sok mindentől függ. ideális pálya esetén Low Kerbin Orbot-ról Low Duna Orbit-ra kb 1700-1800 dv kell. kevésbé ideális esetén kétszer-háromszor annyi.
kéne egy mod az ion hajtóművekhez, ami akkor is működteti a gyorsítást, amikor másik küldetéssel törődök. igazi űrjáró szörnyeteget lehetne építeni, ami egy küldetésből bejárhatná az összes bolygót :D
Az apróbb változásokról találok valahol changelog-ot, patch notes-ot? A minap is volt valami kisebb frissítés, de infót nem találtam róla, annyit vettem észre, hogy a pálya nevezetes pontjai mellett megjelent egy kis ikon, amivel "oda lehet warpolni". Vagy ez korábban is volt?
Én is használtam régen, de nincs még frisstíve az aero modellre, ezért más dv-vel számol.
Akkor most mennyi dv kell ehhez? 10000? Telepítsek oda előre egy ellátóhajót csak azért , hogy üzemanyagot tölthessek ott? Utoljára szerkesztette: Fenrir, 2015.06.03. 22:30:45
Arra elég, hogy eljuss oda és leszállj és ha ügyes vagy marad kb 1000m/s amivel talán még fel tudsz szállni és Duna körüli alacsony pályára állj. A legideálisabb esetben is az odajutáshoz kell kb 6000m/s.
8600 deltav elég lesz ahhoz, hogy leszálljak a Duna-ra és utána visszajöjjek a Kerbin-re?
Mondtam, hogy nem jövök vissza Kerbin mellé csak ha muszáj. Begyűjtöm az adatot, a laboratóriummal feldolgozom (így akár 10 százalékkal is jobb lesz) majd elküldöm antennán. Ez a leggyorsabb és legkényelmesebb.
De akkor miért viszed magaddal a labot? Felesleges, mert 0 pontos eva adatokkal is meg lehet tölteni. Ez mondjuk lehet bug is, de én akkor pakolok bele valamit ha visszatértem Kerbin köré. Úgy is le kell vinnem a felszinre az adatokat, akkor meg inkább spórolok az oda-vissza úton.
1. Én ilyennel nem foglalkozom, de vagy SSTO vagy Hopper lenne erre idális.
2. Ha már egyszer begyűjtöttél science-t valahonnan, akkor onnan nem tudsz mégegyszer már (esetleg nagyságrendekkel kevesebbet), viszont a contracthoz neked fizikálisan nem kell begyűjtened pontot, szóval akár 0-val is megcsinálhatod. Around space -hez csak SOI kell, orbit nem.
Amiket linkeltél ahhoz nagyon jó ingame modok vannak:
Sziasztok! Két kérdés: 1. Azt a küldetést, amikor a légkör különböző pontjairól kell hőmérséklet adatokat gyűjteni ti hogy oldanátok meg? Egy jó SSTO- kellene, mert 12-13e méteren elfogy az intakeair. Akárhogy variálok kevés a felhajtó erő. Amit építek SSTO pedig felzabálja az üzemanyagot, így többfordulós lenne a móka, de az rengeteg idő. :S Arra is gondoltam, hogy ez a küldetés a régi atmospherahoz volt. 2. A Munraszállós küldetést csinálom éppen, de a Mun körül hiába gyűjtök science-t nem fogadja el. Az gond lehet, hogy egy korábbi küldetésben szereztem onnan science-t? Azt írja Around a kerbin. A magasság is számít ilyenkor, vagy csak h orbiton legyek?
De ne csak kérdezzek, linkeket is kaptok: Sandbox holdraszállásom Apollo stílusban. A holdról direktben randevúztam a parancsnoki hajóval, ami nem volt egyszerű, végén már csak monprop maradt. Találtam egy jó Science Checker-t. A save file-t a zónába húzva megnézi, h milyen silencek vannak meg/hiányoznak és egy táblázatban összesíti. Az Indítási ablak tervező is nagyon hasznos tud lenni.
Nincs, ez csak orbitok között fog mozogni, a tervem, hogy bejárok vele mindent amit csak lehet :)
-50 tonnás tudományos hajó -435 tonnás össztömeg -5 elszánt kerbal -8 rosszul elhelyezett napelem ami nem tölt rendesen mert egymás árnyékolják -kevés akkumulátor (1500 nem elég ha működik a laboratórium)
A Mark II-es ugyanilyen lesz, minimális változásokkal.
Kérdés.. :) Hogyan tudom a legegyszerűbben megoldani, hogy lecsatoljam az űrben a hajtóműveket amik nem kellenek? Sárga tartályok maradnának.
Köszi, ez lett volna csak a kérdésem, a lander kialakítása miatt nem nagyon fértem volna hozzá a Duna-n sehol sem az ernyőkhöz.
Vissza lehet csomagolni engineer-rel, de ha jól emlékszem, legalább level 1-esnek kell lennie. Viszont nem kell a Dunán visszacsomagolni, ráérsz bárhol a visszaúton (akár már a Kerbin körül is) szóval nem kerül plusz súlyba.
Azt tudja valaki, hogy fékezőernyőt újra lehet-e csomagolni az űrben?
Le szeretnék szállni Duna-ra, de ott csak ernyőkkel akarok leérni, majd miután visszajöttem orbit-ra akkor ha lehet újracsomagolom, hogy majd Kerbin-en újra használhassam. Nem szeretnék extra tömeget aggatni a lander-re azért, hogy a kerbalom fel tudjon menni minden egyes ernyőkupolához.
Megliana Kerman élvezi az első lépéseket a Kerbinen kívül :)
Tracking Station-ban át lehet nevezni bármit (szinte bármit), és Orbit Map-en is egy csomó mindent, ha a jobb oldalról nyíló info ablakon a nevére kattintasz. Zászlót történetesen a Tracking Station-ból lehet.
Brian is megérkezett a Mun-ra az új ruhájában és új skybox-szal :)
Esetleg azt tudja valaki, hogy már leszúrt zászlót hogyan lehet átnevezni úgy, hogy ne kelljen oda mennem? Fájlt kell szerkeszteni vagy modot kell használni az mindegy, sajnos sikerült két Mission #6-ot csináltam, egyet Minmus-ra egyet meg a Mun-ra.
Ha viszel magaddal tudóst akkor ki tudod venni a begyűjtött adatokat és reset-álni tudod a műszereket, így nem kell bespájzolni ilyen sokat.
Egy sima leszállóegységes rakétával mentem,a törzs 3 lépcsős, oldalt pedig 4-es szimmetriában nagy folyékony gyorsítók asparagus elrendezésben.A raktérbe helyeztem 1 Science Jr-t,és 6-os szimmetriában Mystery Goo-t,barométert,és hőmérőt.Úgy terveztem, hogy csak az utolsó hajtóműhöz kell leszállóláb,de mivel maradt elég üzemanyag,és nem akartam eldobni a félig teli tartályt inkább kiügyeskedtem a landolást egy sík terepen.Először olyan helyen landoltam,ahol jetpack-el 3 helyről is hoztam felszíni mintát,és EVA jelentést.Utána az északi pólushoz mentem,ahol két egymáshoz közel lévő biomon landoltam.Ezután már csak egy tó maradt,és onnan mentem is vissza,üzemanyag maradt bőven.Minden tudományos adatot eltároltam és így hazavittem.
http://forum.kerbalspaceprogram.com/threads/55985-1-0-x-Space-Shuttle-Engines-%28May-18%29/page86 egyszerüen nem tudom rá teni a ürsiklomra az alkatrészt
Kevés volt a tech a Duna hajó építéséhez,így elmentem egy 170000-es hajóval,felsöpörtem a Minimus összes biomját,hazajöttem és tádám 2100+ science, meg a legénységből mindenki a 2.szintre lépett. Amit kapásból kifejlesztettem elvitt fél milla pénzt.
Sziasztok tudtok segiteni lenne egy mod amit jó lenne hogy müködjön aszt nem tudjátok hogy mit kellene átt írni hogy meg fellelöen müködjön mert most pl nem tudom rá helyezni egy másik modult a régire az még 0.90-re irodot és ugye most 1.2nél járunk hogy mit lehet velle kezdeni ellöre is köszi a választ
Én 29 modnál tartok :D
TAC-ot próbálgattam, de az elején még baromira megnehezíti a játékot, szerintem nem érdemes foglalkozni vele addig amíg egy Mun vagy Minmus küldetés is viszonylag nehéz. Nyílván karrier módra gondolok.
Én TAC Life Support-tal játszottam viszonylag sokat. Eléggé megnehezíti a játékot, nincs olyan, hogy "hoppá Jebnek nem maradt elég delta-v visszajönni a Munról, majd visszahozom". Nagyon kell figyelni arra, hogy mindig legyen elég kaja meg víz, és áramot is használnak akkor is, ha nem csinálnak semmit , szóval a napelemek kifejlesztéséig eléggé esélytelen Kerbin körüli orbitnál messzebb menni. Nálam előtérbe kerültek a legénység nélküli rakéták, mindenképpen érdemes felrakni a RemoteTech-et is, különben nagyon OP-k lesznek.
A vanilla KSP kínszenvedés, sajnos, az, hogy mod kell ahhoz, hogy tudjam, mekkora a járműven T/W aránya, vagy delta-V-je, egy vicc.
A 32 bites motor miatt pedig Windows alatt a modolgatást súlyosan lekorlátozza a memórialimit... :( Remélem hamarosan átálnak az Unity 5-ösre, és ismét lesz 64 bites support...
v1.00-nak úgy indultam neki, hogy lehetőleg nem használok modokat. Esélytelen... már 22-t telepítettem és állandóan nézem mit lehetne még rápakolni. :) Igaz a MechJeb-et kihagytam, és nélküle sajátítottam el a légkör elhagyását. Most éppen a RemoteTech-et próbálgatom, de sajnos megeszi az öregecske gépemet, kb. dupla annyi az FPS-em nélküle, így valószínűleg kénytelen leszek megszabadulni tőle. Aztán valami "life support"-os mod-on is gondolkozok: USI, TAC, vagy valami. Valakinek van ezekkel tapasztalata?
Jah és a KSP wiki magyar részlege határozottan hasznos. Elismerésem a szerzőknek, fordítóknak! :) Utoljára szerkesztette: RaKmaTakaTa, 2015.05.28. 20:51:15
Igen egyelőre a bázisépítést még nekem is ki kéne találom., de majd a youtube segít. :P Viszont most olyan gondom van, hogy a kattintással beindított (tehát nem kövi fokozatként indítva) hajtómű lemerül, nincs energiája, hogy bekapcsoljon, pedig a hajó tele van árammal. Ilyenkor mit lehet tenni?
Sziasztok!
A napokban kezdtem el (újra) játszani a programmal. Lenyűgöző, hogy a korai hozzáférési állapotból mennyit fejlődött. Egyelőre ott tartok, hogy a Kerbi körül mondhatni tetszés szerinti pályára tudok állni, és többé kevésbé a kívánt helyre vissza is tudok érni életben maradt emberkékkel. Egyelőre elképzelni is nehéz, hogy miként fogok eljutni, űrállomás építésig, Mun-ra szállásig, de nem sietek, próbálok magabiztosan haladni, mint az Apollo program...
Nálatok nincs elbaszódva a dokkolás? Hiába állítgatom a menüben, hogy bizonyos dolgok csak translate módban működjenek, ha visszalépek a settingsben, visszarakja őket minden módra érvényesnek (staging, docking, docking (translate). Így pl a shift mindig feltolja a throttle-t, az irányokra meg mindig forog a hajó. :@@@
Rota és Asgie Kerman megérkezett a Minmus-ra az új leszállóegységgel:
Girl Power
egyelőre kerülhetnek a repülőgéptartályok a helyükre
Itt egy jó videó róla. Röviden: Már pár száz méterrel felszállás után érdemes elkezdeni minimálisan dönteni és folyamatosan egyre jobban döntsd, de nem veszítesz sokat, ha máshogy viszed fel a rakétát. Ahogy én megfigyeltem, kb 3500 delta-v-ből fel lehet jutni, ha jól csinálod.
Most, hogy az aerodinamika megváltozott a játékban, hogyan lehet kézileg egy optimális emelkedést véghezvinni?
Eddig ugyebár a "szabály" az volt, hogy 10km-ig függőlegesen, majd utána 45 fokig bedöntve kelet felé, aztán szépen lassan tovább dönteni majdnem 90 fokig a görbe tetején.
Már több helyen több mindent írtak, ezért lennék rá kíváncsni, hogy mi lenne a jó. Eddig kb úgy mentem, hogy fellövés után 100m/s után 10 fok kelet felé, majd a booster fokozat leválás után elkezdtem tovább dönteni szépen, viszont nem tudom, hogy ez mennyire optimális, elég kevés delta v-m szokott lenne stabil Kerbin orbiton.
Van esetleg valami mod az ascent path kijelzésére/szimulálására a Mechjeb-en kívül?
Már igen. A héten jött ki stabil frissítés (2.5.1). Már rendesen működik a fel és a leszállás is. Arra azért érdemes figyelni, hogy ha nagyon instabil rakétát építesz, akkor az sem tud csodát tenni. :)
A fene, a turistáim és a fél banda a Mun körül ragadt kevés üzemanyaggal. Valentina Kerman mehet utánuk - már ha sikerül összekutatni elég cuccot, mert azon a turistabuszon még antenna sincs... :S
Még nem jutottam odáig a fejlesztésben. Szerintem az atmoszféra jelentősen megkavarta nála a dolgokat.
Igen az ALT gombot tudtam, de a fejlesztést nem. :P Köszi, próbálkozok melyik épületet kell. :) Nah meg is lett elsőre, (szerencsére írta is), a fejlesztési épületet kell fejleszteni. :D Utoljára szerkesztette: NIBI, 2015.05.22. 21:31:43
Fejleszteni kell az egyik épületet és úgy lehet utánna hogy kijelölöd az egyik tartályt majd a többinél már hozzá nyomod az Alt gombot amikor kijelölöd és akkor felhozza az áttöltési menüt egy hajón belül oda töltöd át ahova akarod csak lényeg hogy a része legyen vagy ha másik hajóról van szó akkor dokkolva legyen hozzá
Részemről meg megoldódott a probléma egy kicsit bonyolultabb lett de hasznos cucc ez a KIS mód is
Áttölteni hogyan lehet egyik tartályból a másikba? Kell hozzá személyzet is? Csatlakozva van 2 egységem de áttöltési funkció nincs. :O Vagy az is valami szinthez kötött? Utoljára szerkesztette: NIBI, 2015.05.22. 21:17:01
Közben lett rá pénz és kifejlesztettem őket. Így már azért könnyebb a dolog. Azért köszönöm a segítséget.
A Mechjeb különböző üzemmódjait technológia szintekkel nyitod ki, a research panel bizonyos téglalapjaiban vannak benne, szóval kapásból nem tudsz mindent, azt is fejleszteni kell.
Ahhoz, hogy tudj manővert létrehozni a Mission Control-t és a Tracking Station-t kell előtte fejleszteni.
hirtelenjében jött egy nagy gondom bár lehet hogy csak az egyik mód zavar be, de arrol lenne szó hogy korábban az Engineers-el le lehetett venni a kisebb cuccokat a hajóról majd feltenni azokat máshova de most valamiért se levenni se felrakni nem tudom felraktam a Kerbal Attachment System (KAS) és a Kerbal Inventory System (KIS) módokat hogy az eszközöket el tudjam raktározni és üzemanyagcsővel össze tudjam kötni a hajókat, de amikor az eszközt fel akarom venni a hátamra akkor nem engedi se leszedni a cuccokat ha meg az inventoribol akarom felrakni valahova akkor az meg nem marad rajta hanem le esik.
Indítottam egy karrier módot (már jó rég nem játszottam). Feltettem egyedüli segítségnek a MechJeb-t. Pár egyszerűbb feladat után kinyitottam a hozzávaló alkatrészt és felszereltem a következő küldetésre. Sajnos, gyakorlatilag semmiféle opciója nem működik. Valami olyasmit ír, hogy majd különböző fejlesztések után nyílnak meg az opciói. Ez nekem új. Tudja valaki, hogy ez nagyjából milyen küldetéseket követően fejlődik, bővül? Illetve van egy másik problémám is. Egyszerűbb szondák, amiket sikerült összerakni, már el tudnak jutni a Mun-ig. Régebben ha jól emlékszem, volt pályagörbe szerkesztő beépítve magába a játékba. Most hiába viszem manuálisan orbitális pályára az eszközt, a pálya görbén hiába kattintgatok, nem jelenik meg a szerkesztő. Ezt máshogyan kell már csinálni, vagy itt is várni kell valami fejlesztésre? Szintén teljesen manuálisan sikerült két műholdat Mun körüli stabil pályára állítani, de azért valami tervező mégis csak hiányzik.
Nah végre megoldottam. :D A tracking station-ből át tudtam venni Kimree hajójának az irányítását, így ki tudtam jönni vele, és átmenni a mentő hajóba. :P Hogy ezt fent miért nem lehetett?!...
De végre lejött a csávó, aki egy szerelő, 1 csillaggal, és azonnal hadba is állt nálam. :)
Köszi mindenkinek a tippeket, azért csak összehoztuk. :) Csak én bénázgattam. :P
Mind a 2 Jet helytómű, a gyengébbik ojan 10k m-en tetőzik míg az erősebbik feljebb is bírja olyan 15-18k m között kisebb konstrukcióval még nem próbáltam de a hirtelen teljesítmény esés miatt valószínűleg hasonló lehet a másik hajtómű ami meg vegyessen tud üzemelni annál megint más (1x próbáltam az de valamivel jobban teljesített)
a hajtómű tényleg sokat veszít az erejéből azt észre is vetem de régen ez még jól volt összehangolva mer annó hiába veszített a a teljesítményből a légellenállás nagyobb mértékben csökkent vagy valami és lényegében a nagyobb magasságban lehetett elérni olyan 2000 környéki sebességet most meg az alacsony magasság miatt a kaszni nem bírja ha meg egy kicsit feljebb megyek akkor rohamosan csökken a sebesség mer a teljesítmény meg nem bírja