Igen de én arra céloztam hogy sok játékban a nehézség nem errõl szól csak, azért nem konkrétan a TR-rõll írom mert nem tudom még hogy melyik fokozat mit jelent majd.
De van sok játék amiben nem csak életerõ meg sebzés eltérés van.
Marha egyszerû a meoldás, 1 rövid mondatban leírom mire vannak a qte-k.
A QTE-k arra vannak és azért lettek létrehozva hogy OLYAN cselekményt JELENETET láttasanak veled, adott részeknél adott idõben, amit te magad az alap irányítással ilyen filmesen ilyen hatásszerûen. Ezek fontosabb részek kiemelésére vannak, vagyis egy átvezetõ videó, ami annyiból interaktív hogy érezd te mint játékos hogy valóban befolyással vagy a cselekményre, ha nem csinálod amit kell akkor meghalsz elbuksz stb.
érintõs konzol vagy mobilokon még élvezetesebb is.
Lehet szeretni, vagy nem szeretni, ha van egy story akkor kell valamennyi rávezetés hogy ne fulladjon unalomba a story, nem szabad átesni abba hogy túlságosan belemenjen a játékos hogy most akkor jobbra vagy ballra vagy kit kell szóra bírni, nem lehet olyat hogy elfutok a játék végére megölöm a fõgonoszt és egy kerülõ úton a játék elejére megyek sé felveszem az elsõ fegyveremet.
Kell valamennyi irányítás, amivel terelik a játékost.
és vannak olyan játékok amik ebbõl avgy abból tartalmaznak többet, ezért kell ilyne stílus is meg kell GTA4 is...nem 1 játékból áll a világ, több stílusból lehet válogatni...mindegyikben találni jót és kevésbé jót is. :)
Erre írtam ha valamit egyszerûen oldasz meg az nehézségben max több életerõt jelent. De nem több kihívást hiszen a játék ugyanaz marad az ellenfelek maxon sem csinálnak mást csak nehezebb megölni õket. Ehhez hozzávesszük a visszatöltõdõ életerõt és meg is van az eredõ. Persze a sok rossz tapasztalat után már meglepne egy kivétel.
Az ilyen interaktiv videok questekbe és történetbe linárisak szoktak lenni, pl ne zavarják össze az egyszerû felhassználót túl sok választási lehetõséggel. Legalábbis manapság. Leszámítva a Witcher 2-t lineárisok szoktak lenni. Az is igaz ha nem az akkor kb. 15-20Gb lenne. Witcher 2 is kb annyi.
Azért õszintén melyik játékban nincs valami hasonló mostanság? Szinte minden nagy címben van valami különleges látásmód vagy könnyítés...
Át kell menni Extreme fokozatra és akkor megoldódik. :) (izé rosszul fogalmaztam lofaszt kell menni, lehet menni, ha valaki akar... :)) Pár játékba még ki-be lehet ezeket kapcsolgatni.
Ha pár ultralámának szüksége van arra, hogy használja a speckó nézetet és ennek a könnyítésnek köszönhetõen megveszik a játékot, akkor azzal mindenki jól jár. Többen veszik meg, nagyobb lesz a bevétel és több zsé lesz a minõségi folytatásokra. Manapság egyre inkább "kaszuálosítani" kell, h bevételt termeljen egy játék. Mostanra a játékok olyan népszerûek, h többségben van az alkalmi játékos, akik könnyû játékokat akarnak. Szerencsére itt ezt itt egy opcionális dologként oldják meg, amit nekünk, "igazi" játékosoknak nem kötelezõ használnunk.
"A régiek nem voltak sandboxok, de nem is fogták az ember kezét és nem mutatták, merre mit kell csinálni."
Mire gondolsz amivel fogják a kezed az a látásmód? AZ NEM LESZ KÖTELEZÕ.
Prototype 2-t vágod ha nem akarod használni a képességed hogy mutassa a célpontot, megkeresheted magadtól is, NEM kÖTELEZÕ... Csak vannak játékosok akiknek lehet kelleni fog, ha majd olyan részek lesznek ahol ide oda meg vissza kell barangolni, vagy több utvonal lesz, de nem lesz kötelezõ...ez a lényeg. :)
Amúgy azt nem értem pár jelenetbõl ki mire alapozva ír csõjáték fogalmakról, nem gáz hogy eleve az a lényege hogy lesznek bázispontok és onnan kiindulva kell elmenni kalandozgatni?
Nem gáz hogy volt videó hogy lesznek erõs részek ahol lehet vadászni is?
Az eddigi Tomb Raider-ek sandboxosabbak voltak? Na?
Bocs erre csak annyit hogy nem vagy köteles használni, nézd meg a steam listádat kb hány ilyen megvett játékod van ilyen csõjáték falonátlátással. :)
Nem attól lesz rossz egy játék hogy csõjáték meg qte halmaz (ettõl még lehet jó, ha megvan az ami elragad és odaszegez a tv-monitor elé, én ezt keresem egy játékba, eddig a stílus az atmoszféra nekem nagyon fekszik), Heavy Rain - Max Payne 3...stb....Csak ugye itt most a legegyszerûbb keresni a megoldást hogy mire fogjuk a warezt....:D
Egy szóval nem mondtam hogy warezkirály vagy. Tudom hogy vettél játékokat. És???? Ettõl az hogy lewarezolod a TR-t, nem változtat semmit....:)
HA lewarezolod, TÖKMINDEGY hogy te minek nézed, demonak (a demo egy demonstrációs anyag, nem tartalmazza a teljes játékot, ergo ez nem demo). Hiába veszel 300 játékot, hiába hiszed hogy demozgatsz a warezzal, hiába tudom hogy szoktál venni játékokat. EZ NEM KIFOGÁS!
Ha ki akarnád mutatni akkor nem vennéd meg és ennyi....a WAREZ az WAREZ, független hogy én tudom hogy nem vagy warezhuszár meg függetéen hogy te mit tartasz fernek. :)
Én is szoktam warezolni, de nem kell kifogásokat kreélni...ha van egy véleményed és tartod magadat hozzá ne búj a random kibúvók mögé hanem mond azt hogy én levaerolom és ennyi...
Ne azt hogy szar és nem ér többet, ezért wareolok... :P
A többi hozzászólást olvasva úgy tûnik, h igénytelen szar vagyok, mivel nekem tetszik. Jó, h ilyen brutális és naturalisztikus. Gondolok itt a farkasos részre. Sokkal sötétebb és valószerûbb, életszerûbb, mint a korábbi részek. Félreértés ne essék, azok is tetszettek és meg is vannak eredetiben. Egyedül ez a survival instinct, vagy mi a neve, nem tetszik, de azt meg nem muszáj használni. Jó lesz ez.
Az eddig kijött anyagokbol jol látszik, h egy buta csöjáték lesz. Amikor felugrott a feket-fehér kép baszott nagy arany világitással, h hova kell menni és merre indulj el ott már fogtam a fejem...
Több, mint 300játékom van steam-en, meg jopár dobozosan...winfosom is eredeti...nyilván akkora warezkirály vagyok... Ha valami szerintem fos akkor miért kéne megvennem? Igy mutatom ki, h szerintem szar és nem éri meg a pénzt. A warez meg egyszerü demo...mivel demo-t ugysem szokás kiadni...ha lenne demo akkor azt szedném le...
Neked nem tetszik...OK Konzolos szarság szerinted?....OK Csak 1x érdemes végigvinni?....Honnan tudod? :)
Ezért warezolsz? .....Lófaszt, azért fogsz warezolni mert te AKARSZ.
Ha nem érdekelne és nem AKARNÁL warezolni akkor nem töltenéd le, és megmutatnád hogy a vérpécés nem vevõ a qte-s konzolos TR-re....ha nem AKARNÁD persze, meg HA NEM AKARNÁ a többi aki szart dobál itten. :)
Interaktiv video grafikailag nagyon jó. Kicsit hoztak a mászkálós adventure stílusból. Gondolom full lineáris story de ez egy ilyen játéknál nem is igen más. Egyszeri végigjátszást megér majd leértékelve a story miatt olyan mozis élmény mint pl a Mass effect 2 volt. Gondolom csak sokkal szebb. 2e lehet mégis adok majd érte.
Tetszik nekem, ahogy káromkodik :D a többi meg, szkeptikus vagyok még mindig...
Le merem fogadni, hogy az a "special secret announcement, that is gonna change the way you play Tomb Raider forever" valamiféle Kinect és PS Move támogatás lesz, amihez én szkeptikusan állnék. Az a hangszer amit õsszeeszkábáltak elég artisztikus, de mûködik.
TR4. Legjobb. A végén leesett az állam... az utána lévõk... már nem annyira jók. Én szerettem a pixelciciket... amikor gugol és mászik elõre egy kis lyukban.
Na itt van a kutya elásva! Ez az amit a Bethesda se ért meg ha csinálok egy szar karakterfejlesztést amihez nem kell gondolkodni akkor az masteren is szar lesz annyi a különbség hogy az ellenfeleknek nagyobb az életereje, hidd el így nem lehet jó játékot csinálni csak közepeset max.
Egy nagy szar lesz ez nem Tomb Raider...sajnos a régi játékok megcsufolása. De nembaj, majd a sok légy veszi igy is...Egy gagyi csöjáték lesz, amit 2délután alatt le lehet nyomni. Végig meg lesz mondva pontosan mit kell csinálnod, néhány "fejtörövel" amit egy 5éves is megtud csinálni. Valoban igazad van Darksector ez egy akcio-kaland játék lesz, csakhogy igy semmi köze nem lesz a Tomb Raider szériához. De hát akik nem ezen nöttek fel azoknak láthatja mindenki, h teljesen mindegy. Nem akarlak megsérteni, de Darksector te is nagyon szépen bekajáltad az egész marketinget.
Rossz látni, h igy a földbe tipornak egy ilyen csodálatos sorozatot.
"mivel regenerálódó életerõ esetén csak ki kell várnom míg fullra tölt. "
Persze easy fokon megengedi a játék hogy csak úgy elbúj, de nehezebb fokon, nem jellemzõ hogy ettõl neked egyszerûbb dolgod lenne...
Easy-n valóban így meg tudod oldani majd, vagy könnyebb fokozaton, de akik könyûen nyomnak egy játékot, nem a kihívások miatt állítják arra. Te nyomd Hard-on vagy ami lesz...majd meglátjuk utána mi lesz a vélemény.
"Sima shoot gamet nem akarok venni."
Már írtam és kifejtettem ez egy AKCIÓ-KALAND játék...IGEN. Shot gém lesz. már most kézpénznek veheted, vehetitek!
Nos igen szerintem nyilván így is sokan meg fogják unni már csak az ellenfelek nehézsége intelligenciája maradt a kérdés. Az a gond az ilyen szellemiségû játékkal hogy hamar meg lehet unni, ha nincs benne kihívás mivel regenerálódó életerõ esetén csak ki kell várnom míg fullra tölt. Pedig a videok alapján az is megfordult a fejembe hogy lebukás esetén pl. menekülnöd rejtõznöd kell mindent fel kell használnod hogy életben maradj nekem pl ez ilyen feeling jött le a kezdeti videok alapján. De ezek után már nem hiszek benne hogy ez egy realisztikus játék lesz ez csak a feeling volt az eladáshoz. A többiit meglátjátok majd. Sima shoot gamet nem akarok venni. Mindegy reménykedjünk vaslamenyire realisztikus lesz. Csak azt nem tudom minek kellett az intro ahol a sebeit kötözi be magának épen ha regenerálódik az életerõ :D
mai megvalósításban UGYANAZ, csak az egyiknél nyomnod kell valami gombot (pl. farcry 2), másiknál meg csak simán vársz 5sec-et (pl. akármi más) az ilyen élet gyûjtögetõsdi játékokkal meg egy baj van, akármilyen valamirevaló játékos mire eljut a játék felééig, nyakig tele lesz életcsomagokkal
nem lesz más a játék mint egy nagyon jó uncharted 'folytatás', csak éppenséggel most nõi szereplõvel
Ja értem, sokan vannak ám így vele, én ezzel addig vagyok így mig meg nem látom egy jáátékból a legelsõ trailer-t. Én valahogy levágom, Hogy azzal én elleszek-e, megveszem-e vagy éppen jó lesz-e. Persze csak a saját izlésemhez igazítva, hogy nekem az majd milyen lesz. Eddig bejött. Aminél az elsõ trailer jól jött le, az kedvenc lett, aminál nem az szar. Új DMC meg RE is demo alapján FULL azt mutatta amit magamnak magamban képzeltem. :P
Én másképp látom és nemcsak a játékok terén de nagy az elbutulás vagy inkább jobb szó az elkényelmesedés. Gondolkozni kell egy negyed órát? na ne inkább felmegyek az sg-re és megkérdezem, lehet hogy csak egy óra mulva válaszolnak de akkor se kellett törni fejem. Ezer példa van itt erre.
Többféleképpen meg lehetett oldani szerintem. És ne felejtsd el után mé ott volt egy kérdez felelek rész is ami az rpg egyik legszebben megoldott része volt :) Kifejezetten élveztem mondjuk ott mindent elsõre. Annyira ráéreztem az ízére. De ezt már nem lehet levárni egy mai játéktól :)
Van igazad nincs is ezzel gond. Nyilván õk a piac meg egyebek meg hát meg is értem fizika professzor hazamegy munka után nem akar a játékon is gondolkodni :) Mindössze azt gondoltam ez több lesz de nem hiszem :)
Én nem irtam hogy a felgyorsult világ az oka...szó sincs errõl. A legegyszerûbb a dolog,
A probléma megmondom hol kezdõdik. A játékosok régebben kisebb réteg voltak. Most a játékosok nagy részét az ALKALMI játékosok teszik ki, akiknek kevéés idejük an játszani, ez a fõ cél az iparnak, nem véletlen megy a mobil piac.
Vagyis olyan játékok kellenek, amit futószallagon lehet ömleszteni és lefog minnél nagyobb piacot, ezért van hogy egymást másolják , a nagy népszerû játékok lesznek a példaképek.
Ezért a mai játékoktól senki ne várjon nagy HC stílust, és nem is lesz. Kivéve 1-2 fejlesztõt esetleg talán akadnak még, akik szeretik amit csinálnak. Vége a régi korszaknak, amikor 10000 emberre jutott 10 gép, pc.... Most 10000 emberre jut 30000 gép, laptop, konzol, mobilkonzol...kutyafüle.
Azt a sima puzzlét én se tudtam megcsinálni csak 3 óra latt míg végigmentem a variációk jó részén. Az a 12 kockás rendszer visszalépéseket is tartalmazott. És 3 vagy 4 ember lépesivel kellett megoldani. És az ismerõseim zömének is bele tört a foga. Ha neked az egy sima közepes akkor zseni vagy én sajna nem. Tudod mi a gyenge puzzle ami a skyrimbe van na az gyenge amikor a megoldást is odateszik egy négy elembõl álló puzzléhoz.
Bocs asszem akkor én értelmezem rosszul, én úgy értettem hogy ""ha Lara lába alatt forró lesz a talaj, akkor a kép véres lesz, s fõhõsnõnk picsog majd, mint a szopós malac."" ez azt jelenti, HOGY HA MEGSEBENEK, akkor pirosodik be a képernyõ.
Ha nem errõl van szó és rosszul értem a dolgot, akkor ezt a kifogásodat megértem...
Errõl a puzzle dologról nekem mindig a DA:O jut eszembe. Tettek bele egy jóindulattal közepesnek mondható puzzlét és a konzol generáció mégcsak bele se kezdett hanem egyböl kérdezett és ment a rinya. Itt nem a felgyorsult világ az ok hanem az általános elhülyülés, szvsz.
MIVAN??? NE IDEGESÍTSD FEL BASZOD... TE MONDTAD, HOGY A RÉGI TOMB RAIDEREKBEN CSAK KULCSKERESÉS VAN. ÉN BELINKELTEM EGY CSOMÓ VIDEÓT, ERRE NYOMOD, HOGY A MAI JÁTÉKOKBAN IS VAN ILYEN? HOGY JÖN EZ MOST IDE? TE KONKRTÉTAN A RÉGI TR JÁTÉKOKRÓL BESZÉLTÉL...
"ha Lara lába alatt forró lesz a talaj, akkor a kép véres lesz, s fõhõsnõnk picsog majd, mint a szopós malac." De van egy két angol oldal is ahol írtak róla. Anno az underwoldbe lehet meglepõ de volt amit nem egy perc alatt oldottam meg. Ez alapján azt gondolom a gép "segíteni" fogja a karaktert ne nagyon érje meglepetés. Azt gondolom ez egy inkább akció játék lesz amin végig kell menni a történeten. És szerintem hiányozni fognak az ahhoz hasonló részek mint az underwoldben mikor meg kellett ölnöd a nagy csápos lényt pl. Persze más stílus lesz de nekem ez inkább sima akció játéknak tûnik.
Miért wedge miket írt? azt hogy 15 órás és lesz regen? ebbõl a puzzle-kat nem lehet leszûrni. Hidd el tuti lesz puzzle benne, nem olyanok mint 20 évvel ezelõtt, hanem mint a mai játékokban. :)
Háát az majd kiderül lesz e annyira jó :) Tudod a tendencia nem ez. És amit Wedge leírt az alapján ebbe még annyit se kell majd gondolkodni mint az underwoldbe ami kifejezetten tetszett. De ne legyen igazam :)
Képzeld játszottam az underworld-el :) És a puzzle részek tetszettek. Megvettem 2e-ért :) Arra nem sajnáltam. Most mindössze annyi a különbség arra gondoltam többet is ki lehet majd adni ezért mikor meghallottam mennyibe fog kerülni,meg az elsõ infokat húh ez biztos nagyon jó lesz. :) Annyi történt hogy nem fogom megvenni új formába ezt se. :) Ez ilyen egyszerû. Valamivel jobb lesz de leginkább a látványban meg persze más jelegû lesz nem egy mászkálos hanem inkáb egy tps akció játék :)
Igen amiket írtál, azok más stílusok, elbuzult minden játék, de vannak stílusok, amik õnnmagukat fenttartják, egy RPG hiába buzul el, ha rpg marad akkor az garantál sok játékidõt, meg a gyökereiben megalapozott stílusjegyeket.
RTS, rts-ben is gagyulhat egy rts ha stratégia marad még mindig kevésbé lesz emészthetetlen, minhogy egy horror játkból csinálnak akciójátékot.
Tomb Viszont stílusban ugyanez volt, csak itt feltunningolták kicsit mozgásügyileg, nem egy robotcsaj.
Ez survival lesz hizsen túl kell élned, de ne az a survival ami régen a resident evil 2 volt, hanem ami lett belõle a resident 6-ban az új generációs survival. Lényegében minden játék ilyen. Ha alapossan megnézzük.
De amugy a survival alatt azt értik hogy sok helyen menekülni kell, csapdák, életveszélyben vagy ilyenek. Meg talán hogy nem lesz aknavetõnk 20 robbanófejjel, hanem jobbára nomád íj+nyíl.
"a Tomb Raider világ életében egy akció-kaland játék volt, puzzle rész vajmi kevés volt benne, annyi ebben is lesz. Szóval vagy nem játszottál Tomb Raider-ekkel, ezt nem tudom csak te tudhatod, vagy összekeverted valami más játékkal."
Elõször is köszönöm a korrekt leírást.
Másrészt az alapvetõ gond hogy szerintem elõször nem figyelted meg pontosan hogy mirõl van szó. E3-on tavaly KIDERÜLT hogy egy Uncharted klónról van szó, kis sandbox beütéssel.
Valamint RTS meg RPG-ket ne hasonlítsd a Tomb Raider-hez, a Tomb Raider világ életében egy akció-kaland játék volt, puzzle rész vajmi kevés volt benne, annyi ebben is lesz. Szóval vagy nem játszottál Tomb Raider-ekkel, ezt nem tudom csak te tudhatod, vagy összekeverted valami más játékkal.
Ez Akció-kaland játék. Szóval a csalódottság ezúttal szerintem a félreértésekbõl adódott.
Valamint az hogy a játék neked mutogat dolgokat. RTS meg RPG-ben ilyen nincs...(1-2 kivétel)
Szóval NE....NE is várj soha, de soha mostani generációs játékoktól, fõleg akció-kaland játékoktól.
Megértelek ezekután hogy nem tetszik, de erre voltam íváncsi. Vagyis te errõl azt remélted hogy egy Portal 2 féle logikai gondolkodós játék lesz...hhááááttt...legutóbb talán az elõzõ generációban volt ilyen. Én ezért utánanézek elsõnek egy játéknak hogy kapásból milyen kategóriába sorolják, itt indul, majd ha nem ismerem a sorozatot, megvárom esetleg a legelsõ olyan videót, vagy egy olyan elõzetest, amiben megmutatkozik a játék.
Namármost mi volt E3-on? egy survival játék, egy menekülõs akciókaland, kicsit sandboxos, mászkálj az erdõben ágj le egy szarvast és zabáld meg. :D
Hát na ennyi...ez maga a jjáték.
Ha BÁRKI ezekután, de nem csak a TR, hanem ezekután más játéktól többet vár 2012-ben azon a stíluson bellül.
AZ NAÍV. Végletekig.
És ezt nem szánom sértésnek, hanem ahogy te mondod meg kell maradni a saját stílusodnál, az RTS mondjuk. És megértelek. Magyarul nem a játék okozott csalódást, mert olyan lesz amiennek bemutatták, hanem te hittél mást. Szép dolog de ez 2012-ben a játékiparban mikor kezd sok játék egymáshoz idomulni...ez nem hit kérdése. Vannak trendek, azokat követik. :)