Kotelezo a 13, bar Lovell a valosagban sokkal nyugodtabb hangon jelentetette Hustonnak a veszhelyzetet, de ettol eltekintve oriasi film! A sorozat is nagyon jo!
Tegnap elõtt sikerült bedokkolnom elsõ alkalommal és már a hold is meglett tudom nem nagy szám de én az alap játékkal játszom modok nélkül és azt kell, hogy mondjam a holdra szállásnál a sikeres dokkolás sokkal nehezebb. Viszont nagyon érdekes ez a játék többet tudtam meg ez alatt a pár hét alatt az ûrutazásról mint egész eddigi életemben (shame on me).
Én is pont erre gondoltam, hogy mennyivel jobbak és élvezetesebbek lettek volna a matek vagy fizika órák ha ilyesmivel foglalkoztunk volna. Csak sajnos a magyar oktatás nem a kreativitásról szól.
Én ezt hívom KSP advanced-nek, csak "sajnos" ez real life. Az a rengeteg gravity assist, ezt megtervezni nem lehetett könnyû.
Nem pontosan fordítottam az tény, de nem ez volt a lényeg :D Nagyon kíváncsi lennék az oktató módra, szívesen megnézném és reméljük MO-n is elterjed és kinevel pár aerbanautát, akarom mondani asztronautát.
Nagyon érdekes cikk, de az túlzás, hogy a NASA dolgozik a kiegészítõn. Õk csak megkérték a fejlesztõket, hogy promotálják az aszteroidán történõ leszállás ötletét, mivel a NASA ezt szeretné 2025-ig megvalósítani.
A cikk szerint a NASA-val közösen dolgoznak egy letölthetõ küldetés csomagon. Ez valószínûleg azt jelenti, hogy a NASA adja az ötleteket, a SQUAD pedig megvalósítja azokat a játékon belül.
További érdekesség még, hogy elindították a KerbalEdu nevû kezdeményezést, aminek a célja a KSP oktató verziójának elkészítése iskolák számára, hogy a gyerekek játékon keresztül tanulhassanak.
Jó ötletnek tûnik, ha én anno általánosban fizikaórán Jeb kalandjait nézhettem (és játszhattam) volna a száraz matek helyett, jó eséllyel rakétafizikus lett volna belõlem :)
Most olvastam, hogy a NASA dolgozik egy kiegészítõn (DLC?), amiben egy aszteroidához kell eljutnunk, Kerbin körüli stabil pályára állni, majd leszállni rá. ITT a cikk.
Építsünk rakétát! Kíváncsi vagyok ki hogyan oldja meg. Legyen a deltaV 10000 (nem kell pontosnak lenni) 2 osztály: stock part és mod Ki van benne? Esetleg más/több feltétel?
Olyan 17340 m/s
Plusz egy második hajó ami a kerbalokat Tylo körüli pályára hozta és hazavitte.
Nincs mit (kétszer volt a címben az sg.hu). Mennyi a total deltaV-je a rakétádnak?
Vicces, hogy a nagyon alacsony gravitáció miatt simán le tudtam fékezni a hordozórakétával :DDDD Elvileg a visszaút zökkenõmentes lesz. "What could possibly go wrong?" :DD
Na, sikerült összehozni karrier módban az elsõ holdraszállást! :DD Mechjeb nélkül elég összetett. Viszont a hajó annyira gecijól sikerült, hogy a leszállóegység a visszatéréskor még simán le tudott volna szállni az ejtõernyõk nélkül. :))) Csak annyi science volt a fedélzeten, hogy inkább nem próbáltam rá.
pláne a végsõ csattanó :D és a mechjeb jelenete is jó volt :D
218 deltaV-vel nem fogok felszállni a munról, ugye? :D
Valahogy eddig EZT nem vettem észre, az elsõ posztban az összes értelmes mod fel van sorolva. Kipróbálok egy csomót, de nem hiszem, hogy bírja a gépem. (Nemsokára költözök haza és végre az asztali gépemen folytathatom )
Csak arra gondolok, hogy így létrehozol egy manover node-ot, amit addig módosítasz, míg az kiegyenlítõdik és ha végrehajtasz, akkor pont 0 lesz a sebességed a felszín közelében, ezért nem kell "felesleges" üzemanyagot égetned a korrekciók miatt.
"When landing on bodies with no atmosphere, whack a maneuver node at ground level and adjust it fully retrograde until the resultant is zero at ground level. Then you can suicide burn every time, and not have to worry about fuel wastage. "
Viszont nem értem teljesen, hogy ez hogy mûködik. Az "adjust it retrogade" az annyi, hogy retrogade irányban adok hozzá sebességet, vagy az egész manõver node-ot mozgatom retrogade irányba? A resultant az eredõ erõ, de ez ebben az esetben mire vonatkozik, és miért nulla? Meg miért nem kell aggódnom az üzemanyag pazarlás miatt?
Tegnap tettem egy próbát és sajnos a gépem nem bírta, folyamatosan leállt mert elfogyott a memória (pedig nem is raktam fel mindent). Texture reduction sem segített. Viszont vannak benne jó modok és megpróbálom a techtree-t is átvariálni, hátha ezzel elérek valamit.
tegyél valami eszközt a kilövõállásra vagy menj valami zászlóhoz és úgy gyorsíthatsz. de azt nem fogja az jelezni, hogy mennyi idõ telt el a program kezdete óta
Hogy tudok idõt gyorsítani úgy, hogy közben lássam a dátumot is? Eddig csak a tracking station képernyõn találtam meg, de ott meg nem lehet idõt gyorsítani.
Nekem csak egy dolog nem tetszik, a túlzott realizmus. Annyira kedvelem a Kerbál rendszert, hogy egyedül azt fogom kigyomlálni belõle, de ma teszek egy próbát.
Jelen pillanatban EZEN gondolkozom. Új tech-tree, rengeteg mod és a science is át van alakítva. Konkrétan egyszer sem maxoltam ki a 23-ban a science-t, keresem a különbözõ nehezítéseket.
Konkrétan Scott nem darabonkénti, hanem általános, terület alapú kommunikációt használt. de a 0.22 óta én se használtam... plusz én is vagy 10 antennát rátettem :D
Remote Tech-et használsz? A hét elején raktam fel és nem értek egy-két dolgot, nem találtam normális videót a kérdésemre. Fellõttem három mûholdat geostationary magasságba, egymástól megfelelõ távolságra. Két DTS antennát raktam rájuk és egymással csatlakoznak, de más ûrhajóval nem. Nem igazán értem, hogy mit kellene beállítani, az active vessel funkció sem világos. Lehet több antenna kellene rá? Mintha Scott kettõvel megoldotta volna. Nem találok egy normális részletes leírást vagy videót.
másik következtetés: eggyel több tartályt vittem, mint kellett volna. ha nincs ott, nem lett volna baj, így majdnem teli fõtartállyal léptem be a Kerbin légkörébe :D
hazaértem: eredmény: 6000 sci pont, plusz a hazarádiózott pontok (crew repot, eva reportok :D). továbbá megint maxolva lett a sci tree, úgyhogy most kereshetek új tervet :D
a kép meg megint kimaradt :D
oppá, kimaradt a hajóm! :D így már csak a Duna körüli pályáról tudok képet adni, ahol megváltam az elsõ és egyben utolsó eldobható üzemanyag tartalékomtól :D
jó szokásomhoz híven leszálltam a Dunán. a kutatóeszközök nagy része ott is marad, dehát azokra nincs kapacitás :D most csak a hajóval kell találkozni és irány az Ike! :D
ezért mondom a Jool rendszert. ott talán megéri, mivel több égitest van
Ezt mondom, csak 15%-ot ad ahhoz képest mintha csak rádión elküldenéd és újrahasznosíthatóvá teszi a science modulokat. Ezért nem éri meg használni a labort.
Elvégzed a kísérletet és az eredményt vagy elkuldöd rádion, vagy EVA során átrakod a command podba. Vagy ha lusta vagy, letöltesz egy modot amivel kísérletek eredményét simán át lehet kuldeni a hajo egyik részébõl a másikba :)
Ha ez megvan, és van 2 kerbal a laborban, akkor jobklikk a laborra és clean experiments. Ez eltart egy rövid ideig és áramot használ, de az összes egyszer használhato tudományos modult (goo, jr.) "kitisztítja".
Nekem így ment, ha ez nálad nem mûködik akkor az valami bug lesz.
Lehet még a laborral az eredményeket feldolgozni is (process), de ez csak akkor érdekes, ha rádion akarod azokat elkuldeni. Így kapsz 15 százalékot a transmit value-hoz.
Nekem mûködött a lab, csak kellett bele rakni 2 kerbalt. Viszont 3,5 tonna, annyi, mintha vinnél 10 darab Jr és 10 darab Goo egységet. Plusz a 2 kerbal, gondolom valami minimális súlyuk nekik is van.
a sci lab nem mûködik. csak vihetek magammal pár tucat Jr és goo egységet. lehet, hogy mindegyiknek adok egy önálló irányítóegységet minimális napelemmel és RCS-sel, és önmaguk fognak csatlakoni a leszállóegységhez :P illetve leválni a jûrmûrõl, amikor már feleslegesek :D
Nincs MJ, és tengerszintrõl kell felszállnom, de a landing geart is eldobom. TWR 1 fölött van, bár nem sokkal, és a VAB nézetben kerbal engineer szerint van több mint 12000 dV-m. Így el is érek 100km-es apoapsist, de teljes orbithoz még kéne vagy 1500 m/s dV, annyi hiányzik.
Lehetséges a felszállás, nekem egyszer sikerült összeállítanom egyet, ami három személyzettel tudott felszállni. Érdemes egyszemélyes ûrhajót készíteni és minden felesleges súlyt leszedni. Meghajtásnak pedig aerospike-okat. 11e dV elégnek kell lennie, csak a TWR-t kell 1 fölött tartani. Ezzel a hajómmal fel tudtam szállni, de nagyon pontosan kellett a manõvert megterveznem, kb 5-bõl egyszer sikerült. Az ejtõernyõket is érdemes decouplerekre rakni, miután landoltál, azoktól is megszabadulni. Lehetõleg egy magas hegycsúcson landolni, ezzel is csökkentve a szükséges dV-t.