Eredetileg ezt mondták... de akkor szimplán csak buildelniük kellett volna egy újat, és azt kirakni. Tuti adatvesztés voltnáluk, csak égnének ha elmondanák hogy milyen sufnimódon dolgoznak :)
Jól értem, hogy ez szerint "teljesen" kifejlesztették a játékot, aztán tévedésbõl a kiadás napján valami béta jelent meg, a ténylegesen kiadandót meg törölték mindenhonnan (a bizti kedvéért :D).
Én valami olyat olvastam, hogy a különbözõ buildek körül volt a gebasz, rosszat hoztak forgalomba, vagy mi. Persze lehet hogy tévedek, de éppen most jött ki egy tényleg elég nagy javítás, ami elég sok mindent javít. Bár arra számítsatok, hogy még egész hónapban, akár több tucat javítást is ki fognak dobni. Egyébként gondoljatok bele, ha mindent javítanak, ez valami kibaszott jó játék lesz.
Remélem, hogy igazad van és tényleg ez a helyzet. Talán ez lenne a legjobb eshetõség, mivel így x idõn belül játszható játékot csinálhatnak belõle. A másik verzió viszont elég szomorú lenne, mivel iszonyatos mennyiségû bugot jelentenek folyamatosan a játékosok, és minden patchel újabbak lépnek fel.
Ez ellen csak az szól, hogy tényleg olyan ütemben javítják ki a bugokat, ami arra utal hogy ezeket mind nagyon jól ismerték.
Tehát mintha csak fogták volna a bugtracker rendszerüket, és elõvették volna az összes bugot, és sorban mennek végig rajta prioritás alapján, és újra kijavítják mindet. Mert tuti hogy ezek nem éppen most reportált bugok, hanem jól ismert ráadásul jól fixálható issuek - mintha egyszer már megcsinálták volna.
(Mindenesetre a nagy várakozás közben tegnap befejeztem a Mass Effect 2.-t. Sztem ma a Dragon Aget fogom :) )
-----
"Igen, ezt elég nehéz elhinni, hogy nincs egy béta teszter, aki visszaküldte volna hozzájuk a szinte tökéletesen mûködõ verziót..."
Ehhez csak annyit, hogy ugye a tesztereknél a lefordított verzió van (.exe .dll-ek). Namost, ezzel egy fejlesztõ semmire nem megy, mivel a forráskód a lényeg, az pedig teszternél sosincs. Igy az megtörténhetett volna hogy oddadák a népnek a legjobb bétát, viszont onnantól kezdve mivel a forrás nincs meg, nem tudnak semmit sem javítani rajta :)
Nekem is elég gyanús ez a hivatalos magyarázkodás, szerintem sokkal valószínûbb, hogy kifogytak a pénzbõl és ki kellett valamit adni vagy különben lehúzhatják a rolót. A dologban az a gyanús, hogy elsõre egy beta verziót töltöttek fel, de amikor ezt észrevették állítólag gyorsan flrakták a a kiadásra szánt verziót ami viszont nem sokban különbözött a beta-tol. Azóta meg megy a maszatolás, hogy tulajdonképpen mi is történt. Egy biztos valamit nagyon elcsesztek.
Na nehogymá nincs náluk valami verziókövetõ rendszer (perforce, CVN, subversion akármi), anélkül nem lehet szoftvert fejleszteni 2 embernél nagyobb csoportokban.
Márpedig onnan bármit bárhogyan vissza lehet állítani.
De lehet hogy az emberi hülyeség végtelen és a leghihetetlenebb eset az igaz.
Félreértés ne essék, az elcseszés attól még elcseszés marad. Ekkora hibát, akár igaz (tehát összekeverték a verziókat), akár nem (más hiba volt a gépezetben/sürgették õket vagy akármi), egyszerûen nem szabadna elkövetni. A kiadót sem értem, hiszen legalább lecsekkolhatnák mit akarnak kiadni mielõtt felpakolják nagy sietve a steam-re.
A béta tesztekre küldött variációk sem voltak tökéletesek (ez mibõl jött?, nem csak egyetlen béta verzió volt) és kismillió variáns volt belõlük. Kinél ez kinél az nem mûködött. Plusz ha esetleg komolyan is vették a dolgot és szerzõdést kötöttek akkor a teszt lezárultakor töröltethették is (jogosan) a cuccot a tesztelõk gépérõl.
Plusz minek tartaná meg bárki is a korábbi verziókat minden fázisból ha egyszer kész a kiadásra szánt variáns? Ha igaz amit nyilatkoztak akkor pont ezen volt a pofáraesés, hogy a kiadás elõestéjén még mindig akadt náluk béta verzió és így elég egy kis figyelmetlenség hogy más legyen elküldve mint amit kéne. A fejlesztõk meg minek csennék haza a különféle verziókat?
Ettõl függetlenül borzasztó pechesek, hogy eltünt a szerver háttértárról, a napi/heti mentésbõl, a kaziról, a dvd-rõl, a béta teszterek gépérõl és a haza csent pedriveokról a 0.99-1.00es verzió, de elõkerült a 0.7es. Ehhez tényleg nagy pech kell :-)
A megjelenés utáni elsõ mea culpa topik errõl szólt. :)
Elég ha 24 órával a hivatalos megjelenés utáni idõpontban megkukkantod a piratbay-en a fájlt. Addigra ott lesz (eddig mindig ott volt az új "patch" legkésõbb 24 órával a hivatalos kijövetel után).
A hivatalos közlemény nem ezt mondta. Aszerint el lett cseszve a kiadás abból a szempontból, hogy nem a kész játékot hanem egy sokkal korábbi verziót sikerült eladásra küldeni és a már nem szükséges anyagoakt törölték. Emiatt gyakorlatilag a kiadásra szánt teljes játék az nincs meg, helyette kijött a béta egy korábbi verziója amit most rohammunkában próbálnak játszható szintre tenni. Magyarán a játszható, az áradozások alapjául szolgáló verziót megszerezni pusztán emiatt is lehetetlen mert már nincs meg, ahogy az eredetileg kiadni szánt verzió sincs. Helyette van ez a korai béta ami lassan játszható lesz.
Na ez nekem sem tiszta. A forumokon az az elmélet kapott szárnyra, hogy kifogytak a pénzbõl és a kiadó sem engedett további halasztást ezért kiadták úgy ahogy volt. Ami itt nem világos, hogy a hivatalos fórumukon a kerberososok azt tolták, hogy a játék szinte hibátlan és csak az independent race future-t kell kivenni belõle átmenetileg, mivel felborítják a balance-t. Na meg a beta testerek is csak áradoztak a játékról a megjelenés elõtt, szóval számomra érthetetlen ez az egész. Egy biztos ezt jól elszúrák és csak remélhetjük, hogy helyrehozzák hamarosan.
Figyu, 2 hét alatt nem lehet csodákat várni. QA-s a szakmám, amennyi bugot megfixálnak ilyen ütemû javítással, fele annyi újat be is raknak vele :) És ez még sztem a jéghegy csúcsa... de számomra tényleg az érthetetlen, ha ennyi bugról TUDTAK 3-4 nappal a kiadás után, hogy a rossebbe nem volt egy tökös legény aki megmondta volna a tutit a fejeseknek?
A harc kapcsán csak 5 hozzászólást kellett volna visszaolvasnod és ott a link.
Az AI erõsségét meg ott tudod állítani ahol beállítod az, ki milyen fajjal legyen, milyen színösszeállítással/jelvényekkel és így tovább. Na ott lehet kiválasztani milyen erejû legyen az AI.
Ez igaz de bizakodásra ad okot, hogy ilyen ütemben adnak ki javításokat a játékhoz. Bízok benne, hogy 1-2 héten belül az összes komolyabb bugot orvosolják, és a feature-k is rendesen fognak mûködni. Komoly potenciál van a játékban, rengeteg elõrelépés történt az elsõ rész óta, de pl a kolonizálást is olyan innovatív módon oldották meg amit még nem láttam egy 4x ûrstratégiában sem. Én drukkolok nekik, és ha látom a javulást megveszem.
Olvastam, hogy pénteken adnak ki új patch-t, utána pedig 1 hét múlva. Közbe persze jöhet még 1-2 kisebb javítás ( mint pl ma is). Szerintem a játék a dobozos verzió kiadásáig többé kevésbé játszhatóvá válik remélhetõleg és utána tovább dolgoznak a dlc-ken és az apróbb hibák orvoslásán.
A random encounters-t megtaláltam, lejjebb vettem, kipróbálom. Az AI-t hol lehet állítani? Ja, és a harc irányításáról tudtok valami infót adni. Dög unalom 5 percen keresztül bámulni az egymást lövõ hajókat.
Mibõl gondolod, hogy kétszer akkora? 8,3 giga most a sots2 könyvtár :) (a méret amit írtam, a patch file mérete volt, nem a feltelepítés után)
Rev 17430.
// amúgy reinstall, és nvidia driver frissítés sem segített, továbbra is fagy...
Meg az elején mediumra állítottad a AI erejét? Mert nekem mediumom nem túl huszárosak, még kezdõként is elérem a szintjüket. ÉS szerintem ajánlatos tényleg lejjebb venni a random encounters-t amíg ennyire bugos. Majd meg lesz a "balance" aztán akkor már bátrabban lehet, de most még ahogy olvasgattam nagyon bugosak a random dolgok is.
Igen ez eléggé elfogadhatatlan, hogy ilyet tesznek. Akkor inkább mondták volna, hogy kell még 1 hónap vagy valami, de nem hanem kiadják teljes áron a bétát. Mondjuk az biztos hogy ha készen lesz, akkor már megéri az árát. De az még ezzel a patchelés tempóval kb 1 hónap, mire azt lehet rá mondani, hogy kész verzió. Aztán persze még jönnek a DLC-k meg kisebb bugok javítása... hát ez van 21. század.
De mire mentek a patchel ha egy teljesen más verziótok van mint azoknak akik megvették? :) Legalább is nekem kétszer akkora a mérete, már most és még jön nagy patch.
ja, most olvasom végig h gyakorlatilag mindekinek tele van a töke a gameval...végre egy szimpatikus játék erre kiadják rakás szarként, hihetetlen...
sziasztok! Leszedtem a gamet, updattel meg minden, de folyamatosan .dll fileokat keres és nem indul el.vmi VMSCR100.dll a hiányolt file.találkozott vki ilyesmivel?win7em van, attól lehet?vki pls help!!!
OFF Offoltunk, más játékról volt szó ;)
Egy SWOTS végigjátszásba sztem majd egy hónap múlva fogok csak belekezdeni. Addig sztem értelmetlen, max nézegetni jó.
ON
Véletlenül a meteorokat meg swarmokat meg egyéb nyalánkságokat nem lehet kikapcsolni? Úgy rémlik az ilyen eventek gyakoriságára láttam egy csúszkát a galaxis generátornál
Végigjátszást ? A 3. patch óta állandóan támad valami (meteor, swarm, csuda tudja mi még ), az ellenfél többször akkora flottával jön rám, mint az enyém, és a csata menetét, irányítását egyszerûen nem értem.
De legalább nem kell túlságosan megerõltetni agyilag magunkat meg olvasni jó nagy manualt és fórumoat böngészni. Egy végigjátszást nekem mindenképpen megért.
Egyébként meglepõen sok ilyen apró game jön ki manapság, komolyan felüdítõek a "nagy nevek" mellett.
Sajnos, vagy nem sajnos, de nagyon tévedsz. A Paradox által kiadott 3. patch skidrow-os verziója 24 órán belül kint volt. (csak úgy, mint az összes többi)
Nekem az eredeti játék van meg és összesen 4,5 Giga (eddig). Ha ez a béta még, akkor a Skidrow verzió kb alfa hehe.
Én azért vettem meg most, mert majd akarok multinzi. Megvolt nekem az elsõ része így leszedegetve minden kieggel meg patchal csak hát rendes cd kulcs nélkül nem nagyon lehetett vele multinzi (meg sokig tartott mire minden kijött hozzá torrenten is). Aztán a sok patch és DLC-ék miatt amik ma már állandóak szinte, úgy voltam vele érdemesebb megvenni. Fõleg hogy kedvenc stílusom az ûrstratégia.
Amúgy pénteken jön ki egy nagyobb patch ami nagyon sok bajt orvosol. De mire a kalóz verzió is játszható lesz, hát... szerintem az majd jövõre kb. :)
Apró adalék, nekem a Skidrow 3 után nem olvasta be az elõzõ mentést, újat kellett kezdeni. Ha 2-3 naponta jön ki újabb javítás ami más mentést használ, mikor jutunk el a végjátékig ?
Aham, skidrow alap, majd skidrow 1 (1,9 giga, vagy mennyi), skidrow 2 (5-6 mega), skidrow 3 (20-30 mega) és továbbra sem tudok semmit sem csinálni.
Esetleg este megpróbálom újrarakni az egészet, hátha tovább jutok. De eszméletlen, hogy ilyen állapotú játékot tudtak kiadni most, úgy, hogy már márciusban vagy mikor ki kellett volna adniuk az elõzetes tervek szerint :D
Nálam is ugyanez a helyzet. :) Hiába van fenn eddig minden patch, pár perc után kivág a program. Mondjuk eddig csak 64 bit-es változatban próbálkoztam, de nem hinném hogy a 32 bit-es stabilabb lenne...
na, megnéztem, jópofa, amolyan star control a fire fly univerzumban :-) fiatalosan kemény dumákkal, iritáló narrátorral, pár napig elleszek vele szvsz, egyszerû, bugyuta, repetitív :-)
Óóó, ha csak a hang menne el nálam, de még játszani sem tudtam vele. Se menteni, se a következõ körre nem tudok menni, mert egybõl kilép. Elindítani el tudom, beállítom a galaxist, amiben szórakozni szeretnék, beállítom az ellenfeleket, elindítom, majd amikor a következõ körre nyomnék (vagy elmenteném) akkor simán kilép... (skidrow update 2-vel, és 3-al is) szóval én még várom a további update-eket :(
Érdemes alapból új hajókat tervezni, mert az alap fegyverzet nagyon gagyi. Nekem, mint a SOTS I-ben az elején itt is a rakéták jöttek be. Jó nagy hatótv és elég halvány elhárítófegyverzet az ellenségnél.
Ezt még érdemes átolvasni: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?567495-Tactical-Combat-Guide&s=679d5e263cd873be080175557dfc3884
Sziasztok! Jó látni, hogy rajtam kívül is érdeklõdnek még emberek a játék iránt kis hazánkban. Jómagam már egy ideje figyeltem a játék fejlõdését, és véleményem szerint ha kijavítják a megjelenés körül fellépõ hibákat minden esélye megvan, hogy betöltse az ûrt a 4x ûrstratégiák terén és klasszikussá váljon. Remélem november végére normalizálódik a helyzet, addig is marad a virágbolti verzió :)
hát tényleg nem :-(
ráadásul az 1.1-es manualban sincsen benne :-( cserébe van benne build & design ship, researc, meg missions
Elolvastam a manualt, csak éppen a modulokról nem beszél egy szót se. A naval stationnál pl azt ragozza hogy 5 féle méretû lehet 7-16-25 modullal, és kb ennyi az infótartalma (meg az hogy meglepõ módon, minél nagyobb egy station, annál többet ér és több hajót tud kezelni :) )
A neve alapján az interdict amolyan blokád alá vonása az adott rendszernek vagy bolygónak. Ha tippelnem kéne akkor azt mondanám, hogy arra van kitalálva, hogy a kereskedelemtõl, utánpótlástól elvágja az adott rendszert (magyarán onnan nem generálódik bevétel és talán az esetleges hajóépítést is blokkolod).
Láttam itt az infók között, hogy nincs leírás a támadás menüpontokról. Interdict, Invasion és strike.
Mindegyiket próbáltam már, de azért teljesen nem egyértelmû.
Ami biztos, hogy a strike az rövid rajtacsapás ami 1 körig tart aztán utána vissza megy a kiindulási bolygóra a flotta. Az invasion az nagyon hosszan eltart, azt hiszem az ellátó hajók számától is függ. Ott rostokol sok körig a flotta az ellenséges bolygónál amíg el nem foglalja vagy el nem fogy az ellátmány, ezt a támadás elõtt jelzi hány körig tart. Az interdict az nem teljesen tiszta még. Amit tudok, hogy az is sokáig tart mint az invázió, de nem tudom miben különbözik.
Igazándiból fõleg az elején elég egy kolonizációs flotta amiben van 1 ellátó hajó egy CNC és 4-5 kolonizáló hajó. Minél több a kolonizáló annál gyorsabban telepítik be a bolygót ugye. Azért elég 1 flotta az elején, mert nem lehet több bolygó terraformálást és infrastruktúra kiépítést gyõzni anyagilag. Próbáltam 2-3 bolygót egymás után kolonizálni és teljesen csõdbe mentem, se fejleszteni se gyártani nem tudtam. :)
Egyszerre többet is. :9 De egyenlõre a leginformatívabb (bár rendesen böngészni kell ha pontos adatokat akarsz) a paradoxplaza. Általános segítségnek és útmutatónak már az alábbi link is jó: SotS2 info
Ha pontosabb infó kell akkor magadnak kell végigbogarászni a topikokat. Plusz már elindult több wiki oldal is a játékkal kapcsolatban, az egyiket ráadásul a kerberos tartja fenn.
Errõl már volt korábban szó. Ez egy újítás. Most már a kolonizáló hajók nem lesznek lebontva a célállomáson, hanem lerakják a telepeseket és utána addig járkálnak vissza hozzájuk míg a kolónia önellátóvá nem válik. Ennek ideje a hazard level-tõl függ (a bolygó mennyire lakható). Minél magasabb ez az érték annál tovább fog tartani a dolog.
A provinciákba szervezés elõnye hogy az adott provincián belüli kereskedelem, járõrözés és felderítés sokkal hatékonyabb. Több a bevétel, nehezebben tudnak észrevétlenül közeledni az ellenfelek.
X idõ elteltével (ez kb 6-8-10) szól a rendszer hogy a kolónia önellátó lett és dönthetünk hogy befejezzük a támogatást, vagy tovább hagyjuk 6 körig a kolonizáló hajókat hogy segítsenek a gyorsabb fejlõdés érdekében. Ez utána ismételhetõ, ameddig csak tetszik.
Ezért kell utánajárni kicsit a neten is a dolgoknak (mert kevés infót adnak a kiadók és a fejlesztõk a játék mellé és aktívabb szerepvállalás kell most már a játékostól a fórumokban). :)
A Command module a védekezéskor jön jól, megemeli a védelemre berakható hajók számát. A dock module számának növelése a kereskedelmi flottákra van kihatással. Egészen pontosan megmutatja hogy mennyi kereskedõ hajó tud egyszerre dokkolni az állomáson. Kicsit beleszól még a javítható hajók számába is. Repair module a javítható hajók száma és a javítás sebessége terén meghatározó. Minél több annál több hajót vagy kevés hajó esetén annál gyorsabb javítást eredményez. Sensor modulok az adott állomás típusától függõ mértékben növelik a taktika és a harci térképen az érzékelési zónát. Illetve szintén az állomás típusától függõen adnak extrákat (a katonai például könnyebben detektál lopakodó hajókat, a civil a járõröket segíti, a science a mindenféle veszedelmekre figyelmeztet elõbb, a trade meg a kalózok elõrejelzésében segít). A Warehouse module a kereskedelemben számít. Minél több van, annál jobban nõ a bevétel és annál tovább raktározódik az árú (egyik flotta leadja a cuccot a másik felveszi és a kettõ közötti idõt tolja ki a modulok számának növelése). A combat modulok száma meg a nagy fegyverek számát határozza meg.
/OFF Amúgy a nagy patch várogatás közben aki nem látta még, nézze meg a Space Pirates and Zombies címû játékot.
A cím nagyon félrevezetõ, mert vmi gagyi szarra gondolna az ember (meg 139 mega az egész), de egy marha igényes Star Control jellegû lövöldözõs/stratégia hibridrõl van szó, ûrhajó meg felszerelés fejlesztésekkel együtt. Nekem marhára bejött, és atomstabil :)
Csak mertem felvetni, mert ez is ûrhajós, kicsit még stratégia is és FUN :)
/ON
Amúgy ezt a bolygó kolonizálást valaki érti? Az elsõ részben elég volt egy bolygóra egy kolónia hajó most meg azt látom, hogy ha kolonizálni akarok egy planétát akkor a hajóim folyamatosan oda - vissza mászkálnak az anya bolygómtól arra a planétára amit kolonizálni akarok. Most ez meddig tart akkor?