Jó pár évvel lemaradtak...... de nagyon.... És talán meg is érdemlik... Mára már természetesnek kéne lenni annak, hogy belehallgatsz a zenébe a neten keresztül...és ha tetszik, megveszed a neten az egész albumot...csakhogy így nem kapna mindenki a bevételbõl..... hát igen ))
Elõbb-utóbb már a kiadóknak is ki kell lépni a kõkorszakból, és erre rá is fognak kényszerülni, ahogy az elõadók úgy döntenek, hogy kihagyják õket a buliból és közvetlenül kezdik értékesíteni az alkotásaikat. Mert ahogy fejlõdnek a disztribúciós megoldások, úgy van egyre kevesebb dolga a kiadóknak, így a létezésük értelme is fogyogat - nem csoda, ha minden újítás ellen foggal-körömmel tiltakoznak, mert tudják jól, hogy azok a koporsójukba jelentik a szögeket. Csakhogy lassan öncélúvá válik a létezésük, mert sem a fogyasztóknak, sem a zenészeknek nem elõnyös, hogy mindegyiken élõsködnek.
Egy zenésznek eddig a kiadó kegyét kellett kivívnia. Most feltölti a mûvét és megtörtént a kiadás.
Most is azé lesz inkább a fõszerep, aki a legtöbb emberhez el tudja juttatni a szerzõ szerzeményét
A skypenak a jövõje ért 8 mrdt, a warnernek a múltja 3mat. (Még évtizedekig jön a nála lévõ jogokból bevétel.)
Szerintem mert nem te vagy a célcsoport. Egyébként van abban valami amit mond. Addig fognak kekeckedni a kiadók, míg jön valaki és meg nem veszi õket kilóra. A Warner Music pl. 3mrd-ért kelt el. Összehasonlításképp az MS 7-8mrd-ot fizetett a Skype-ért.
Van azért nem kevés hátránya is, csak ezekrõl a nagy rózsaszín felhõ miatt nem szokás beszélni. Én amúgy leginkább az ilyen Grooveshark-féle közösségi megoldásokban látok fantáziát, ahol bárki hozzáférhet a bárki által feltöltött zenéhez. Sajnos azonban nehéz kiszûrni a duplán feltöltött dalokat/albumokat, így egyaránt találunk majd AC/DC-t, ACDC-t és talán AC-DC-t is...
A csávó semmi újat nem mondott.
Az a baj, hogy elég nagy a zeneipar lendülete, kurva sok pénz van mögötte, de elõbb utóbb csak megdöglenek végre. Mi, kalózok is ezen dolgozunk a magunk kis jelentéktelen fájlmegosztó módján.
Ha ehhez hozzájönnek még a nagy technológiai vállalatok, az csak jó lehet. Ha jól csinálják, akkor talán pár kalóz át is szokik hozzájuk.
Egyébként a cloudnak két nagy elõnye van. Az egyik, hogy mindenhonnan könnyen elérhetõ, a másik pedig, hogy egy nagy közösség van mögötte.
Ez a Jenner elég expertnek tûnik a témában, nem értem miért nem hallgat rá az úgynevezett "zeneipar".
Õk gyak egy tárhelyet adnak, amire felpakolhatod azt amit akarsz.
Ezért érdekes, hogy a zeneipar mit jártatja a pofáját, elvégre az adott zenék használati jogával te már rendelkezel, akkor mi a fasz közük hozzá, hogy épp hol tárolod?
A felhõ (cloud) lényege az, hogy nem a gépeden, tévéden, telefonodon tárolod a zenét, hanem egy on-line szolgáltatónál, és számítógéprõl, okostévérõl, vagy telefonról is elérheted, bárhol, ahol net van.
Nem jó egyik sem. Ha valaki csinál egy zenét, az inkább adja el saját maga. Bár így is lejön az áfa, a társasági adó és néhány költség. De legalább a maradék pénz az övé. Az Ártisjus vagy minek hívják szervezetre sincs szükség. Az is csak pénzt szed el a zenészektõl.
A google music egyelõre csak usában érhetõ el. Kár, mert kíváncsi lettem volna rá.
A baj számomra az, hogy nem jön le a cikkbõl, hogy mi az a felhõ alapú zenszolgáltatás. Nekem spec gõzöm sincs, de érdekelne.
Szépen lassan múlik az az idõ, mikor a kiadóknak beleszólása van az egész ipar alakulásába. Ahogy jelennek meg az új elõadók, szerzõk és számukra kedvezõbb feltételeket, lehetõséget kínál egy másik üzleti modell, azok mellé fognak állni. Az elõadók, kiadók, vásárlók közül, már régóta csak kettõre van szükség. Biztos nem lesz gyors a folyamat, de a végeredmény nem kérdéses.
Szerintem már ott el lett b@szva, hogy zeneIPAR. Tömeggyártás. Nyomják az ócska szarokat, mint a kínaiak a mûanyag zoknit.
Szépen lassan illene eljutunk teljesen oda, hogy a weben keresztül meg tudod hallgatni középszar minõségben a zenét (sample, mondjuk 64k mp3), és pár centért letölthetnéd a falc-ot. A pénz pedig tényleg az elõadókhoz jutna, nem pedig ezekhez az idióta kiadókhoz, akiket csak a pénz éltet.
"Ehhez kapcsolódóan számos új szolgáltatás alakulhat ki, lehetnek majd például olyan ajánlatok, amelyek jobb minõségû fájlokat kínálnak az elõfizetõiknek"
Ugyanazt eladják többször ahelyett, hogy alapból egy jó minõségû (mondjuk 320k mp3 ..) tartalmat bitosítanának. Ehelyett kapjuk a 128k szarokat. (Tudom ez így (egyelõre) jobban megéri nekik. )
Egyetértek. A zenei kiadók meg már rég csak vergõdnek.
"[..] a zeneipar semmit sem tanult az elmúlt évek történéseibõl. Az ágazat gyakorlatilag csõdöt mondott az új technológiák kezelésének és az új üzleti modellek kifejlesztésének területén."
És ez a kulcs.
"A zenei menedzsereket hosszú távon nem érdekli a zene, csak meg akarnak bizonyosodni arról, hogy megkapják a következõ prémiumukat is. Ha egy évvel tovább dolgoznak, akkor több millió dolláros prémium üti a markukat. Így, ha lehetõségük van arra, hogy lelassítsák a fejlõdést, akkor azt meg is teszik."