Maximálisan egyetértek és támogatom, akár az amerikai rendszert is. Megjegyzem, hogy központi "Robinson" vagy "Ne hívj" lista Ausztriában is van: http://www.adatvédelem.hu/2010/12/elektronikus-dm-ausztriaban/
Az US-ban ezt is jól megoldották, mint minden mást:
Van egy központi "Ne hívj" lista, amire egyetlen telefonnal fel lehet iratkozni.
Ezt megkapja az összes telemarketinges, reklámozós cég + a pártok is.
Ha ezután mégis felhívja az ügynök, az $500-s telefon volt, amit a cégnek ki kell fizetni a hívottnak.
A rendszer bevezetése óta nagyon kevés kéretlen hívás van, annak is örül a hívott, mert $500 per hívásért engem is szabad hívni akár egész álló nap...
És sajnos ezek a marketinges hívogatók nem beszélik a kúltúrált magyar dialektust. Mert nem érti meg ha szépen mondod, hogy köszönöm szépen nem érdekel az ajánlata. Kénytelen vagy azt ordítani neki hogy: NA TEDD LE AZT A KIB...OTT TELEFONT, NE TARTSÁL FEL VAZZE!
Politikus fejébõl is pattanhat ki értelmes gondolat?
Egyáltalán miért is érvényes egy telefonos szerzõdés, amirõl az ügyfél sokszor azt se tudja, hogy az??? Ráadásul az ügyfélnek errõl nincs semmije, míg az eladónak ott van a hangfelvétel. Egy ilyen szerzõdésnek csak hagyományos papíros aláírós szerzõdés után szabadna életbe lépnie. Persze egy értékhatár után, nem pizzarendelésre gondoltam.
Támogatom.. de én belevenném a telemarketinges baromságokat is..