Mint alabb elhangzott, a legtobb ember igenytelen. A legtobb embert nem erdeklik az osszetevok vagy hogy honnan szarmazik az etel amit megvesz. A legtobb embert nem erdekli, hogy milyen a felbontasa/bitrataja az mp3-nak. A legtobb ember nem akar fejlodni zeneileg, hanem csak pruntyogjon vmi a hatterben, de olyan, ami ne mozgassa meg az agyat es divatos is legyen.. A legtobb ember ilyen filmeket is nez: ne mozgassa meg az agyat de "cool" legyen.
Ez van. Az O igenyeikre epul a szorakoztatoipar. A retegzene ha "trendi" lesz, atalakul mainstream-me, igenytelen lesz.
Na eszembe jutott megis sajat tapasztalat. Easy Classical vagy hasonlo valogatasalbumsorozat, a 4 evszak Vivalditol, atom kompresszalva...
Na akkor megeszer. :o Loudness War letezik sot, terjedo jelenseg. Leginkabb a gagyi pop/rnb/rock (ez a zenei kinalat 99%-a) albumokon megfigyelheto. A neten szamtalan pelda van, szamtalan felhaborodo szakember stb.. en nem veszem a faradsagot arra, hogy meghallgassak ilyen szarokat, tehat sajat tapasztalatom nincs, de ha tobb vilaghires hangmernok ezt allitja ill. a kiragadott peldakon tenyleg hallom hogy szar igy en elhiszem. Hozzateve azt, hogy a nagyvallalatok kapzsisaga iranyit ma mar mindent. Ha csak a szorakoztatoipart nezzuk, lathatjuk, hogy egyre alacsonyabb szinvonalu lesz minden tartalom es valami felszines effekthalmazzal adnak el mindent, mesterseges trendeket keltve.
A komolyzene rajongok, pl. jazz-hallgatok tobbsege nem annyira fogekony ezekre a gagyi manipulativ trukkokre ill. mondhatjuk ugy, hogy oket mashogy probaljak manipulalni, vasarlo rabszolgava tenni, mert a cegeknek ez a celjuk egyertelmuen a "tobb profit" es a kapitalizmus szabalyai ertelmeben. Szoval egy Miles Davis ujramaszterelt lemezen jelentosen noveli az audiofil jelzo, ha van is mogotte valami; mig egy Pink albumnal mondjuk a melle csomagolt csillogos koromlakk, ami ugyanezt produkalja es elhiheted, hogy sajnos v nem, Pink lemezebol ezerszer tobbet adnak el mint Miles Davisebol.
Lehet, hogy felületesen olvastam végig, de most sem találtam, hol van erre kikötés, hogy ilyenrõl van szó. Ráadásul ha Sanyicks csak ilyeneket hallgat, akkor legalább értem, hogy miért nincs füle semmihez és miért jó neki az integrált hangkártya (többek között)
LOL Te most ugye viccelsz. :) Amirol beszelsz az minden, csak nem altalanos. Jazz nekem is a kedvencem, viszont atom retegmufaj, foleg a kiado amit emlitesz, eleve ugy hirdeti magat, hogy (kozel) audiofil...
MAINSTREAM FUCKIN POProl van szo, amit se te se en nem hallgatuk, de szarjak az albumokat es abban vannak a milliardok. Es alabb bizony arrol van szo.
"de ezt nem így szokták hanem úgy hogy dinamika kompresszióval meg clippingel szétnyomják, és a leghalkabb hangok is -30db-n kezdõdnek -96 helyett"
Mint mondtam biztosan van ilyen de azért nem kell általánosítani. Diana Krall lemezek pl nagyon jól szólnak Chesky féle Sara K szintén. (Sõt Cheskytõl szerintem még csak jót hallottam)
cd-t bármikor ki tudták vezérelni, mert létezik a normalizálás. Remasterelt max akkor hangzik jobban ha kihasználták mind a 96 dB-t (16biten ennyi a dinamika), de ezt nem így szokták hanem úgy hogy dinamika kompresszióval meg clippingel szétnyomják, és a leghalkabb hangok is -30db-n kezdõdnek -96 helyett... ami a botfülû átlagembernek(aki nem képes az erõsítõt nagyobb hangerõre csavarni) jobban szól hisz ezért csinálják... A digitális technika fejlõdött bizony, de sajnos a 24bit 144db-jét nem lehet kihasználni, mert nincs dac ami ennyit tud, na meg mert úgy is jönnének a fantasztikus kompresszált masterek amik a 144 db-bõl 30 db-t használnak ki...
Na igen, tisztelet a kivetelnek. A digit-technika fejlodese azt eredmenyezte, hogy mar nem feltetlenul analog pultokon keverik a zenet, sot nem is azon masterelik, mert a digit is kepes ra, bizonyos elonyokkel/hatranyokkal az analoghoz kepest ugye. Azert a sokan ma is raknak vmi analogot a lancba, megha az Pro Tools HD vagy akarmi akkor is es bizony sok hangmernok nem enged az analog osszegzesbol/keveresbol.
A CD sajnos nem egy jo formatum. Sem fizikailag, sem hangtechnikailag.
Azért ehhez az is hozzá tartozik, hogy a digitális technika is fejlõdött annyit, hogy jóval nagyobb dinamikát tudnak masterelni. Nem minden eszetlen loudness ám, de régen ha akarták sem bírták úgy kivezérelni a cdt. Persze vannak barmok, de van ám remasterelt (igen hangosabb) kiadás ami viszont jobban is szól mint az eredeti.
Más kérdés hogy a loudness war nem hitkérdés, hanem tény. Ott vannak a bizonyítékok ott vannak a cikkek, még nagyon durva botfüllel sem lehet azt mondani hogy nincs. Egyébként szépen el lehet indítani a foobar2-k benyomni a peak meter vizualizációt és figyelni ahogy a legtöbb zenéknél sokszor PERCEKIG stabilan a 0 dB-n áll, ami nem éppen egészséges dolog.
Ennél a zenénél konkrétan eléri a maxot, és nagyon durván hallatszik (zörög, torzul) is nesztek.
Ott van a metallica death magnetic, annyira szét van nyomva, hogy hallgathatatlan (ha jól emléxem a nem guitar heroból rippelt verzió clippingel is), depeche mode: playing the angel az is nagyon erõsen torzul clippingnek köszönhetõen. Ott a wikipédián is mutatott RHCP: californication lemez, sok helyrõl lehet tölteni a "normál" kiadást, és a kiszivárgott http://btdigg.org/search?info_hash=0ac45aa9a53d274fa022e349dcc72c5c2be6b933&q=californication%20unmastered verziót, lehet összehasonlítgatni, bár már a wikipédián megtették. "Hivatalos" clippinget csak kevés lemeznél hagynak, a legtöbbnél a lentebb írt túlhangosítás és levágás, majd picit visszahalkítás trükköt használják, de az eredmény ugyanolyan hallható, és látható is a hullámok alakjából. Tehát nem azt kell nézni hogy eléri e a maxot, hanem a síkságokat a hullámok tetején... Ja és a mastereléskor valószínûleg szintén alkalmazott dithering is lejjebb húzhatja a hullámok tetejét.
Dehogynem clippel, max felhúzzák a hangerõt, leclippeltetik a tetejét majd kicsit halkítanak rajta, és voila "nem éri el a maxot nem clippel" :D De teljesen mindegy, a dinamika kompresszió már tönkrebassza a zenét.
A DVD-vel egyetertek. Szar az egesz. A Blu-Raynek is egy elonye van, eddig a legjobb minosegu sokszorositott digitalis hordozo, de hamarosan majd olyan gagyi arukapcsolassal adjak, mint a "3D" meg alternativ befejezes, amit mar a DVD-hez igertek...
Itt lehet latni es hallani klippelt reszeket, de ez eleg amator, mert azert erre konnyen lehet ugyelni es ego is egy hangmernoknek. A mai remasterelet album tobbsege azert nem klippel, viszont kisebb dinamikaval rendelkeznek, mint pl. az elodjeik.
A baj az, hogy jelenleg idealis hanghordozo sincs... marmint olyan, amit megerne gyujteni. Talan meg mindig a hanglemez. :S
Ha jol ertem, te nem hiszed el a "loudness wart"? Eleg csak az RMS-eket megnezni a szamok regi es ujabb verzioiknal, de eleg, ha meghallgatsz nehany kedvencedet regi es ujramaszterelt verzioban.
Van nehany hangmernok, aki nem szivesen hasznal kompresszort es egy jo adag album jelenik meg napjainkban is kompresszorok alkalmazasa nelkul, leginkabb audiofil albumok pl. klasszikus zenevel.
Engem ami a mûsoros DVD-ben a legjobban irritál, hogy a bekapcsolástól eltelt 2. percnél még mindig nem tudom nézni a fõ tartalmat, mert skippelhetetlen videók vannak a fõmenü elé fûzve. FBI warning 8 nyelven, de mind oly rövid magában, hogy elolvasni nem lehet. Persze lehet pause-olni, de hát ki akarja újra és újra ugyanazon átrágni magát, minden egyes film elõtt. Ua rajta van a borítón is, magyarul. A lemezre már fölösleges zaklatás rátenni.
Ott van még a "netõccséllemerbünözõvagy" elrettentõ-filmecske, amit pont nem annak kéne néznie, aki megvette a hivatalos kiadványt. Hogy kerül a csizma az asztalra? Utána 15 s THX logó, Dolby logó, anyám fasza logó. Ezután jön be a fõmenü a beállításokkal, ami megint csak baromság, mert mind a nyelvet, mind a feliratot két gombbal lehet kapcsolgatni a távirányítón. Ráadásul a menük is animáltak. Sokszor 30 másodpercen keresztül csak röpködnek az effektek össze vissza, amíg megjelenik az a nyomorult lejátszás gomb. Miért kell ez?
Emellet amiért nem fizetek:
örmény, orosz, ukrán, japán, kínai, katalán, zsidó, francia, belga, izlandi, szenegáli, urdu és egyéb feliratok. Legyen magyar, meg eredeti a nyelvtanulóknak. A hanggal ugyanez a helyzet. Legyen kétféle. Eredeti meg magyar. A többit sosem nézem/hallgatom, csak az ára növekszik vele.
Nem fizetek az olyan werkfilmért és kivágott jelenetekért, amelyeknél viszont még annyi fáradságot sem vesznek, hogy egy nyomi feliratot alábiggyesszenek.
Nem fizetek a spanyol, német, francia, olasz, görög és egyéb tévészpotokért, trailerekért. A trailert majd megnézem a YouTube-on, ha érdekel.
Nem fizetek képgalériákért, amelyeket milliószám lehet letölteni az internetrõl.
Nem fizetek a film alatti rendezõi kommentárért sem.
Ja, persze ezek nélkül egy film max 2 GB lehetne, és értem én, hogy valamivel meg kell tölteni azt a lemezt, ha már el akarjuk adni, de akkor legyen hasznos a tartalom. A werkfilm alá minimum egy feliratot kérünk, ha már túl nagy kérés egy db színésszel végignarráltatni.
Inkább letöltök egy mkv-t és átkonvertálom DVD-be, ha úgy kell. A full HD meg még egy darabig nekem nem opció.
A bukásuk többszereplõs. Alapvetõen ott volt a gond, hogy kazettát és cdt akartak erõltetni a vásárlókra. Kazetta még nem is volt gond, a vége felé egészen jó walkmanokat gyártottak, de a cd-k.. Hatalmas helyet foglaltak. Hasonlítsuk már össze õket egy mp3 lejátszóval. Aztán nem akartak interneten tartalmat árulni, amikor meg mégis akkor telebaszták olyan védelmekkel az áruikat, amikkel csak a vásárlóikat szopatták. És hogy balfaszságukat tovább fokozzák, elkezdtek pereskedni mindenkivel.
Ha idõben adnak olcsó letölthetõ tartalmat, ma nem lennének itt. Kíváncsian várom a dvd ipar bukását, mert az is nagyon durva terep. Van olyan LEGÁLIS dvd-m, amit USA-ból kellett rendelnem, mivel EU-ban nem is forgalmazták. És hogy lejátszam a LEGÁLISAN VÁSÁROLT termékemet, hackelni kellett a lejátszómat. LOL? Blueray-el ue a helyzet. Vajon bukta lesz az is?
10 év aktív "ingyenélés" alatt játékon kívül még nem warezoltam olyan dolgot, amit megkaphattam volna _eredeti_ formájában, a nemzetközi megjelenéstõl számított 1 hónapon belül, a lakhelyem 200 kilométeres körzetében, országhatáron belül. Tipikusan a zene az, amit nem tudtam beszerezni eddig még egyszer sem, pedig emlékszem még anno rengetegszer jártam KO-ban meg ilyen helyeken. A zenei stílus miatt van ez, gondolom ... ja, meg amiatt, hogy minden ami nem Butapest az vidék, tehát lófitty sem kapható, de van bõven amire ez sem magyarázat.
Például még mindig várok arra, hogy eredeti angol hangsávval is lehessen fogni egyes csatornákat. Itt van ez a vadi új sorozat a "Trónok harca" ami annyira új hogy 2 részt adtak le eddig belõle és megy itthom HBO-n is, persze magyarul.
Attól, mert valakivel nem egyezik a véleményed, még nem kell lehülyézni. Olyan videót nem mutattál, amilyet én kértem, ugyanis ezeken az egész dal látszik. Tessék belenagyítani, és megmutatni azt a klipet.
De ha már CoolEdit Próval vagy Adobe Auditionnal vizsgálódunk, akkor itt a válaszom. Ebben benne van minden. (Már amit te képes lehetsz megérteni.) Ezt a videót is lehet terjeszteni, nyugodtan, nem csak azokat, amelyek semmit nem mutatnak. Én megmutatom – nem vagyok rest.
Éljen! De jó érzés, ilyen lehangoló hangvételû gyászhírt hallani ezekrõl a tetvekrõl! Szép lassan kidöglenek a piacról mind.
Ha nem lennének kompresszorok, a megszólaló hangszerek túlnyomó többségét ki sem hallanád, akkor meg azon picsognál, hogy mi szar felvétel, egyik hangszer elnyomja a másikat; mé' nem lehet kihallani a háttérbõl a cimbalmot?!
Szeretném már látni azt a clipet a hivatalos CD kiadvány bármelyik begrabbelt számán. Egyetlen képernyõfotó megteszi. Úgy, hogy a négyszög kivehetõ legyen!
Nem ér négyszögjelet generálni zenei szoftverrel és azt mutogatni ám, mert a kettõ képét (a klipét és a generált négyszögjelét) nem lehet összetéveszteni, tehát aki így gondolja a bizonyítást, az ne fogjon hozzá. Hangfotosoppolni nem ér.
Szerintem nem ártana számításba venni a használt CD piacot sem.
Nameg regebben ennyi koncert se volt. Meg most dragabbak is. Igaz ez inkabb amiatt, hogy most ebbol huzzak a penzt az eloadok a csokkeno eladasok miatt.
egy ártatlan kérdés: nem azért jársz most koncertekre (szemben azzal, "amikor még nem volt a zinternet"), mert felnõttél, és van rá pénzed? :)
A második bekezdésedben leírtakhoz ez kicsit még ráerõsít: "A zenei piac messze túl van a fénypontján, mert míg 2000-ben az összforgalom elérte a 26,9 milliárd dollárt, tavaly azonban már csak 15,9 milliárd dollárt tett ki." Ez a mondat a lényege a cikkek szerintem. A legálisan vásárolt zenére költött pénz csökkenõben van. Ami nem okvetlenül baj, említeném a postát, hogy mennyi bevételtõl esik el az e-mail miatt, vagy a nyomdász szakmát, ami szintén...
Nem mintha az illegális letöltés valóban szerepet játszana az értékesítés csökkentésében, sokkal inkább a lineáris választékbõvítés. Aki letölt, amúgy sem venné meg, mert nincs rá pénze, vagy letölti, félig meghallgatja és már nem kell neki, tehát csak megkóstolta és nem ízlett. Tehát az illegális letöltés nem csökkenti a piacot, hanem kiegészíti, és nagyon minimális része a statisztikának az, aki tényleg azért nem vásárol, mert letöltötte illegálisan. Néhány százalékra saccolom.
Ergo ha ez ki esik, ki a hibás? Az iTunes. Elõre megmondtam, hogy munkahelyeket fog megszüntetni. Mondom ezt Apple-felhasználóként.
ÉS a lineáris választékbõvítés: ha megkétszerezem az elõadók számát, nem fog a forgalom is megkétszerezõdni, csak akkor ha volt még szabad vásárlókapacitás a piacban, amelyet valamilyen ügyes marketinggel meg nem mozdítottam, máskülönben a teljes forgalom eloszlik az elõadók kétszeresén, ami nem baj, csak nem kell csodálkozni azon, ha kevesebb lesz az egyes elõadók bevétele. Ugyanez a baj mondjuk a joghurtokkal is. Húsz joghurtgyártó nem fog azonos mértékû bevételre szert tenni, mintha csak három (legjobb jóminõségû) lenne. Ezért vagy megszüntetik, vagy felviszik az árat, ami végsõsoron nem mást eredményez mint több munkahely finanszírozását, ami nem baj, csak ekkor sem kell csodálkozni a magas árakon.
Mindegy, ez marketing és közgáz...
"Az EMI március elején akarta piacra dobni a Depeche Mode Best of Remix albumát. A kiadványnak kellett volna megmentenie a kiadó üzleti évét a bukástól"
Azért ez az egy mondat elég sokat elmond az egész zeneipar mûködésérõl. Egy százötvennyolcadik lehúzott rókabõrtõl remélik a nagy csodát, de még azt sem képesek összehozni? Csoda, hogy még nem pusztultak ki.
"A fõ ok az internet és a kalózkodás - hangoztatják gyakran a cégek."
Amíg nem volt zinternet és kalózkodás, egy év alatt 0, azaz nulla forintot költöttem zenére, a zenegyûjteményem 95 százalékban rádióból kazettára vett, eldobható ipari mûanyaghulladékból állt. Ezzel szemben manapság havi 1 koncert a minimum, de a nyári fesztiválszezonban lényegesen több - és a Tankcsapdát leszámítva többnyire olyan zenekarok koncertjeire járok, akiket a gonosz zinternetes kalózok nélkül nagy valószínûséggel nem is ismernék.
"Mindez azt bizonyítja, hogy az eddigi hagyományos üzleti modell, miszerint a kiadók felfedezik a mûvészeket, majd gondosan felépítve õket sztárt varázsolnak belõlük, végérvényesen megbukott."
Ez az üzleti modell már a kezdetektõl halálra volt ítélve. Mûvészek helyett meg legtöbbször senkiket fedeznek fel, gratulálok.
Egyébként vicces hogy erõltetik a CD-t (pl. Sony Music), másrészrõl meg az mp3-at tiltják (Sony Ericsson walkman mobil, mp4 lejátszó és társai CD-ket nem fogadnak, de az "illegális" mp3-at eszik mint a cukrot).
Na mivan ? Nem vették a CDiket ?
Eddig sem vettem észre, hogy olyan nagy verseny lett volna. De mindegy... Ki tud nagyobb sztárt felfújni, abban mondjuk lehet, hogy volt verseny.