3 nyereséges cégrõl van szó, amelybõl 2-nek (FB, linkedin) gyakorlatilag nincs is konkurenciája. Ez mitõl lenne lufi?
2000 körül az internetes lufi azért pukkant, mert mindenki arra számított hogy rövid idõn belül az internet lesz az elsõ számú hirdetési felület. Így tolták az intenetes cégekbe a pénzt, nem számított hogy nincs nemhogy nyereség, de bevétel sem, csak látogató legyen, aztán majd eladjuk a bannereket, és dõl a lé. A gond az volt, hogy a piaci szereplõk nem voltak hülyék, és látták, hogy hiába mondjuk világelsõ/adott országban elsõ egy cég látogatottságban, ha ez az érték még mindig kevesebb mint egy harmadrangú tvcsatorna nézettsége, vagy egy heti/havilap példányszáma. Most kicsit másabb a helyzet - a nyomtatott média legjobban menõ lapjainak példányszámát az elsõ 20-30 netes hirdetõfelület megelõzi, a kereskedelmi tv-k - nem teljesen korrektül auditált - nézettségét is verik már a netes lapok. És akkor arról ne is beszéljünk, hogy az internetes cégek felfedezték azt, hogy plusz szolgáltatásokért kérhetnek díjat is a felhasználóktól.
egy db hardvert nem gyártott még az apple, sõt nem is nagyon tervezett (max dizájnt meg hogy a kész alkatrészeket hogy helyezzék el). Azért lufi mert a cég vélt értéke a közelében sincs a valósnak. A steve jobs kiesik, az értéke is pukkan...