Jelenleg ha veszek egy gyári játékot semmilyen jogi garanciát nem kapok, max. ha gyárilag hibás az adathordozó. Kiadnak egy jó trailert ami húú-meg-tyû játékot mutat be és amikor megveszem egy kritikán aluli "munkát" kapok. Erre a CoD7BO egy remek példa. Szerintem kötelezni kellene a játékgyártókat hogy tartsanak nyílt bétát hogy kevésbé tudják átverni a játékosokat. Vagy valami szabványt vagy elõírást aminek a játékoknak meg kell felelnie kiadás elõtt. És az a minimum hogy az "ajánlott géppel" tényleg jól fusson.
Nagyon ritkán olvasok végig kommenteket, magam reagálni meg még ritkábban szoktam, de ebben az esetben azthiszem, hogy megteszem, ugyanis nem mai játékos vagyok.
Az FPS játékokat a Doom-nál kezdtem (a réginél), de az igazi beteljesült szerelem a MOHAA és COD elsõ részében ért. Fõként a multi miatt, ami ugyan tartalmazott még rengeteg gyermekbetegséget, de ezek többsége kiküszöbölhetõ volt. Persze voltak olyan játékok, amik sosem fogtak meg (ne kérdezzétek miért, én magam sem tudom) ezek közé tartozik a Half-Life és a CS...tényleg nem tudom miért nem kötöttek le...mai napig multizok, úgyhogy biztos nem ez. Illetve a Half-Life-nál az, hogy egy elméleti fizikussal (aki szerencsésebb esetben is max. akciófilmben látott fegyvert) bármivel, ami a kezünk ügyébe akad, a SAS kommandósokat megszégyenítve bánunk, de még az idegen technológia is olyan bonyolult a karakter számára, mint meggyújtani egy öngyújtót.
Ez nem csak engem idegel, az összes cod játékban bármi, ami a kezünk ügyébe akad, azzal azonnal ultraprofin bánunk, aminek semmi köze a realitáshoz. A Borderlands-ban volt valamennyire (nem teljesen) normálisan megcsinálva, hogy egy idõ után fejlõdött a fegyverhasználat skillünk, így meg kellett válogatnunk, hogy mivel megyünk...persze az csak egy próbálkozás volt, de a vonalat tovább lehetne fejleszteni kicsit FPS-RPG irányba...
Szóval leírnám én is a véleményem!
Alapvetõ dolog a Modern Warfare 2 és Black Ops között, mindjárt az elején, hogy a Modern Warfare 2 mérte 11gb fölött van, míg a Black Ops lassan eléri a 8gb-ot a kiadott rengeteg javítással együtt. Én nem vagyok programozó, de ez azért jelent/jelenhet valamit. Grafikailag a két játék között fényévnyi különbség van a MW2 javára! A Black Ops-ot szerintem összecsapták, azaz nincs rendesen megcsinálva. Megvolt a kiadás idõpontja, a játék meg még sehogy sem állt. Viszont jött az ellenlábas MOH játék, illetve a karácsonyi roham, ahol ugye a sok véristván kérte ezt ajándékba. Így hát a játékot ki kellett adni, úgy ahogy elkészült. Milyen dolog az, hogy klánba nem lehet játszani? Egy-két havonta kiadnak (jobb esetben) javítást hozzá, aztán még rosszabb lesz a játék, mint a javítás elõtt volt. Miért nem lehet egy játékról demót kiadni? Pedig ez sokat segítene a fejlesztõknek (szerintem). Mind a két játék megvan persze eredetiben, de úgy gondolom, hogy ezek után elõször kipróbálom a virágbolti verziót és ha az bejön akkor megveszem. Még egyszer nem csinálok olyat, mint a BO-nál, hogy elõrendelem.
Elõször is tanuljanak meg viszonylag élvezhetõ minõségû programot csinálni. Ha ez magvan akkor lehet kreatívkodni, de addig inkább a technológiai részt fejlesszék.
Gondolom te rusholsz, õ pedig értelmesen, fedezékbõl lõtt, meg gyönyörködött a maszatos randa grafikában, vagy csak nem tudta, merre menjen, mert azért van ahol nem jön rá az ember egybõl. Csak tipp, és nem sértés.
A hidegháború nagy kreativitásra adna okot, de õszintén, én nem látok igazi kreativitást egy pályában se. Sokkal jobbra meg lehetne oldani õket, nembeszélve arról, hogy életszerûbbé is.
Továbbá az AI-t kellene fejleszteni, mert az a borzalmatos... Meg a csaló nyomoroncokat PCrõl is tisztítani kéne... Meg ésszel építeni a pályákat... Meg ésszel kitalálni a felszerelést, nehogymár alternatív wh-t kapjunk alapból... stb stb...
a tréarc-nak a black ops-ban szerintem a pályafutásuk eddigi egyetlen eltalált dobását sikerült megvalósítaniuk, ami pedig a környezet, azaz a hidegháborús korszak, amit a játékoknak eddig valahogy sikerült kihagyniuk. ja, és az egyik legjobb interaktív fõmenüt is. a történet elmegy, bár aki egy kicsit is ért középiskolás szinten angolul, annak kb. a közepétõl KI KELLETT találnia, hogy
a többi meg a szokványos cod-os pörgõs lövölde, csak el kellett lesni az inf.ward-tól a moziszerû jeleneteket (a pörgéssel mellesleg kissé túlzásba estek, mert eddig az összes cod-ot hardon toltam végig, ezt nem "sikerült", én legalábbis meguntam, hogy egy állandó vörös ködben harcoljak, miközben nagyszerû társaim egy csöppet sem törõdtek azzakl, ha egy-két ellenséges katona elrohan mellettük vagy épp a fedezék túloldalán állnak, konkrétan röhögtem az ilyen látványon).
ez persze csak a single. a cod multi soha nem érdekelt, szimplán egy rakás szarnak tartom (igen, a mw elsõ részével próbálkoztam - és ez még állítólag az egyik legjobban sikerült multi a sorozatban). illetve nem is annyira a játék szar (bár a zsebkendõnyi pályák és a jármûvek hiánya számomra alapból megbocsáthatatlan), hanem az a sok gyermeteg csíter nyomoronc akik tönkreteszik a játékot.
en nem neveznem silanynak a cod sorozatot viszont hogy ennyire ne birjak a kritikat az eleg erdekes. Elvegre ha jol emlexem a jatekosokbol elnek. Sajat maguknak is fejleszthetnenek jatekokat de nagy a gyanum hogy ehendoglenenek. Szoval kedves Cod fejlesztok pofat befogni es tessek kinyalni minden kiliens feneket barmilyen agyament kivansaga van. Elvegre beloluk eltek:)
Tipikus példája annak, hogy ha nem fogadnak el alkotást, akkor az alkotó a közönséget hibáztatja, és õ "meg nem értett". Tipikus példája annak, hogy az egész arra ment, hogy pénzt csaljanak ki az emberekbõl egy silány minõségû játékért, amely lassan csak a nevébõl él. Tipikus példája a megvezethetõ fogyasztónak, mert a negatív kritikák ellenére is vannak olyan hülyék, akik megveszik enne ellenére a játékot. Az ilyen nekem ne sírjon. Se a vevõ, se az alkotó...
Ez hülye? Ez a franchise lényege. Hogy nem változik lényegesen. Ha kreatívkodni akarnak, adják más néven. Jaaa, hogy akkor nem adja el a neve..?
Hát igen, a "Treyarch új FPS-e" nem annyira bizalomgerjesztõ...
Én cod rajongó votlam, de nem bocsájtom meg, hogy 1- nem második világháborús, bár ebebn még kompromiszsum képes volnék 2- olyan sövid az sp mód, mint a falloutban egy dlc. Ez viszotn már megbocsájthatatlan...
A másik, hogy Black Opsot is a kicsiknek gyártják, 12-16 éveseknek, mi 20+ fölött mehetünk a fenébe (Mert ugyan nekünk nem kell anyucitól kisírni a casht...)
Ezáltal a kicsi és tudatlan májerkedõ, és túlnyomórészt idióta amerikai gyerekekre bízzák a kritikát, nekik persze hogy tetszik, de ha elkapja a spawnkill (ezt elõzõ hsz-ben elfelejtettem leírni), és dõl 10x spawn után rögtön, mert a kedves engine ellenség elé képes berakni, meg bombázás alá, robbanás mellé, claymorra rá, ellenséggel egyidõben, stb , - na akkor sírógörcs közepette fosozzák, és éltetik a többi gányt, mint MOH és BC2...
Sõt a "kommunikációs menedzserek" nem is szakemberek...Nálunk a cégnél is volt egy ilyen hölgy. Volt egy tv-s "vita" mûsorban, másnap meg megkapta a felmondását. LOL. És persze hozzáteszem, hogy az adott szakmáról gõze sincs, és mégis többet keres mint egy abban dolgozó mérnök...Elég bajnak látom, hogy ennyire túl van dimenzionálva ez is... Bocsi az off-ért.
Látom sok kommentelõnek helyén van az esze, ami kivételes jelenség az SG-n. :))
Szeretnék én is pár szót szólni pro és kontra:
Pro: + Engine-al nincs baj, sokkal jobbnak érzem, mint a többit. Egyszerû és gyors kezelés, stb, és pontos a célzás is (nem csúszkál). + Újításokat díjjazzuk, csak tudjuk, hogy hatásvadászat az egész. + Bár a weapon ballance botrányos, legalább jól van animálva. + A Storyval eddig nem volt nagy gond... Black Opsnál már igen.
Kontra: - Az engine bár jó, ugyanazok a csalások kis módosítással futnak rajtuk. - COD 4-5 után a Hitmarkerek és találatmegadások botrányosak. Másodperce fedezékben vagy, amikor killcammal látod, hogy a szerver szerint csak szerettél volna ottlenni. (mindez 5/5 pingel és fix 60 FPS mellett) - Fegyverekhez sík hülyék a programozók... (Emellett kapitalistán imba fegyverek az amerikai modellek, új AK-t még véletlenül se mernek beletenni.) - Shaderekhez se értenek (aranylóan fénylõ katonákat lõsz SPben, max grafikán) - Se az emberekhez... (A cikkbõl kiderült...) - És a PCseket is tarkónszarják, míg XBoxosok popsiját fényesre nyalják bociszemekkel... PC-n officalon csapatokban csalnak az ukrán gyerkõcök, és ezerrel visítoznak a mikrofonba. "Heccsát noob Noob NOOOOB!!!!!" "MÁJDIKK IN YÓRMÁUTHF!!!" stb........
" a Treyarch kreatív részlegét nagyban visszavetik a dühös és túlságosan kritikus rajongók"
Most akkor magyarázni próbálja, hogy miért rontották el a játékot? Ez lenne a fõ oka? Ki az a kritikus hang, aki miatt egy kreatív csapat egyszercsak lehangoló módba vált és nem lesz kreatív? Szerintem alaphiba "kommunikációs" menedzsereket kérdezgetni, mert soha nem fognak a valódi okokról beszélni.
Az újságban az jelenik meg, hogy fantasztikus, innovatív újszerû, stb. Ugyanis nagyobb címeknél nem célszerû lehordani azt.
Most õszintén: ha szar minek kell megvenni? Megjelenik, elolvassuk a másnapi újságot, látjuk benne hogy egy sz.rrá fagyó bughalmaz - nem vesszük meg. Ennyi.
A dühös játékosok meg verjék bátran a fejüket a falba, mert a fogyasztó társadalom idióta biorobotjait egy normális fejlesztõ se veszi ember számba. Akinek elég 3 méter marketing ahhoz hogy vásároljon, az meg is érdemli hogy sz.rt kapjon a pénzéért.
Nem ártana ha elkezdenének újítani, mert nem a dühös játékosok miatt romlik az ipar, hanem a klóngyáros játékfejlesztõket, akik évrõl évre adják ki a "sikerjátékok" jóformán módosítatlan csinosítgatott változatait.
Kíváncsi lennék mi lenne akkor az értékelése egy-egy ilyen játéknak ha bevezetnék a Grafika, Hang, Játékélmény mellé a Kreativitás is mint fõ tulajdonság.. sok sok nagyon sikeres cuccnak esne jelentõsen az összesített értékelése.
"Call of Duty: Black Ops eladásai elérték az 1 milliárd dolláros bevételt" "Egyre több és több játékos felejti el, hogy pontosan mirõl is szól ez az iparág"
Szerintem ez a két mondat mindent elárul róluk...
Vannak még olyan játékosok akik a nem kevés pénzért elvárják, hogy ne fekáliát, gyenge portot toljanak az arcukba, erre besértõdik a kommunikációs vezetõ, szép monthatom :D ( majd amikor a fizuját elkölti, gondoljon arra, hogy a "dühös játékosok is hozzájárultak elég sokkal a fizuhoz)
Nem mindegyik link kapcsolódik a negatív visszajelzésekhez, de mindenképp illik a CoD-sorozatra.
Szerintem sokkal jobban árt az iparnak amit õk mûvelnek. Szánalmas hogy még egy fix hardverre se képesek rendesen optimalizálni, szánalmas hogy nem képesek elfogadni a játékosok kritikáit és véleményeit (GSC például rengeteget fejlõdött a CoP-ra minden téren a CS visszajelzései után) és az is hogy semmi újat nem tud felmutatni.
Blikk? Nem az újításokat ellenzik, hanem azt, hogy nem tesztelték ki eléggé és nem mûködik. Fel is sorolják mi az ami nem tetszik nekik; ahhoz azért nagy arc kell, hogy a fagyásokat és a hálózati kapcsolat rendszeres eldobását valaki újdonságnak meg innovációnak nevezze:
* Sudden disconnections from online multiplayer game sessions * Inability to join servers that play host to multiplayer game sessions * Freezing of PlayStation 3 console, forcing the user to reset it * Main menu freezing as the game is started on the PC version