Teljesen egyetértek. Remélem a sok negatív visszajelzés a DA2-rõl meggyõzi az EA-t is, hogy hagyni kellene a BioWare gárdát úgy dolgozni, ahogy eddig tették, mert abból a munkából tényleg gyöngyszemek születtek. Bár az EA-t és hasonló nagyságú vállalatot ismerve maradnak az "addig üsd a vasat, amíg meleg" mentalitásnál, és a végén még sikerül is kicsinálniuk az egyik legjobb RPG fejlesztõ céget
az a fájdalmas, hogy a bioware, akiktõl eddig szinte fenntartások nélkül lehetett minõségi játékokat elvárni, beleesett az EA csapdájába. rövid határidõ, kapkodás, addig üssük a vasat amíg meleg, folytatások csökkenõ színvonala, minél szélesebb réteg kiszolgálása, ami egyenlõ a minõség romlásával, stb. ...
Tetszik a megfogalmazás: "csalódottak voltunk a rajongók visszajelzései miatt". Értitek, a rajongók visszajelzései a hiba, nem a játék, amit összecsaptak és kiadtak villámgyorsan. És igen, össze lett csapva, erre a legjobb példa a copy-paste dungeon-ök és az igénytelen encounter design (hullámokban a semmibõl materializálódó ellenfelek). Az akció rész még viselhetõ lenne, ha ezek nem lennének. És akkor a történetrõl még nem is beszéltem, ahol a döntéseinknek alig van súlya, a sztori szinte teljesen lineáris. Kitûnõ példa erre a két végellenfél, aki mindig ugyanaz marad, mindegy, hogy kinek az oldalára állunk. Remek.
annyira nehéz beleképzelnem magam egy ilyen játékos agyába, amikor egy mass effect-tel játszik...egyszerûen nem tudom elképzelni, mi lehet izgalmasabb, mint több lehetõség közül választani, vállalva a következményeket.
csak akit az ilyen dolgok megfélemlítenek, az játsszon gears of wars-t vagy más hasonló agyatlan hack'n'slash-t, amiben jó nagy baltával 50 métereseket szaltózva lehet egyszerre tucatnyi szörnyet kibelezni. én elfogadom hogy ilyen is kell, mert van aki naponta több komoly döntést kell meghoznia a munkahelyén, és nem vágyik este egy gondolkodtató játékra, de akkor ne is a mass effectet vegye meg.
a mass effect olyan amilyen, így szokták meg a rajongók, és ugyanez lehetett a DA-val is, bár én nem játszottam azokkal de ahogy hallom, a DA2 az 1-hez képest butított akciójáték.
Az ismétlõdõ pályát fejlesztésnek nevezni kissé arcátlan, de hát a papír mindent elbír.
Errõl a cikkrõl beugrott Frank Gibeau egy másik-, a Mass Effect 3-ról tett nyilatkozata, idézném: "A Mass Effectnek eléggé összetett harcrendszere van, aztán ott a sztori és a választási lehetõségek. A rajongókat, akik nem vásárolnak évente 12 játékot, csak kettõt-hármat, azokat ezek a dolgok megfélemlíthetik." Engem meg az ilyen nyilatkozatok félemlítenek meg... A jó öreg Frank korrektül és szépen összefoglalta hogyan szándékozik még több pénzt csinálni, majd frappánsan megindokolta miért is lesz jó ez ha nem is nekünk, de a casual játékosoknak biztosan. Éppen csak azt felejti el (ami a fenti írás tükrében különösen furcsa számomra), hogy ezekkel a típusú játékokkal pont azért játszanak, mert az összetett harcrendszer mellett még ott a sztori, ami befolyásolható választási lehetõségekkel - tehát õszerinte pont az félemlíti meg a játékosokat, ami egy AAA-s rpg-tõl minimálisan elvárható... A legszomorúbb az egészben viszont az, hogy ilyen Gibeau és Kotick féle szarházik "bábáskodnak" Bioware és Blizzard szintû fejlesztõkön...
Dragon Age 2 nincs összecsapva, csak hiányzik belõle a tartalom (félbe is hagytam), továbbá majdnem hack and slash-t csináltak belõle, ellentétben egy másik AAA címmel, ami hack and slash maradt, de van benne tartalom.
Miután kipróbáltam a demót, fogtam a fejem, és pöszén néztem, hogy most ez mi a... Kis idõvel ezután viszont szomorúan vettem tudomásul, hogy van lejjebb is. Jóval lejjebb ('AAA' cím és rpg az is). Innentõl már egészen másképp nézek a DA2-re... Nem olyan rossz az. Köszi Bioware. X)
Bár más fejlesztõk is csak ennyire csapnák össze a munkáikat.
"A Dragon Age 3 valószínû jövõ év végén jelenik meg." - tulajdonképpen azt jelenti hogy a hármas is úgy lesz összecsapva mint a kettes volt.
Nekem nem tûnt összecsapottnak összességében, csak mivel leginkább átment az egész egy akciójátékba, így valahol félbe is hagytam, nem vonzott annyira tovább.
A rövid fejlesztési idõ és összecsapott munka mióta újítás?
nos amilyen kevés idejük volt a fojtatás elkészítésére nem is csodálkozom hogy sokan kritizálják a játékot.