érdekesek a vélemények... :) valaki szerint vannak szabályok de minek...
Hát kérem én sztem: ha valaki szabálytalankodik viselje a követkeményét. Én is szoktam gyorsan menni, volt már fotóm is több, de soha nem akarom menteni magam. Szabálytalan voltam, bukta, ennyi.
TomTom: messzemenõen elitélem azt amit a cég mûvelt és szarok rá, hogy anonim. Gy.k. az adataimat kiszolgáltatta úgy, hogy errõl nem tájékoztatott. Bünti. Õ is kihagyott egy szabályt.
Büntetési tételek: sztem egy büntetésnek olyannak kell lenni amit meg is érez az illetõ. Példa: én 400.000nettó/hó bérrel rendelkezem. Te 120.000nettó/hó-val. A bírásg mind a kettõnknek 30ezer lenne. Csahogy ez a Te bérednek a negyede nekem meg még a 10%-a sincs... Akkor kivel baszott ki a rendszer? Én pl. támogatom, hogy a vérhez legyen igazítva a bünti. Okés, tudom nálunk nrengeteg minimálbéres rohangál több 10millás vasakkal. Hát akkor egybõl jönne az adórendõrség is: honna van a kocsi, ha nincs béred. És még lehetne fokozni ezeket.
Mindent meg lehet oldani. De az is tény, hogy ameddíg indokolatlanúl vannak kint táblák, addíg nincs mirõl beszélni. Azkoat mikor fogják megbüntetni? Pár éve mentem a 76-on Zegre és valami régi bontás miatt a sávszûkités és a 30-as korlátozás kint maradt... És ugye vagy elágazás vagy tábla oldja fel. Hát is speciel egy kb. 10km-es szakaszon egy darab elágazás sincs. 10km 30-al???? Idióta barmok. Na ilyen helyzetben meg büntetném azt aki kinthagyta. LEgyünk csak következetesek. Aki vét a zabályok ellen az szopni fog. De, hogy mindíg milegyünk a fasz rossz oldalán azért az már kicsit unalmas.
Egyéb iránt nem lehet minden szabályt betartani... Vagy hülyén vannak a táblák, vagy az adott helyzetben ez lehetetlen, vagy balesetet okoznánk vele. pl Van hogy olyan nagya forgalom egy autópályán hogy az autók akadályozzák egymást és mondjuk konstans 80 -al halad mindenki. Ha ilyenkor valaki kitalálja hogy most õ 70 -el fog menni és önkéntes rendõrt játszik, megjárhatja mert igen komoly baleseti forrás, mivel fullon van a pálya, amelett hogy még fel is tartja a forgalmat.
Gyerekek komolyan a menet közben esetleg rendszámra fröccsenõ sár ekkora probléma? Csak halkan mondom el hogy télen egy komolyabb hóviharban az elsõ rendszám olvashatatlan az összes jármûvön... Kötöszködni lehet de azért tart ott az ország ahol, mert mindenkinek a másik szúr szemet mert annak van autója, igaz hogy az fele annyiba sem kerül mint a másik világ körüli utazása évente... Nem is fog sehova sem haladni ez a balkáni ország ameddig a nagy többség ilyen marad...
Ez nem volt szép húzás a TomTom tól. Hollandiában azért a rendõrök nem nagyobbik része a rosszindulatú, nállunk meg inkább a nagyobbik része. Komolyan sajnálom néha azokat akik jóindulatúak. Milyen sanyarú sorsuk lehet bent az örsön...
Valamilyen szinten megértem ezt a sebeségbetartási mizériát, de alapvetõ dolgokat nem vesznek figyelembe azok akik ezt szemellenzõ mögül éjjenzik. Egy sofõr sem robot. Elõfordul, hogy figyelmetlenségbõl, méregbõl, is gyorsabban hajt a kelleténél, de elõfordulhat hogy azért kell, hogy elkerüljön egy kisebb nagyobb balesetet. Ugye telepakolják az autópályákat trafipaxokkal, az iskolák ovodák környékén egy sincs. Ha valaki szeret sportosabban vezeti és néha ki akarja élni eme hajlamát, és büntit sem szeretne ezek miatt a fõutakon fogja ezt megtenni. Olyan helyek sajnos nincsennek ahol ezt büntetlenül meg lehetne tenni. Nem mindenki akar gyorsulási versenyre járni. Autópályán a kutyát se zavarja ha néha valaki megtapossa és ne adj isten 160 -at megy, még balesetet sem okoz ezzel, de ha elkapják itt a közvélemény már lincselni akar. De majd városban és fõutakon csinálja ezek után az jobb lesz. A hivatásos sofõrök egyrészét még figyelembe se vettük. Megkapják hogy az adott napra ennyi van igaz hogy nem fér bele, de ha nem csinálja meg akkor sanyi a fizujának. Sok éle van ennek a fegyvernek. Alapvetõen nem baj ha figyelik a forgalmat és kiszûrik az igazán veszélyes elemeket, esetleg figyelmeztetik, vagy büntetik, de ez itt nállunk pénzbehajtásról szól... Akinek pénze van rá azt nem érdekli úgy sem, a mási részühöz meg el sem jut a büntetés egy szlovák rendszámú autó ott parkol ahol akar, és annyival megy amennyivel akar a büntit sosem kapja megy...
A rendszernek az a legfõbb hibája, hogy nem a nevelési célzattal büntet, hanem lehúzási céllal. 5-10-20 ezres büntetések is bõven megteszik a hatásukat a legtöbb esetben, ahogy régebben is. Az, hogy van egy 0,1 %-os gazdag réteg akinél nem, az meg nem igazán érdekes, ott a 100 ezer sem lényeges, röhögve befizetik azt is. De pitiáner szabálysértésekért anyagilag romba dönteni egy szegényebb család életét, egyszerûen aljasság.
A gyalogosoknak csak akkor szép az élet, ha 6-7 méter széles járdán sétálgathatnak, és ha szentségtörést elkövetve felállsz a járdára, úgy hogy még bõven elférnek, (marad nekik 2-3 méter) akkor már egybõl betámad a közterület felügyelet. Persze ha ugyanitt fizetõ parkolóhelyeket is ki tudnak alakítani megoldják, hogy felálhass a járdára, gyorsan felfestik a csíkot úgy is, hogy szinte alig férnek el a gyalogosok. Akkor természetesen már nem gond. Számtalanszor állnak fel, soha senki által nem használt földes részekre is, amirõl elõszeretettel kitalálják, hogy az "zöldterület" és ezen a címen húzzák le az autósokat. Most nem a a keresztezõdésbe beállásra gondoltam, és nem is a másikra való ráparkolásra, mert az tényleg bunkóság. De az utolsó mondatod nem igaz. Igenis egy csomó helyen mindössze azért tilos parkolni, hogy ezáltal kevesebb parkolóhely legyen, rákényszerítve ezzel az embereket a fizetõ helyek használatára. Az évek során miközben folyamatosan nõ az autók száma, egyre több parkolóhelyet építenek be. Számtalan helyen teljesen feleslegesen széles járdákat alakítanak ki, teljesen megtiltva az adott útszakaszon a parkolást. Ahol lehet, elõszeretettel szüntetik meg a még meglévõ pakolóhelyeket.
Az meg hogy megállsz tilosban mert szorít az idõ, ez meg többnyire önzõség.
Megállsz, mert neked probléma az idõ, de közben nem foglalkozol vele, hogy a többi 100 autóssal cseszel ki, aki nem látja be emiatt a keresztezõdést, ez plusz veszélyforrás. Vagy esetleg egy másik autós nem tud kiállni a kocsijával. Nekem például volt ez utóbbi, nem tudtam használni a kocsimat, mert bekerítettek.
Nem azért tilos egyes helyeken parkolni, hogy szopassák a népet.
Nem mondom, hogy tökéletes a rendszer, mert messze nem az, de azért illene magunkban is észrevenni a hibát. Ez lenne a legfontosabb, mert ezen egyedül is képesek vagyunk változtatni. A rendszer hibáin meg lehet sírni, de azzal nem sokra megyünk. Ehelyett mégis inkább mindenben mások felelõsségét keresi mindenki.
Ezeket a dolgokat mind olyanok írják, akiknek nem munkaeszköze az autó. Mutass egy hivatásos sofõrt, taxist, aki képes évi 100 ezer km mellet minden kis szar szabályt maradéktalanul betartani. Nem fogsz egyet sem találni. Mindamellett ezek a sofõrök annak ellenér,e hogy tízszer annyit vezetnek mint az átlag, jóval kevesebb balesetet okoznak, mint az itt okoskodó "ne száguldozzunk", vasárnapi sofõrök.
10-300 ezerig... És mi a súlyosbító tényezõ ? Ha "nagyon" nem kapcsoltad be? :) Amúgy az utasok övhasználatáért, meg nem értem, hogy miért lenne felelõs a sofõr. Nem rugdoshatja ki az autóból saját családtagjait, ha épp kikötik magukat. Meg sem állhat menet közben, ha épp olyan helyen van. Másrészt, ha nincs videó az esetrõl, mindenki úgy fogja tagadni azt, hogy nem volt bekötve , ahogy csak tudja, és jól teszi. Nyugat Európában egy ilyenért megbüntetnek 20-100 euróra max., nálunk olyan jók az anyagi viszonyok, hogy ezért tízszer annyi jár.
Majd egyszer, ha mindezek mellet is megbüntetnek, és akkor rájössz, hogy mire megy ki a játék. Ha sokat vezetsz, mindig akadhat olyan helyzet, hogy nem tudod maradéktalanul betartani az összes szabályt. Ne magyarázd meg, hogy nem így van, mert ez nem igaz. Most nem a száguldozásokról beszélek, de egy "tilosban" parkolás bárkinek beeshet, mert sokszor egyszerûen lehetetlenség szabályosan megállni, az idõ meg sokszor szorít. Amikor fél órája körözöl 1 db nemlétezõ parkolóhelyért, akkor dönthetsz hogy megállsz valahogy kevésbe szabályosan, vagy elkésel, ami miatt lehet, hogy a bírságnál is nagyobb veszteség ér. A sunyin 30-as táblánál kirakott traffipax esete meg mindennapos, és csak szerencse kérdése, hogy valaki ne essen bele egy ilyenbe.
Valóban ! A kosos rendszám, azon kívül, hogy a rendõr nem tud tökéletesen lefotózni, hogy megbüntessen gyorshajtásért, milyen egyéb balesetveszélyt rejt magában ??? Semmilyet.
Nem értek egyet vele, de megengedhetem magamnak, hogy nem foglalkozom a büntetés mértékével, és azok egymással való viszonyával, mert betartom a szabályokat.
Nem a szabályok a hibásak, hanem a kapitalista világkép... Te egyet értesz azzal, hogy akár 300 ezer forintra büntethetnek, azért, mert nem kötötted be a biztonsági övedet???!!! Egy tilosban parkolás 30.000???
Mert nem a saját állásodról/cégedrõl van szó! Mihelyst Neked kell kifizetned annak az 5 embernek a bérét, akik azért nem csinálnak semmit, mert várnak arra az alkatrészre, amit meghozz, másképp fogod látni a dolgokat. Nem a gyorshajtók védelmén vagyok, de a sebesség határt átlépõ autókban is emberek ülnek, nem bûnözõk! Az arányosság pedig messze nem igazságos. Épp ma mondta be a rádió, hogy félmillióra bûntettek egy gyorshajtót, mert rövid idõn belül kettõször is jelentõsen átlépte a sebességhatárt. Fél millióra! Az egy átlag munkás félévi keresete! Nem a jogosítványát veszik el, hogy a jövõben másokat ne veszélyeztethessen...
Mutass nekem egy sofõrt, aki elindulás elõtt végrehajtja a szemlét? Kiszáll, megnézi az írányjelzõket, légnyomás ellenõrzést, fékpróbát végez, etc,etc... Maximum, ha utánfutót vontat, akkor megnézi, hogy azon is mûködik-e az irányjelzõ... Üdv a való világban!
Egyébként én sem értem, mi a probléma az adatok anonimizált, összesített felhasználásával azon kívül, hogy hatékonyabban meg tudják akadályozni a száguldozást.
Engem meg a másik munkaviszonya nem érdekel mindaddig, amíg a felelõtlen jármûvezetésével mások életét, testi épségét kockáztatja.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
5. § (2) A jármû vezetõje, mielõtt a jármûvel a telephelyrõl (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezõen elõírt világító- és fényjelzõ berendezések állapotát (mûködését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenõrizni.
Esetlet az extraprofit hajszolása közben erre sincs idõ? Mennyivel lett volna bonyolultabb indulás elõtt megcsinálni azt a törlést, amit végül a rendõr csináltatott meg veled?
Nem a beérésrõl van szó, hanem több tízezer ember munkaeszköze az autó. Vagy az extraprofit, vagy egyszerûen a verseny/fennmaradás diktálja, hogy egységnyi idõ alatt minél több helyre juss el, minél több munkát elvégezve. A "száguldozók"-at kántálóknak kívánom, egyszer hagyjanak lakott területen belül figyelmen kívül egy 30-as táblát éjjel, egy fa takarásában, és mondjanak le fél havi fizetésükrõl érte... Gyomorforgató amit mûvelnek. Épp a múlt héten állítottak meg, mert a rendszámtáblám sáros volt. Kiszálltam, letöröltem, megköszöntem, hogy figyelemztett. Ez a normális. De ha valemliyk azt mondja rá, 100.000 forint, ott csapom ki kettõ fogát, hogy neki is annyiba kerüljön...
??? Ez enyhén fura, tekintve, hogy kötelezõvé tették / fogják tenni a GPS-t Hollandiában. Az útdíjat akarják így beszedni. Két éve volt ez a döntés, mégsem valósították meg? Cikk
Az a nagy kérdés, hogy jogában állt-e egyáltalán az adatok továbbadása. Valami régi TomTom-ot használok és jövõre terveztem valami újabbat, de ezek után köszönöm, nem kérek belõle.
Ráadásul tudjuk, hogy morálban a magyar rendõrség nem lehet egy lapon a hollanddal!
Gáz!
Igaz nem kell száguldozni, de az emberek adatait sem kéne kiadni. Egyébként sem a 19-es száguldozásokat adják ki, hanem azokat ahol 50-es tábla van, de mindenki 70-el megy. Persze lehet hivatkozni, hogy be kell tartani a táblákat, de a világon mindenütt vannak útfelújítás után kinthagyott táblák.
persze, hogy nem kell száguldozni, s másnap már dolgozni sem, ha nem érsz idõben oda, ahova menned kell. A fönököt egyáltalán nem érdekli a sebességkorlátozás...
így van, nem kell száguldozni a kormánynak eladott adatokat egy gazdasági társaság ebben semmiféle gerinctelenség nincs max. bosszantó
Egyébként mindenki tudja mikor és hol vannak az "illegális" gyursulási versenyek este. Aki akarja döngesse ott a vasat ott legalább a srácok valamelyest biztosítják a pályát... ne a kivilágítatlan mellékúton ahol Bélabá kacsázik a csíkok között.
Nem kell gyorsan hajtani ennyi az egész. Nem értem miért ez a nagy felháborodás. Aki száguldozni akar menjen olyan helyre ahol megteheti, de spec engem ne nyírjon ki senki mert a Golfja veszi a 190el is a hajtû kanyart...
Nem szeretem a TomTom ot, nekem az Igo jobban bejön. Ezután meg még kevésbé szimpatikus.