Diakolimpia. Az ilyen pozitiv hirek valahogy kimaradnak itt is, ott is. ;)
ez a "digitalis szovegertes" olyan, mint pl.: az "egyszeru zenehallgatas" a digitalis szovegertes nem azt jelenti, amit az, hogy "a digitalis szoveg (meg)ertese" , csakugy, mint az "egyszeru zenehallgatas" sem egyenlo az egyszeru zene (meg)hallgatasaval. Jo. Vissza a kezdetekhez: mitol digitalis a kepernyon megjeleno betu? mar a cimenek sem volt ertelme...
"Gyengébbek a magyar diákok digitális szövegértési képességei, mint a nyomtatottszöveg-értésük, ennek okai pedig egyebek mellett a családi háttérben és az internethez való hozzáférésben keresendõk"
ugyan már!aki nem tud olvasni és azt értelmezni.már az elsõ is kizárja a másodikat annak aztán tök mindegy,hogy könyv van elõtte vagy monitor. a betû az betû könyvben is monitoron is!
És azt vajon vizsgálták hogy milyen szövegekrõl van szó? Pl. van-e mellette menürendszer vagy reklám vagy más irreleváns információ, ami elvonná a figyelmét. A könyv az elmét csak a könyvre emlékezteti, de egy monitor már millió más dolgot is idéz: játékokat, képeket, zenéket... Pszichológiailag is meg kellene a dolgot nézni.
"Nehezen értik a magyar diákok a digitális szövegeket"
Nem vagyok már diák, de még mindig gyengén olvasok hexában :-)
Egyes kommenteket elnézve én egyáltalán nem lepõdök meg. Pl. naponta látok olyat, hogy olyan dolgokra kérdeznek rá, amik egyértelmûen le vannak írva néhány sorral feljebb, a hírben. (És SG még ilyen szempontból istenes, mert más helyeken még fogalmazni sem tudnak.)
Az ilyen felmérések Magyarországon mindig is vicc kategóriába tartoztak. Nem tudom miért érdekelné bármelyik diákot is egy hülye teszt, amire nem kap jegyet. Ez a tipikus öt perc alatt megírom az egy órás tesztet kategória.