A bakelit (az anyaga valojaban: vinyl, de a koznyelvben az egyik elnevezese mindenkeppen a bakelit) es a CD mas-mas zajjal es torzitassal rendelkezik, leginkabb a digit vs analog aspektus ami lenyeges, meg persze, a bakelit joval tovabb megmarad.
:) Vmit hallottal, ugyes vagy. De ez csak feligazsag, ugyanis gyakran ez a tartomany meg mindig nagyobb, mint a legtobb otthoni zenelejtaszoe, raadasul a hangzasnak rengeted mas tulajdonsaga van ami hasonloan fontos.
Mi lenne, ha eletedben eloszor meghallgatnal egy igazi hi-fi berendezest ill rajta vmi minosegi zenet? Addig fabatkat sem er a mondandod, utana pedig nem fogsz ilyen baromsagokat osszehordani. ;)
Ez így hülyeség. A korral a még hallaható frekvenciatartomány szûkül be, pl. 50 éves korban átlagosan 13 KHz a fiatalkori 20 KHz helyett. Én 49 éves vagyok, nagyon jól érzékelem a sztereo és sztereo közötti különbséget, mint ahogy nagyon jól érzem az egyes hangrendszerek közötti különbséget is. A jobb minõségû hangrendszer hallgatása során a fül (agy) megszokja a jobb minõséget, így a gyengébb minõség egyenesen kínszenvedést okoz.
De a sztereot nem érzékelné valaki 30 év fölött az kicsit durva. A másik meg, hogy minden megszokás kérdése, ha valaki megszokja a jobb minõséget akkor veszi igazán észre, hogy mi a különbség.
Nem, a fülnek van egy elhasználódása... ahogy nõl a kor egyre kisebb lesz a hallható frekvenciatartomány (ez alól nincs kibúvó, ez van ha valaki azt mondja nála ilyen nincs az kb olyan mintha azt mondaná hogy "én sohasem halok meg"). Ez azoknál felgyorsul akik zajosabb környezetben élnek. pl az agybadugós füleseken szeletelõs zenét max(csuklós buszon elöl hallható amikor a gyerek leghátul van, motorzaj mellett is) hangerõn üvöltetõ hülyegyerekeknél már 30 éves korra kb 60 éves korra jellemzõ halláskárosodás jön létre...
Szerintem meg csak símán meg kéne hallgatnod néhány cuccot és egybõl hallanád te is a különbséget. Addig (vallásodként) abban a hitben élsz, hogy 20e forintért meg tudod venni ugyanazt a hangzást amit sok százezerért adnak.
Az a gond öcsém, hogy 30 év fölött, hogy az ember már alig-alig érzékeli a stereo és a stereo közötti különbséget. Persze az óvodásoknak és tiniknek érdemes fejleszteni, õk még minden tizednyi minõségjavulást képesek érzékelni.
audiophile-ekkel nem szabad vitatkozni, ezt tudhatnád. Kb. olyan mintha egy linux hivõt akarnál meggyõzni a windowsról vagy fordítva. Ezek kvázi vallások, a tagjaik pedig olyan hittel rendelkeznek, hogy semmiféle bizonyitékkal nem lehet meggyõzni az ellenkezõjérõl õket.
Egyébként gyanitom, hogyha fognál egy jo cuccot, meg egy rosszabbat, lejátszanád vele egy audiophilnek velük ugyanazt, de azt mondanád nekik hogy a rosszabb a jobb márka és a jobb a rosszabb márka, simán elhinnék és fikáznák a "rosszabb" cuccot.
Ez elég nagy tévedés. Felvételkor is be kellett kapcsolni és lejátszáskor is csak akkor ha felvételnél be volt. Az általad emlitett magas levágást csak akkor csinálta, ha olyan felvételre nyomtad rá amit nem azzal vettél fel.
sajnalom mindegyiket akiknek a DTS nem eleg meg szarul hangzik................ komolyan mondom!!! de ha nincs otthon egy fel millios hangszororendszer akkor ne magyarazzal nekem. Vagy esetleg valami 100 ezer forintos stereo headseted van es attol vagy vagi hogy keves a DTS?
OMG. A "nagy" hangtechnikai tudasodat mar megint fitogtatod.. A Dolby zajszurot CSAK akkor ajanlott bekapcsolni, ha a felvetel is azzal keszult! Hogy a sok okor nem hasznalta vagy olyan kazikat vett, arrol nem a Dolby tehet. Ha felvetelnel nem hasznaltak a magas kiemelst, akkor lejatszaskor el kell felejteni (van rajta "off" allas ;)), ennyi.
Regen minden felveteli-studioban alap volt a Dolby. Hogy ma a szorakoztatoelektronikaban levo szarjaikrol hallani leginkabb, az azt jelenti, hogy ok is a profitra mennek, mint minden ceg.
Rosszul tudod. A Dolby B felvételnél erõs magashang emelést végzett, amit a lejátszásnál persze csillapított, ez ezzel együtt a zajtartalom is alacsonyabb lett. Az általad leírt jelenség akkor volt, ha lejátszáskor bekapcsoltad a Dolby-t, de a felvétel nem Dolby-val készült.
A magnódeckekbe beépített Dolby B kétfokozatú zajszûrõ volt, ami tulajdonképpen egy oltári bunkó zajszûrõ volt. Egyszerûen levágta a magas tartományt bizonyos frekvencia fölött. Mivel kétállású volt, még jobban meg lehetett vágni a frekvenciamenetet. Így persze eltûnt a "hiss sound", meg az összes magas is.
Akinek a deckje egy rádió-erõsítõre (receiver) volt kötve, amin volt magas és mély hangszínszabályzás, az ugyanazt az eredmény érte el, ha kissé visszatépte a magasat. Egy bunkó egysávos equalizer volt, semmi más.
Pedig használták a stúdiótechnikában is. Az volt a Dolby A. Ennek lebutított változata volt a kazettás magnókban elterjedt Dolby B, mivel egy Dolby A egység drágább volt, mint amibe akkor egy deck került. Természetesen szó nem volt még digitális technikáról, mindez analóg módon ment, 1966-ot írtak akkor. Mûködését a Magnósok Évkönyve 1981-es kiadása részletesen ismerteti. DJVU formátumban megtalálható a neten.
Én meg azt szeretném,hogy egyszer magyar DTS-HD Master Audio hangsávval is legyen Blu-Ray lemez. De igazából már a "sima" DTS-el is megelégednék,a dolby digital 5.1 helyett a kéklézeres lemezeken. Azért ez már elég gáz,hogy egy ki..szott magyar DTS hangsávot nem tudnak felrakni a BD lemezekre. Mondjon le az összes magyar szinkronstúdió a mérnökeikkel egyetemben. Halóóó 2011-et írunk vazze.
Így van, kazettás zajszûréssel kapaszkodtak föl (studio magnóban persze nem hiszem hogy használták volna valaha ) azóta itt vannak ,csak tudnám minek.
Röhejes hogy Harman-t alárendeltnek aposztrofálják , utóbbi években értelmes "nagycéges" doksit én csak a Harmantól láttam ( Floyd Toole) .
SG továbbnyomja a PR-t , ráadásul ki****ott sz** PR-t.
ha jól emlékszem annak idején a dolby a zajszûréssel kezdte utána jött az, hogy 2 analóg csatornába belekevert egy harmadikat, de ha a jelenleg futó dolby digital 5.1 sávszélességét vesszük, ami 384-448 kbps között mozog DVD-k esetében, akkor is jól látszik hogy az 1 csatornára esõ bitráta meglehetõsen alacsony ergó magas veszteséggel jár.