Lent leírtam, hogy a vámpírok miért kerültek vörös-feketébe (hosszabban a wizards oldalon van egy cikkben). A vérfarkasok meg ezelõtt (az a 3 darab) mind feketék voltak, most meg vörös-zöld lett. A zombik feketék voltak, most kék-fekete lett.
Az a marha nagy szerencse, hogy nem kötelezõ egyik lapot se használni :)
nekem nem tetszenek a vörös vámpírok valaki kitalálta hogy a vámpírt vörössel fogja játszani, lövésekkel erre bumm akkor csinálunk vörös vámpírt én a vámpírt monofeketével játszom...így a vámpírom kimegy majd a t2-bõl, de modernre még jó lesz :\
Rengeteg olyan lap van, ami a temetõbõl táplálkozik (pl. a kék zombik) - ezzel könnyen, gyorsan juttathatsz akár rengeteg lapot oda, plusz vékonyíthatod a paklidat is, ami a Laboratory Maniac-al tud együttmûködni.
A kék zombik a Frankenstein-féle tudományos úton mozgatott hullák (ezért is kell pl. temetõbõl kipucolni hozzá kártyát) - erre játszik rá a Rooftop Storm is, szemben a fekete fertõzéssel vagy mágiával mozgatott hulláival (amit az Endless Ranks erõsít) - és mivel zombiból rengeteg van, így a tokengyártást náluk tolták elõtérbe, és a lassúságot jelzõ elfordulva játékba kerülést. Vérfarkasoknál a zöld és a vörös a jellemzõ szín - zöld a falkában vadászat, a természetközeliség, a vörös a felszabaduló harag jellemzõje. A vámpírok a fekete egyik alap lénye, viszont másodiknak megjelentek a vörösben - a vérszomj, a gótikus horror borozgató elegáns figurái jól illenek oda, õk lettek a másik aggro faj. Lettek még emberek fõleg fehérben és egy kicsit zöldben (õk az áldozatok és mindenféle rosszra vadászók), és kísértetek fõleg fehér-kékben (repülõ lények, õrület, stb.).
Ilyen az, amikor egyértelmûen a hangulat határozza meg a designt, és nem meglevõ dolgok köré kalapálják a sztorit :) (és a kivétel - az ellenséges dual földek, ami sehogy sem illeszkedik a tribal hangulatba, de így alakult)
Az Essence of the Wild amúgy még brutális móka - zöld tokenpaklik egész jól mûködhetnek vele...
A 13 zombissal ott van a gond, hogy ha van 8 manád, akkor már a pályán van az Endless Ranks is, amitõl következõ körben rögtön legalább 19 lesz, ráadásul nagyon hamar lesz 10 manád is, hogy flashbackben elsüsd még 13 zombiért... (a Doubling Seasont pedig nem is emlegetem :) )
Igazából brutális, vadállat lap, de nem nagyon fog versenykörnyezetben játékba keveredni, már nem a Dark Ritualos idõket éli a Magic, amikor feketének nem volt sok a 8 mana - nem tartanak olyan sokáig a meccsek. Limitedben meg 3 fekete manát összekapargatni...
Jaja, finom a madár, az angyal meg gyönyörû:)
Amúgy a zombik nagyon ott vannak. Majd limiteden, amikor valaki lepakol 13 zombit, az szép lesz:)
A planeswalker számok olyanok mint ez a költség például:
A Doubling Season pedig az effektek során megjelenõ countereket duplázza, a "fizetett költséget" nem, még ha az végsõ soron pozitív, akkor sem.
Ezzel szemben a PW megidézésekor egy effekt helyezi rá az alap loyalty countereket, azt már megduplázza. A lenti példákkal Garruk és Liliana is 6 counterrel érkeznek.
Azért van a placeholder lap, hogy amíg a pakliban van, addig azt használod - nem szabad látszania hogy fordítható lapot húztál/van a kezedben/van a pakliban (fent van a magic oldalán az új lapokhoz kapcsolódó összes szabály - hogy mûködik rá a másolás, lehet-e hivatkozni az éjszakai változatokra, stb.). Ha nem átlátszó tokot használsz, akkor belerakhatod ezt a lapot is, aztán adott esetben átfordítod.
Ami plusz móka, hogy a placeholder 4 boosterbõl 3-ban a föld helyére kerül (így csak 3-3 basic land grafika lesz), és egy common helyén mindig átfordulós lap lesz - akár mythic rare is. Tehát ideális esetben kerülhet 3 mythic lap egy pakliba, 1 foilos normál vagy kétoldalú, 1 normál és egy kétoldalú. A kétoldalú foilos lapok mindkét oldala csillogós lesz :)
ár tetszik az új blok, bár ha vmi flippes paklit akarok akkor nem tom hogy fogom megoldani, szeretem az olyan shield-eket amik nem átlátszóak, mert az ad nekik egy tartást és nehezebben hajlik... dehát majd megoldaom meg így egy kicsit érdekes lesz játszani ha az ellenfél létja mi van a másik oldalon:D
Játék közben szerintem nagyon hangulatos, ahogy átváltozik (jobb, mint a Kamigawa-s átfordulós), tokot pedig csak a bolondok nem használnak, abból már sok éve van átlátszatlan hátuljú, ott csak egy picit kényelmetlen a forgatás.
Az albumnak nekem régen két oldala volt, most nem raksz be egymásnak háttal két lapot, hanem látod mindkét képet.
Nekem nem jön be ez a flippes mechanizmus. Így mindegyikbõl kettõt kell beszereznem, hogy látszódjon az albumban. Ráadásul azért játék közben sem a legjobb...
A lap konkrétan kétoldalú, vagy átlátszatlan tokban kell pakliba tenni, vagy tartaléklapot kell a helyére tenni, és megfelelõ pillanatban (elsütésekor) kicserélni
"Morbid" képesség:
A Flashback visszatér:
Átkok:
"Fight" mechanika (a két lény egymásba sebzi a powerjét):
With that said, here are some things you'll find in Innistrad: - A card based on a silver-bordered white card (a tippem a Staying Power, arra lehet alapozni) - A token-making sorcery which makes more creature tokens than any previous token-making spell (not counting X spells or spells that make a variable number) - An enchantment that could let you play all your creatures for free - A spell that can deal 13 damage to multiple creatures for one mana (and yes, I mean 13 damage multiple times) - Many—and I'm talking more than a few—cards inspired by famous horror stories - A card that turns a loss into a win - A two-mana creature that lets you make a 2/2 creature each turn for two mana - A card that lets you exchange your life total with something you've never been able to exchange it with before
Nem lesz, jövõ évtõl átállnak a tavasszal PW, õsszel világ rendszerre, hogy a világgal kapcsolatos pakli illeszkedhessen az akkor megjelenõ kiegészítõhöz.
Másik, elsõ upkeepben öl, van olyan, ami már húzáskor, de ez elegánsabb, ennyit meg csak ki lehet bírni:
Kézben: , 2 Ornithopter és egy szabadon választott fekete lap.
A Library tetején: 2X 3X
A Libraryban továbbá: 4X, és legalább 5 0 költségû, 0 Toughness-û Artifact Creature (pl. Phyrexian Marauder, Shifting Wall, ilyesmik)
A Leyline lent van kezdéskor. Instantként lehozok 2 Ornithoptert. Instantként a fekete lap eldobásával elsütöm az Unmaskot, magamra célozva, eldobom a Trollt. Cycle-vel eldobom a Street Wraith-t, húzáskor aktiválom a Troll Dredge képességét: bezuhan a temetõbe a felsõ 6 lap, illetve az Amõbák a temetõ helyett a pályára. Az egyik Dread Return-nek feláldozom a a 3 Narcomoeba-t, visszajön a Protean Hulk. A másik Dread Return-nek feláldozom a 2 Ornithoptert és a Protean Hulkot, visszahozo a Street Wraitht (lényegtelen). A Protean Hulk halálakor beinduló képességgel visszahozhatok 6 CMC-nyi lényt - visszahozok 4 Disciple of the Vaultot, és legalább 5 0 költségû Artifact lényt. Lejön a 4 Disciple, majd az Artifactek - ezek, mivel 0 Toughnessel kicsit életképtelenek rögtön meghalnak, és aktiválják a Disciple képességét - 4x5 = 20.
Kedvenc szövegem a lenti népcsoportokkal kapcsolatban - valaki nyûglõdött, hogy a Human nem olyan hangulatos mint a többi - erre a válasz: csak képzelj el egy lapot, amire az van írva: "Destroy target Human"
Emrakul egyik megoldása: kézben: X3, ------------------ Kör elején felmutatom a 3 Chancellort (GGG - ide írom a manát) Lejön a Lotus Cobra (G) Lejön a Misty Rainforest, a Kobra termel egy vörös manát (RG), feláldozom, hozok egy Forestet, a Kobra termel még egy vörös manát, elforgatom a forestet (RRGG) Pyromancer Ascension (GG) Elsütöm a Gitaxian Probe-ot 2 életbõl, húzok egy újabbat. Elsütöm a Gitaxian Probe-ot 2 életbõl, húzok egy újabbat, az Ascension kap 1 countert. Elsütöm a Gitaxian Probe-ot 2 életbõl, húzok egy újabbat, az Ascension kap még 1 countert, beindul. Elsütöm a Gitaxian Probe-ot 2 életbõl, lemásolom az Ascension-al, húzok egy Explore-t és egy Preordaint. Elsütöm az Explore-t, lemásolom (0), húzok 2 Scalding Tarn-t Lerakom a 2 Scalding Tarn-t, a kobra R-t termel (RR), feláldozom, hozok 2 Mountaint, elforgatom, a kobra termel U,R-t (URRRRR) Elsütöm a Preordaint, lemásolom (RRRRR), húzok egy Geosurge-t és Emrakult. Elsütöm a Geosurge-t, lemásolom (15) Lejön Emrakul (0)
a fõbb fajok (nem többszínû, hanem ezekben fordulnak elõ fõleg a lények) Ghost (fehér-kék) Zombie (kék-fekete) Vampire (fekete-vörös) Werewolf (vörös-zöld) Human (zöld-fehér)
továbbá õszintén sajnálom, hogy senki nem foglalkozott a feladvánnyal :(
Akkor már egyszerûbb francia/magyar/egyéb kártyapaklit venni, és azzal megtanulni pár komolyabb játékot - ulti, bridzs, tarokk, kanaszta, ilyesmik. Az nem nagy befektetés, kiváló stratégiai játék tud lenni, és a haveri körnek sem kerül pénzbe :)
Nyomtatás helyett akár egy cetlire ráírhatod a képességeket (akár magyarul is), és akkor még olcsóbban kijössz - értelme ugyanúgy nincs, mint a nyomtatott ál-lapoknak.
Na, kimûveltem magam a hétvégén ebbõl az egész Magic dologból. Teljesen felesleges költeni rá ha az ember nem akarja ezt komolyan csinálni. Plusz ahol én lakom senki sem ismeri, így nemtudok kivel kártyákat cserélgetni ha veszek egy ratyi booster-pack-et, Pestre meg nemfogok emiatt bejárni. A haverjaim sem fognak rá tuti költeni egy dekát sem. Plusz egy pakliösszeállítást pár játék után kiismer az ember és kellenek az új lapok hogy hosszú távon izgi maradjon. Jól ki van ez találva. Viszont a Magic Set Maker programmal olcójért olyan kártyákat gyártok magamnak amilyeneket akarok, a neten fentvan szinte az összes eddig kinyomott kártya, olyan sablont terveztem hogy 16 lap ráfér egy A4-es oldalra, ugyhogy már csak valami jóféle papírlapot kéne találni hozzá...
A Mítosz tényleg egy furcsa eset volt, bár egész jókat sikerült néha játszogatni vele... a magyarok közül a Hatalom Kártyái lett a legsikeresebb, azt máig fejlesztik, bõvítik.
Világos. Csak azért beszélek "így" róluk mert hát ugye eddig fogalmam nem volt ezekrõl a kártyajátékokról, csak szerepjátékkönyveket vettem mindig. Egyszer került talán a kezembe valami Mitosz szabálykönyv de nemértettem belõle kb. semmit úgyhogy nemis foglalkoztam ezzel a témával sosem.
Ezernyi gyûjtögetõs kártyajáték van ezer nyelven, "koppintás"nak nevezni azért, mert késõbb jelent meg nem érdemes. Van sok amúgy, a legnagyobb mindenképpen a Magic, de a többivel is elég jól el lehet játszogatni, legfeljebb nem olyan egyszerû további játszótársakat találni hozzá.
Amúgy laminálás (így hívják a mûanyagozást) helyett érdemes (ha késõbb veszel kártyát akkor mindenképp) kártyavédõ tokokat venni, abba a sima lapot is belerakhatod késõbb, és átmenetileg a nyomtatott cetliket is. Bár ha már, akkor inkább vegyél meg 2-3 intro packot - játszani jó az is, és késõbb ha mégis folytatod, akkor már van egy rendes alapod.
:) Konkrétan az jutott eszembe hogy a fénymásoló-szalonban tudnak ilyen kemény mûanyagborítást ráhúzni a lapra mikor névjegykártyát csinálnak. Egy A4-es lapra ráférne mondjuk 12 kártyalap kinyomtatva fekete-fehéren, lehet jobban megérné így házilag készíteni pár paklit mint megvenni, bár nemtudom, egy ilyen intro-packban is van 60+15 kártya 3300 ft-ért, lehet árban majdnem ugyanott lennék, fenetudja.. Mindenesetre sztem két intro-pack mellett fogok dönteni, talán az elég változatos lesz egy ideig.
Egyébként azt is figyelgettem hogy vannak ezek a magyar nyelvû fantasy játékok is, de gondolom ezek nagyrészt Magic koppintások vagy ilyesmik, esetleg van közülük ami jó?
Kivéve persze földekbõl, amelyekbõl bármennyi. Van amúgy több kártyatár a neten, ahol lehetõséget ad próbalapok nyomtatására is, valamint egy kis kereséssel megtalálhatod a lenti intro csomagok tartalmát is, és azokkal máris használható paklik lesznek.
De ilyen alapon vehetsz egy pakli franciakártyát is, és kanasztázhattok. Azt könnyen lehet hárman is.
Egy pakli minimum 60 lapból kell hogy álljon, felsõ határ nincsen. Ugyanolyan lapból maximum 4db lehet benne (persze itt is vannak kivételek, meg tiltások, de nem hinném, hogy olyannal összefutnátok).
Értem. Nos, azon is gondolkodtam hogy egyszerûen letöltöm a kártyákat és kinyomtatom õket és akkor ingyen van :) Csak azt nem találom sehol hogy milyen szabály vonatkozik egy pakli összeállítására? Arra gondolok hogy pl. max hány lapos lehet egy játékos paklija, abból hány lap lehet creature, land, akármi?
Igen, de egy olyasvalakinek, aki most próbálja ki elõször, lehet, hogy nem Archenemy-t vagy Commandert kellene játszania, hanem elõször megtanulni és rutinossá válni az alapjátékban.
Lehet 3-an is, sõt! Mi régen simán össze szoktunk jönni 8-an is:)
Amúgy vannak direkt multiplayerre (tehát több mint két emberre) kitalált játékmódok is, ilyen plédául a Planechase, az Archenemy, a Commander, meg még egyéb ilyesmi nem hivatalos dolgok (körbeütés, káosz, respawn-magic stb...)
Fat pack: 9 booster van benne, 80 föld, 1 életmérõ kocka, leírások és kártyatartó dobozok. A boosterben véletlenszerû lapok, tehát a 9 booster + a földek nem garantálnak használható paklit, meglevõ gyûjteményt lehet vele bõvíteni, erõsíteni.
Lehet hárman (és többen) is játszani, de az alap játék 1-1 elleni, bonyolultabb játékmódok adnak lehetõséget rá, de amíg beletanultok, addig nem biztos, hogy érdemes ilyesmivel foglalkozni.