én szerencsére pont fordítva vagyok a MachJeb-el mivel én egy pályára állást sem tudtam vele elérni sohasem nemhogy a a kis trükkjeit használjam.
meg lenne egy ojan kérdésem hogy nem tudjátok miért lehet az hogy csináltam egy SSTO-t legalábbis szerettem volna, de amikor gyorsultam akkor azt vettem észre ha túl magasra megyek (20-22k m környékére) akkor a sebességem nagyban leromlik hiába kap elég levegőt és csak 2-300 al tudtam menni míg ha lemegyek 15k m környékére akkor meg megszenesedek ojan gyorsan megy és lényegében nem tudok nagyobb magasságban nagy sebességet elérni és így elég nehézkes lett az orbit elérése. nem tudjátok miért lehet ez ?
A lóvés dolgok asszem 100%-on vannak. Sokat segít, ha van valami olyan szonda pályán az alap égitestek körül, ami tud science spamelni, így azokkal a science data from space around valami szerződéseket fél perc alatt meg lehet csinálni.
Egen, most én is jól elvagyok a kézi mahinációval, meg segít a sok keringő Kerbin megmentésénél az, hogy 600m/s^2 Delta-V-je van a jetpacknak, de hogy fogok egy Jool küldetést megcsinálni a bugos MechJeb-el, azt nem tudom. Per pillanat még egy normális Minmus-küldetés sem lehet vele megcsinálni. :(
Egyébként maximális tiszteletem, ha alap pénzügyi beállításokkal eljátszol. Én a bolygóközinél már a hajamat téptem, úgyhogy kézzel átírtam a pénzösszeget a mentésben. Csalás-csalás, de az meg vicc, hogy a Kerbal faj legnagyobb lépését egy félig üres malacpersellyel tegyem meg... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.05.21. 13:52:16
Elkezdtem egy nehezített karriert, nincs quicksave, meg ilyenek. Most sikerült az első holdraszállásom.. Kicsit csalódott vagyok, mert csítelnem kellett :DDD Szükségem volt kb 30m/s dV-re, hogy visszatérésnél a periapsis beleérjen a légkörbe, és nem volt kedvem a végtelen EVA-val tologatni a hajót.. Visszatérésnél meg 3x egymás után kifagyott valami miatt. De végül sikerült. :D
/proud
Illetve, elhatároztam, hogy elhagyom a mechjebet. Az engineer-rel is egész faszán el lehet lenni.. Majd a bolygóközi manőverekre leszek kíváncsi, amíg a kerbin körül bohóckodom bőven jó a kézi node buhera..
Bug Fixes and Tweaks:
Thermal: * Fixed ships potentially overheating when splashed down.
1-es szinten újra tudja csomagolni a felhasznált ejtőernyőt,2-es szinten meg tudja javítani a törött kerekeket,3-ason pedig a törött leszálló lábakat-még ilyennel nem is találkoztam :D És ha van Kerbal Engineer Reduxod akkor ő kell hogy mutasson extra dolgokat is. Utoljára szerkesztette: pingex, 2015.05.17. 22:02:54
Meg tud javítani sérült dolgokat, pl leszállótalpakat és újra tudja csomagolni a használt fékezőernyőt.
Ajjajj akkor még elkering egy ideig a csávó. :D Más: a szerelő mit tud csinálni? Miért szerelő a szerelő? :P Utoljára szerkesztette: NIBI, 2015.05.17. 21:37:16
Ebben az esetben csak annyit tudok mondani hogy a karral amivel az aszteroidákhoz lehet kapcsolódni be tudod fogni és visszahozni.Az viszont kicsit előrébb van a fejlesztésben.
Akkor az a baj hogy az Astronaut Complex épületed 1.szinten van még,így nem tudsz kiszállni csak a Kerbin felszínén.A 2.szinten már akárhol ki lehet menni.
A két hajónak kb 2 km-en belül kell lennie egymáshoz és ekkor az Ő és az Ú billentyűkkel tudsz váltani.Így rámész a kerbal képére ahol feljön két ikon,az EVA-ra kell rámenni hogy kiszállj.De váltani a térképen is tudsz úgy hogy rákattintasz a megmenteni kívánt személy hajójára és a feljövő menüben a Swich To-ra kell menni,itt nincs térbeli korlát. Utoljára szerkesztette: pingex, 2015.05.17. 20:31:21
Csinálsz egy 2 személyes hajót, amiben természetesen csak 1 Kerbalt küldesz a megmentésre. Mikor ott vagy, átváltasz a másik hajóra és mentésre váró Kerballal át lebegsz a mentőhajóra, amibe így már be tudsz szállni :) Nem tudom mennyire voltam érthető :)
Mármint a mentőhajónak van csak egy helye Kell egy üres hely ahova beleülteted. De lehet hogy én értem félre,akkor csak ki kell szállnia Kimree Kermannak, a háti rakétával megközelíted a mentőhajót és beszállsz az üres helyre.
De csak 1 személyes így nem tudok beszállni. Nincs semmiféle irányítása csak egy szál "mentőkapszula" (Mk1 Inline cockpit). Ez a mentsd meg Kimree-t feladat.
Újabb gondom akadt. :P Van egy srác akit meg kéne menteni de nincs dock portja. A szerelőm nem képes semmit sem csinálni (még 1 csillaga sincs nem tudom ez számít-e), ez esetben mi a megoldás?
Köszi! Közben már én is észre vettem a leírásban :)
Sziasztok! Az új verzió óta azt vettem észre, ha kinyitom a napelemet, nem tudom vissza zárni. Nem ajánlja fel a funkciót és billentyűparancsra sem megy. Ez most egy "újdonság", vagy nálam van a gond?
Ötödik után már unalmasan könnyű :)
Köszi. :)
tom36 #4101 Jó az a videó csak ott is nagyon hasonló pályáról kezdi a manővert, míg a training-ben totál más ívű pályáról kell megmentenem a többieket, vagyis dokkolnom. Ami végre sikerült. :P Elég szenvedős egy dolog...
gyors kerestem egy videót videót, nem a legjobb de figyeld meg hogy a navball-nál mit csinál amikor rá akar dokkolni, meg hogy amikor a targetponthoz képes a sebességét 0-ra csökkenti akkor merre gyorsít meg amikor utánna merre kell menni hogy a target felé haladj
Nah azért kaptam jó tippeket az irányítással kapcsolatban, de a target jó szögben/sebességben való elérése még mindig bolygótudomány számomra. :D Közben a career részben elvállaltam egy szatelit pályára állítását, meg is történt de egy kritérium nem teljesült: have a materials bay on the satellite. Ez pontosan mit jelent? Én vittem Mystery Goo-t (igaz csak egyet), azt hiába nyitottam (a megfelelő röppályán) nem teljesült akkor sem. :(
Azok a gombok ugyanabban a "síkban" vezérelnek, mint a wasd. Én ilyenkor beváltok fix nézetbe. Picit hányinger keltőbb, de nem mászik el az irányítás. :)
fuho: Ha a "revert" opciót választod az visszadob a kilövéskori időre. Minden ami történt azóta semmissé válik.
ha narancssárgával van kijelölve az a menüpont hogy Space Center akkor ne is próbáld mer nem marad ott a hajó valószínűleg valami be van kapcsolva vagy nem vagy orbiton de ha ténylegesen a kilövés pillanatába dob vissza akkor rossz menüpontot választasz (3 lehetőség van 1. visszarak a kilövőállomásra 2. a hangárba rak vissza 3. space centerhez és csak a 3. esetben marad fenn a hajó)
Konkrétan kb csak az I-J-K-L gombokkal tudsz bedokkolni :P
Heló az a kérdésem lenne, hogy nekem valamiért nem engedi, hogy kint maradjon bolygó körüli pályán. Mikor visszalépnék a space centerbe egyszerűen visszaviszi a kilövés időpontjára miért van ez?
micsoda ? ijetis lehet én meg mindig a azzal szórakoztam hogy a space gombal váltogattam hogy a W A S D mijen funkciót töltsön be most nem vasárnapig nem leszek gép elött így nem tudom megnézni, de ha az I J K L-t használom akkor a kameranézet szerint vizszintes tengejhez képest fel balra le jobra vagy ugyanúgy megy mind a másik esetben mer ott egy kicsit kitekert irányítása van
Annyival egészíteném ki, higy az " I J K L" gombok a "FEL BALRA LE JOBBRA" irányítást jelentik RCS-el. Ilyenkor ha be van kapcsolva a SAS, akkor a hajó nem fordul el, csak az adott irányokba mozog.
RCS-t az "r" betüvel kapcsolhatod be (+a SAS rendszer mindig legyen bekapcsolva "t" ) ezekután w, a, s, d, (oldalazás) Ctrl, Shift (lassít gyorsít)
Sose próbáltam a küldit meg rá se tudok most nézni de néhány tippet mondhatok: Az első amit tenned kell hogy kijelölöd a célpontot: - ezt megteheted térképnézetből is "set target" vagy mi - vagy ha közel vagy hozzá (kb. 10 km-en belül) akkor kijelöli a gép hogy hol is van és akkor arra a négyszögre rá kell kattintani kétszer és ugyanúgy kijelöli targetként Ezek után ha közel tudsz kerülni hozzá (10 km-en belül) akkor autómatán átvált a sebességjelződ és azt mutatja hogy a célponthoz képest mekkora a sebességed és milyen az irányod. Ilyenkor a sebességedet (hozzávetőleges) 0-ra kell csökkenteni (a navballon jelöli a haladási irányodat, ez esetben már nem a bolygó körüli ez hanem a célponthoz képest mutatja) majd felé kell gyorsítani (csak szép lassan) és mindig korrigálni kell ha a haladási irányod már nagyban eltér a célpont irányától (sebesség 0-ra majd ismét felé gyorsít) amikor közel vagy akkor ismét megállsz és átváltasz dokkolási módba ( bal oldalt a 3 ikon közül a középső, hajó nézet, dokkolási mód, térkép nézet) ezen kívül be kell kapcsolni az RCS-t és onnantól fogva tudsz oldalazni meg miegyéb (a space lenyomásával tudsz váltani a forgási mód és a haladási (oldalazás miegyéb) mód között Irány a dokkoló...
Remélem nem vóltam esetleg túl részletes vagy épp egykét részt illetően érthetetlen amúgy elég sok videó van ami tud segíteni vagy tippeket adni ...
Ezt a dokkolás dolgot leírhatná valaki mert totál nem értem. :( A programban lévő training fülön található docking feladatot csinálnám meg gyakorlásképp, de nem értem... Beállok azonos szögre a másik "járművel", majd kb el is vesztem a fonalat hogy mit kell csinálni és hogy. :S Keresek egy 5 km-en belül lévő pontot, ez is megvan, de olyan teljesen más íven körözünk hogy rossz nézni. :D Valami nem kerek. :(
ja. így ez marad elméleti kihívásnak. de akkor már fejlesszük: kiinduláskor poláris orbit :D
Nahh ez már világosabb Bár itt a problémát a multi része jelentené esetleg, mondjuk még sosem próbáltam meg nem is tudom mennyire működi de ahogy néztem annó eléggé akadozós volt .
hát lehetne következetesebb,, igazad van. ahhoz mit szólnál, ha mindkét versenyző járműve egy-egy Aeris 4A lenne egy állomásra bedokkolva. Induláskor mindkét versenyző teletöltött tartállyal rendelkezne. egy megegyezett időpontban ledokkolhatnak az állomásól, és az nyer, aki a KSC kifutópályáján először megáll.
a következő szinten meg egyénileg szabályozhatják a magukkal vitt üzemanyag mennyiségét. utána meg jöhetnek az egyedileg alkotott gépek - csak stock alkatrészekből - de a hajtóművekből max 4-et vihetne magával mindenki (bármilyet), de az összes ledokkoláskor csatlakoztatott alkatrésznek a gépen kell lennie a landoláskor (ledobható tartályok, hajtóművek kizárva).
esetleg a jármű követelményei ? (1 kerék helyett pl 4 vagy min 3, rá rakható eszközök..) + feltételek ? (pl.: ne legyen hozzá csatolva egy hatalmas rakétához ami gyorsan lelassítja ...)
kb multiplayerben :D ötletem volna: két szabadon választott jármű, dokkolva LKO-n. szétkapcsolás és a verseny: leszállni a KSP-ben, minél gyorsabban és minél előbb
Most fogd azt a ceruzát, és gyorsítsd fel alaposan, mondjuk ~10km Kerbal légsűrűség mellett 500m/s környékére. Nem azt mondom, hogy hú, de stabil lesz, de azért nem is kezd el bukfencezni.
Na ez az a szint, ahol az én tudományom véget ér. :) Azt hiszem Molni tudná valamennyire megmondani, hogy mi történne. :) Viszont gondolkoztam és szerintem pont az az 1-1,5 másodpercnyi irányítás kihagyás tesz be a rakétának, ami a két fokozat között bekövetkezik. Főleg, hogy a MJ modul aszimmetrikus légellenállást produkál. Meglátásom szerint ez az egyik nagy baja az új aerodinamikának, hogy nem "terelődik el" a levegő eléggé. Mindkettőnk rakétája már átlépte a hangsebességet, amikor bepörgött. Köszönöm az eszmecserét. :)
A valóságban is ha leejtesz egy ceruzát, vagy tollat jó magasról, akkor az nagyon könnyen el kezd pörögni.
Most fogd azt a ceruzát, és gyorsítsd fel alaposan, mondjuk ~10km Kerbal légsűrűség mellett 500m/s környékére. Nem azt mondom, hogy hú, de stabil lesz, de azért nem is kezd el bukfencezni.
Egyetértek veled Cifu abban, hogy nem teljesen jó az aerodinamika. Viszont szerintem az picit túlzás, hogy katasztrófa. A valóságban is ha leejtesz egy ceruzát, vagy tollat jó magasról, akkor az nagyon könnyen el kezd pörögni. Csak egyszer billenjen ki a súlypontjából. Onnantól kezdve már nincs megállás.
Teszteltem picit a konstrukciód. A Stayputnik-al az a baj, hogy nincsen benne lendkerék. Nem tudnád irányítani fent az űrben a hajót, valamint amikor ledobod az első fokozatot, akkor a Poodle nem tudja kompenzálni a fellépő erőket önmagában. Szárnyakkal nincs gond, mert azzal a légkörben tudod rendesen irányítani, de az a hajtómű önmagában kevés.
A második képen látszik, hogy milyen felhajtóerőt generál a test, ha oldalirányba kapja a szelet. Tapasztalataim szerint az oldalcsúszás okozza a legnagyobb problémát.
Nekem ezzel a konfiggal nem fordult át ha command pod van rajta. Érdemes a fordulás arányát jó magasra állítani. Így nem akar hirtelen sokat fordulni, csak már nagy magasságban.
Valamivel kiíratni a Delta-V-t alapvető információ, e nélkül nehézkes megfelelő rakétát építeni.
Javaslom a CKAM-ot (letöltési link az alján, ckam.exe), ezt másold be a KSP könyvtárába, és futtasd. Nem kell a MechJeb, jó a Kerbal Engineer Redux is a célra.
MachJeb et sosem használtam így sajna a deltaV-t nem is tudom megnézni meg sosem tudtam a tesztelést meg majd a jövő héten tudom elvégezni de elvileg jobbnak kell lennie viszont a légellenálláson segítő kúpot már teszteltem egy néhány próbából állós sorozatban és nincs túl nagy jelentősége kivéve ha olyan sebességet érünk el a légkörbe hogy előjöjjön az az effekt amikor mutatja a levegőáramlást vagy égni kezd már körülötte a légkör.
Abban igaza van Cifunak, hogy nehogymá irreális dolgokat keljen művelni egy sikeres felszálláshoz. Nem kell mindent persze lemodellezni, de nagy vonalakat azért kövessük.
Ez most olyan, mitha egy autóversenyes játékban az lenne a legjobb köröd, hogy nem az ideális íven mész, hanem bizonyos helyeken hajtsál rá a fűre, kavicságyra és akkor jó lesz, mert az aszfalton csak megcsúsznál és pörögnél.
Ezt én mind elfogadom, de mechjeb nélkül is katasztrófa az aerodinamika az 1.0-ban.
12km magasságban (ahol az első fokozat levált ez esetben) már csak 0.2 atm légnyomás van, de még ha csak 60kN a leadott tolóerő is, akkor sem magyarázat arra, miért kezd el bukfencezni a rakéta. Esetleg még megmagyarázom azzal, hogy túl nagy a légellenállása az orr részen (ezt aláírom), de ettől nem kéne bukfencet vetnie egyből. Viszont ugyanilyen bukfencet vet akkor is, ha csak egy Mk.1-es kapszula van az orrán, ejtőernyővel és antennával. Az meg már csak ne csináljon ekkora légellenállást...
@Kamov, @Fenrir és @Ninju: Köszönöm a javaslatokat, igyekszem ezek alapján tovább haladni... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2015.05.13. 11:44:55
Cifu: A mechjeb hivatalos release verzója bugos mint az állat. Ha esetleg nem tetted volna meg használd valamelyik #dev buildet. Itt megtalálod a legfrissebbet. Nagyon át lett variálva az aerodinamika és a srác írta, hogy elég nagy meló rendbe hozni. A sima 2.5 verzióban ráadásul maradt is egy hatalmas bug. Rosszul számolja a légellenállást. A "Poodle"-nak meg nagyon nem jó a légköri tolóereje. Ne feledd most már nem többet fogyaszt egy hajtómű, hanem a tolóereje változik. 1 atm esetén csak 60 KN!
tom36: Fellövésnél sokat segít a gravitáció. Az a legegyszerűbb, ha fellövöd mindkét módon ugyanazt a rakétát. A végén kiderül mennyi deltaV-d marad. :) Itt magyaráz róla a srác. A Munra közvetlennel sztem spórolsz, csak nehéz becélozni. :)
Továbbá, mindet amit lehet tegyél service bay-be, segít az aerodinamikában és visszatéréskor nem fognak elégni. Goo tartályok és az akkumulátorok vannak veszélyben.
csak egy gyors elméleti kérdésem lenne mer mostanában nem a jól megszokott pályagörbét alkalmazom hanem mondjuk ha Mun -ra vagy Minmus ra megyek akkor azzal kezdem hogy annak a pályáját érem el elsőként és annak a vonzásával oldom meg a pályára állást (a kerbal körül nem szoktam pályára állni sosem) meg ha kerbál körüli pálya is kell akkor is 70-80k magasságú pályát érem el először és csak a légkör elhagyása után kezdem el a gyorsítást az orbit pályára való álláshoz ezeknek a megoldásoknak van értelme ? mer elvileg ezzel minimalizálhatom a légköri ellenállásból származó veszteséget, és a szükséges erő elvileg ugyanaz marad, de még nem teszteltem
4db AV-R8 winglet a központi fokozatra megoldja a problémát. A "Poodle" ereje túl kevés a leválasztás után, rá kell segíteni a szárnyakkal.
Mechjeb használatakor 25000m-ig max 2-3 fokra érdemes hagyni az Aoa limitert, majd utána lekapcsolni.
1. Használj winglet-eket, ha alulra beteszel 4-et akkor stabilizálja az emelkedést.
2. Kilövés után amikor eléred a 100 m/s-ot kezd el bedőlni már kb 10 fokig, aztán ezt tartsd vagy 10 km-ig, utána a gyorsítófokozat leválás után finoman döntsd tovább. Amikor elhagyod az atmoszférát akkor már nem lesz többé gond.
Kicsit szokni kell, de utána már nem nagyon gáz, voltam már a Mun körül is.
Komolyan mondom vicc lett az indítás. Adva van egy egyszerű "palack" alakú rakéta, alul Rokomax üzemanyagtartállyal és hajtóművel. Amint az első fokozat leválik, olyan piruettet ad elő, hogy öröm nézni. De ha "pálcika" rakétát csinálok dettó. Bakker, 500m/s sebességnél egy áramvonalas, hosszú test ugyan ne kezdjen már el bukdácsolni, mert ez nem fizika, hanem annak a megerőszakolása...
Teljesen kiábrándultam most a játékból, ez az 1.0 eleddig egy rohadt nagy csalódás...
Lenne még kettő darab kérdésem :) Az egyik az lenne, hogy van valami olyan mod, ami az RCS fúvókáknak ad hangot? Mert ami curseforge-on elérhető, abban nincs ilyesmi. A másik pedig arra vonatkozna, hogy építés közben a kiválasztott alkatrészeket alig látható zöld kontúrral jelöli ki a program. Lehet ezen változtatni?
Tényleg ez az aszteroida bányászat miféle pénzt hoz ? mer említve volt már de adatokat még nemigazán találtam róla, odáig meg hogy kipróbáljam még nem jutottam el idő híján sajna.
Köszi, de sajnos nem ilyet kerestem. Igazából az LV-N hajtóműhöz szeretném minél jobban kihasználni a tartályokat, így hogy csak üzemanyag kell neki. :)
Tud valaki ajánlani, egy olyan modot amivel az üzemanyag és az oxidáló arányát tudom állítgatni egy tartályban?
nálam egy core 2 duo e7400 és egy amd raedon hd 6750 alatt egész jól elfut 4 gb rammal (míg nem megyek pár száz alkatrész fölé) Utoljára szerkesztette: Lyobag, 2015.05.11. 14:28:16
Nálam egy i7-4510u és geforce 840m és (egyelőre) 4 GB ram társaságában általában gond nélkül fut, csak az igazán nagy (400+ alkatrész) gépeknél akad, pedig egész sok mod van fent. Ezt a modot próbáld ki, nagyon sokan használják, jelentősen csökkenti a játék ram-igényét.
Ez jó néhány javítással volt igazán probléma. Azóta jelentős javuláson esett át a játék optimalizációja. Természetesen most is lehet olyan helyzetet teremteni, ami kifekteti mind a gépet, mind a játékot. Sok-sok alkatrész, mind csinál valamit, mind hatással van egymásra és a környezetére, amit azonnal ki kell számolnia a programnak. MOD-ok is jelentős erőforrást fogyasztanak.
Üdv! Lenne egy kérdésem a játékkal kapcsolatban : tényleg ennyire gépigényes? Jelenleg grafikai modok nélkül közepes grafikai beállításon, felszállás közben a légkörben 12.5(!) fps-t produkál egy i5 4570 és egy GTX 760 társaságában. Máshol 60-at.
Hát barátom....
1. Eleve fogalmad sincs arról hogy mi a legújabb verzió, ha az 1.0-t keresed 2. De fenn van a legújabb verzió is.... 3. Mégegyszer mondom: gugli, és kb az első találat már az is ami neked kell.
Én nem farizeuskodom - mert én sem vettem meg, és úgy tűnik hogy nem is lett volna értelme mert nem nagyon jön be hosszútávon - , de azért tényleg olyan nehéz betolni a gugliba egy keresést? Vagy csak egy kedvenc torrentoldalon elereszteni egyet? MINDENHOL fenn van...