje most diplomázik, akivel mellesleg együtt él. Na rá irigy vagyok, egy kicsit :)
Ne hogy azt hidd, hogy engem különösebben zavarna, ha a fordítottját hozták volna ki
A felmérési szempontokból, és eredményekbõl, ez pusztán ténymegállapítás volt.
Ó, igazad van, ezt az ABC sorrendet sajnos "benéztem", illetve meg se néztem, ami nem volt nagy baki, mivel egybõl az intézmények mellett levõ értékelési szempontokat, és az elért pontszámokat néztem meg, mielõtt beírtam volna az álláspontom, melyek alapján ugyancsak az SZTE lett egyértelmûen a második, ezek a nemzetközi felmérés alapján a Academic Ranking of World Universities listából:
ELTE vs SZTE
-Score on Alumni 16.9 vs 0 -Score on Award 0 vs 15.4 -Score on HiCi 10.2 vs 7.2 -Score on N&S 9 vs 6.7 -Score on PUB 24.2 vs 24.1 -Score on PCP 13.2 vs 13.2
Az elsõ kettõ szempont 0-0, hiszen az egyik esetben az egyik, a másik esetben a másik intézmény nem mérhetõ, a többi szempont alapján mindben jobb helyezést ért el az ELTE (a PUB a tudományos publikációkat jelenti, szóval még abban is), kivéve az utolsó szempont lett döntetlen, szóval a rangsor elég egyértelmû.
:D:D:D:D:D:D:D:D Gondolom nem tûnt fel az ábécé sorrend... A felvi amit csinált az mindössze a jelentkezõk (és talán a felvettek) száma szerinti sorrend, a külföldi egyetemek az oktatók végzettsége, publikációi, az egyetemrõl kikerülõk elhelyezkedései, stb. szerint készít rangsort, abban volt az SZTE mindig is legelsõ a magyar egyetemek közül.
Az oktatók és hallgatók száma nem számít ugyanis a tudományos munkákban (phd és afölött) való idézettség és elismerés számossága/ oktató / hallgató nagyban beleszámít az eredménybe.
Szóval nem a méret a lényeg. (egyébként pl a CEU pl az FinancialTimes MBA kurzusai között a 98-ik a világon minõségében egy 100-as listán)
Pedig nem túl bonyolult, elég gyorsan rá lehet jönni, hogy nem a felsorolásban van elõrébb, hanem a rangsorban, ha megnézed, csak az adott intervallumszámot tüntetik fel, pl a 200 és 300 közti intézmények elõtt mind ez áll: 201-300, vagy 300 és 400 közöttiek elõtt: 301-400, ettõl még nem nehéz leszámolni, melyiknek milyen a sorszáma az adott 100-as intervallumon belül, a legelsõ oldal alapján felülrõl alulra növekszik a sorszám.
De évek óta már nem az SZTE, hanem az ELTE van az élen a magyar rangsorokban is, ha szoktad olvasgatni a felvi felméréseit, vagyis a kettõ egybevág.
Hiába van több karja az SZTE-nek, ha az adott karonkénti eloszlását nézzük a tudományos fokozatú oktatóknak, publikációiknak, idézettségüknek, meg nemzetközi kapcsolatainak, biztos, nem az SZTE van az élen, én is a kettõ közt vacilláltam annó. Persze, hogy könyebb több oktatói és hallgatói összlétszámot adatként felmutatni, ha több karja van egy egyetemnek, de ez mit számít, ha egy adott karra jársz, ott az oktatás és kutatás színvonala az, ami mérvadó, és arra sem kis pénzzel mernék fogadni, hogy az ELTE költségvetése meghaladja az SZTE költségvetését is a kutatás területén is. Nyilván ezen szempontok miatt is került elõrébb.
Csak a felsorolásban van elõrébb, nem a rangsorban ;) Az SZTE régebbi évek ranglistáin is elõrébb volt. Mondjuk ez nem is csoda, hisz Magyarország legnagyobb egyeteme, legtöbb oktatóval és hallgatóval egy egyetemi városban.
Figyu már: Valami el van baszarintva nálad. Ha osztatlan 10 szemeszteres mérnökit végeztél az soha nem undergraduate... Ugyanis az bárhol a világon csak az osztott képzés elsõ fokát jelenti.
Egyébként nem téged láttalak még egy-két éve egy repülõgépszimulátor topikban, ami már akkor is évek óta készült? Melyik topik is volt? Már nem emlékszem a játék nevére, de arra igen, hogy érdekelt. Elkészült már azóta?
Hm, ez a nehézség is csak viszonyítás kérdése, nálunk fizikán meg az ilyenek, amiket te már harcore-nak vélsz, mint: mechanika, folytonos közegek mechanikája, elméleti mechanika, áramlások, légkörfizika, termodinamika, hidrosztatika és hidrodinamika, meg hasonlók, amiknek csak egy részét alkalmazzák a mérnökök, mint fizikát, amire szükségük van belõle, nálunk elsõ- és másodéves tárgyak között voltak mind...
Harmadévtõl már galaktikus mechanika, kvantummechanika (kvantumvilág egy lépcsõfokkal bonyolultabb matematikai nyelvet igényel, mint a makrovilág), atomfizika meg relativitáselmélet kezdõdtek, több felvonásban több féléven át, na, azok már hidd el, vérpisálósak a fentiekhez képest. Mondjuk ez is viszonyítás kérdése, nekem rohadtul nehezen ment- és megy. Igazából az öreg prof, akinél a kvantummechanikát tanultuk, meg a relativitást, azt mondta, igazából õ sem érti teljesen, mert tanulja élete végéig...sõt, igazából, ha értené valaki is teljes mértékben, már a világunk legnagyobb kérdéseit megválaszolhatta volna.
Aztán egyszer egy nálam értelmesebb fizikus évfolyamtársam kiment egy fél évre Cambridge-be. Amikor hazajött, azt mondta, teljesen hülyének érezte kint magát. Ott is osztott képzés mûködik, csak épp mûködõképes, nem úgy, mint nálunk. Ott az is meg van engedve, hogy alapképzés után egybõl doktorira menjenek az igazi értelmiségi rétegek, bár, elmondása szerint, ez alig 10 százalékra sem lehet jellemzõ. Szerinte az itthoni egyetemek sok részterületen színvonaltalanok az ottani képzésekhez képest, de hát ez nem is meglepõ.
Evvel nem a gépészmérnököket akarom lenézni, biztos rengeteg dologhoz érthetnek, amihez meg én nem, de valahogy furcsálltam, hogy gépészmérnökin van az egyik legnehezebb szakirány. Mondjuk kutató matematikus az, ami soha nem lennék. Õk a természetben nem létezõ, végtelenségig túlbonyolított absztrakt problémákkal is foglalkoznak, amik nem jellemzõek a mi világegyetemünre, de nekik azok is álmatlan éjszakákat okoznak, sokszor végtelen ideig oldva meg egy-egy problémát, vagy másképp szólva, a kád vízzel együtt a gyereket is kiöntik :)
Van. Mondjuk az alkalmazott mechanika és mondjuk az áramlástan. Van összehasonlítási alapom a mellékmodulom miatt. Polimertechnika mellédmodult vettem fel. Olyan röhejesen könnyû volt, hogy szinte üdülés volt az áramlástechnikához képest. Nem véletlen mentek olyan sokan arra a modulra. Van még pár ilyen könnyebb modul.
At ÁT-t egyik félévben kb. 10 ember felvette mellékmodulként. 1 kivételével mind leadta, mert túl nehéznek találták. Én nem értettem mért, mert nekem feküdt. Nem volt nyaralás, de hogy 90% elhagyja, az engem meglepett.
Miért dobálózok és miért pökhendi stílusban? Jelenleg nekem van végzettségem, vele járó tudás, szakmai tapasztalat több területen. A másik két komoly fikázó el sem végezte az egyetemet.
így van, láttam én már pl a BME-én is olyan informatikust, illetve beszéltem is vele, hiszen a lakótársam volt pár hónapig, hogy már a harmadik vagy negyedik évben lehetett, de elmondása szerint fingja nem volt mi folyik körülötte, mert vagy másról másolt, vagy valahogy trükközve csalva ment át az elõzõ évben is majdnem mindenbõl, szóval sokféle módon el lehet végezni sok mindent, és egyazon szakon belül is HATALMAS különbség lehet ember és ember közt, attól függõen ki hogyan végzi el az éveket, persze biztos nem lehet minden év minden kurzusán csalni, de azért szerintem is hülyeség ha valaki egy végzettséget mutogat, ami mögött még ki tudja mi van. Lehet, hogy 160-as IQ és iszonyat lexikális ismeret, de lehet, hogy 90-es IQ és túlnyomó részt csalva elvégzett kurzusok, nem mindegy...
Egyébként meg furcsállom, hogy nem ez az elsõ topik, ahol azt látom, hogy a végzettségeddel dobálózol -pökhendi stílusban-, nem is értem, ha az embernek tényleg van valami a fejében, miért a papírjaival dobálózik, hogy avval nyerjen súlyt a szavának, miért nem a tudásával, az ember a tudására büszke, nem a papírjára.
"a BME-n végeztem még az osztatlan képzésben, az egyik leghardcoreabb szakirányon."
A gépészmérnökin belül van az egyik leghardcoreabb szakirány? Mert ha még kutató matematikus lennél, az már az egyik leghardcoreabb szakirány lenne, azért a gépészmérnöki nem hiszem, hogy oda tartozik. :) Az ország legrégebbi, legnagyobb és nemzetközileg a legrangosabb intézménye egyébként sem a BME, na nem mintha ne lenne minden magyar egyetem nagyságrend(ekk)el a nemzetközi mércével mért elit intézményei alatt.
Azt szeretném megkérdezni, hogy amíg a topiknyitással foglalkoztál és válaszoltál a bárgyúbbnál bántóbb kérdésekre, ebbõl mennyi idõt fordíthattál volna a komoly munkára is?
Azt, hogy ne offold szét a topikomat. És nehogy azt hidd, h a többiek ugyanazt nem tudták volna megtanulni ugyanannyi idõ alatt, mint te. Csak valószínûleg mással is foglalkoztak.
linket nem tudok, pár éve egyik elõadáson volt hangoztatva egy japán egyetem által kiszámított ranglista egy halom egyetemre különbözõ kritériumok alapján, a BME volt talán valami 300. helyen (vagy most már kezdek hülye lenni és az ELTE volt? De szerintem nem, mert szakba illõ volt pedig) és 100 hellyel lejjebb a szegedi.
Elõször talán azt kellene meglátni, hogy mi lett volna a BSC elméleti célitûzése. Ha az megvalósíthatatlan vagy értelmetlen az ittoni környezetben, akkor felesleges meglépni. A sok idióta odefent magasan képtelen felfogni, hogy attól, mert más ország így csinálja, az megfelel nekükn is. Nem copy / paste módszerrel kell átvenni dolgokat.
Én azt tudom, hogy kint voltam egy GE kurzuson és nálam 10-sel idõsebb mérnököknél khöm, hát jóval jobban vágott az agyam.
A lexikális tudásom még kevés, de a módszertan, amit a BME-n sajáítottam el nagyon is megfelel a célnak. Képes voltam igen rövid idõ alatt elsajátítani azt, ami szükséges.
én is látom, hogy mit lehet kezdeni vele, szart se. a durva mérnök szakok közül van olyan ami jó, van olyan ami egyáltalán nem. a bsc úgy ahogy van szart se ér (pont most keresek állást, látom hogy mennyit ér), és ez nem csak a rendszer hibája. képtelenek voltak bármit is megtenni annak érdekében hogy érjen, félbevágták a képzést, és a bsc az konkrétan az msc/2. az hogy szóltak elõre hogy nem fogják a kisujjukat se megmozgatni, az nem mentség.
vannak negatív tapasztalataim. nyilván talapsztalatból beszélek. vannak másnak is negatív tapasztalatai. nyilván azt osztom meg. vagy szerinted légbõl kapott véleményt kéne írnom?
persze hogy vannak jó elõadók, nekem is voltak. de itt nem errõl van szó, hogy van pár jó elõadó, mindenhol van.
nem nekem nagy a szám, te játszod a nagy öreget, beképzelt stílusban osztod az észt, mikor nyilvánvalóan nincs rálátásod annyira a dolgokra, mint amennyire állítod, különben nem jönne belõled ez a sületlenség. kicsit túl nagyra tartod a bme-t, mint nagyon sokan ott, persze értem én hogy valami elitizmus mindenkinek kell, sajnálatos hogy neked ez jutott, de mielõtt okoskodsz, egy ICIPICIT legalább nézz körbe. a bme már nem az ami volt. pont
A külföldi alatt mit értesz? Mert a küldöldi listákra esélye nincs felkerülni. Ez egyrészt azért van, mert a listákbat szándékosan olyan kritériumok alapján rakják össze. Pl. hány Nobel díjas van az oktatói gárdában. Attól, hogy valaki Nobel díjas még lehet pocsék tanár / elõadó. Asszem Oláh György egyik TV-s felvételén vagy beszélgetésén konkértan elaludtam.
A többi videót képtelen voltam megnézni, mert elalszok az elõadók stílusán. A BME-n számtalan kiváló elõadóval hozott össze a sors. Persze igen tehetségtelenekkel is, de õk voltak kisebbségben.
Van egy olyan érzésem, hogy HH-nek személyes negatív tapasztalatai vannak és ezt extrapolálja...
ezt a felmérést meg örülnék ha megmutatnád, mert véletlenül pont tudom, hogy hol áll, tekintve hogy kezem közé keverednek ilyenek, mivel oda járok, és hát hogy nem elsõ az biztos
ne hozzunk már ilyen példákat fel, én gyorsabban futok mint egy mozgássérült dawn kóros, nyilván a bme is jobb mint a gdf, nem ugyanabban a ligában játszanak.
a bme a saját ligájában egy kupac szar, a tanárok szarnak a fejedre, az oktatás buta tömegképzés, semmilyen szinten nem rugalmasak, nem alkalmazkodnak a modern kor igényeihez, semmilyen szinten nem tudták adaptálni a bolognai rendszert, amit leadnak az köszönõviszonyban nincs a munkaerõ piac igényeivel, ahogy leadják az botrányos, amit a tanárok megengednek maguknak, az felháborító. felszereltségre sehol sincs egy külföldi egyetemhez képest, vagy belföldi más tudományágakat képviselõ egyetemhez képest.
egyetlen egy elõnye van, Magyarországon mérnök képzés 3 helyen folyik, bme, bmf és miskolc, ebben a mezõnyben nem nehéz nyerni, de ez sehol nem jelenti azt, hogy ez egy jó egyetem. külföldhöz képest meg sehol sincs, csak baszott nagy a neve, amit régen kiérdemelt, most meg élõsködik belõle.
talán úgy, hogy oda járok? és elég sok ismerõsöm is mindenféle szakon?
talán úgy MEREM, lol. na errõl beszélek
Nem tudom honnan veszed ezeket a hülyeségeket, BME még mindig az elsõ helyen van minden belföldi illetve külföldi felmérésen a siker szakjait nézve talán legalábbis.
alapjában véve rosszul álltál a dologhoz. sztem. nem egy fórumon kell ilyenben segítséget kérni, hanem a konzulensedtõl és egy cégtõl aki ezzel foglalkozik. ha már fórum, akkor meg pláne nem az sg. én a szakdolgozatomnál a külsõ konzulensem egy gyárigazgató volt, érdemes megkeresni, lehet hogy szívesen segítenek/foglalkoznak veled.
és egyébként ne essünk azért át a ló túloldalára, hogy elvégeztük a bme-t, annál szarabb egy egyetemet azért nehéz találni, borzalmas ami ott folyik, csak a neve viszi el már nagyon régóta azt a kupac trágyadombot : \
Csatlakozok molnibalagehoz csak én meg osztatlan tanterves ("régi") progterv. mat. Mondjuk én se raktam össze TDK-t helyette a diplomamunkából lett egy rangos nemzetközi konferenciára cikk. De az azért nem egy fajsúly a TDKval...
Ha már ennyire személyes hangvételûre veszed akkor megnyugtatásul közlöm, hogy a BME-n végeztem még az osztatlan képzésben, az egyik leghardcoreabb szakirányon. Láttem egy pár TDK bár én soha nem raktam össze egyet sem, de állandóan noszogattak. Én inkább nemet mondtam.
A tantervben négyszer volt olyan mélységû feladat a szakirányú képzés alatt - elvben 3 félév alatt (!) - hogy kötelezõ jelleggel kellett gyak. egy majdnem TDK-t vagy TDK szintû dolgot csinálni. Ezek után nem meglepõ, hogy a diploma összerakása rutinfeladat volt...
Fizetés? Mondjuk rakjál oda egy 3-szoros szorzót, + bónuszt + egyéb jutattásokat. :)
tudhatnád, hogy itt mindenki nobel-díjas sztár már lefogadom mondjuk, hogy vmi ratyi fõsulin végzett lámák ugatnak havi 100 bruttóval, hogy mekkora láma vagy, mert éppen õk tudják, hogy mi az a TDK és rögtön szakavatott szaktekintélynek érzik magukat másik oldalról nem tudom mi a szart képzeltél, mások segítenek majd valamilyen munkádban, ingyen és bérmentve? MAGYARORSZÁGON? best be jokin nigger
Akik kötekedni akarnak, azok menjenek máshova, kössenek bele másba. De ha vkinek téli szünetében semmi dolga nincs, akkor Való világ nézés, meg ilyen hülyeségek mellett segíthetne is valakin. És nem mondhatjátok, h bazi sokat kértem.
1. Máshogy állnék a dologhoz, ha innentõl csak ezzel tudnék foglalkozni. 2. Pont hogy nem a projektmunkámat kell összerakni, csak címszavakat. Én azokról már összeszednék minden lényeges dolgot. 3. Akkor úgy fogalmazok, hogy a wikit IS néztem már.
De amúgy nem tudom, ti mit tennétek az ügy érdekében. Jó, összegyûjtöttem én is már sok publikációt, amit mondtam is, de ezek mellé ti nem hoznátok létre topikot, h talán vki pár címszót írna neked? Ha már egy ember egy nyamvadt szót is ír a témával kapcsolatban, már az is több a semminél. És mint mondtam, én abból az egy szóból is regényt tudnék írni.
Én komolyan veszem, csak nem biztos, h lesz nagyon keresgélni idõm. És persze lehet, h páran jobban ott vannak a témában, azok mondhatnának témaköröket a MoCap világából, amik mondjuk a folyamat közben szóba jöhetnek. Csak címszavak kellenének elsõsorban.
Nem tudom, mi a gond azzal, hogy pár fogalmat kértem volna a témában. Készül már egy ideje a dolgozatom, de eléggé elhúztam az idõt vele, így h haladni tudjak, kellenének plusz fogalmak. Van persze jó pár könyv és publikáció a tarsolyomban, ahonnan még tudok ötletet meríteni, de biztos ami biztos, kérdeztem itt is. De persze mindenki csak cikizni tud minden témanyitót.
Egy kis protekciónak hála, van betekintésem a TDK-s szakdolgozatokba (nem mondanám meg melyik egyetemen, nem akarok bemártani senkit).
Véleményem szerint irtózatosan nagy gáz ami az országban folyik. A tanítás lassan tényleg ÁmerikÁJi színvonalú. És ez rohadtul nem pozitívum.
Olyan bugyuta bárgyú dolgok vannak témáknak, hogy az valami fájdalmas. Beleolvastam pár készülõ dolgozatba, és elszörnyedtem. Komolyan, nem akarok nagyzolni, de középiskolában ha egy olyan téma volt kiadva, ami engem érdekelt, én színvonalasabban oldottam meg a dolgot.
Ez most komoly? Ez ma a TDK szint? Egy TDK estén, ha az elején azt sem tudod, hogy mit és merra, az már nagy gáz. Ennél gimis koromban egy 20 perces elõadásra jóval, jóval többet gyúrtam. Pedig akkor még net sem volt nagyon. Legalábbis nekem nem volt...
te most komolyan wikipediaval allsz neki a tdk-dnak? epic fail... (amennyiben a nyíregyi fõsulira/tf-re/társaira jársz elnézést, és ez esetben tudom ajánlani a nõk lapja horoszkóp rovatot, mint tudományos cikk)
wikipediaból nem írunk szakdolgozatot/tdk-t/diplomamunkát/disszertációt. pont.
www.eisz.hu az egyetemed belsõ hálózatából, talán ha már anyagot akarsz gyûjteni