vagy mint az én "anyahajóm" anno, ami egy tucat önvezérelt szondából állt. a szondák leszálltak a biomokban a legnehezebb kutatóeszközökkel, majd Jeb elment hozzájuk kiüríteni őket. egy szonda kb 5000 mani lenne ma. a másik megoldásom az űrben low orbiton keringő sci lab és sok üzemanyag, meg egy könnyű leszállóegység 3-4 helyszín meglátogatására elég naftával és kutatóeszközzel.
Ennyi erővel az lenne a legkényelmesebb, ha a Münt elvontatnád a Kerbinhez nem? :D Mondjuk sztem a lab akkor igazán hasznos, ha a "pucolásra" használod. Én csak a 100%-os kísérleteket küldöm vissza. A többit nem éri meg.
A labnak én ne sok értelmét láttam, túl nagy és túl nehéz ehhez. Inkább két kisebb lander, és olcsóbban több Science-t hoz a konyhára, mint a rádiózás...
Ez meg csak egy random kép arról, hogy Jeb kurvára örül neki, hogy a lander beindítása nélkül, csak a transfer stage-el leszállt a Munra. :D (Itt még nem tudja, hogy a felszállást kurvára be fogja nézni, és fent ragad egy laza két hétre szkafanderben az isten háta mögött ;DDD)
1300 a low orbit, az még oké. Mennyi a visszatérés? Az a baj, hogy 165k kreditem van kb, és ez a küldi megeszi az egészet, szal sikerülnie kell! :DD
Nem. Amire én gondolok, hogy fellősz egy kvázi rovert (science lab, nagy kerekeken minden cuccal ami kell), majd ahol landolt, oda leszállsz egy 3 fős kapszulával is, hogy tudd vezetni, meg működtetni. Visszahozni semmi értelme, mivel az a lényege, hogy a sugárzott science értékét növeli.
mivel 1300 dv kell a Duna low orbithoz, bőven elég. csak arra vigyázz, hogy hajlamos az ernyő hatalmasat rántani a cuccon . nem egyszer tört szét a landerem a Dunán az erők miatt (2-3x gyorsabb volt a lander a nyitáskor, mint a Kerbinen).
2,500 m/s-es landerrel fel lehet szállni a Dunáról, úgy, hogy haza is érek? Landolni ernyőkkel fog, szal ezt csak a visszaútra értem.. Ez az új karrier mód amúgy elég szopatós, atomrakéták nélkül elég kemény az élet.. :D
Sokkal jobb, ha a mobile labot kerekeken külön fellövöd, és utána egy második körben viszed kerbálékat. Utána tudnak furikázni a labbal..
Nos, teszteltem és nem túl jó a lander rész. Az LV-N nem ad elég löketet retrograde burn-höz, nagyon nehéz elkoptatni a vízszintes sebességet, ha leveszem őket és 2 üzemanyagtartályt teszek és csak simán a 4 hajtóművel csinálok mindent, elfogy nagyon gyorsan az üzemanyag. Nincs ötletem, nagyon szeretném a mobile processing lab-ot is beépíteni egy lander-ba, de nem tudok egyszerűen elég üzemanyagot vinni :) Utoljára szerkesztette: Fenrir, 2015.03.15. 19:11:17
Elméletben igen, de javaslom, hogy ha használod a Kerbal Engineer-t, akkor a Body-t állítsd át Minmusra/Munra és megmutatja a TWR-t (S2) az adott bolygóra és meg is kapod a választ, ha 1-nél nagyobb.
LV-N Atomic hajtóművel el tudok rugaszkodni a Minmus és a Mun felszínéről érdemben? Építettem egy jó kis rakétát amivel könnyen Kerbin orbitálra tudok állni, teszteltem a visszatérőmodult a Kerbinre is ami meglepő módon egyben maradt, főleg ha eldobtam minden hajtóművet mielőtt ernyőt nyitottam volna.Egyedül csak leszállást/felszállást nem teszteltem más bolygóról.
Közbe rájöttem, hogy meg kell várni, amíg magától beleforog a síkba a bolygó :DD
Ha szigorúan, szó szerint értelmezzük, valóban nem az. Gyakorlatilag azonban maga a gép az, csak raktam rá 4 szilárd hajtóanyagú rakétát, ami segít az első pár ezer méten, hogy ne dögunalomban teljen a repülés első 10 perce. Ha levenném azokat a rakétákat, képes lenne minden módosítás nékül felszállni, ezért bátorkodtam használni a valóban nem létező fél-SSTO szót.
Dicsekszem most már én is az eddigi legjobb repcsimmel . Fél-SSTO (SSTO alap, egyedül felszálláshoz használ néhány szilárd hajtóanyagú rakétát), újratöltés, és bármiféle nehézség nélkül képes Duna vagy Ike körüli alacsony pályára eljuttani 6 t hasznos terhet, majd visszatérni: galéria
A küldetés végén, leszállás után sajnos megtámadott valamilyen Kraken, és nem volt kedvem újra próbálkozni, ezért hiányzik néhány darab a szárnyakból. Utoljára szerkesztette: Szabolcs92, 2015.03.12. 23:13:02
A delta szárnyvégeket hátranyilazottra cseréltem, ezzel a CoL is kicsit hátrébb került. Meredeken emelkedem 15 km-ig, onnan laposan, hogy a jetek tartályából majdnem az egész üzemanyag elfogyjon (hagyva egy kicsit, ha kellene némi tolóerő hazatéréskor), ezzel sebességet gyűjtve. Ezután rakéták begyújtva és szépen pályára áll a gép. A probléma orvosolva! Köszönöm a válaszokat!
Sajnos szomorú nap is ez egyben az űrügynökségem történetében. Elvesztettem egy berepülőpilótát. A tiszteletére Mitgerjet lett a gép neve. (Nincs lehetőség revert flight-ra)
kicsit lassú vagy akkor. 15-20 km magasan a turbojet hajtóművekkel akár 1000-1500 m/s sebességet is el lehet érni. próbálj meg gyorsabban repülni, illetve picit hátrébb vinni a CoL pontját Utoljára szerkesztette: Lyobag, 2015.03.10. 19:52:43
Képet jelenleg nem tudok adni, tabletről vagyok, nagyon egyszerű gép, előlről hátrafelé az a felépítés, ahogy írtam. Amint lehet, csinálok képet.
Modok: Kethane (a karbonite is fent van, de nem scannel, nem tudom mi a baj) KAS SCANsat StationScience TacLifeSupport HL LandersProbes
Probléma: Na igen, elfelejtettem írni, hogy a 2 turbojet egyszerre alszik ki, nem várom meg míg ténylegesen elfogy a levegő, tudom, hogy nem egyszerre történne a leállás. Mint írtam, minden tengely mentén képes elfordulni. A sebesség 450-500 m/s környékén van, mikor ez történik, 20 km feletti magasságban. Mindegy, hogy a jetek vagy a rakéták mennek, bekövetkezik. Elméletben ha lekapcsolom a jeteket és nem indítom a rakétákat, akkor siklanom kellene, míg elérem az apoapszist, aztán siklani, de már süllyedésben. Ehelyett irányíthatatlanná válik. Alacsonyan stabil a levegőben. A tömegközéppont nem nagyon mászik el, mivel a jetek a legkisebb tankról üzemelnek, az is úgy, hogy oxidálószer nélkül van megtervezve. Kiürült tartályoknál is a tömegközéppontot jelző golyón (sárga) belül van a felhajtóerő támadási pontját (kék) jelző gömb. Űrsiklós megoldást építettem már, az aránylag stabilan pályára került, bár egyfolytába zongorázni kellett a billentyűzeten, játszva a tolóerővel és a hajtómű sugárirányával (egy csukló segítségével). Ez a kis madárka pedig nem akar az ürbe menni.
Az ilyen jellegű gépeknél én nem erőltetném az atomot, mert KURVA nehéz, és igen nehézkes összerakni egy olyan gépet, amin értelme is van.
Az én, viszonylag egyszerű megoldásom a problémára (állomásra föl-le vinni kerbalokat, ha a rakteret kiüríteném, modokkal biztos jó lenne mást hurcolni is).
Az előttem szólóhoz csatlakozva, ha a függőleges tengely körül hirtelen bepördül, az a turbojetek eltérő flameoutja miatt van. A megoldás, hogy még a flameout előtt gyorsbillentyűvel leállítod a turbojeteket és lezárod a beömlőket.
Flameout miatt a két turbojet megpörgeti a gépet, mert nem egyszerre állnak le. A másik, hogy ahogy fogy az üzemanyag, szépen eltolódik hátra a súlypont, és a támadási pont nagyon előre kerül, ami egy totál irányíthatatlan gépet eredményez.
Nem kis mérnöki teljesítmény a cucc, nekem nagyon bejön :)
a levegőelfogyás előtt deaktiválod a turbojet hajtóműveket (action group segítségével)? ha nem, attól elveszhet a stabilitás. illetve mekkora sebességed van?
A segítségeteket szeretném kérni. Egy 100%-ban újra használható járművet szeretnék készíteni (nincs leváló rész). A repülőgép hangárban kezdtem neki a tervezésnek, de valamiért nem akar sikerülni a pályára állás.
A gép: mk1 pilótafülke, közepes méretű stabilizátor, Z-1k akksi (1000-es, azaz közepes), TVR-200 bi-coupler (kettes elosztó), FL-T800 tank (a kis átmérőjűből a leghosszabb) ebből kettő, LV-909 hajtómű (50 max thrust) ebből is kettő. Ez a teste. Erre kétoldalt van felszerelve 2db FL-T100 tank (a kis átmérőjűből a legrövidebb). Ezeken 2 turbojet van. A kis tankokban nincs oxidálószer, hogy feleslegesen ne cipeljem, a turbojeteknek nem kell. Aztán jönnek a szárnyak, futómű, stb... A gép tömegközéppontja, teli tartályokkal egybeesik a felhajtóerő támadási pontjával, üres tartályoknál nincs nagy változás ebben.
A probléma: 20 és 30 km között elvesztem az uralmat a gép felett. Amire irányba hozom, addigra elhagyom az apoapszist és az üzemanyag nagy része arra megy el, hogy újra előttem legyen, a pályára álláshoz már nem elég. 40°-nál nem emelkedem meredekebben. Addig üzemelnek a turbojetek, míg van levegőjük, ezután a rakéták indulnak. Próbáltam a rakéták hamarabbi indításával, de a probléma így is jelentkezik.
Nem tudok rájönni, mi okozhatja a problémát. Valami ötlet? Nem mindig ugyanúgy jelentkezik, hol jobbra, hol balra tér ki és az orra is lebukik olykor, csavarodik... azaz minden tengely mentén instabillá válik.
A gép feladata, hogy kaját és vizet szállítson egy 150 km-en keringő állomásra. Azért lenne fontos, hogy minimalizálhassam a költségeket. Üzemanyagot nem a Kerbinről viszek, olcsóbb, ha a Mun-on kethane-t termelek ki és azt viszem oda.
Előre is köszönöm a segítséget!
pl egy ilyen. bocsi, régi kép, 1-2 mod extrába fent volt akkor, de most is működő koncepció lenne :D
Vagy eldobhatós kivitelt használsz, mint a holdon használtak, vagy valami dokkolós kivitelt. Ez utóbbiból elég széles a választék. Alul, felül. hátul dokkolós kivitelt is látni. A legszebb, ha a szállító járműre rámpával tud fel illetve le gurulni. Persze ez utóbbit a legnehezebb megcsinálni, hiszen rengeteg a felesleges tömeg, amit ilyenkor mozgatni kell.
#0" TARGET=_fnew>http://imgur.com/a/1LZ9N#0 ez nagyon tetszik, ötletes! egy csuklós Ikarust nem akar csinálni valaki? :D Utoljára szerkesztette: Fulcrum11, 2015.03.03. 01:16:41
Na jól van nincs itt semmi látnivaló, sétavan gyerünk tovább séta ..
A Dorah Space Lab megkezdte a működését 120km-es Kerbin körüli pályán :)
A tovább modulok csatlakoztatása ezek után következik :)
Eve. könnyű oda leszállni. csak felszállni nehezebb, mint a Kerbinről :D de ha nem akarsz landolni, ott a low orbit 20 m/s száguldás... de mehetsz a Dunára és az Ike-ra is. utánuk a Jool rendszer a legjobb választás
azért az Apollo is gyilkolással kezdte - csak a kilövés előtti teszteken. utána stabilan végigvitte a holdprogramot és a skylab-et amire kíváncsi vagyok, az az Orion űrhajó. Meg a Dawn és a New Horizons szonda :D idén érkeznek meg a Cereshez és a Plutóhoz :P
nem tudtam hogy hogyan megy azt gondoltam hogy a viszonylag alacsony ár miatt közbe ujra be kell rá fizetni (nem használok steam-et (azt se tudom hogy kezdjek neki de meg tudom oldani majd))
mióta felraktam kibővítették a modot. de amit leszedtem belőle, az a FASA és a Kerbal Construction Time. a remote tech eltávolításán is gondolkodok, de azt még meglátom. nem igazán egyszerű vele az élet keosync pályán álló műholdak nélkül... pláne, hogy az adóvevő, ami segítene a pályákon, még nem elérhető
Sziasztok! Sokat olvasom a fórumot, jelenleg USI féle modok vannak fent de kicsit már unom. Lyobag -tól kérdezném, hogy mit mit raktál fel pontosan az ADIOS Tech Tree modból, mert nagyon sok mindent fel kell (lehet?) rakni.
Elég egyszer megvenni. Nem kell utána már semennyit sem rákölteni. Amikor az 1.0-ról beszéltek, akkor említették, hogy nem terveznek a jövőben sem fizetős tartalmat.
Nekem se eredetiben van meg jelenleg még, annak ellenére hogy már a 0.18 óta játszom vele és nem kevés időm van benne, viszont mihelyst kiadják az 1.0-t akkor megveszem főleg hogyha használható multi is lesz benne legalábbis nem tudom hogy megy, de nem szeretnék frissítésenként kiadni rá, ha úgy megy
Warezbuzulás után a minap behúztam végre eredetiben..
Nem annyira tetszik, hogy még a node editor sem elérhető a karrier elején.. Gondoltam felpöffentek egy science szondát a munra, hát érzésre elég nehéz eltalálni. :s
Nem. Van demo, ha tetszik, meg lehet venni. Indie játék, nem valami nagy kiadóhoz megy a pénz, hanem tényleg a fejlesztőkhöz. Utoljára szerkesztette: Szabolcs92, 2015.02.16. 20:51:56
A második bekezdéssel az a probléma, hogy karrierben elég durván lekorlátoz a pénzügyi háttér. Teljesen megértem Fenrir-t, mert én is így indultam el, bár én csak két kerbalban gondolkodtam (Jeb egyértelmű, ráadásul pilótának még értelme is van, mellette a Science miatt egy Scientist akartam vinni folyton). Apropó, tudja valaki mi értelme az Engineer-eknek? Elviekben tud "javítani", de ez pontosan mit takar?
Azt nem mondtam, hogy a kiszedett fokozat helyére tegyél még egy kurva nagy adag naftát xD
Amúgy egyszerű a megoldás, és maximálisan kerbal: basszál rá annyi SRB-t amennyi elfér. :D Mondjuk hatot, és hármasával indítsd őket. Amikor leégett az első 3, jöhet a következő 3. Hátha úgy felmegy. Vagy tüzelheted őket egyszerre is. A lényeg, hogy ne add alább a KIBASZOTT NAGY és nehéz landernél, hiszen a játék lényege a lehető legnagyobb marhasághoz megoldást találni :DDD
A 3 fős podot csak azért erőltettem mert szerettem volna szintezni mindhárom kerbalomat.
Amúgy azóta kinyitottam a Mainsail hajtóművet, szóval most már lenne kakaó, de visszatérek mégis az 1 fős lander-ekhez, de olyan dizájnnal mint ez.
Karrierben a fejlesztések közül milyen messze került a rover cuccai? A 300-asok között sincs.
Te Fenrir! Az a lenti hodály miért egy fokozat? :) Már ha két részre szednéd, akkor is hatékonyabb lenne a felső légkörben. Bár most nézem, h SötétBarom mondta, hogy legyen egy. Igazából mindegy is. Jól látod, hogy a Skippernek ez túl nehéz. Ha nagyon ilyesmi tervet akarsz, akkor az eredeti első fokozatra tegyél egy méretcsökkentő adaptert és onnan felfelé tervezd újra, csak az egyszemélyes kapszulához való elemekkel. Ránézésre úgy elég lesz. Én is azt tudom tanácsolni amit Cifu. A háromfős küldi nem annyira létszükség. Főleg az elején, amikor minden kiló számít.
Akkor nem marad más választás, a központi fokozat mellé még rakj két Rokomax tartályt, és rájuk 1-1 Skipper-t. SRB-ből kelleni fog még, hogy ezt a kulimászt felvigye, de így hirtelen jobb ötletem nincs.
Mondjuk hozzáteszem, én a Mun-ra és a Minmus-ra csak akkor mentem már 3 fős űrhajóval, amikor megvolt már a legnagyobb hordozórakéta-technológia.
Kivettem azt a fokozatot és 2 Rockomax üzemanyagtartályt tettem a helyére, de ugyanaz a helyzet. Amúgy ha a 4 SRB kiég (kb 10k magasan) akkor a főhajtómű már nem elég, egyszerűen a Skipper nem elég ide.
Nem tudom, hogy hogyan oldjam meg, hogy ezt a leszállóegységet fel tudjam vinni lehetőleg úgy, hogy a saját fokozatát már a Mun körül használja.
Tudom, hogy kevés a TWR, ezért is hatalmas nagy az üzemanyagfogyasztás.
Valami alapjában nem stimmel, 19km magasan nagyon nem 297m/s sebességgel kellene szállnod, hanem legalább úgy 600m/s körül. Én is arra tippelek, hogy túl alacsony a T/W arányod.