Kezdjük ott, hogy le kell tölteni egy epül programot (iTunes) ahhoz, hogy egyáltalán vásárolhass.
Tudom, hogy nehéz feldolgozni, de enyhén undorító, ahogy az epül minden szolgáltatását hardvereihez és szoftvereihez köti (és fordítva), miközben mindenkimást kizár a rendszereibõl.
6 milliárd (talán kicsit sok) ember nagy része agyatlan birka, akik azt eszik, amit eléjük hánynak.
Egyébként én már találkoztam olyan apple lossless anyaggal, amit nem tudtam rendesen lejátszani.
lassan a hetfeju sarkany is le lesz vedve, az osszes velt-, vagy valos tetteivel egyetemben. csakugy, mint a Nap, a Hold, vagy maga a Fold. Nem egy rohej?
persze, hogy lassult. mar minden eladhato zene elkelt. kicsit olyan ez, mint a periodusos rendszer.
"..lehet hogy mert nem magyar gyártmány volt, hanem eredeti nyugatról?"
Eltaláltad a szarva közt a tõgyit! Bezonyám! Nekünk itthon jó kis Mahasz, Hungaroton és Start kiadványaink voltak, amelyek minden tekintetben megfeleltek a fenti kívánalmaknak.
Úgy volt jogtiszta "mûsoros" kazettánk, hogy vettünk egyet a boltban, majd bementünk a könyvtárba, és a könyvtáros lemezrõl ugyanazt rámásolta nekünk egy lemezjátszóval és egy magnódeckkel. És és föld volt a különbség, pedig nem volt semmilyen ketyere közte, elhiheted egy közkönyvtárban. Csak ki lett vezérelve normálisan.
A szalag kopottságán viszont néha ez sem segített. Gyakorlatilag voltak olyan szalagok, amelyekrõl a mágnesréteg már itt-ott lekopott, és oda nemigen lehetett rögzíteni semmit. Ilyenkor jó pénzért vettünk egy üres króm-dioxidos kazettát, a szalagot kioperáltuk belõle, és áttettük a mûsoros kazettába, mert azon mégis címke van, meg a számok címei, no meg eredeti. Aztán másoltuk rá a tartalmat a könyvtárból.
Amint mondtam: tömeggyártásban szar forrásból szar eszközzel sokszorosítottak, így a végeredmény szar lett. Nem lemezrõl játszották át a szalagra, és nem nagy szalagsebességgel. Mi pedig lemezrõl vettük fel.
Amit a rádiómûsorból vettünk fel, annak is kitûnõ volt a minõsége. Hányódik itt egy 30 éves Akai magnódeck, a napokban halt meg. De lehet, hogy csak egy biztosíték ment ki belõle, és semmi baja. Múzeumi darab, de kiszolgált bõven. Mondjuk 30 éve apámnak egy éves fizetésébe került. Erre még Made in Japan van írva, nem China, vagy Thailand.
Most ugyanez a helyzet a digitális tartalommal. Az emberek joggal várhatnák el, hogy a pénzükért 320-as mp3-at, oggt, flacot, veszteségmentes aiffot wavot kapjanak. Majd ha akarják, átkonvertálják maguknak; tele a net ingyenes konverterekkel, amiben csak kettõt kell kattintani.
hát nemtudom de milyen mûsoros kazettákat hallgattál, de apám 80-as ELEJI, és közepi Dire Straits kazettáit 5 éve meghallgatva sem hallottam azokat amikrõl te beszélsz, pedig jó párszor átment rajtuk a lejátszófej... lehet hogy mert nem magyar gyártmány volt, hanem eredeti nyugatról?
Ójaj, és mi a baj az ájTyunsszal? A világ 6 milliárd emberének túl kevés a 256kbit AAC? Vagy az a baj hogy nem a Microsoft csinálta? Nem értem, komolyan.
És emlékszel még arra, hogy a 80-as évek végén egy analóg mûsoros kazetta (mert lemezre csak a burzsujnak futotta) hangminõsége milyen volt? Gyárilag drupótos szalag, gyorsmásoló mûhelyben sokszorosítva, dinamika kivezérlés nuku, hasznos frekik nuku, és a szalag zaja olykor egy arányba volt a zenéével.
Ehhez képest a leggányabb 128 kbps-os mp3 egy drágaszág. Rengeteg zenét szereztem be "vacak" mp3-ba, ami annó kazettán volt, és csodálkoztam, hogy jééé, ilyne is van rajta? Mert tudniillik azelõtt sohasem hallottam.
Nem egy mûsoros kazettát digitalizáltam be, utólag zajt szûrtem, normalizáltam, a hiányzó frekvenciákat erõsítettem, de még így is csak súrolta a hallgathatóság küszöbét. Hiszen eleve ha 60 Hz-rõl indul a frekvenciamenet, akkor a hiányzó részeket nem tudom hozzá tenni. Ahogy 12 kHz fölött se volt már semmi. A mostani 3000 Ft-os webkamerám képes kábé ilyen tartományban hangot felvenni.
Ne legyünk már annyira "igényesek". Ha minõség kell, ott a CD, a DVD, meg lehet venni, lerippelni a vinyóra, és onnan hallgatni. De nem lesz az iStore tele DVDR-rel, meg full BluRay-jel; a világ összes tárhelye nem lenne elég rá.
Hát nem tudom. Ha én állandóan streamrõl hallgatnék zenét, biztosan hamar túllépném a havi "korlátlan" adatforgalom limitet.
Ez a p×cs IFPI meg miért nem fogja már fel, hogy senkinek sem kell se CD se DVD, max a rajonóknak és a gyûjtõknek. Egyébként vicces, hogy ilyen 0 bites elõadókkal verik a nyálukat, mint bíber, hogy váo de jól megy. Továbbá jó lenne ha a fizikai formátum mellett lehetne választani több féle digitális formátum közül a vásárláskor (esetleg mellé pluszba; minimum wav, nem pedig csak mp3). Ezt oldják meg õk.