véletlenül külsősöknek is kiküldtek néhány csomagolástervet:
amikor rákérdeztek náluk, ügyesen válaszoltak: "igen, a csomagolásterveket mi küldtük ki, de ezek nem valós csomagolásokat ábrázolnak" - vagyis nem ismerték el, az Atlazan blokk valódiságát :)
Valami készülget Azt jó tudni, hogy valamit kezdeni is akarnak ezen a téren.
Dusk (?) - 2ww Sorcery Destroy all creatures with power greater or equal to 3
Dawn (?) - 3ww Sorcery Aftermath - Cast this spell only from your graveyard, then exile it. Return all creature cards with power less than or equal to 2 from your graveyard to your hand.
Utálom az ilyen lapokat, bár egy fokkal normálisabb a korábbi hasonló lapoktól. Mechanikailag viszont érdekes.
Okos a felépítés, mert kézben tartva a normál állapotot olvasod el, és használod - nem tűnik fel, hogy oldalra fordítva böngészed mire való. Utána berakod a temetőbe elfordítva úgy, hogy az alsó fél jobb oldalt kilóg, és rögtön látod, hogy mi az, és mit lehet vele kezdeni.
Arról nem is beszélve, hogy mekkora lehetőségek vannak abban, hogy flashback helyett akár többféle különböző típusú lapot is lehet rá tenni - Enchantment, ami temetőből még egyszer Instantként elsüthető, akár az egyik fele lény is lehet...
Szerintem a flashback önmagában egy nagyon jó kis mechanika, én azért nem helyettesíteném ezzel.
Ez tényleg akkor jó, ha két különböző effektet akarnak egy lapra fűzni. Kicsit egyszerűbb így megoldani papíron, mint a dupla arcú lapokkal, bár legutóbb ott is volt már olyan, hogy a két fele két különböző tipusú lap volt.
Én eleve szeretem a temetőt használó lapokat és ez is nagyon ötletesen van kivitelezve ilyen szempontból. Pl itt ez, hogy normál esetben napnyugtaként castolva, temetőből pedig napkelte lesz.
Így többedik ránézésre sokkal jobb véleménnyel vagyok erről:)
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy ha egy ilyen lapot castolhatóvá teszünk a temetőnkből, akkor melyik felét lehet majd használni.
A flashback megmarad biztosan, ez nem fogja kiváltani végleg - nem arról szól, nem az a célja.
A double face lapokkal ott van a gond, hogy egyrészt komoly extra költség az előállításuk, másrészt pakliépítéskor vagy átlátszatlan tokokat igényel, vagy checklistes kártyát, és akkor külön kell magaddal hordozni, draftnál még egy kör munka van vele... nagyon indokolt esetben használják csak (egyelőre a két Innistradban és az Originsben)
Ez se egy "szép" kártya (szegény grafikának alig jut hely, pedig Noah Bradley...), és ezt a dupla lapos mechanikát se hozzák elő sokszor (legutóbb az RTR blokkban voltak), de ezzel a többféle laptípúsos dologgal és azzal, hogy a "fele" tulajdonképpen egy alternatív flashback, óriási design lehetőségeket nyitottak ki. Valószínűleg az első készletben csak azonos típusú lapok lesznek - (Sorcery-Sorcery, és nem lesz köztük permanent), mert hozzá kell szoktatni az embereket az egészhez, és a Hour of Devastationben tekernek majd rajta egyet, és lesznek furcsább dolgok is benne, akár több szín, ilyesmik.
Mondjuk Snapcaster mage? Jelenleg úgy van, hogy mivel a lapnak kétféle manaköltsége van (tulajdonképpen két spell), ezért mindkét fele kapott egy-egy neki megfelelő Flashbacket. Az, hogy ennél a lapnál az egyik felét amúgy is csak a temetőből lehet elsütni, az a Flashbacket nem érdekli. Eldöntheted, hogy a "normál" költségét, vagy a flashbackes költségét használod - van, ahol számít.
+2: Untap creatures you control. They get +1/+1 until end of turn. 0: until end of turn, gideon, becomes a 5/5 human Soldier with indestructible, still a planeswalker. Prevent all dmg that would be done to Gideon -10: all creatures u control get +2/+2. Tap all your opponent creatures.
Liliana, Death Weilder - 5BB +2: Put a -1/-1 counter on up to one target creature -3: Destroy target creature with a -1/-1 counter on it -10: Return all creature cards from your graveyard to the battlefield No loyalty visible.
Tehát vannak: Cycling Split kártyák + Aftermath (bármi is lesz a hivatalos neve) -1/-1 counterek Exert (talán "rakj erre a lényre egy -1/-1-es countert" vagy "következő körben nem forgathatod vissza")
ez kb. elég is egy készletre.
A két PW az a kezdő PW paklikból van, azért ilyen egyszerű/gyengécske. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2017.03.27. 14:57:26
Cycling-ot szeretem, annak örülök, ahogy a -1/-1 countereknek is.
Az Exert kérdéses, de ha ténylegesen -1/-1 lesz az egyik fő mechanikája a setnek akkor valószínűleg az lesz az ára.
De talán lesz egy kis sárkány tematika is, ebből a piros sárkányból kiindulva.
A sárkány az alap "nagy" lénye a vörösnek, ahogy a többi színnek az angyal, szfinx, démon és hidra. Démon már van, szfinx látszik azon az artifacten, úgyhogy lehet, hogy végre egy normális készlet lesz ilyen szempontból :)
Én erre a "nem fordul vissza a következő körben"-re a Freeze/Frozen kulcszót használnám. Én egy egy olyan világba ahol nagy szerepet játszik a hideg vagy teles/havas környezet annyira szívesen elsütném ezt:) Bár igaz, hogy egy valami által kiváltott effektként képzelném ezt el, nem pedig választható lehetőségként.
"A sárkány az alap "nagy" lénye a vörösnek" Ezt tudom, de a szövegbe ott az a Non-Dragon kikötés, biztos nem véletlen.
Nem fogják állandó kulcsszóvá tenni, és pl. a sárkányon nagyon hülyén veszi ki magát, hogy támadáskor "lefagyaszthatod" és akkor plusz megcsinál neked valamit. Az exert erőlködést, kifáradást jelent, és pont arról van szó, hogy extra erőkifejtés mellett kapsz egy plusz effektet, viszont ki kell pihennie magát. Az exert sokkal környezetfüggetlenebb, nem kell hozzá semmi hideg / jég (ami igazából a kék felségterülete).
A non-dragon simán belefér trinket textnek (nem fontos, csak hangulatjelző) - az is belefér, hogy ezek a sárkányok Bolas közvetlen szolgálói, és egymást nem bántják. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2017.03.27. 17:23:08
Egyébként én ezt imádom a Magicbe, hogy én mostanában aztán kismillió kártyajátékkal játszogatok,(leginkább azért, mert ezek azok amikkel a gépem még egész jól kijön:D) de egyikben sincs meg ez az izgatottság ami az mtg spoiler szezonokban elkap:D Pedig én aztán a Duelsen kívül nem igen tudok hozzászagolni a magichez...
Azért remélem majd egy viking/északi témájú világba lesz valami hasonló dolog:)
... és a spoiler szezon csak jövő héten kezdődik :) A héten nagyjából a szerdai sztori várható, más egyelőre nem. Most csak azokat rakták ki hivatalosan, ami az előzetes csomagokkal amúgy is elkerült a boltokba, így nem lehet tovább "titkolni". Látható is, hogy pár órával a hivatalos debütálás előtt már felszórták :)
Nagyon megosztó, igen. Nekem tetszik, hogy nincs fekete kerete a lapoknak (az animáción látszik), tetszik az egyiptomi stílus, de a kártyanév és típus szövegsorok hieroglifái egészen olvashatatlanok.
Viszont jó, hogy mernek ilyen dolgokat is bepróbálni (pl. nyomdatechnikában a keret nélküli lap igencsak extra dolog, nagyon pontos precíz vágást igényel), mert így tudnak fejlődni.
A grafikák pedig - még ilyen kicsiben is - gyönyörűek. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2017.03.29. 13:59:36
A többi (nem Amonkhetes) Invocation normális képeken. Nincs köztük a 005, 015, 020, 027, 028 - ezek új lapok lesznek (mint a Gearhulkok az előzőben) - és jó esetben 2 zöld van köztük :D Nem a control csúcsa az a szín. Ebben a minőségben azért - bár a feliratok még mindig rettenetesek - jobban mutatnak.
Igen, ebben a minőségben nagyon szépek és mégis borzalmasan rondák, ezt nem tudom jobban kifejezni:D
A zöld nekem idő közben az egyik kedvenc színem lett. Pedig nekem abszolút a kék/fekete lenne a legszimpatikusabb, de játékmechanikában a zöld sokkal érdekesebb és szélesebb dolgokat nyújt.
In the Invocation gallery from today, there are five cards missing, as they will be previewed in the Amonkhet set. The five gaps are the following: 005, between Loyal Retainers and Worship 015, between Force of Will and Pact of Negation 020, between Attrition and Dark Ritual 028, between Chain Lightning and Maelstrom Pulse 029, also between Chain Lightning and Maelstrom Pulse The only known god name is for the white-aligned god, Oketra, which suspiciously fits perfectly at 005. If this is indeed the case, the remaining gods would fit blue-aligned at 015, black-aligned at 020, red-aligned at 028, and green-aligned at 029. The possibility for the gods' names are also narrowed down by this assumption. The red Gods name appears to be Hazoret, according to the flavor text of the non-promo Glorybringer located on Wizards product page for Amonkhet
Hát, a kéket már építgetik be a Legacy és EDH paklikba, ott általános szokás a 7+ lap kézben, és 3 manáért kékben 5/5 repülő indestructible minden control játékos álma :)
A vörös meg limitedben sima p1p1, ott 4-5. kör környékétől 0-1 lap van kézben, ha véletlenül több lenne ki is tudja üríteni, aztán megy a tank. Fatal push csak revolttal viszi, Grasp constructedben azért elég ritka, ráadásul 2 feketét kér, a mostani 3-4 színű világban az még problémás is.
... arról nem is beszélve, hogy bármelyikük el tudja vezetni a járműveket, még ha nem is támadhatnak. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2017.04.05. 07:32:05
A tegnapi sztori és a trailer alapján páran elkezdtek ötletelni, hogy mi is mehet a háttérben... Bolas nincs ott, de "visszatérését várják". 5 próbán kell átesni, és minden lakó arra készül egész életében, a szükséges munkát a feltámasztott holtak (múmiák) végzik. Mi lehet Bolas terve?
Az ötlet: planeswalker farmot készített. Bolas az egyik legöregebb, és legnagyobb tudású PW, óriási hatalommal. Bizonyára tudja, hogy a planesalker spark egy ritka dolog, és hatalmas sokk hatására aktiválódik. Azzal, hogy Amonkhet lényeit sorozatos feladatokkal sokkolja, és mindenki alapvetően "isten-fáraóként" tekint rá, így az általa készített "istenekkel" együtt azt várja, hogy a sík kitermeljen egy-egy planeswalkert. Mindenki elbukik az öt próba egyikén, ha valaki mégis túlélné, vagy beindulna a sparkja, az azonnal jelez neki (a város körüli gömb nem csak kívülről véd, de az elutazást is gátolja?) - ő jön, és mint legfelsőbb lény rögtön az uralma alá veszi az új planeswalkert, ezzel növelve a neki hódoló nagyhatalmú lények sorát. Gideon végig fogja csinálni az öt próbát, és ezzel felhívja magára Bolas figyelmét, aki a második készletben megérkezik, és kitör a balhé.
Oketra the True 3W
Legendary Creature - God
Double strike, indestructible Oketra the True cannot attack or block unless you control at least three other creatures. 3W: Create a 1/1 white Warrior creature token with vigilance.
Illus. Chase Stone 3/6
Ötletes, de azt ugyan nem mondanám, hogy olyan hűde izgalmas. Bár ezt is aláírom, csak most ne valami felkelés/amonkhetmegmentésre fusson ki a story:D
Én egy olyan twsitet simán eltudnék képzelni, hogy Gideon Bolas oldalára "tér", mert annyira magával ragadja őt az isteni jelenlét a síkon. Nyilván csak ilyen halvány utaálás volt, de az érdekes lenne, ha Gideon így út közbe megkérdőjelezné Bolas villainségét, mert hát istenek.
Ne várj "hű de" történeteket, a sztoritervezés nagyjából a Bosszúállók / Igazság Ligája stílusban folyik - lesznek benne csavarok, de inkább érthető és követhető a dolog, mint nagy csavarok. Bolas pedig a 3 "nagy gonosz" egyike a játékban, nem fognak belőle jófiút csinálni :) Inkább Gideon fog csalódni, mikor kiderül, hogy Bolas gyártotta az isteneket is. És a második készlettel eljön az ötödik óra:
Azt mondta a fődesigner, hogy az első készlet "Egyiptom" alapra épít, a második "Bolas" alapra.
Sajnos ledegradálják Szuperhősös képregény szintre. Kínosan ügyelnek arra, hogy nehogy véletlenül embereket öljenek meg fő járkálóink egy forradalom kellős közepén. A képregény rajzfilmekben szokott ez lenni, hogy mindig ügyelnek arra, hogy egy életveszélyes helyzetből jól láthatóan túlélje a helyzetet az egyén és csak robotok haljanak meg benne láthatóan:D Mondjuk a DC filmekben ez már szerencsére máshogy van.
Mondjuk engem mind itt, mind a szuperhősös dolgokban jobban érdekel a hősök közötti interakció,kémia és személyes történeteik, mintsem az aktuális világot elpusztítani kívánó gonosz legyőzése. Ezért sem szeretem a szuperhősös blockbustereket, mert ott 100%-ban azokon van a hangsúly, ami engem abszolút nem szokott érdekelni.
Lesz ilyesmi, azért a Marveléknél is létezik a Polgárháború történetszál, és Liliana szándékai is eléggé feketék :) Nem kell aggódni, lesznek itt csavarok - nem mindig, és nem minden történetben.
És lehet azt mondani, hogy sajnos, de a történetet mióta átment ilyen stílusba nagyságrendekkel többen követik, és sokat növekedtek az eladások is ezzel együtt - tehát üzletileg nagyon jó döntés volt, a Hasbro második legnagyobb franchise-a lettek.
"s lehet azt mondani, hogy sajnos, de a történetet mióta átment ilyen stílusba nagyságrendekkel többen követik, és sokat növekedtek az eladások is ezzel együtt - tehát üzletileg nagyon jó döntés volt, a Hasbro második legnagyobb franchise-a lettek. "
Szerintem ebbe az is közrejátszhat, hogy a "híres" karaktereiket a történet középpontzjába emelték. Legalábbis én bízok abban, hogy nem feltétlen a szuperhősös 1:1-beni áthallás miatt lett ez az eredmény.
Én is bírom ezt a fajta történetvezetést, mert így jobban azonosulni lehet a szereplőkkel.(bár a régebbi stílust egyáltalán nem követtem annó:D) Engem ami inkább zavar az az, hogy túl ostoba módon boronálják őket össze. Ez a Gatewatch lehetne kevésbé ilyen védjük meg a multiverzumot az épp feltűnő gonosztól.
Azért alakultak, mi mást csináljanak? :) Kaladesh végén tartottak egy nagy bulit Yahennivel, és azt is nyilatkozták már, hogy hallották a visszajelzéseket, így a Hour of Devastationben (annak a designja járt a végénél), és egy kicsit visszafogják a "mindenhol mindenki ott van" stílust. Valamelyik tag(ok) mindenhol ott lesz(nek), de nem mindenhol, nem mindenki.
Nekem pont azok a részek tetszenek ahol mindenki ott van:D Az első Amonkhetes is baromira jó volt, pontosan emiatt:)
Sajnos engem kevésbé tudnak ezek a blockok megvenni a hangulatukkal. Meg hát elég felületesen lehet csak egy világot normálisan bemuatni egy magic kiegészítő keretében. Ez amúgy egy vicces dolog, hogy nekem azok a világok az abszolút favoritjaim, ahol a basic landeken található artok a legjobban bejönnek:)
Harmadik kör Rhonas, negyedik kör Bontu, és egy 5/5 Deathtouch megy szórakoztatni az ellenfelet... ha van valami ramp, akkor második-harmadik kör. A zöld-fekete eddig se volt gyenge, ebben talán vannak lehetőségek. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2017.04.12. 07:33:24
Boldog Születésnapot Dzsini
Köszönöm :)
Hétvégén Pro Tour, úgyhogy néznivaló is lesz, kiderül, hogy a nagyok mit találtak ki a cicamentes Standardra :)
Hú, ez a New Perspectives Combo deck kemény lesz, ha sokszor kamera elé kerül... Approach of the Second Sun + New Perspectives + paklifilterezés... elég durva pasziánszozás, és nem egyszerű megállítani :P
Ahogy az a sztoriból várható volt, Samutnak szikrája van, a világ meg pusztulóba fordul :)
Én azért baromira csalódott vagyok, hogy nem kapunk egy 3-4 manás Jace-t:(
Sammutot sem értem miért kellett az elsőbe legendás lényként berakni, ha aztán rögtön kap egy pw kártyát.
Bolas elég durvára sikerült, Samut sem rossz képességek alapján, de valahogy ezek a RG walkerek számomra nem a legérdekesebbek:) A 3 manás wrath is elég érdekes, főleg feketébe, bár elég durva hátrányt kapott.
Egy blokkon belül a színeket nagyjából egy szinten tartják - Bolasban ott a kék (ő mindig is Grixis volt), Nissában ott a kék, eléggé esélytelen volt egy Jace :) Volt 1 fekete, 1 fehér és Fél-fél zöld és kék (a többszínűeket fél-fél színnek számolják) Most jön hozzá Fél-fél zöld és vörös, és fél-fél-fél vörös-fekete-kék összesen van: 1 fehér, 1 kék, 1,5 fekete, 1 vörös és 1 zöld - szinte teljesen megvan az egyensúly.
Ráadásul mondták, hogy (reagálva a kritikákra) kevésbé lesznek állandóan a frontba tolva a Gatewatch karakterek lapokon is.
Samut a sztori része, azért kapott részt itt is ott is. Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2017.06.01. 21:40:52
Hát igen csak közben meg van 3 nissa,2 chandra,2 gideon, 2 lili standardba az 1 jace-el szembe. Ixalannal kirotálódik mindegyikből egy. Szerintem pont időszerű lett volna egy friss Jace:(
Ami engem még érdekel ebben a setben, hogy mi lesz a 3 elzárt istennel. Adná magát, hogy a kurruptált istenek helyére lépjenek majd a történet végére.
Nem kell mindenki állandóban a standardba, pont ezen is alakítottak már a Devastationnel, mert elég komoly jelzést kaptak a közösségtől, hogy sok a Gatewatch.
Plusz Kaladesh és Amonkhet még úgy készült, hogy BFZ-OGW-nek még ki kellett volna forognia , ha utólag nem változtatnak újra a forgáson is. Akkor csak Lilianaból lenne épp kettő, őszig.
érdekes változások - nincs több blokk és kis készlet Ixalan után, van évente 3 nagy készlet (akár több ugyanazon a világon, ha a történetnek úgy felel meg), plusz nyárra visszatér a Core Set
2017 ősz - Ixalan 2017-8 tél - Rivals of Ixalan (Ixalan kiskészlet - az utolsó) 2017 november - Explorers of Ixalan - multiplayer "játék" 2017 november - Duel Decks - Merfolk vs. Goblins 2017 november - From the Vault - Transform 2017 december - Unstable - a 3. "Un"-set, ezüst lapokkal 2018 áprils - Dominaria (Soup - az első "csak nagy" készlet) 2018 március - Masters 25 (évfordulós kiadás) 2018 július - Core Set 2018 Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2017.06.14. 16:53:38