Ninju: még ki kéne egészítenünk az alapok szekciót. az elsõ pont tökéletes, de arra kéne rárakni az orbitra állást, mert az általam megírt pont már arra épül. illetve a 3. pont tudása szükséges a 2. végrehajtásához. és kéne még egy dokkolós mesét is írni :D
plusz érdemes a sci alsó ágát fejleszteni, minél elõbb beszerezve az összes mûszert, így több mérést tudsz végezni. és ki kell használni azt a lehetõséget, hogy minden adatot begyûjthetsz a kerbaljaiddal. bár a Mystery Goo™ Containment Unit és a SC-9001 Science Jr használhatatlanná válik utána, de nem kell használatuk után többet cipelni9 a súlyukat :D
Az elején talán a legjobban a felszíni minták hozzák a Science pontokat, ezért érdemes a szélrózsa minden irányába elmenni, akár kis repülésekkel is és mindenhonnan mintát venni illetve leadni a repülés és a felszín adatait. Ezzel szerintem már összejön annyi hogy belefoghatsz egy nagyobb ûrprogramba.
maradj az elején a Kerbalon és a környékén. Különbözõ területeken, sõt magasságokon is kapni lehet pontokat. Szépen lassan meglesz majd annyi hogy meglegyen az akksi és a napelem is.
Van valami tipp rá, hogy karrier módban hogy lehet gyorsan science pontokat szerezni? A mechjeb modul nélkül tök kizárt, hogy eltaláljak a holdig, meg vissza, illetve minden egyéb is elég körülményes.. Gondoltam küldök a hold körüli pályára egy mûholdat, de nincs akksim, ezért a szonda már a kerbal pályán üzemképtelen. Zöld emberkét nem akarok küldeni, mert nem tudom visszahozni :DD Nagy ûrhajót nem tudok összerakni, mert nincs semmi merevítõm.. :(
a Minmusra a feladat szokatlansága miatt volt kihívás. a Bopra inkább türelemjáték
Csak másfél óra a Kerbin-Jool transzfer. Ez a kihívás nem nehéz, inkább csak lassú, sokáig tart a kivitelezése. Ezt én most hanyagolom, fizikai gyorsítással is 20 perc. Volt már ilyenekben részem és akkor is nagyon untam.
oda mész közel hozzá egy másik ûrhajóval, és egy egyszerû ûrsétával átszállsz a mûködõ képesre. ha bolygó/hold felszínen vagy, értelem szerûen csak odasétálsz. arra figyelj, hogy legyen szabad hely az "utasnak".
Új kihívás!! Leszállni a Jool holdján,a Bopon! Az odaút és leszálláshoz csak Ion hajtómûvet lehet használni,a Kerbin körüli pályáraálláshoz 100000m-es pályacsúcsig lehet normál motort Hajrá:D
ha nem szállt le egy bolygón és van dokkoló szerkezete, akkor odamész, csatlakozol, feltöltöd és hazaviszed. ha nincs dokkoló szerkezete, építesz egy olyan hajót, aminek túlnyúló alkatrészei vannak, és befogod velük, mint egy kézzel. bolygó felszínrõl szinte sehogy.
Razzer: a te problémádat a hajóépítés során lehet megoldani. létre kell hoznod action groupokat, amik adott gyorsgomb megnyomása esetén egy elõre megadott eseményt végrehajt, pl. hajtómávek kikapcsolása, bekapcsolása, panelek kinyitása, stb.
Hogy bírom az összes solarpanelt egy gombbal egyszerre kinyitni?
menj a "radarállomásra" vagy hogy nevezzem és ott a szemetet meg minden más ojjektumot be lehet szedni (törölmi lehet) csak ki kel választani hogy mit akarsz beszedni, és persze figyelj azér nehogy az ûrállomást bontsad le (velem már megesett az elején)
2 tartályt raktam egy motorhoz,így is megmaradt a xenon több mint fele,pedig a Munt is megjártam vele Vagyis leszállni már nem tudtam rá ahhoz gyenge lett volna:D Amúgy ahogy mondod kis szondákhoz jó,meg max ez az egyszemémely fülke Még a Gillyre meg Polra tudtam volna vele leszállni
csak ne lenne olyan gyenge. bár... gyors számolás: 1 db atomic motor 2.25 tonna üzemanyag nélkül, 60 kN tolóerõvel. egy ionhajtómû 0.5 kN tolóerõvel bír - energiaellátáshoz meg egy nagy napelem kell. legnagyobb tartályával 96 percen át tud kiürülésig mûködni ideális körülmények, így nyom összesen 0.72 tonnát. 3 xeon hajtómû üzemanyaggal, napelemmel annyit nyom, mint egy atom hajtómû, de annak 5% teljesítményével. konklúzió: szondákhoz ideális, nagy méretû jármûvekhez pazarlás
Am nem rossz ez az ion engine,több mint 5ször hatékonyabb mint az atomic motor,még fogok vele kísérletezgetni:D
még mindig nehéz a verdám, 15 tonna össztömeg ez nem lesz így jó, új design kell
Kb 6mp-m volt letenni bezárt napelemekkel:D
Nem tudom melyik hajtómûvet használod, de egy idõ után lesz olyan ami segít a kormányzásban (thrust vectoring). Anélkül szükségesek a kormányfelületek, mert az alap kapszula forgatónyomatéka nagyon kicsi.
Ezen csak egy kapszula van, amiben az SAS kevés, ekkora hajtómûhöz. Egy ilyet rakjál be valahova középre és elméletileg akár jó is lehet. A rakéta felsõ szakasza, ahol a három kicsi oldalsó rakéta van, egy idõ után, ahogy az alsó rakétákból fogy az üzemanyag, egyre feljebb tolja a súlypontot. Ezt SAS-el és szárnyakkal lehet ellensúlyozni.
a SAS modult meg a "T" billentyûvel kapcsolhatod be. és amikor fordulsz, az "F" gombbal ideiglenesen kikapcsolod (amíg nyomva tartod, invertálja a SAS kimenetet)
Én 16000m felé szoktam bedönteni 60fokra,és ha megvan a 70000m pálya csúcs hajtómû off,aztán bekapcs a körpályát kiegyenlíteni Ha nehezen megy a kormányzás meg bepörög pedig valószínû túl nehéz és a súlypont is túl magasan van Amíg az atmoszférában vagy gyógyír lehetnek a szárnyak,ha már nincs levegõ pedig szerelj rá RCS rendszert fúvókákkal
Ha a rakétád túl súlyos, akkor lehet, hogy az az SAS amit használsz kevés. Még segíthet az is ha raksz fel szárnyakat. Esetleg ha egy-két képet fel tudsz rakni, akkor talán többet tudnánk mondani.
Azt vettem észre (a videók alapján), hogy az ideális föld körüli pályára állásnál a 90 fok az ideális. Látszólag mindenki baromi könnyen bedönti a rakétáját de nekem ez valahogy nem megy. Van valami jó tipp vagy módszer, hogy be tudjam dönteni anélkül, hogy nem kezdene el össze - vissza pörögni? Azt látom, hogy csak az sas kell, hogy bekapcsolva legyen és azt is észrevettem, hogy tízezer felett kell elkezdeni bedönteni. Viszont ha elkezdem bedönteni ennél a magasságnál elkezd "túldõlni" és nem bírom visszahozni. Szóval valami jó metódus van rá?
Az ûrben nem lehet valahogy gyorsítani az idõt miközben megy a hajtómû? Mint amikor atmoszférában vagyok Láttam egy videót ahogy a srác valahogy begyorsította:D
A kerbalspaceport.com-on lévõ verzió (2.1.1) tökéletesen mûködik és nem kell hozzá semmi. Egyszerûen a hajóra kell tenni a vezérlõjét (control szekció). Utána a hajóépítésnél lehet mindenféle egyedi értékeket mutató ablakokat létrehozni, a kilövésnél pedig ott vannak a vezérléshez szükséges ablakok.
Valaki tudna linkelni egy müködö MechJeb-et mert én amitt le töltötöm hiába másolom be még valamit le kell tölteni hogy jó legyen?
Boldog karácsonyt KSP rajongók :D
sokkal nehezebb mûvelet, mint gondoltam. a fél üzemanyag elfogy csak a pályamódosításhoz. és így is a lehetõ legpehelysúlyúbb jármûvet építettem. és hol van még a leszállás?
új kihívás: leszállni a Minmuson. a részletek: A Kerbin körül max 100 km magasan lehet az ap, amit rakétahajtómûvekkel el lehet érni egy utassal. az utazáshoz, leszálláshoz csakis ionhajtómûvet lehet felhasználni.
Békés, boldog karácsonyt mindenkinek! és hogy mégis legyen, összedobtam egy "fát" :D
megnéztem: feliratot lehet importálni a videókba, kb 3-4 kattintás. de csak a feltöltõ által végezhetõ el. és jó pár felirattípust támogat a youtube. azaz Scottal kel megbeszélni, hogy ha elkészíted a feliratokat, hajlandó-e feltölteni.
Gondoltam arra, hogy írok Scott-nak, hogy lefordítanám egy-két videóját és lenne magyar felirat, fõleg a kezdõknek szánt feltöltéseinél. Kérdés, hogy mennyire jelent ez gondot, hogy aláírást rakni egy-egy videóhoz.
így emlegetve a videókat belegondolni, hogy Scott Manley mit dolgozhat a videóin. elõször lejátssza a dolgokat, de a hajótervezést kihagyja a videókból. ez legalább 1-2 óra pepecselés lehet egy nagyon nagy, új designnál, pláne amikor modokat is alkalmaz. végigellenõrizni a nagyobb jármûveknél a fokozatkiosztást, stb. utána a hosszú utazások, néha megvágja, néha gyorsítással bemutatja. és utána keveri alá a kísérõ szöveget. egy 20 perces videóban minimum 5-6 óra munkája lehet benne, ha nem több :D
Igen én se szeretem visszahallani a hangom, ezért nem tudnám megvágni. :)
sajnos nem. az alapokat ugyan el tudjuk mondani, de néha nekünk is nagy bumm lesz egy új rakéta vége. és részemrõl olyan jól magyarázok, hogy csak az érti meg, aki ért hozzá :D meg ki ért a videóvágáshoz, szinkronizáláshoz, hangkeveréshez? ha már ilyet csinálnék, maximalista lennék, és a végén rengeteg idõ lenne egy 10 perces videó. pláne, hogy a szöveget nem menet közben vágnám alá
Csak egy javaslat: nem lenne egyszerübb egy vagy több videóban elmondani és bemutatni az építést, felszállást, pályatervezést, dokkolást, landolást, meg a többit ? mer és is abból akartam megtanulni de angol mivoltuk miatt nehéz volt kihámozni a dolgokat "magyarázat nélkül" meg aztán ti is segítettetek aztán az alapok tudása után a többire már rá lehet jönni meg ezeket a videókat mindenféle kiegészítõ nélkül kéne megcsinálni. Már csak az a gond hogy mondani könnyü de megcsinálni már nem, úgyhogy minden elismerésem annak aki meg tudja oldani.