néztétek ezt a magic-es játékot? a tactics-t? elég érdekes, el lehet vele mojolni
Játszottam vele, de nekem nem jött be. Nem annak való, aki kártyázni akar. Mostanában ezzel játszom: Magic: The Gathering – Duels of the Planeswalkers. Aki komolyabban akar paklikat összerakosgatni, versenyezni (és költeni), annak ott a Magic: The Gathering Online.
Ezek a magic online-ba a mikortól lesznek elérhetõek? akkor mikor kártyába is kijön?
érdekes a landek csak a "sötét" oldalt mutatják be?
Hát, Mirrodin jelenleg ilyen vacak helyzetben van, még Karnt, a teremtõjét és õrzõjét is lassan megrontják (van rá pár kártya)... a harmadik kiegészítõ meg - jelenleg - két néven jelenhet meg: New Phyrexia vagy Mirrodin Pure - attól függ, kik nyernek. legkésõbb májusban kiderül
ha jól tudom ugyanazon a napon kapható lesz online is, mint "idekint" - tehát február 4, prerelease most hétvégén.
Valószínûleg õk már pontosan tudják (ilyenkorra a fõ koncepció már kész van, az új mechanikák, sztori, stb), csak egy kicsit titokzatosak akarnak lenni :)
Többen new Phyrexiát várnak, mert a Besieged-ben többségben voltak a mirran lapok, most meg fele-fele, és akkor úgy lenne kiegyenlítve.
Olvastam olyan elképzelést is, hogy mindkettõt elkészítik, és dupla harmadik epizód lesz.
Olvastam olyat is, hogy Mirrodin Pure lesz, mert Karn aktiválja magát, és elsöpri a világát fertõzõ szemetet.
Én már komolyan ki vagyok erre a játékra, ok, hogy szar null combos paklim van, de hogy van az hogy az ellenfeleimnek léynegébe kézbe lemegy a kombó amire gyúrnak én meg örülök ha kézbw 2 jó land meg lerakható szörnyem is van, nem hogy még az eltervezett combóm bejöjjön, igaz nincs sok lehetõsége. de nem értem kevesebb mint 60 lap az nem jó mert nem enged úgy elmenteni a decket, akk az a lényeg, hogy van 5 lapból 6 darab landek oszt annyi?
minimum 60 lapos legyen 22 land és a többit úgy válogatod össze ahogy akarod, lények, spellek... egyéb dolgok
akkor nincs jól összeválogatva a paklid - ahogy már mondtuk itt többen: nézd meg a versenygyõztes, elõre összeállított, hatékony paklikat, és tanulj belõle. (milyen költségû a lapok mekkora része - mennyi az 1, 2, 3 manás lap, van e lehetõség plusz lapokat húzni, plusz földet hozni...)
ha összeraksz egy paklit, akkor próbálgasd, hogy mûködik-e - van ezer program, amivel lehet próbahúzásokat tartani (valószínûleg a M.Online-al is), és addig alakítsd, amíg a lehetõ legritkábban szorulsz meg elsõ (vagy második) leosztásra.
nekem midig jól jön van egy kék/fehér artis paklim nem nagyon akart eddig mûködni, mindig manahalál stb, megszámoltam benne a manát és 18 volt benne, nem is csodálkoztam hogy nem jön szinte sose. ott van még 3 paklim azokban 22-22 manák vannak és ott jól jönnek, a kevert színûeknél néha van egy kisebb színhalál de meg szokott oldódni
egy abszolút kezdõnek milyen paklit/sorozatot ajánlanátok? csak az utóbbi idõben fedeztem fel magamnak ezt a kártyajátékot és eléggé tettszik, a pc-s játékon gyakorolgatok, aztán most akarok venni startert. a piros/fehér/zöld kártyákkal akarok elkezdeni foglalkozni. létezik egyébként olyan hogy kifejezetten kezdõknek készült pakli, ahol mondjuk nincs túlbonyolítva az egész? meg starterhez érdemes kiegészítõt venni? milyen kiegészítõt érdemes venni, mi a különbség köztük (itt természetesen nem a kinézetre gondolok, hanem játékmeneti különbségre)? csomó kérdésem lenne, de annyira nem vágom ezt a sok paklit hogy azt sem tudom mit kérdezzek elõbb :D elõre is köszi a válaszokat
http://www.magicezek.hu - itt találsz pár alap leírást is, és ajánlanak kezdõknek való (Starter) paklit. Ha csak most kezdesz neki, akkor az M11 alapkiadás lapjaival foglalkozz csak, azokban nincsenek a játék mélyebb folyását "megzavaró" lapok, és magyarázva vannak az alapképességek is. Ha ezekkel rutinos vagy már, akkor érdemes belekóstolni a külön megjelenõ kiegészítõkbe, ott jóval összetettebb, bonyolultabb mûködésû lapok - lapkombinációk vannak.
ezt az oldalt már korábban is nézegettem, fórumozni most nincs idõm, de itt konkrétan nem neveznek meg kezdõ paklikat, de végül is azt mondod, hogy a 11es kiadás starterjét vegyem meg. a starterban benne van az összes alapkiadás lapja, vagy van külön kiegészítõ ahol alap lapokat tudok még venni? amúgy meg a starter lapjai mindig fixek, vagy akár már itt is találhatok egy ritkább/erõsebb lapot?
Jelenleg [http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/arcana/489]öt féle intro deck van M11-hez, mind kétszínû. Ezek fix, mûködõképes paklik (ott van a kártyalistájuk is), az M11 kb. 300 lapjából összeválogatva. Ezekhez már késõbb vásárolhatsz hozzá különféle csomagokat - ha alappaklit vagy boostert veszel, az zsákbamacska (illetve kártya). Ezekbõl már alakíthatod a meglevõ paklid vagy cserélgethetsz belõle, és megszerezheted azokat a lapokat, amikre szükséged lehet.
Másik, amit választhatsz (ha van egy ismerõs, akivel közösen neki akartok kezdeni), hogy közösen vesztek egy "Duel Decks" páros paklit, ott két, egymás ellen kialakított, egy fokkal bonyolultabb (többféle mechanikát használ a játékban), de jóval hatékonyabb paklit kaptok, amivel élvezetesen lehet egymásnak ugrani.
Külön lapokat egyesével gondolom úgy, mint 10+ évvel ezelõtt most is kártyás boltban lehet kapni - de abban nincs akkora élvezet, mint boostereket nyitogatni, cserélni, stb. :)
Sajnos korlátotl lapjaim vannak pl ezért feketébõl nem tudok önálló paklit összerakni mert nincs elég lap.(nem számszerint, hanem használhatóságszerint,pl van jópár lap amit csak planeswalker decke enged beletenni az m11-es lapokat meg oda nem.)
sajnos nincs ismerõs aki tudtommal magicezne, ezért majd egy kis közösséget is keresnem kell ahol tudok gyakorolni.
ahogy látom pesten meg miskolcon eléggé pezseg az élet, nem tudsz esetleg valahol tatabánya környékén mûködõ klubról/társaságról? ha jól emlékszem tatabányán még sárkánytûz bolt is volt, csak megszûnt. valahogy nincs kedvem ezért felmenni pestre hogy aztán 5 perc alatt lealázzanak :) végsõ esetben marad a magic online...
nekem is hasonló gondjaim vannak ezért én inkább a magic online-ba látok esélyt, bár szeretek kártyázni meg gyûjtögetni, ezért inkább játszanám a klasszikus kártyásat:D
Ránézésre nekem kevésnek tûnik a 4 mountain, annál jóval nagyobb arányban vannak a vörös lapok benne (mondjuk 14-8-al próbáld meg), meg talán kicsit csökkenteni kellene a költségeket, lassúnak tûnik (alig van 1-2 dropos lény).
Ha van rá lehetõséged, akkor nézegesd meg pártucatszor leosztva, hogy az 5-10 kör alatt mire mész vele (ha a programon belül van erre lehetõség ott, ha nincs akkor van online bõven erre lehetõség), mi az a lap, ami feleslegesnek tûnik, és rostáld meg - rakj be helyette olyasmit, ami fontosabb. A jól használható lapokból legyen benne 4 (akkor legalább ki fog jönni), valószínûleg nincs szükséged ilyen sokféle lapra, így nincs konkrét koncepció, cél a lapok között, csak össze van rakva amid van. Aztán ha épp ez jön ki, akkor ezt tudod csinálni, ha az, akkor azt - de nincs majdnem biztosan a kezedben levõ válaszod eseményekre (1 assassinate helyett legyen 4 például, Doom blade-bõl szintén, ezzel szemben van 1 pyretic ritualod, de nincs sok olyan varázslatod, ami sok (R)-t igényel, az igazából feleslegesnek tûnik - és így tovább). Persze a ritka lapokból most még nem lesz meg a négy (Nantuko Shade), de azt kár lenne kirakni, túl jó.
Ezért mondom, hogy próbálgasd, futtasd le az elsõ 5-10 kört jó sokszor, hogy lásd, melyik lap hasznos egyáltalán, és mi az, ami csak ballasztnak van - na azt kell kiszórni.
És persze a legfontosabb, hogy ne hallgass 1 ember véleményére (rám se), hanem hallgass meg többeket, és fõleg hallgass magadra - a te játékod, úgy kell játszani, hogy te élvezd a dolgot, ne görcsölés legyen.
Sorry, én több, mint 10 éve kiszálltam a játékból, már csak nézelõdök :) De van itt pár aktív tagunk, majd õk biztosan el tudnak igazítani, hogy hol, milyen aktív élet van.
Ha van fantasy/scifi/társasjáték/szerepjátékos/könyvesbolt a környékeden, ott érdemes érdeklõdni, esetleg egy mûvelõdési házban, hogy nincs-e klub... (akár szerepjátékos, akár hasonló - ha nincs, alapítani is lehet, online meghirdeted, aztán hajrá) sose lehet tudni, mi dél-buda szerepjátékosait-Magiceseit anno összehúztuk egy klubba a mûvházba, jól szórakoztunk.
pyretic ritualt azért raktam be mert akkor gondoltam kevesebb piros land kell bele:D koncepcióm lenne, csak ugye 1-2 db-van a hasznosabb lapokból is. pl a life linkes vámpírok meg vámpírokból sincs sok, arra ahogy nézem lehetne építeni. A nantuko shadem a kapott boosterbe volt. 4 lapom még semmibõl nincs asszem a barrony vampire-bõl van 3.
De 1 rituallal mit érsz? a 4 mountainbõl 1 ki kell, hogy jöjjön ÉS a ritual is? Egy átlagos meccsen a lapjaidnak legjobb esetben a felét látod, inkább kevesebbet - valószínûbb, hogy nem lesz benne.
Persze, most még nincs belõlük négy, de amennyi van, az legyen benne - próbálj kevesebbféle lapot használni, a többi legyen inkább olyan töltelék, ami például laphúzáshoz segít (csinál valamit + draw a card), így nem ballaszt lesz a kezedben, és hozzásegít a fontosabb lapjaid elõkerítéséhez. Ha van lehetõség cserélgetni, akkor így az elején el lehet azt is játszani, hogy egy nem használt ritka lapodat beváltod valakinél egy vödörnyi fekete alap common lapra, hogy meglegyen a 4 doomblade, stb., amire szükség van.
Elsõre próbáld ki, hogy a földszámot átállítod úgy, ahogy írtam, és megpróbálod kicsit lecsökkenteni a ballaszt lapokat - hátha úgy kellemesebben kijönnek a jó dolgok.
nekem kezdésnek vagy úgy jön le hogy kapok 2-3 landet és még ezeken belüli lapokat amiket ki tudok játszani(ez amikor még szerencsém van) vagy eleve jönnek a magas költségûek semmi landel, vagy landek de 1-2 kijátszható lap.
ezen kell alakítani - legyen valószínûbb, hogy már a második (de legkésõbb harmadik) körben le tudsz dobni legalább valamit pofozkodni vagy védekezni :)
"After the events of Time Spiral, Karn was believed to be residing in Mirrodin's Core, being worshipped as the new Father of Machines. When Phyrexia invaded Mirrodin, Karn has been revealed to be slowly corrupting to Phyrexia, although the process is not complete, and it's success is tied to who wins the Phyrexian invasion of Mirrodin."
"In the Mirrodin Besieged set, Karn reappears, infected by the Phyrexian ichor, as the new "father of machines," leader of the Phyrexians. His body has fused to a throne at Mirrodin's core, and his mind has fractured, making him vulnerable to the machinations of his supposed underlings."
- kérdés, hogy ez a fertõzés milyen mélyen van benne, és fel tud-e még éledni belõle. Õ egyike a két régi, még szinte korlátlan hatalmú Planeswalkernek (pont phyrexianokat legyõzve vált azzá), lehet, hogy nem hagyja, hogy a teremtett világa újra rossz kezekbe kerüljön (az elõzõ Mirrodin ciklus szólt Memnarch uralmáról és bukásáról (Mirrodin-Darksteel-Fifth Dawn))
Phyrexia nagyon korán megjelent, mint egy "klasszikus" démoni/pokoli világ, aztán folyamatosan alakult, ahogy az egész Magic világ formát kapott, a mostani "alakját" a Invasion sorozat végére alakították ki (2000-2001)
Karn pedig egy hatalmas varázsló-planeswalker (Urza) által készített gólem, akinek öntudata van, és a phyrexia elleni küzdelemben fegyverként felhasználva Planeswalkerré vált - egy régi, hosszan folyó történetsorozat egy fontos szereplõje.
jah csak annyi különbséggel hogy még mirrian kapja a battle cry-t addig phyrexia az infektet, akármilyen battle cry jöhet ha az infekt megöli, szerintem még mindig nem a legkiegyensúlyozottabb
itt van ez, jó jó kap +1/+1-et, de egy shatter elviszi a picsába
vagy ha már MR-rõl beszélünk itt jön a hõz
és glissa be áll elõ FS + DT-vel, tényleg fasza:D
*hõs
Nem, Phyrexia most sokkal jobban áll - Mirrodin nagy védõi elestek, sok újat nem tudtak felmutatni, az infect pedig (most újonnan a "poisoned" státusz használatával - a harmadik részben biztosan sokkal több szerepe lesz) nagyon jól mûködik.
Az elõzõ háborúban Phyrexia ellen még sokkal hatalmasabb planeswalkerek voltak a védelmezõk, és még ott is egy idõutazással kialakított csodafegyver kellett hozzá, hogy esélyük legyen a gyõzelemre:
Ott ráadásul a legnagyobb világ ellen folyt a harc, nem egy kis mellékes (bár nagy erõket felvonultató) teremtett világocska ellen. Jelenleg Mirrodin katonák seregeit tudja felhozni, mikor ez jön ellenük:
Persze van pár titánjuk, de még minden idõk egyik legelpusztíthatatlanabb lénye is elesett:
A jelenlegi helyzet azt mutatja, hogy nem azért hozták vissza Phyrexiát, hogy megint szétkenjék az arcukat - jöttek, látnak, és gyõzni fognak.
A versenyeken pedig ugyanezt teszik majd az infect paklik.
Több fórumon is az a vélemény, hogy Karnon múlik a dolog - ha õ "átáll" vagy "elbukik", akkor - mint egyike a két leghatalmasabb létezõ Planeswalkernek (a másik Nicol Bolas itt jobbra fent) fel fogja "virágoztatni" Új Phyrexiát, és sok borsot törhet még az Eldrazik és Nicol Bolas orra alá - jelenleg õk nagyjából egy súlycsoport, és mindenki más csak apró porszem a világok közt.
Ha viszont nem áll át, akkor talán az egyetlen megoldása az lehet, ha elpusztítja egész Mirrodint a betöréssel együtt, esetleg önmagát is - kár lenne egy ilyen ikonikus szereplõért.
(vagy kitaláltak valami olyan Deus Ex Machinát a regényben/kiegészítõben, amire senki sem számít, ami egy kicsit orrbaverése minden találgatásnak - nem szép történetmesélés, ha az utolsó fejezetben árulom el valaminek a létezését, ami világmegváltásra alkalmas - ha viszont ott volt, de elkerülte eddig a figyelmünket, akkor szép munka)
Plusz - és ezt a készítõk elárulták - õk elõre tudják, hogy melyik készlet készül(t) el, így az egész "válaszd meg, kinek az oldalára állsz" dolog a prerelease-en most hétvégén kicsit erõltetettnek tûnik. Elegánsabb lett volna, ha fenntartják annak a látszatát, hogy a játékosok, a konkrét háborúzók "döntik el" ki nyerjen - és úgy nyer az, akit eredetileg akartak.
Phyrexiák élén ki áll? van egy kiemelt karakter aki õket vezeti?
Ilyen lap nem létezik :) rögtön kezdésnek nem phyrexiának hívták a síkot teremtésekor.
Van egy legenda, miszerint egy sárkány alakú planeswalker teremtette (még jóval Bolas elõtt), de az õ neve és kiléte ismeretlen. Sokáig (~tízezer éven át) egy Yawgmoth nevû emberbõl lett isten uralkodott fölötte, ekkor gyarapodott, erõsödött, és mikor megpróbálta megszállni Dominariat (ez a legnagyobb, alap létsík) akkor legyõzetett Urzáék álta (lásd a lent említett sztori és fegyver). Ekkor eltûnt, talán elpusztult, ha egy isteni hatalmú figurától ez elképzelhetõ.
A következõ alkalom, mikor hallani lehet Phyrexiáról, az Memnarch ideje, mikor a Mirrodin teremtéséhez használt 5 színû mágia egyik összetevõje - egy csepp phyrexiai olaj megbontja Memnarch elméjét, és olyan hatalomvággyal tölti el, ami az elõzõ háborúhoz vezet, és a mostani invázió alapját is adja ez a cseppnyi romlottság.
Holnap benézek prerealese-re.:) Hm. Progenitust mi viszi le battlefieldrõl?:D
Bármi, ami "all creatures"-re meg "each creature"-re hat, az hat rá is - a protection csak akkor véd, ha célzott hatás jön (target creature, target permanent). Lesebezni alapból nem lehet, hiszen a protection megvédi a sebzéstõl is.
ez felülbírálja a protection from... dolgok sebzésnullázását, így már le is lehet sebezni bármilyen "minden lényt sebzünk" varázslattal, így megölhetõ. A megölés amúgy sem nehéz: Wrath of God, Damnation, (vagy Evacuation, Upheaval) - akármelyik "mindegyiket megölöm" varázslat elviszi, de ilyenkor visszakerül kézbe - úgyhogy ez nem végleges megoldás (ugyanígy tarkónveri egy Clone is - mivel legendás lény, mindketten temetõbe kerülnének, a képesség rögtön vissza is rakja õket kézbe).
Hatásosabb tényleg megszabadulni tõle, ahhoz már akár több kártya is kellhet :) A legegyszerûbb: De vannak elegánsabb módszerek is:
ezekben az a közös, hogy egyszerûen megszüntetik a képességeit, innentõl könnyedén bejuttatható a temetõbe - ott már hiába változik vissza, a képessége a bekerüléstõl védi, nem az ottlétbõl hozza vissza. Nyugodjék békében.
Ott talán még egyszerûbb a dolog, mert nincs rajta a protection from everything :) Ott rá kell tenni annyi -1/-1 countert, hogy ne legyen hova regenerálódnia, simán a destroy+nem regenerálhat képesség elviszi, removeolható akármivel... mivel célozható, így sokkal könnyebb a feladat.
Ja, és ami az elõzõbõl kimaradt - minden protection és minden indestructible felülbírálódik, ha fel kell áldozni egy lényt, és õ lesz a célpont.
A feláldozott lap elindul a temetõbe, képességektõl függetlenül. A feláldozás nem destroy, nem hp csökkentés, semmi ilyesmi - egyszerûen áthelyezed a lapot a graveyardba, ahogy kifizeted a manaköltséget, vagy bármi ilyesmit.
"501.6. Sacrifice 501.6a To sacrifice a permanent, its controller moves it from the in-play zone directly to its owner’s graveyard. A player can’t sacrifice something that isn’t a permanent, or something that’s a permanent he or she doesn’t control. Sacrificing a permanent doesn’t destroy it, so regeneration or other effects that replace destruction can’t affect this action."
A Chronologist piszok jó móka - minden olyan kör végén, ami nem a te köröd volt +1 kört ad neked - tehát 1-1 elleni meccsen az ellenfél után te jössz kétszer (csillaggal a chronologist által adott körök): te-2-te*-te-2-te*-te-2-te*... , 4 játékosnál pedig minden játékos után egyszer te jössz, majd a saját helyeden is: te-2-te*-3-te*-4-te*-te-2-te*...
ha sikerül életben tartani addig :D (dehát azért vagy kék, hogy ne sikerüljenek azok a doomblade-ek :) )
(és sokkal mókásabb, ha van 2 különbözõ játékosnál chronologist, mert akkor onnantól - amíg azok el nem pusztulnak - csak azok a játékosok jönnek :D 1 és 3 chronologistos, 2 és 4 nem: ...2-1*-3*-1*-3*-1*-3*... és így tovább :)
Aha, ja. Nem jött meg a szállítmány. Második napja fagyoskodom feleslegesen a kocsiban miatta. Szerdán 'jön meg', amikor persze nem leszek Gyõrben. Great!
Hát ez ilyen.. Sopronban tanulok, nagyon pöpec kis bolt volt ott, persze Mirrodin Besieged kiadása elõtt bezárták. Ok. Majd Gyõrben akkor benézek néha. Erre puff. Nagyon gáz..
Nekem a mirrodin blokkos black irányzat tetszik, meg a fekete arti lapok is. Bár nekem csak az újjabak tetszenek ahol szép rajzok vannak a kártyákon a régiek nem kellenének:D