Tudod nem az a lényeg hogy mi most kijavítgatjuk a cikket, hanem az hogy a cikkíró cseszett utánanézni vagy egyszerûen csak még nem is élt/játszott még akkoriban. Amit én írtam azt is fejbõl elõhoztam mert anno nem kis balhé volt belõle... 2 percenként homár párocska smacizik a háztetõkön.. az egyszer egyszer még oké lett volna poénnak de az ahogy volt már gázosabb.
A hozzászólásokból is látszik, hogy felesleges bármirõl írni, mindig mindenki okosabb...
A vezethetõ jármûvek már a Midwinterben megjelentek 1989ben, nem igazán volt fps de a sinlge player lövöldék története manapság is szinte egy az egyben másolat. Egy szabadon bejárható szigeten vagy használhatod a jármûveket/fegyvereket, nyírd ki a rád támadó katonákat és a vezért, húzd el a csíkot a szigetrõl...
"(kivéve a németeket, ahol robotokkal helyettesítették õket)" Annyira jellemzõ...
640x480-on is ment, késõbb kiadtak egy Voodoo patchet hozzá, ahol már 1024x768 is választható volt.
nemkodoszkotni agarok dema 1975be volt ety jadek 3dbe lehetedt ragnia jukkkartyakad es koszpe voldt nemi szegxsz ami koszpe vekik beszeldtek de hamarbediltotak aszvolta cime hotya erodikus kargyavar es korhadarosvoldt etyepkendt
Nem kötözködök, de a VGA az 640x480, a CIF (nem a mosószer) 320x240.
és _Atti_ ezek nem teljes végigbeszélõs játékok. Az elsõ fullon végigbeszélõsrõl volt szó, ahol az összes párbeszéd, stb ami eleddig szöveges volt azt felolvasták.
Macropus, az valszeg már valamelyik portja/kiegje volt. Az alap Carmageddon emlékeim szerint nem használt 3D gyorsítást és csak VGA-ig ment (320x200, 256szín) fel. 3Dfx patch csak késõbb jött ki hozzá - Wiki szerint a Splat Pack nevû kiegben - akárcsak az SVGA támogatás.
Amire én emlékszem (tehát tuti nem a legelsõk) "Az elsõ virtuális numera" C64: Sex games 1-2
"Az elsõ betiltott játék" C64: Raid Over Moscow (a vörösöknek nem tetszett, hogy orosz célpontok elpusztítása volt a cél)
De ha már itt tartunk: Elsõ 3D gáma (FPS?): C64: Total Eclipse Elsõ ûrszimulátor: c64, Atari, ZX sp.: Elite Elsõ térképes stratégia: C64: North VS South Elsõ stratégia: C64: Supremacy Elsõ RTS: Amiga, PC: Dune 2
A Carma tiltás azért más, mert a cél nélküli ölés az, ami miatt felkeltette egyesek figyelmét. Egy háborúban van járulékos veszteség és az ellenséget okkal ölik.
Az elsõ látványos pornójátékot 1982-ben adta ki az Atari, egy egész rakásnyit egybõl(Custer's Revenge, Beat'em & Eat'em satöbbi). Bár grafika terén az embernek erõsen a képzeletére kellett hagyatkoznia. És aki nem hiszi járjon utána:
http://screwattack.com/videos/AVGN-Atari-Porn
A SimCopteres easter egg pedig hatalmas galibát okozott anno, mivel nem csak egyszer aktiválódott a "kedves párocska" hanem jóformán kétpercenként. Egy javítás kellett ha jól emlékszem ahhoz hogy ezt kiszedjék belõle. A programozót aki belerakta pedig kirúgták érthetõ módon.
Az elsõ betiltott játék: képmutatás, a Carmagedon fele annyira véres nem volt mint a Modern Warfare (amikor teroristaként embereket gyilkolunk a reptéren pl.) még is betíltották, ráadásúl a grafika messze alulmálja a mostani gémek grafikáját (arra emléxem, hogy max. 640x480-ban tudtam vele játszani, esetleg a Woodoo 1el 800x600-ban.). Most meg FullHD-ban megy az aprítás, és nem tíltják be õket... Idióta világ.
De a Carmagedon tényleg király gém volt "Head on bonus" :) meg a mámi a trabantal. Az mondjuk extra jackpot volt ;)
na akkor egy kis kiegészítõ: ui. az elsõ FPS játék nem a 90-es években jelent meg hanem pontosan 1980-ban és úgy hívták, hogy Battlezone :) Full vektrografika, az oldalak nincsenek kitõltve, és kemény 2db szín van benne ami biztos: zöld, piros... na jó fekete, mert a háttér az. De ha eltekintünk a PC-ktõl akkor 1980-1991 között legalább 7 FPS gém jelent meg, ebbõl van olyan ami laser discre. Ez nem azonos a mai CD-vel, ezek hagyományos bakelit méretû lemezek voltak, csak optikai úton tárolták az adatot.
Catacomb Abyss : 1991-ben jelent meg...
"Az elsõ beszélõ játék" hát ez nem 1990-ben volt hanem jóval elötte. A C64-n futó Space Taxi c. játékban embereket kellett transportálnunk és ebben "Hey Taxi" kiáltással fogtak minket az utasok. (meglepõ jó minõségû hang, természetesen a kornak megfelelõ minõség)
De biztosan sokan melékeztek a Sabrina c. demo alkotásra, amiben full le volt digizva a Boys c. szám egy bizonyos része. Azért az sem 1990 volt, igaz nem is játék, de a hang szempontjából lényegtelen: ha egy demoban volt akkor szinte biztos, hogy a játékokban is fel tûnt a 8a-as évek közepe táján