Melyik alkatrésszel lehet "becsomagolni" a rakéta elején lévő szállítmányt? Hogy olyan nagy kúp legyen a rakéta elején. Vagy nincs még nekem olyanom, vagy nem tudom mi az. :)
Illetve ha viszel mellé egy tudóst, akkor többször fel tudod használni ugyanazt.
Collectelni lehet bárkivel, viszont csak a sciencist tudja "resetelni" a műszereket, azaz ugyanazzal a műszerrel egy repülés alatt több kísérlet is elvégezhető (pl felszálláskor a goo megnézése, aztán megnézi orbiton, majd leszállás után vmi bioméban)
Most néztem meg Scott Manley legújabb tutorial videóit. Valami nem kerek, mert megint adatokat gyűjt be a műszerekből Jebediah közreműködésével, aki, mint tudjuk pilóta, nem tudós. Jebediah collect data Ez nehézségi fokozat, vagy képzettség függő? Utoljára szerkesztette: drakulalugosi, 2015.05.07. 19:33:13
Köszi Ninju, megnyugodtam, hogy nem én vagyok a hülye, amikor 1.4-es TWR-el nem akar elemelkedni a kilövőállásról :) Aki használ Kerbal Engineering Redux modot, az néha pillantson rá az "atmospheric" tabra is, a névlegesnél jó pár tizeddel kisebb tud lenni tengerszinten a tolóerő! Utoljára szerkesztette: Fulcrum11, 2015.05.07. 18:19:42
Az ellebegés nagyon régóta benne van a játékban. Egyszer kapaszkodik, máskor nem. Viszont van rakétahajtómű az űrhajósok hátán. Az "R" betűvel tudod bekapcsolni, amikor nem kapaszkodik semmibe. Az irányítás egyszerű Mindig a kamera irányában van az előre (W). Ha oldalról nézel a kerbálra, akkor odafordul. A többi gomb a szokásos, (A,S,D), kivéve, hogy a felfelé (fejfelé) a SHIFT, lefelé meg a CTRL. Ha a kabin pofára esik és maradt még benne elektromosság, akkor a "Q" és "E" gombokkal el tudod forgatni a modult a hossztengelye körül. A reakció kerekek mindenhol működnek.
Azt lehet tudni hogy EVA-nál mitől van az, hogy néha elszáll a kerbál a kabinról máskor meg rajta marad? (olyan 80k magasságban amikor nem volt már hajtómű kimásztam a sciencisttel a kabinból hogy rbegyűjtsem az adatokat meg reseteljem a labort. Nem is nyúltam még semmihez, egyszer csak elkezdett ellebegni a kiscsákó a kabinról, utána meg már nyomhattam bármit, semmit nem csinált (pedig van vmi propellant, az nem arra való hogy lebegés közben irányítani lehessen?) - csak lebegett és szép lassan eltávolodott a hajótól.
Megpróbáltam 2-3 alkalommal is, és végül volt egy eset amikor nem szállt el, szépen kapaszkodott és nyugiban meg tudtam csinálni vele mindent... Amúgy vmi madzag nincs, amivel hozzá lehet közni a csávót a hajóhoz EVA közben?
Nem vágom ezeket az anomáliákat a játékban... Youtubeon a csávónak minden peccre megy (1 hónapos a videó, tehát nem is verziókülönbség), én megcsinálom ugyanazt és tök más dolgok jönnek ki - neki egyenesen szál a cucc nekem elkanyarodik - egyszer működi egy design, másodszorra meg nem - neki kapaszkodik a kerbál a hajón az enyém elszáll - kedvencem még az volt amikor leszállás után az ajtóra esett a kabin, hogy véletlen se tudjak kiszálni a kerbállal a hajóból azért a pár extra science pontért.
Kezdem úgy érezni valami titkos véletlenszerűség van a játékban hogy 2x ugyanazt a dolgot ugyanazokkal a feltételekkel nem lehet megcsinálni. Ami végülis reális de kicsit irritáló... Utoljára szerkesztette: lammaer, 2015.05.07. 09:13:19
Ja, kiderült hogy a kilövőpad a hunyó. Ameddig nem lesznek meg a támasztékok azt találtam ki hogy a hangárban a hajót kilövés előtt a legszélére teszem az épületnek (ki a körből), akkor kilövésnél nem a launchpadra teszi a hajót hanem mellé a földre. Ott meg nem dől el...
Van aki használ hozzá joy-t? Gondolom a repcsiknél, dokkolásnál, leszállóegység landolásánál jól jöhet.
Igen olvasok én mindent, gyűjtöm a tudást. :P Ma találtam egy másik magyar KSP oldalt, abból végre megtudtam mi értelme a ducking pump-nak vagy mi is a pontos neve. :) Szóval tanulgatok, ráfeküdtem a témára. :) Ott kezdő szinten szépen elmagyaráz olyanokat amiket eddig nem is tudtam. :)
'zanyád!!!!! Írok egy hosszút, erre benyeli a fórummotor!!!
Röviden: Azt vettem észre, hogy van egy kis clipping gond a launchpad környékén. Nekem volt olyan, h a hajtómű vége beakadt a rács alá és nem tudtam felszállni. Próbáld bekapcsolni a SAS-t amint megjelenik a hajó a padon.
NIBI: A Minmuson sokkal könnyebb leszállni, és kevesebb üzemanyagból megvan. Gyengébb a gravitáció, ezért lassabb az esés. Jóval több időd van korrigálni a hibákat. Az alapokat elolvastad a fejlécben?
Durva jó képeket találok itt a fórumban. :P Tetszenek nagyon. :) Én meg még egyelőre a Mun-ra szállással és visszajutással küzdök. :S Megcsinálom a youtue-bon lévő tutorial szerint a rakétát de nekem sokkal több üzemanyagra van szükségem mindig. Aztán ha odajutok vagy nem tudok landolni vagy nem jutok már vissza. :P Pedig kb ugyanúgy csinálom mint a tutorialba de valahogy messze vagyok a jótól. :( Általában a centrikus pályával is gondjaim vannak, viszont tojás alakban könnyedén pályára állok bármikor. :P Ennyire nehéz dolgok ezek egy kezdőnek vagy én vagyok totál reménytelen? :O :S
No, hát megnéztem, a rakéta 2000-2500 méteren tök instabil lesz, mindegy hogy ki ül benne vagy hogy van e SAS (egy hajtómű, 5 kis tartály meg egy kapszula a tetején)). De közben sikerült megszerezni a nagyobb stabilizátort, abból ráteszek 4et szimmetrikusan, akkor már nincs hurok csak egy kicsit dől be.
De most lett helyette más. Követve ezt a videót megépítettem echte ugyanezt a rakétát - itt a kép
Első fellövés remekül ment. Akarok még egy kört szállni vele, és mostantól abban a pillanatban ahogy megjelenik a rakéta a kilövőn, szépen elkezd dőlni jobbra és felrobban. Esélyem sincs kilőni mert már a launchpadon eldől. Ez most mi az isten? Hirtelen feltámadt a szél kerbáliában?
(mondjuk nekem a launchpad már upgradelve van, de az első fellövés is arról ment.
Jaja. Számít a skill. Az astronaut komplexben meg tudod nézni, h ki mihez ért. SAS csak a pilótáknak van. A tudós ad egy kis pluszt a kutatásokhoz, meg vissza tud állítani bizonyos kutatóegységeket. A mérnök javít, meg sztem bónuszt ad a bányászatnál. Használd a SAS-t. Sokat segít.
Igazából hozzá se nyúlok a rakétához, csak megnyomom a szóközt azt nézNÉM hogy megy fel fuggőlegesen az égbe - Kb X prize szinten tartok, nincs még manőverezgetés :)
ÖÖö... a pilóta alapból számít hogy kicsoda/milyen skillű? Azt hittem ő csak ül benn mint a kisérleti mókus (az elején mind a 4 kerbálomat beültettem egy menetre, lehet az a baj hogy a scientist nyomkodott vmit amíg nem figyeltem? :) )
Az 1.0-val nehezebb lett a fellövés. Jobban szimulálja a repülés során fellépő erőket. Ha feltennél 1-2 képet könnyebb segíteni, de így látatlanban azt mondanám, hogy túlságosan megdöntöd a rakétát és egyszerűen a légtömeg elfordítja. A pilótáknak van egy olyan képességük, hogy próbálják tartani az irányt. Ez a "Stability Assist (SAS)". Ezt használd sokat. :)
Tegnap elkezdtem én és felfedezni a világűrt karrier módban, ami este 10 után leginkább véletlenszerűen eldölő meg a levegőben hurkokat leíró rakéták fellövésébe fulladt.
Egy-két kérdés:
- az normális hogy építek egy 4 darab, szimetrikusan elhelyezett (1 középen 3 körülötte) solid boosteres első fokozatot, annak a tetejére egyszem folyékony fokozatot - fellövés után az első fokozattal minden rendben, de a második fokozat simán elkezd kanyarogni meg fejreállni a levegőben? Pedig ugye egy hajtómű meg a tartályok (3-4 darab) az tök szimmetrikus. Ha esetleg teszek rá kis szárnyacskákat, az még van hogy annyit ront, hogy már az első fokozat is elkezd dőlni. Ilyenkor mi a hiba? A szerkesztőben a súlypont középen, a tolóerővektor meg szépen alatta....
- carrier módban a sok random küldi mellett igazából már csak olyanok vannak amik orbitális pályát kérnek (a magassági meg sebességi rekordokat megcsináltam). Nekem viszont csak 4 tech van még unlokkolva (és nem nagyon látok lehetőséget sokkal több science pont megszerzésére - tehát összvisz van 2 féle szilárd rakétám meg 1 folyékony. Ezekkel lehet építeni olyan rakétát ami orbitálni tud? (esetleg kéne unlockolni a hangárt hogy 30nál több komponens legyen?) Utoljára szerkesztette: lammaer, 2015.05.06. 09:54:34
jelenleg. de az állomásokat az intertplanetáris ügyködésekhez akarom :D
még ha ott tartanák, egyelőre nem merem elhagyni se a Kerbin környékét. most a terv a Minmus köré egy állomást építeni, ahol bányászati tevékenység fog zajlani, illetve az lesz az interplanetáris expedíciók kiinduló pontja. meg kéne még egy jófajta SSTO, illetve egy Kerbin körüli utántöltő állomás - nem beszélve egy Kerbin rendszeren belüli tankerről.
Hogyan csinálsz többszemélyes űrhajót karrier módban az elején? Ha sok podot rakok akkor nagyon nehéz lesz. Hitchiker használható erre?
Küldj egy nőt az útra a bevált eszközökkel, erre elhasználja a naftát. mehet majd egy automata szonda menteni Valentinát és a potyautasát... vagy várhat heteket Jebre, Billre és Bobra, akik most fel se tudnák szedni
szerencsés turista: egy repülésért fizet a Mun körül, ehhez képest kap egy dokkolást és egy leszállást a Munon.
Én is játszottam még az előző verziókban nehezebb nehézségi szinten, de sok értelmét nem látom. Nehezebb nem nagyon lesz, csak sokat kell kreditet gyűjteni. Az meg, hogy 10-edszer csinálom ugyanazt, szerintem nem nagy kihívás... Sokkal jobb, ha modokkal nehezítem: pl. TAC life support, RemoteTech vagy Construction Time.
Köszönöm a megoldást! Eddig az volt a gond, hogy nem minden alkatrész állt rendelkezésre. A karrier mód ugyebár. Nem elég kifejleszteni, ki is kell fizetni a fejlesztéseket. Mondtam már, hogy mazochista vagyok?
veletek is elő fordul néha, hogy az orbitra szánt szondát fellövitek, már küldenétek a célállomásra, mikor feltűnik, hogy egy alkatrész lemaradt?
Tegnap végre sikerült összeraknom az első oxidizer nélküli SSTO-m, ma kicsit továbbfejlesztve ez lett belőle: #0" TARGET=_fnew>album
Kb 5 t hasznos terhet képes LKO-ra állítani, és még marad bő 900 m/s delta-v. Szóval üzemanyag lenne még bőven nagyobb teher felvitelére is, de a tolóerő/súly arány úgy már nagyon kevés a turbojetek kiégése után.
Sokat próbáltam különböző fellövési profilokat, végül a legegyszerűbb lett a legjobb: indítás után rögtön felemelem az orrát kb 35 fokra, és végig teljes gázzal megy a turbojet. A túlmelegedéstől eleinte féltem, de annyira gyorsan elhagyja a légkört, hogy nincs ideje felmelegedni. Kb 19 km magasan bekapcsolom a nuclear engine-eket, a turbojetek kiégésekor lezárom a légbeömlőket, és legközelebb csak akkor nyúlok a géphez, mikor kezdenek túlmelegedni a motorok. Az egyedüli probléma az, hogy nagy magasságban elég sok üzemanyagot pazarol a gép: a kis tolóerő miatt muszáj magasan tartani az orrát hogy ne zuhanjon vissza mielőtt elérné a periapsis is a 70 km-t. Utoljára szerkesztette: Szabolcs92, 2015.05.03. 12:26:38
Scott Manley videói sokat segítenek, de a módszere a tudományos eredmények összegyűjtésével és ezzel a műszerek újrahasznosításával csak tudós képzettségű kerbanautával működne, az meg nem tud rendesen vezetni...
Még a Minmusig sem jutottam el... Mentségemre legyen mondva, hogy mindig karrier módban játszom, legalább Hard szinten- hogy legyen benne kihívás. Már negyedszer kezdtem újra, különböző okokból, időm sincs annyi rá, mint szeretném.
Akartam mondani, hogy nem mindegy, hogy simán LKO-ról térsz vissza kétezer párszáz m/s-el, vagy a joolról 10000-el..
Oké! Ezt elkiabáltam... Épp az imént robbant fel visszatérés közben két Z-100-as akku , a két Mystery Goo™ pedig vörösen izzott! A hőpajzzsal védett kabin és a benne ülő Valentina Kerman szerencsésen földet ért.
A hőpajzs egyelőre - kis túlzással - teljesen feleslegesnek tűnik. (Nehézségi fokozatnál a "Re-Entry Heating 100%-on van.) Eddig a legrosszabb az volt, hogy a túl korán nyitott fékernyő leégett. A nyitva hagyott napelemek eddig is letörtek leszállásnál. Azt hittem szegény kerbanauta elevenen megsül nélküle... (Az első kísérleteket természetesen szondákkal végeztem el, aztán a bátor Jebediah önként vállalkozott a feladatra...) Bár néhány alkatrésznél kijelez valamit (kis vonal) , ami talán a károsodásuk, de még egyszer sem robbant fel, égett el a visszatérő egység pajzs nélkül sem.
Csak a peccset már nem is lehet leszedni, minden egyes alkalommal a klienst kell lehúzni?
A patcher amúgy megy valakinek?
Nálam most másik hibával hal le mint eddig:
Unable to authenticate with the server: Received malformed data from the server: File not found.
nekem csak ott várakoznak, üzemanyag van elég, csak időm nem volt :D
Nálam is hasonló a helyzet. Elküldtem Jebet hősködni a Munra,de visszafele csak a Mun orbitig volt elég a hajó.Fogtam kiküldtem Valentinát átvettem a tudományos adatokat,visszatértem.Így most már ki tudtam fejleszteni azokat az eszközöket,amikkel vissza hozom jebet +egybe el tud menni a holdakra és vissza. Utoljára szerkesztette: pingex, 2015.05.02. 13:27:23
én építettem egy hajót 4 1fős kabinnal meg egy okto-val, aztán letudtam az összes turistát :) (karrier) ahogy észrevettem, az lv909 elég jól működik hőpajzsként is.
nekem meg haza kéne hoznom Jebet és Billt (vagy Bobot? :D ) a Mun expedícióról. sikeresen leszálltak, kutattak, és hazaúthoz orbitra álltak. a turistákkal meg kezdeni kéne valamit - valahogy nem akarom őket kiküldeni, míg nincs meg a megfelelő visszatérő egység nekik (avagy egy nagyobb hőpajzs, rakéta elemek, ilyesmik) Utoljára szerkesztette: Lyobag, 2015.05.02. 10:58:47
Ebből sokat megtudtam, rájöttem hogy eddig nem vittem magammal mintavevő egységet. :P Így máris jönnek a pontok dögivel.
Na most sikerült sub-orbitális pályára mennem, arra is kaptam, de jó lenne előre tudni hogy mire kapok. :) Vagy még nem látom át ezt a részét. :P
Kicsit elkezdtem játszani ezzel a játékkal és érdekes dolgok lehetnek még benne, kezd tetszeni. :) Science módban indítottam, de nem értem hogy mire kapok kutatási pontokat, az elején 1-2 kilövés és leszállás után kaptam aztán akármit csináltam nem kapok. :( Mit csinálok rosszul?
Az admin épületen belül mire érdemes tenni? Én személy szerint sok értelmét nem látom, mert azon kívül hogy bónuszt ad, nagy ára van.
én még gondolkodok, hogy merjek-e a Munra menni. nagyon megnehezedett a leszállás - bár Jeb végre talán tudja tartani a kapszulát :P
Igen érdekes ez a hőhatás... Épp az első hold körüli utamról toltam vissza a pályát 30km magasra,kb 3200 m/s-al érkeztem,a hőpajzs izzott mint a fene,de alig lassultam 3-400m/s-ot.Ha viszont nyitok ernyőt akkor az kb 17km-en nyílik ki,ott le is kapja pár másodpercen belül 1-200m/s-ra.
Valakinek van tapasztalata jól működő több monitoros felállással? 15,6"-os Laptopom van HD kijelzővel, és rá van kötve egy 22"-os 1650*1080-as felbontású monitor. Jelenleg úgy használom, hogy a nagy monitoron fut teljes képernyőben a KSP, a kicsin nyitva van egy böngészőablak a KSP wikivel (vagy unalmas hosszú fellövések közben valami sorozat). A problémám, hogy ha kikattintok a KSP ablakból (általában megnézek valamit a wikin) a KSP lerakja magát asztalra (ellentétben pl a CIV 5-tel, ahol simán fut tovább teljes képernyőn), ami nem túl kellemes, mivel közben fut tovább a program, és nem veszem észre, ha bármi baj történik.
Szóval: meg lehet-e azt oldani, hogy – nem megy le tálcára a ksp, ha kikattintok belőle, – vagy az egyik monitoron fut a rendes KSP, a másikon egy térkép-nézet van (erre találtam külön modot, de az elavult, ráadásul két KSP kliens egyidejű futása kell, ahhoz pedig gyenge a gépem), – vagy valahogyan "kihúzom" a KSP-s ablakokat (pl. VOID, vagy Mechjeb ablakait) a kis képernyőre, miközben a nagyon megy rendesen a játék
Megoldódott. Újra kellett telepíteni, valami nem sikerült elsőre. Tényleg gyorsan betölt,mondjuk most semmi mód nincs fönt, és mentések sem. Csak a szűz program.
@3988: Nekem is többször előfordult ez, de ha a command pod tetejére is raksz hőpajzsot, tuti nem lesz gond – ráadásul akkor azzal sincs gond, ha elfogy az áram, és nem tudsz irányítani visszatéréskor.
@3986: Eleinte nekem is sokszor átfordult még folyékony üzemanyagúval is. Kezdd nagyon korán a gravity turn-t, és ne csinálj éles manővert, 10 foknál messzebb ne legyen a rakéta orra a haladási iránytól, így jóval hangsebesség fölött lehet haladni már 10 km alatt is. Én általában indulás után már pár 100 méterrel nekiállok dönteni.
Azt vettem észre, hogy visszatérénél nem szabad SAS-t bekapcsolva hagyni, ha nincs még nyitva a kerbálnak a a retrograde tartása, mert simán átfordul a levegőben a kapszula és a hőpajzs nem véd.
esetleg SRB-ket előre leszabályzod kisebb teljesítményre?
tapasztalat: súlyelosztásra figyelni a visszatérő egységnél, mert ha orrnehéz, könnyen felrobban...
Ez az új aerodinamika eléggé hardcore, alig tudom fellőni magam :D
Ha SRB-vel megyek fel első fokozatként akkor amikor túllépek egy sebességet kis magasságon akkor eldől a rakéta a vektorról és elkezd pörögni. Van valami ötlet? Próbáltam szárnyakkal, de azok még fixek. A folyékony üzemanyagú rakéták stabilak mert tudom állítani a tolóerőt, ha tartom a kb 200 m/s-ot 10 km-ig akkor nincs gond.
uhh, a deadly reentry mod egyszerűbb volt a mostani gyárinál. azt hiszem óvatosabban kell landolni, mint eddig
Most olvasom, olyan changelog van, hogy beszarás, és nagy részük egészen kurva király. Itt E
Asszem kezdek egy revert meg quickload nélküli karriert a nagy örömre.
Hát akkor kiderült hogy lassan 1 éve volt amikor ránéztem. :)
Elvből nem foglalkozok sohase félkész/early access/alfa játékkal, bétával is nagyon csínján. Nemrég megszektem ezt a koncepciót, és meg is bántam (Planet Explorerresel, mert egész játszható ugyan, de utólag azért sok szívás volt a bugokkal, crashekkel, félkész featureokkal - ha meg kijön élesbe, kb a nagy részét már láttam ezért nem lesz élmény).
Az is egy dolog ha a funkció csírái már megvoltak egy éve, aztán apránként adták hozzá a küldetéseket - jobb nekem ha egyszerre látom az egészet, nem ahogy növekszik :) Utoljára szerkesztette: lammaer, 2015.04.28. 08:53:09
Új alkatrészek pengék, van egy csomó új sciency stuff, fasza légbeömlők, kibaszott nagy szárnyak, egy új solid booster, pajzsok, fairingek, stb.. Az aerot viszont szépen megberhelték, ahogy néztem megszűnt a "soup-o-sphere".. Csináltam egy repülőt négy rapierrel, és simán 2-300m/secet repült felszállás után pár másodperccel.. Aztán jól elkerekedett a szemem, mikor 12000m-en átváltottak closed cycle-re.. Majd beleásom magam kicsit jobban, de eddig nagyon jónak tűnik.. Kezdek is egy új karriert, csak megvárom, amíg kijön a kompatibilis mechjeb. ;DDDD
letöltés, kitömörítés, indítás, video beállítás, program újraindítás, űrprogram! :D
Ha valaki a hivatalos oldalról szedi (mint ahogyan tettem én is) az vigyázzon, mert az installer nem az 1.0-as, hanem csak a 0.90-es verzió. Tegnap ezt tapasztalattam :)
Nekem is Steam-es van, semmi baja. Ha régebbi verzióról frissítettél, töröld az egész mappát (ne csak uninstall, utána töröld magát a mappát is), és telepítsd újra, hátha az megoldja.
Nagy lehetőségeket rejt a bányászat,és az új aerodinamika is tetszik.Lesz itt játék a következő hónapokban :D
JUHÉ! Nálam villámgyorsan tölt! Hozzáteszem ,nem mértem soha, de még SSD-ről is sokat vacakolt. Most meg talán ha 10-15 másodperc alatt Főmenü. Egyelőre a régi mentést is betöltötte, majd meglátjuk rendesen működik-e?