Felratam a Machjebet, de nem látok semmilyen gombot amivel fel lehetne hozni a paneljét. A gamedatába másoltam a zipje tartlmát, az Engineer Reduxx mellé, ami a másik mod amit használok. Mit nem vettem észre?
A tippek azért jöhetnek, ki tudja, eleht hogy majd átállok a kézi dokkolásra. Egyelõre még csak ott tartok hogy építsek egy olyan hajót, ami leszáll a holdra, és vissza is hozza a három kerbált.
Teljesen megértem a problémádat, az elején én is vért izzadtam, mire megtanultam rendesen dokkolni és szerintem jó móka. Ha érdekel a manuális dokkolás, akkor adhatok pár tippet, de ha automatára bízod magad az is jó.
de a mostani kihíváshoz még annyit: bár a térkép és a mechjeb használata ehez most nem megengedett, bármilyen más eszköz, wiki, honlap, stb. használható
ez a kihívás inkább az instrukciókról szól, érzésbõl repülni. és én a kiírásoknál általában odateszem, hogy a használata nélkül + pont :D
Sok mindent tud a MechJeb és szerintem nem veszi el a játék élményt. Valóban, lehet(ne) mindent manuálisan is, de a valóságban sem így történik. Mint írtam, építeni, kipróbálni nagyon szeretek dolgokat, de kis köröcskéket húzogatni ide oda , vagy vacakolni a dokkolással egyáltalán nem. Nem szeretem a diavetítõs bevetéseket sem, épp ezért bele sem kezdtem azokba a missionokba, amik meg lettek hirdetve az elmúlt hetekben.
Kijelöltem, és én is úgy gondoltam ahogy te. Nem az iránya mutatását hiányolom hanem hogy valami mutatta hoy mikor állok vele párhuzamosan, és mikor vagyunk egyvonalban, ahelyett hogy fél méterrel el lennék csúszva hozzá képest valamelyik tengelyen. De akkor felteszem ezt a Machjebet, aztán dokkoljon õ, a többit meg csinálom én.
Ugye kijelölted a dokkoló portot célpontként, mert nekem mutatja a navballon, hogy merre van. Ami nekem hiányzik az a relatíve irány, hogy teljesen párhuzamos legyek vele. Az irányítást sztem ne váltogasd. Az alap irányítással is tudod kezelni az RCS fúvókákat. Az "I, J, K, L" ugyan úgy mûködik mint a WASD, csak nem forgat, hanem irányba gyorsít. Elõre hátra meg a "H" és az "N" gombok vezérelnek. Sokat segít ha a kamerát chase-re állítod, mert így nem veszel el az irányok közt.
extra alkatrész és olyasmi. megkönnyítheti az életed. vagy elveszi a játék és sikerélményt. Trucker és én vagyunk a két végpont: õ mindent a mechjebre bíz, míg én mindent "kézileg" csinálok :D
tényleg, kihívás ötlet: elmenni a Munra és leszállni ott a Map használata nélkül. csak a map nézet elõtti kor emlékére :D
Na nekem a dokkolás az, ami nagyon megy a játékban. Néhány perc alatt összedokkoltatok nagyobb, nehezebben mozgatható egységeket is, persze mindenféle mod nélkül. Igaz más egyébbel kapcsolatban totál béna vagyok :D Amúgy nem értem miért kellett 3féle irányítási móddal csinálnod. én simán ûrhajónézetben (nem tudom mi a rendes neve) csinálom mindig. Kicsit forgatom a kamerát és már látom is merre hány méter.
ha dokkoló módban vagy, akkor a hajód csak az x, y és z tengelyén mozoghat. ha megnyomod a space-t, akkor átvált a rendszer a forgó mûveletekre. és ha megnyomod a caps lockot, akkor az irányítórendszerek kevésbé erõsen fognak reagálni de a gyakorlat teszi a mestert. ha nem spórolok a súllyal, pillanatok alatt megcsinálom. ha spórolok, akkor pár perc
MechJeb. Én már rég feladtam a kézzel történõ kínlódást. Építeni nagyon szeretek, de azzal órákat pepecselni, hogy kicsit jobbra meg kicsit balra egyáltalán nem.
Na sikerült, 30 méterre legalább el kellett távolodni hogy elkezdjenek mûködni a dokkolóportok. De ez a dokkolás, váltogatva a háromféle irányítási mód között(normál, docking módban meg translation/rotation) valami halál. Sehol se mutatja a két jármû egymáshoz való viszonyát, így mire összedokkoltattam a két hajót a háromnféle irányítási móddal beletelt vagy fél órába. És mindezt úgy hogy a két hajó eredetileg egybe volt kapcsolva, csak a próbálkozás kedvéért választottam szét õket. TEhát még azonos pályán is voltak. Mi lesz itt ha bolygóról jövök majd fel az egyik hajóval.
konkrétan akkor dokkolva mennek ki az ûrbe és ott szétválasztod õket? ha így van, akkor jobban el kéne távolodniuk egymástól, legalább 20-30 méterre, mielõtt újra dokkolnád õket. és próbáld elérni, hogy a két port orientációja azonos legyen. meg hogy a portok mindkét hajón ugyanúgy helyezkedjenek el
Valaki segítsen már. Dockolni próbálok a kerbal wikin leírt módon vagy akárhogyan, de hiába ütközik össze a két docking port, szét is válik, nem kapcsolódnak össze. Mindent próbáltam már, még a SASt kikapcsolva dokkolni is, de nem kapcsolódnak össze. Lehet hogy valamit rosszul építettem meg, van ezeknek a dokkolóknak pozitív meg negatív oldaluk? Én mindkét dokkolandó részegségre egy "Clamp-O-Tron Docking Port"-ot tettem. Direkt a dokkolás gyakorlására csináltam és vittem fel egy ilyen kétrészes hajót, és az indítóállomástól kedzve szépen kapcsolódik a hajó két része egymáshoz. Csak éppen miután decouple nodeot nyomok az ûrben, semmi pénzért nem hajlandók összecsatlakozni, akárhányszor is megyek neki a másik dokkoló nyílásnak az enyémmel, szépen lassan. Nem vágom mi a fene baja van. Mit nézek be?
Egyelõre sajnos virágbolti 22-es verzióval vagyok kénytelen nyomni, várva a karácsonyi leárazásra.
8 óra elmúlt amerikában, és még nincs fent az új. jöhetne már :D
ha észnél vannak, akkor legkésõbb helyi idõ szerint délben ki kell adniuk. akkorra itt este lesz. európa és ázsia egy része elintézi addigra. utána kezdi amerika. és végül ázsia megint. gondolni kell a szerverek terhelhetõségére. vagy olyanok, mint a felsõoktatásban a tantárgyfelvétel idején a rendszergazdák? mindenkit eresszünk rá a szerverekre egyszerre, hogy se kényelmes, se hatékon ne legyen a mûvelet
a kérdés, hogy a SQAD mit ért a 17. dátumon :D éjfélt már biztos nem. így kiindulva van lehetõség arra, hogy 14 óra 45 perc múlva adják ki az új verziót, de akár az is lehet, hogy 2 óra 45 perc múlva.
Srácok, hogyan tudok mind a három Kerballal kiszállni a kabinból? Ha egyet irányítok, etûnik az egész kezelõfelület.
Igen õk mexikóiak, de minden hivatalos oldalon amerikai idõzónákat adtak meg, mostanában kezdték el, hogy megjelölik a többit is. Ráadásul eddig is mindig magyar idõ szerint éjfél körül volt elérhetõ, tudom, mert mindig kivártam és azonnal töltöttem is :D
de valószínûnek tartom, hogy megint fel fog pörögni a fórum :d
a SQAD mexikói cég. õk a GMT-6 idõzónában vannak, míg mi a GMT+1-ben. tehát nálunk reggel 7:00 órakor lesz ott 0:00. ami 17. és gondolom õk se akarják agyonterhelni a szervereiket, tehát logikusnak tûnik, hogy a saját idejük szerint éjfélkor tegyék elérhetõvé a programot - így elosztva a világterhelést. mire európa befejezi a letöltést, kezdi amerika, majd ázsia. már ha logikusan gondolkodnak. végtére is a tartalomkezelõ rendszerek simán idõzíthetõek, hogy x idõpontban jelenjen meg a hír az oldalon - még ha 1 évvel korábban is írták meg
ha minden igaz itt azokat a közvetítéseket lehet megnézni, amirõl alább szó volt: LINK
Scott Manley tényleg zseniális! az újrahasznosítható ûrprogramja zseniális volt, minden alkatrész sikeresen visszatért a Kerbinre. kár, hogy elszállt a mentése, kíváncsi lettem volna, meddig jut!
viszont nagyon remélem, hogy az optimalizásció sikeres lesz. jó lenne óriási ûrállomásokat építeni. bár tudom, hogy mint olyan, fölösleges cucc, de hátha elõtérbe kerülnek idõvel...
Néztem a Twitch.tv-n a közvetítéseket. Sokan játszottak a .23-al, de a legtöbb infót az utolsó órában kaptam, amikor a záróbeszédet tartották a squad-osok. Biztos van amit nem mondtak el, mert pl a techtree elsõ felét mutatták, de egyszer egy pillanatra az egyikük elhúzta teljesen, erre az volt a szava: majdnem elspoilereztem magam :D Voltak érdekes bemutatók is. Scott Manley egy Kerbal isten, konkrétan egy dobozt épített és azzal repült, de ha ez nem lett volna elég, belülrõl vezette, nem látott semmit. A pályán ledobott pár "bóját" azok feliratait látta csak. Felszállt és leszállt. A másik, a srác konkrétan négy(!) alkatrészbõl épített ûrhajót és jutott el Tylo-ra. Egyenesen fellõtte KErbal-ról, kb 100km-en kifogyott az üzemanyag, de úgy idõzítette, hogy pont akkor érjen oda egy üzemanyag utánpótlás, amivel csatlakozott. Ez nagyon durva volt. Vagy a másik Scott Manley, egy alkatrészt csak egyszer használhatsz feladványa. A gép konkrétan semmire sem hasonlított, de repült. Ami még nagyon tetszett, nem tudom mit használtak konkrétan, de az egyik srác belülrõl irányította a szerkezetet, csak azt látta, ami elõtte van (semmi mod ami infót ad), egy másik srác pedig csak infókat és grafikonokat látott és õ utasította a másikat, hogy mikor forduljon, mikor indítsa a hajtómûveket, stb. Pilóta-space center szimulációd. Volt egy másik hasonló, ott az egyik mindent látott, de semmit nem tudott csinálni, a másik semmit nem látott de irányította a hajót.
hmm, szóval kedden jön az új verzió? :D alig várom :D
Kössz az infókat. Már csak egy gond van ezekkel: most már nem a .23 at várom hanem a késõbbieket :D de persze a .23 at is üzembe helyezem mihelyst elérem.
köszi, a beszámolókat! egyébként honnan vannak az infók, azt tudom, hogy kerbalkon, de ott nézted a közvetítést, és onnan?
Akkor van mit várni következõ verziókban,izgalmasan hangzanak
Ééés Eeloo:D
Vége lett a KerbalKon-nak, a végén mondtak pár dolgot, ezt osztom meg veletek. Tehát a .23 jön néhány napon belül, néhány képet posztoltam róla, de hamarosan személyesen is kipróbálhatjuk. .24 és utána Van egy épület, aminek jelen pillanatban nincs haszna, ez a .24-ben jön be. Szerzõdéseket lehet kötni különbözõ küldetésekre, amiért pénzt is kapunk. A pénznek nem biztos, hogy most azonnal lesz jelentõsége, lehet, hogy csak késõbb. A szerzõdéseknek lesz határideje is és ha nem teljesítjük akkor pénzt vesztünk. Hírnév is bevezetésre fog kerülni, amit a küldetések teljesítésével lehet növelni vagy csökkenteni. Bányászást és a pénzen kívül más erõforrást nem terveznek, ezek modokból lesznek elérhetõek (pl. Kethane). A karrier mód nem fog egy elõre meghatározott utat követni, mi választjuk ki, hogy melyik és mennyi szerzõdést választunk. A space center is fejleszthetõ lesz, elõször csak egy-két épület lesz. Volt arról szó, de ez nem teljesen biztos, hogy a rakéták is fejleszthetõek lesznek, tehát, hogy a max értékeket elérjük, több fejlesztést is végre kell hajtani rajtuk.
Többjátékos mód A karrier mód után ez fog következni! Lehetõség lesz mind sandbox és karrier módban is. Hajók megosztása, közös építés ûrben és földön.
Ha hasonló hajtómûveket akarsz, akkor ajánlom a B9 módot. Rengeteg repüléshez, ûrsiklóhoz használatos elem van benne, ugyanakkor reálisan van beállítva a tulajdonságaik is.
Ha megy az angol, akkor Scott Manley videóit ajánlom. Ha nem, akkor segítünk, én nem tudok rendes magyar oldalt, de talán a többiek. Kérdezz nyugodtan, segítünk egymásnak.
Megtetszett a játék és szeretném kipróbálni, viszont attól tartok, hogy a kezdõknek túl bonyolult és elvesznék benne.Milyen oldalakat ajánlanátok egy magamfajta újoncnak, aki a játék alapvetõ dolgaival szeretne megismerkedni?
Am jöhetne már a 0.23,az a hibrid motor nagyon igéretesnek tûnik:D
Ninju,természetesen még van alatta vas ami Kerbin körüli pályára teszi ha így gondoltad,a kis tartály csak a bolygóközi manõverekhez kell Tom,nyomd le a shiftet és W,A,S,D billentyûk közül vmelyiket egyszerre,így kicsiket fog állítani
Razzer, hogy sikerült ilyen kis ívû szárnyat összehozni mer alapból amit a gép bead azzal nem lehet ilyen hajlást csinálni neki csak durvábbat. Meg máshol is láttam már hogy az íveket elég szépen megoldották de egyszerûen nem tudok én ilyeneket összehozni.
vagy van valami más beállítási lehetõség hogy pontosabban lehessen állítani ?
Jól néz ki az új hajtómû. Reméljük használható is lesz. Na meg persze reméljük az optimalizáció téren is történt elõrelépés.
Tegnap már csak a képeket raktam be, de mit is lehet látni rajtuk. Az elsõ képen többet is, elõször az alkatrészek között a science lab-ot. Másodsorban a tervezõben az ablakot, ahol látható, hogyan állítható különbözõ tulajdonság. Ami érdekes volt, a negyedik képen lehet látni, hogy nem teljesen központos a szerkezet, de az egyik meghajtó tolóerejének megváltoztatásával egyensúlyba hozta a thrust-weight pontokat (rózsaszín és sárga gömbök) Második és harmadik képen egy új meghajtót lehet látni. Ennek az a tulajdonsága, hogy kétféle üzemmódban mûködik, egyrészt, mint egy repülõ hajtómû, amikor kell neki egy levegõ beömlõ, majd zárt rendszerként, amikor rakéta üzemanyagot használ. A két képen lehet látni, hogy más a kiáramló láng színe is. Természetesen ezt manuálisan és automatikusan is lehet állítani. Az utolsó képen a science lab méretét és arányát lehet látni, különösen nem beszéltek róla, nem tudom, hogy van-e belsõ nézet. Mutattak példát a kerbálok új viselkedésére a felületekkel szemben, de nem volt túl látványos.
Nah végre rájöttem hogy kell jeb nélkül pályát tervezni,ezzel Eve rendszer pipa:D
Végül Gilly
Nézem a Kerbalkont és néhány újdonság az új .23-ból. Eddig láttam egy új egngine-t, nem tudom, hogy rakétához vagy repülõhöz való. A tervezõ modul egy kicsit át lett alakítva, az alkatrészek máshogy jelennek meg ha föléjük tartjuk az egeret és jobb kattintásra lehet elõhozni a technikai adatokat. Az UI-t átdolgozták, nekem annyira nem tetszik.
Interplanetary Mission - frissítés Leszálltam Dunára, majd vissza az ûrállomásra után tölteni, majd irány Dres. Közben útjára indítottam egy utántöltõ modult, amit majd Jool körül fogok használni, a Dres töltõmodullal pedig pályára álltam. A fõmodullal megérkeztem Dres köré, leszállta, csináltam pár képet és csatlakoztam az üzemanyag utánpótláshoz és végül elindultam Jool felé.