Légköri fékezéssel. Mikor Mun körüli pályán vagy, akkor próbáld meg úgy belőni a kerbinre való visszatérést, hogy érintsd a légkört. Bár elméletben 60Km-es periapszis előbb utóbb visszahúz a felszinre pár keringés után.
Még nem próbáltam ki, de akár ion hajtóművekkel is el tudsz rugaszkodni a Mun felszínéről. Mivel a Mun vonzása 1/6-a a Kerbinéhez, Mechjebbel ki lehet sakkozni, hogy durván ~0.17-es TWR-el már el lehet szökni a Mun-ról. Amúgy ~1000-1200 delta-v már bőven elég, hogy hazatérj. Mellesleg Minmusra könnyebb eljutni, ha sikerül belőni LKO-ról. Csak kb 100-al több delta-v kell a megközelítéséhez, viszont fele annyi kell a pályára álláshoz és lesázláshoz, mint a Mun-nál, és kisebb gravitációval miatt könnyebb is.
Mun-ról való visszatérésnél, hogy a legtakarékosabb visszatérni?
Köszönöm! Bár a visszatérésről nem túl sok az infó a videókban, mert az elsők még 0.90-korban készültek, de egy Hogyan csináljam Extrák-ba pont befér a téma!, És akkor e-miatt nem kell újraforgatnom 5 részt. Mondjuk ez azért igy meggondolandó. Tény figyelni kell az ernyőre mikor nyitod ki. Pl jobb klik rá és ki is írja mikor nyitható: Risky(ne igazán, de meg próbálhatod) Safety(Na most nyisd mert már itt a tala...."connection lost")
Köszönöm a segítséget, valószínű a túl gyors érkezés miatt romlott el.
Kopasz videói tényleg nagyon jók!
Lehet túl nagy sebességgel érkeztél visszafele, amikor csak 200m-en érted el az ideális nyitási sebességet, az meg már kevés volt a csodához. Bár úgy tudom magasságra nyílnia kéne automatán.
Akkor lehet nem lassult le eléggé a kabin a légköri súrlódásnál. Lehetőleg lapos szögbe érkezz vissza, hogy minél hosszabb ideig hasítsd az atmoszférát, ahhoz hogy elég ideig tudjon fékezni.
A kilövésnél és emelkedésnél is érdemes figyelni a sebességre. Ha túl gyorsan emelkedsz a légkör ugyanúgy felhevíti a hajódat és a legtöbbet pont a csúcson lévő ernyő kapja. Szerintem akkor is megtud rongálódni. Na meg véletlenül se nyissa ki az ember az űrben, meg ilyenek. :)
Kopasznak vannak nagyon jó oktatóvideói, azt tényleg érdemes nézni.
Köszönöm a segítséget! Még nagyon az elején vagyok de nagyon tetszik. Most épp az oktató videókat nézem :)
Az a gondom az ernyőkkel, hogy végig lezuhanásig piros marad, pedig seggel előre érkezem a légkörbe és az ernyő a tetején és az oldalán van. Ettől függetlenül mind piros marad, vagy a utolsó 200 m vált hirtelen sárgára vagy zöldre :S
1. Ha túl korán, túl nagy sebességnél nyílnak ki az ernyők akkor leszakadhatnak. Van is állapotjelzője az ernyőknek, zöld, sárga, piros. Olyan is lehet, hogy károsodás érte őket, megsültek visszatéréskor. Bár ha jól van elhelyezve akkor ez nem lehet probléma.
2.Erre nehéz válaszolni, függ attól hol tartasz éppen, meddig jutottál előre. Az elején érdemes szub-orbitális ugrásokat végrehajtani, eljutni különböző földrészekre, sarkokra és ott is elvégezni kutatásokat, mintákat venni, jelentéseket tenni stb. Minden légrétegben is eltérő eredmények vannak.
3. Valószínű elfogyott az elektromos áram és nincs mi gyújtást adjon. Aksik és napelemek kellenek.
Helló! Még korai verziókkal játszottam, most újra kezdtem egy careert de több problémám is adódott. 1. és legfontosabb hogy valami oknál fogva ha kilépek az űrbe majd a szondával visszajövök nagyon gyakran az összes ejtőernyőm tropára megy és meghal szerencsétlen pilótám. Ezt mivel lehet orvosolni? 2. Hogy gondba vagyok a kutatási pontokkal, kifogyok belőlük és nem tudok tovább fejlődni. Milyen jó taktika van ezekre, mire érdemes odafigyelni? 3. pedig az, hogy MechJeb-bel beállítom hogy álljon pályára 100km-en, felviszi a gépet rendbe majd 80-100 km körül foglya és leáll a robotpilóta és nem lehet visszakapcsolni, miközben lenne még a rakétába szufla. Utoljára szerkesztette: Joker307, 2015.12.30. 15:38:11
Persze, biztosan össze gépészkedhető a dolog csak én már a Silent Hunter sorozatot végig gépészkedtem ilyenekkel. Most már szeretek határt húzni a dologban, hogy programozok meg konfig fájlokat szerkesztek és bújom a googlét vagy inkább vezetem a zűrhajót. Csupán ezért döntöttem úgy, hogy nem erőlködök a KW-val most. Utoljára szerkesztette: Karabiner, 2015.12.15. 18:39:47
Sajátosan fogalmazol, de nagyon tetszik! Viszont én is átraktam 1.0.5-re egy 1.0.4 kampányt, néhány kezdeti probléma után, megmaradt minden eszköz és űrjármű. Tehát megoldható, csak nem szabad elsőre feladni. A Steam-eseknek csak azt tudom ajánlani, hogy állítsák be a játékot, hogy csak a játék indításakor frissítsen és NE A STEAM indításakor, és offlineban kell játszani akkor megmarad a régi a módokkal együtt! Az tény, hogy nem könnyű, de egyszerű logikai levezetéssel, minden megmaradt, még olyan módnál is ami maradt a régi pöty 4! De mivel látom ez sokaknak gondot okoz, meg sok más embernek is ezért lesz erről egy oktató videó. Pöty, pont remélem nincs harag?
Már bocsi de én szerintem nem fikáztam itt semmit. Csupán megjegyzem, hogy a KW saját suport fórumán kilehet olvasni némi tanácstalanságot a mód további sorsával kapcsolatban. Ebből és a mutatkozó jelekből vontam le egy olyan következtetést, hogy személy szerint ÉN lehet, hogy kampány szinten eltekintek a KW használatától a legnagyobb sajnálatomra. Sajnos kampányszinten mutatkoznak továbbra is hibák. A mentet űrszekerek például szétesnek, eltűnnek az elemek az általad készített fixált KW móddal is és az észrevételem előtt is kipróbáltam ugyan ezekkel a kiegészítőkel és az eredmény hasonló volt. Újat tudok építeni ott nincs probléma valószínüleg az általad is említett elérési utak kavarhatnak be. Remélhetőleg nem fikázok most sem tisztában vagyok vele, hogy egy módolt programnál bizony bele lehet szaladni ilyenekbe ez egy ilyen sport. pötty és boldogok a sajtkészítők!
Eddig nekem a huszonvalahány módból amiket használok illetve a videók miatt kénytelen vagyok használni, csak a Station Science nincs meg. bár az elöző változattal azért eldöcög és müködik csak néha nem tölti be a model felszinének a színeit. vagyis full fehér.. érdekes, de müködik.
Ezek után lesz egy videó a verzió váltás módokra gyakorolt hatásáról illetve mit nem csináltok ilyenkor ami kellene. Na ez biztosan hasznos lesz!
Tessék az KW 1.0.5 verzió! Csak kicsomag betesz és már megy is. le van tesztelve. KW 1.0.5
Köszi. :)
Asszem én ebbe beleakadtam már, de nem tűnt "hivatalosnak" vagy nem is tom. :) Valamiért nem foglalkoztam vele. Azt néztem, hogy mikor frissül a a modos oldalakon a verzió szám rendesen.
Szia. Köszi a tippet. Annyira nem gyógyultam rá a KW-ra, de azért jó használni. Nem sikerült megoldani, de őszintén szólva nem is nagyon törtem magam. Vszínű vmivel ütik egymást. 1.0.4-el is simán elvagyok (és 0.25-el is milyen sokáig elvoltunk még frincfranc nélkül is ;) ) Egyébként ne húzd fel magad, mindenki úgy alakítja ahogy akarja.
A jobb oldalt találsz olyat, hogy download zip. rákatt és lejön. Kicsomag és az egészet belerakod a GamaData-ba. Nehéz lenne magatok megkeresni azt ami kell? Hiszen mindenkinek van keresője? vagy nem? :) Cybutek Kerbal Engineer
Kerbal Engineer Redux modhoz kéne már egy aktualizáló frissítés.
Én még mindig nem értem a problémátokat, a KW rocketry-vel. De ami javítás megy a játékokra verzió.o után legtöbb esetben csak hotfix, ez egy kivételes eset, hogy most többet adtak. De a módoknak is változni kell mert mások lesznek a játékban a hivatkozások. tehát e régi változat az újban rossz helyre mutatna. Ezért sok módnál ahol vannak megjeleníthető elemek, elég csak a hivatkozásokat megváltoztatni, magát a modelleket nem kell. Ezt vagy megértitek vagy nem. A KW-nél is ez van, a modelleken nem kell változtatni csak a játékon belüli hivatkozásokat. És pont. De természetesen jobb lefikázni mást mintsem beismerni hogy valamit nem értetek. Ez egyszerű emberi magatartás, csak borzalmas. Mindenesetre nekem remekül működik, tehát a HIBA NEM A MÓDBAN VAN! Az viszont igaz, hogy mindenki azt használ amit akar.
Valaki nem tudna nekem arra a problémára megoldást mondani,hogy ha orbitális pályára akarok állni, a pálya mindig véletlenszerű szögben jön létre. Olyan pályát szeretnék ami az egyenlítővel egy vonalban jón létre. Mert ügye amikor pályát hozok létre akkor a légkörből kilépő úrhajó pályáját használja fel. Nincs erre valami mod?
Amikor már egy módot még vagy kétféle külsős javító móddal kel helyre rázni az már régen rossz. A KW fórumán is megy a variálás, hogy mi legyen a mód sorsa ezekkel a közösségi javításokkal amit így nagyon nehéz fenntartható módon kezelni. Na képzeld ha jön a 64bit-es verzió, így is lehetnek problémák az egyes kiegészítőknél hát még egy gazdátlan módnál mire lehet esetleg számítani. Örülnék ha tovább vinnék a KW módot de jelenleg nem úgy látom, hogy lenne fenntartható jövője. Én személy szerint nem építkezek tovább rá. Utoljára szerkesztette: Karabiner, 2015.12.12. 15:46:33
Miről beszélsz? tökéletesen müködik a KW rocketry az 1.0.5-ben! Ha neked nem akkor valamit nem jól csinálsz. DE lejjebb írtam mi kell mellé, hogy jó legyen. :(
Hosszú kihagyás után ma volt végre alkalmam játszani. Próbálgattam az 1.0.5-öt de annyira nem nézegettem. Inkább a repülős cuccok bővültek, ami engem sose érdekelt igazán. 1.0.4-ben tolom továbbra is. Amit sajnálok az a kis méretű bányászcuccok. A mai móka is ehhez kapcsolódott: Repülj el a holdra, bányássz ki 1200 Ore-t és állítsd Kerbin körüli pályára. Elég érdekes küldetés volt, itt-ott megint kellett trükközni de végül megoldottam és közben igyekeztem minél több science-t gyűjteni. A küldetés a kis KSS-re való dokkolással koronáztam meg. Valószínű, hogy a továbbiakban ezt a kis állomsát kibővítem. (Nem tudom mi lesz a bányászgéppel) KÉPEK
A KW Rocketry módnak szerintem ennyi. :( Én elkezdtem kivezetni a KW cuccokat, sajnos a kampányomban csomó KW cuccos átjátszó műholdom van mert Remote Tech-el tolom. Kénytelen vagyok bent tartani. Kár érte pedig jó holmik vannak benne, de magára hagyták a módot most próbálják toldozni foltozni de nem nagyon megy már. :( Utoljára szerkesztette: Karabiner, 2015.12.11. 19:47:20
Szia, nos a KW rocketry-t én Ckan.exe-el betelepítettem, plusz hozzá a : KW Community Fixes, és a True - KW Rocketry - Community Fixes - Interstage config-ot. Nem volt semmi gond. De lehet más móddal ütik egymást. Még nagyon új a verzió, előfordulhatnak hibák. Egyenként tedd fel a módokat, hogy ki tudd szürni esetleg mi a probléma forrása. Sok sikert! :D
Sziasztok. KW Rocketry mod 1.0.5 alatt működik nektek? Amit tanácsoltak fórumokon nekem nem működtek. Betöltésnél megáll.
Tessék tanulj. :D
A leghatékonyabb, ha a periapsis-ban lassítasz és csökkented az apoapsis-t. Ezt kb úgy képzeld el, hogy (pályától függően) pe előtt kezdesz fékezni és miután túlmentél rajta leállítod a hajtóműveket, teszel egy kört és megint, majd megint, majd amikor már körpályát alakítsz ki, akkor a landolás pontjához igazítva folyamatos égetéssel szállsz le.
ja meg ezt annyival egészíteném ki, hogy ha már a várható Ap megvan 80-90km majd időgyorsítás Ap elé és prograde gyorsítani amíg kell az orbitális pályához
Ügyelj az optimális emelkedési sebességre is. Az se jó ha túl gyorsan emelkedsz. Sokkal erősebb lesz a légellenállás, és nagyobb erővel is fékez (nyom lefelé) téged, amihez több üzemanyag és nagyobb tolóerő is kell, hogy lekűzdjed (gazdaságtalan üzemelés). Aztán nagyobb eséllyel is forgatja meg a hajót bedöntésnél, az erőkarok miatt.
Általában akkor szokott borulni az ember mikor ledobja a szilárd fokozatokat és elkezdi élesen bedönteni a hajót. Hirtelen megszűnik a extra tolóerő, ami egyensúlyt tartott a légellenállással.
A légkörbe mikor visszatérsz, ha túl nagy a sebességet, nem kell egyből leszállni. Csinálhatsz légkör fékezést mundjuk 40km feletti periapsissal, ami pár kör után már jobban lefékezte a visszatérő egységet.
Már megvolt az 1.0 a légellenállással, mikor utoljára játszottam. Valószínűleg csiszoltak rajta még, mert a visszatérésnél sem volt ekkora jelentősége a súrlódásnak. Hevült rendesen, de maximum lerobbant róla ez-az, erre most az egész kabin robban vele együtt. No meg az ejtőernyők is könnyebben mennek tönkre. A BACC megvan már, csak a kilövőállást kéne fejlesztenem, mert még csak az alap van. A karrierben sokkal nagyobb jelentősége lett a pénzügyi helyzetnek is. Mindegy, legalább van kihívás.
Köszi a választ. Persze erre az egyszerű dologra nem gondoltam, pedig a műszereknél is így van.
De úgy voltam vele, ha már összedokkoltak a hajók, biztos egyszerűbb lehet bentről átpakolni, mint kiküldeni egy kerbalt. Nem vettem figyelembe a kerbal logikát.
gondolom még az előtt játszottál, hogy betették volna 1.0-val a légellenállást :D erre most elfogy az üzemanyagod, hogy leküzd. egyébként gyorsan low orbitot. amíg nem lesz meg ez a hajtóműved az LV-T30 vagy 45-el egyetemben felejtsd el még a low orbitot is :D addig meg experimenteket kell csinálni, még a kerbinen is, lehet tudományt fejleszteni, külön a rakéta kilövő álláson, külön a kerbal másik részén, meg talán még a tengeren is. sok helyzetben mehet a crew report stb, meg azokat a missziókat vállald ahol sok a science pont.
Egy ideig nem játszottam, s most hogy új karriert kezdtem, még egy nyamvadt low orbit sem jön össze. Tartok tőle, hogy a játék jelenlegi szintje meghaladta szerény képességeimet. Homokozóval meg játszanak az óvodások.
Menj a podhoz egy kerbállal, jobb klikk a podra, és a menüben katt a "take experiments"-re. Ezzel ki lehet szedni a tudományos dolgokat, és elvinni bárhova.
Ha egy Command Pod-ba van már tárolt adat (pl: talajminta), azt már nem lehet onnan kiszedni?
Úgy csináltam Mun-ra szállást, hogy előreküldtem egy leszálló pod-ot, minden földi jóval orbitális pályán várakozott. Utána indult egy űrhajó, dokkolt, leszállt, begyűjtött mindent, felszállt és újra dokkolt. Azt hittem az üzemanyaghoz hasonlóan át lehet tölteni a tárolt tudományos eredményeket, de nem tudtam.
Azt tudtam csinálni, hogy a műszerekből kiszedtem adatokat űrsétával és visszamentem az űrhajó podjába (az fog csak leszállni Kerbinen). De ami a leszálló podba van azzal nem tudok mit kezdeni.
Végül is lehet ennyiből áll az egész.
A gömb szelet megjelenik, ha rákattintok a Munra. Ott is tudok képet váltani. Viszont a Tracking Station-ba továbbra se jelzi ki. Illetve nem tudom ez megjelenne e tudományos leírásként archívba, mert ott sincs semmi.
Szkenneltem kaptam 20 pontot, tudok színezgetni (akkor ha be van kapcsolva a szkenner a műholdon, minden ki- be lépésnél kikapcsolja). Lehet én vártam többet ettől a feladattól. :)
M700-assal szkennelném le a Mun felszínét. Nem tudom eldönteni, hogy most jól csináltam -e vagy nem. Mert valami szerintem nem oké.
Polár pályára álltam (tized fokokkal nem foglalkoztam, nem is néztem, szemre ment), és kb 90km-es körpályára állt a szonda. Megcsinálta a szkennelést, vittem elég aksit is, nem merült le adás sugárzás közbe. Be i "színezte" a Mun-t, lehet mindenféle színképet állítani. Kaptam 20 tudományos pontot remek...Viszont nem jelenik meg az a gömb szelet a térképmódba, ahol lehet váltogatni a képeket, mintha nem történt volna semmi. Nincs is kitüntetett felvétel, ami ércet jelezne. Csak nagy általánosságba beszínezi az egész holdat.
Aztán belépek a Tracking Station-ba és a Munra képve, bizony azt jelzi nem történt semmi.
köszi, sajna valamit használhattál, mert azt mondja, hogy "contains locked or invalid parts", careerben ki van minden fejlesztés nyitva. megpróbálom azért a sandboxot, mert látom szerkesztetted a kommentet. meg ha az nem akkor még mindég kereshetem a KAX-t :D
Tessék! SR-71 Kerbird Igaz kicsit orrnehéz, még lehet alakítani, stb. A KAX mód van fenn. bár nem hiszem hogy abból valamit beraktam volna. Ja és 1.0.5 Sandbox Jó utat! Utoljára szerkesztette: Kopasz442, 2015.11.17. 01:02:47
simán felismerhető a blackbird, ami most kifehéredett :D na de át lehet egymásnak küldeni a buildeket? szívesen elvinném egy körre :)
VOID - ad egy alapból nagyon jó, de elég minimális hudot (repülés és építés közben is). A HUD kis mértékben szabható testre, de gyakorlatilag bármilyen infó elérhető valamelyik ablakából. KER - nagyon jól testreszabható hud repülés közbe, építés közben fasza stage-enkénti infókat ad (jóval bővebbet, mint VOID), de talán kevesebb az össz infó, amit ki lehet facsarni az ablakaiból (vagy csak én nem játszottam még eleget vele).
Én több, mint egy évig VOID-ot használtam, utána kipróbáltam a mechjebet, és végül KER-nél kötöttem ki (most pedig a KER késése miatt megint VOID, így a kör bezárult :D ). Mindnek megvan a maga előnye, próbáld majd ki őket, és döntsd el magadnak, hogy melyik a legkényelmesebb.
köszi fiúk időközben feltettem a mechjebet, tetszik, tetszik, hogy belövöm menjen 50 méterre a meteortól aztán odatalál. de sok kínja is van, ha pl 0,5m/s akar lenullázni és nem bírok időt gyorsítani, mert mennek a hajtóművek. meg csinál sokszor hülyeséget és látom hogy tudta volna ő ezt kevesebb mint 15 év alatt egy kerbal közeli meteor megközelítését pl. mondjuk az én sok ad hoc próbálkozásomhoz képest lehet még ez is gyorsabb volt :D
egyébként pár sorban le lehetne írni nekem hogy miért Readux vagy VOID? azt látom a mechjeb kicsit lehalt fejlesztés és ettől biztos jött ki jobb mod :)
Van olyan gomb hsz írásakor (az írható rész alatt), hogy kép beszúrása. Ha meg linket akarsz, URL beszúrása.
Az sincs még 1.0.5-re, legalább napi 5-ször nézem :( @Palinko, én VOID-ot ajánlom, 1.0.5-re van már, most ideiglenesen én is visszatértem ehhez. Elég sok dolgot tud ez is, csak a hudok személyre szabása hiányzik.
pont ezzel próbáltam :D és valami sok lábas szerkezettel próbáltam ugrálni mert a karom a fenekén volt az űthajónak de semmi sikerem nem volt. nem lehet valami robot karral irányítani a karmot?