de siessetek, mert csak holnap délután ötig "Gear up for 0.23 and get Kerbal Space Program for 40% off until tomorrow at 5pm CST from the store of your choice:"
Ninju,hol nézed mechjebben melyik bolygó milyen foknál jár? Lehet már nem is az orbital informationnél van
Pont olyan, mint egy randevú, csak sokszor órákig tart, mire összejön a találka...
Én ki szoktam vezetni Kerbin vonzáskörzetébõl a hajót. Miután nap körüli pályán vagyok onnantól kezdve meg ugyanúgy, mintha randevúhoz terveznél pályát.
És mechjeb nélkül hogyan kell más bolygóra utazni? Néztem már pár videót de nem értem hogy tudják így belõni õket Duna meg Jool még megy de a többi esélytelen
Nem bánnám, ha idén karácsonyra új bolygó helyett egy fekete lyukat kapnánk. Poén lenne belevezetni Jeb-et :D
akkor nem lesz gond mer mód nélkül vannak építve THX
Nagy valószínûséggel igen, csak pontosan ugyanazokat a modokat is be kell másolni.
0.23 ejj akkor lenne egy kérdésem: meg lehet azt oldani hogy az elõzõ verzióból átvigyem a halyókat ? (sandbox mód-ból) mer ép most keztem el elõkészíteni egy ürcsatát mindenféle különbözõ ürhajó építésével de igy megt odaveszik az egész.
Addigra már legalább én is gépközelben leszek tutira :)
Sajnos az a hajó egy olyan ûrprogramból való, amit azóta sajnálatosan véletlen kattintással kitöröltem a játékból...
De nagyon köszönöm a biztatást. Most még egyelõre a kisebb helybõl felszálló, és leszálló egység megépítésével próbálkozom. A nevét még ötletelgetem, de én ilyen életvidám névvel szeretném a kis szerkentyûmet ellátni.
Lelkes vagy. Nem látszik rendesen, de ha Vajaskenyér-3 -ról elhagyod a sárgákat, talán még úgy is képes Kerbin körüli pályára állni.
Itt van két mûvem. Az egyik egy ûrhajó, amivel sikerült sok-sok kísérletezés után a Kerbin pályájára állnom. A másik meg egy ûrállomás, amivel szintén 4-5 kísérlet után, és igen bevallom picit cheateltem, mert nekem a játékban a játék öröme számít és nem pedig más.
Ebben az új mechjeb 2.1-be hová tûnt az orbital information? Sehol nem találom
Otthagytam Eve rendszerét és irány Duna! De Ike jó idõben érkezett és meg is álltam ott, az Északi pontján. Aztán Duna köré álltam és mivel az üzemanyag utánpótlásom, bár hamarabb indítottam és közelebbrõl is, 60 napos hátrányban volt, inkább a DunaSS-hez csatlakoztam és töltöttem fel a tartályokat. Holnap leszállok Dunára és megyek tovább Dres-re. Viszlát Eve!
Áh remek. Akkor fel kell vinnem egy traktort. Na ez szép mutatvány lesz tekintve a profi rakétaépítõ tudásom.... :D
De szét szakadnak idõvel. Már korábban írta valaki, ha dokkolós dolgokat kell gyorsítani, akkor inkább "húzni", mint "tolni". vagyis úgy kell összeállítani a szerelvényt, hogy a hajtómû elöl legyen (például konzolon) és a terhet, dokkoló gyûrûkön kapcsolódva húzza maga után.
Lenne egy kérdésem. A dokkolás mennyire stabil? Leng az egész hajó nálam, ha gyorsulnék. De látom nálatok is csak annyi a kapcsolat. Nem szakad szét az egész menet közben?
Szép munka. Jól néz ki a varrásminta. :)
Az egérgörgõvel lehet zoomolni belsõ nézetben, néhol érdemes körülnézni, mert a kupolamodulban például frenetikus szövegek vannak. :)
Szóval csinálok egy minden holdat meglátogatok küldetést. Az üzemanyaggal nem spórolok, de mivel kis jármûvet indítottam útnak, ezért nem is kell neki sok.Azért tényleg ne kelljen sokáig várni, ezért elõre küldöm az utánpótlást. Az elsõ kísérletem sikertelen volt, se az utánpótlással sem a jármûvel nem tudtam pályára állni Moho körül, egy kis plusz löket kellett. De így is kicentiztem. Mohótól mire Eve-ig elértem alig maradt üzemanyag, csak annyi, hogy az aero break után egy biztonságos pályára álljak, a megközelítést az utánpótlással végeztem. Viszont arra most jöttem rá, ha belsõ nézetben kétszer kattintunk az üvegre, akkor "közelebb hajol" és mintha kinézne. Nagyon tetszik Pár kép, Moho, Eve (csak pálya) és Gilly kipipálva. A lander
vidd az egeret a képernyõ tetejére, középre, akkor kijön egy recover vessel gomb (ezt el tudod érni a space centerben is), arra klikkelj rá, ekkor fejezed be a küldetést
Ha kimegyek az ûrbe és vissza akarom vinni az adatokat, akkor miután landoltam vissza kell mennem a bázisra, vagy csak elég vissza érkezni a felszínre. Mert én csak leszálltam, de nem történt semmi, viszont elég messze lenne gyalog a bázis, szóval ilyenkor mi a helyzet?
Sziasztok!
Azt meg lehet oldani valahogy , hogy a visszaküldött adatoknak ne csak a 20%-át tudja feldolgozni?
majd írd le, milyen szabályok mellett döntesz :Dí de egy extra kihívás is eszembe jutott: létrehozni egy jármûvet, ami fõleg gravitációs hintamanõverek segítségével elhagyná a Kerbol rendszert :D
én most a fénysebesség elérésével szórakozok, természetesen cheattel, de még így sem annyira egyszerû ;)
A Remote Tech-et egyelõre hagyom, annyira nem vagyok tõle elájulva, de egy hajó, amivel az összes bolygót meglátogatom, az jól hangzik. Valószínûleg nem azok a szabályok alapján amit írtál, de meglátjuk. :D
az csak a távirányítású eszközöknél okoz bonyodalmat. és seperc alatt megoldható a Kerbin körül geoszinkron pályán keringõ 3-4 kommunikációs mûhold használatával.
Tegyél fel modot. Nálam most olyan van hogy rádiozni csak akkor lehet ha a Kerbin központ és az ûrszköz is látja egymást. Ha jol emlskszem remot tech 2. Igy enyhen nehezebb a játék. Fõleg a karrier mod.
a holdakra nem gondoltam. de legyen :D viszont akkor is a orbitális pályán legyenek a tankok, egy a Duna körül, egy az Ike körül. de az utánpótlás az utazók elõtt érkezzen oda, ne kelljen már éveket várniuk rá :D
Az utántöltést úgy érted, hogy a holdakhoz is lehet küldeni? Pl Duna esetében ez kettõt jelent? Nem elszánt vagyok, csak unatkozom és kihívást keresek, nem feltétlenül nehéznek kell lennie.
túl nagylelkû voltam, javítanék az ellátmánnyal. az egész tank kicsit sok és könnyûvé tenné az egész küldetést. úgyhogy az elõzetes ellátmány összesen 360 egység üzemanyag lehet tetszõleges tartályelrendezésben.
elszánt vagy, mi? feladat: látogass meg minden bolygót egyetlen küldetés keretében, a Kerbin rendszerbe viszont csak a küldetés befejezése miatt térhetsz vissza. minden fõbb bolygót legalább 50000 méterre közelíts meg (az Eve és a Jool esetében a légkör + 20000 méter) nehéz mód: - mechjeb nincs - a holdak mellé is hasonló közelítést - a Kerbol köré pályára állni maximum 6 millió méter magasságban nehezebb mód: - orbitális pályára állni minden égitest körül 1-2 keringés erejéig brutálisan nehéz mód: - alacsony gravitációjú égitesteken leszállás lehetetlen mód: - mindenhol, ahol lehetséges, leszállni
elõzetes ellátmányok küldése a célbolygókhoz megengedett! DE az elõzetes ellátmány max egy darab Rockomax X200-32 Fuel Tank lehet bolygónkként! (plusz egy adag RCS)
Lenne egy olyan kérdésem, hogy másnál is elõ szokott fordulni az, hogy ha dokkolni akarok akkor nem jelzi se a távolságot se a helyszínt csak, hogy merre kéne menni az "irányrû" szerint. és igy egy kissé nehéz megtalálni vakon az ûrben bármit is meg azt sem tudom hogy közelítek felé vagy távolodom. Bár már csináltam pár ijen dokkolást, de elég idegesítõ.
Ez egy általános hiba vagy megint csak a gépem szórakozik velem, mer ha jól emlékszem az elején még nem csinálta ezt miután felraktam annó.
Ki mivel foglalkozik mostanában? Ötleteket keresek a következõ küldetésemhez
Tegnap bekukkantottam a KSP TV-be és ott pont arról beszéltek, hogy a következõ verzióra átírták a Kerbálok és a felületek közötti viselkedést. Vagyis pl, hogy hogyan másznak a létrán, de akár az is lehetséges, hogy ha nagyon lassan megy egy repülõ, akkor mászkálni a szárnyán.
100%-ot akkor kapsz, ha visszaviszed az adatokat és nem sugárzod vissza. Így viszont csak egy tudományt "szállíthatsz". Erre megoldás ha egymás után 10-15-ször megismétled a mérést és visszaküldöd, így a pontok akár 80%-át is megkapod. Viszont a következõ verzióban ez nem így fog mûködni.
Ninju: Köszi Valóban az egészben az iszonyatos géplassulás volt a legnehezebb.
Az a kérdésem lenne, hogy amikor csinálok egy kutatást, akkor írja hogy 20% az mit jelent? hogy csak a 20%-át kapom meg a pontnak? És ha igen akkor hogy tudom megcsinálni hogy ne csak 20% legyen?
Szép munka! Nekem már a gépem se bírta volna ezt a hajót. Le a kalappal.
Jool küldetés Ott tartottam, hogy leszálltam Laythe-re, majd újra körpályára álltam. A fõ modul Tylo körül és két hold kivételével mindenhova küldtem mûholdakat. Mivel maradt üzemanyag, így Vall-t vettem célba.
Majd elhagyva azt, csatlakoztam a Tylo körüli "bázisomohoz". Ahol kapcsolódtam a Tylo leszálló egységhez és leszálltam.
Vissza a pályára, csatlakozás és irány Bop. Természetese otthagytam egy mûholdat.
Majd Pol.
Itt is kiengedtem egy mûholdat és mivel maradt még egy, azt Jool körüli magas pályára állítottam. Irány haza!
Ezzel teljesítettem a kihívást. Egyetlen hajót használva bejártam Jool összes holdját, pályára állítottam mûholdakat és sikeresen hazatértem. Meglepõ, hogy mennyi üzemanyagom maradt, azt gondoltam ez még kevés is lehet akár. Igaz "csak" 5 Kerbált utaztattam, de mechjebet nem használtam.
Ez nálam csak akkor fordul elõ, ha rosszul van megépítve a hajó. A remegés is arra utal, hogy próbál valamit ellensúlyozni, de annyira megnõhet az erõ, hogy aztán szétrepeszti. Próbáld meg stabilabbá tenni, nekem ez a véleményem.
Találkoutatok olyan hibával vagy jelenséggel hogy elindítom a kilövést és olyan 4000-5000magasan irányíthatatlan a jármû. Elkezd remegni és mikor döntwni szeretném fohja magát 3s elkezd bukfencezni. Scott M utan elég sok modpt használok, de a hibajelenség csak mostanában kezdõdött
Remélem mihamarabb kisdják a frissítést.
Sikeresen leszálltam Laythre és utána újra pályára álltam és csatlakoztam a pályán keringõ hajómhoz. Az utolsó fokozat üzemanyagának 3/4-e megmaradt, így azt is visszacsatlakoztattam. Mára ennyi.
Én speciel kimondottan a 2-nak örülök. Persze az optimalizáció a legsürgetõbb dolog most.
Ezek várhatóak a 0.23-ban: - További optimalizálás - The Science Archives - láthatjuk, hogy mit tanulmányoztunk eddig - Tweakables - Szerelés közben állítgathatunk az alkatrészen, pl. kiengedett lábakkal induljon a kilövõ állomásról - Tudomány - az antennák segítségével nem lehet majd maximális pontokat összeszedni, akárhányszor ismétled. Az egész át lesz vizsgálva. - Science Lab Module - egy új egység, ami elég nagy, hogy Kerbinek kísérletezzenek benne - EVA Data Transport - EVA során több adatot tudunk szerezni, pl. megfigyelni egy másik Kerbint EVA közben. - és még... javított felhasználói felület, 3D egér támogatás, Monopropellant meghajtott EVA, kormányozható lábak, másodlagos üzemanyag, Biome-k, és hibajavítás.
Ma is haladtam Jool-al. Szétbontottam a hajót, így az akadás végre megszûnt. Mondhatni volt némi szerencsém. Ahogy beléptem Jool gravitációs mezejébe és elkezdtem a pályamódosítást az aerobreak-hez, pont Laythe-vel kerültem pályára, így leválasztottam a landert és a visszatérõ egységet, amit beállítottam Laythe pályára és ott fékeztem le egy 100-65 km-es pályára. Ekkor további két mûholdat is útjára engettem, egyik Jool köré állt, a másik viszont elveszett. Valószínûleg azért, mert Laythe fékezte volna le, de a landerem és a szatellit között 5 percnyi távolság volt, a fékezés során figyeltem a térképen, de egyszer csak eltûnt (8 mûholdat hoztam magammal, volt tartalék). Át is rendeztem az egész fõmodult, Tylo lander került elõre, így az egyensúly helyreállt, stabillá vált az egész szerkezet. A fõ modullal tovább folytattam a pályamódosítást és Jool atmoszférájában lefékeztem 70000km-ig. Amint AP-ban növelni akartam a pályát, szerencsémre pont Tylo-val kerültem ütközõ pályára. Viszont nagyon sok üzemanyag fogyott el a pálya korrekciókra és Tylo körüli fékezéskor is. Innen küldtem ki mûholdakat, jelenleg így állok: mûhold Jool, Laythe, Vall és Tylo körül. Laythe landolás holnap. Fõ modul Tylo körül. Egyedül Tylo ami megnehezítheti a dolgomat, nagyon sok üzemanyag fog elfogyni mire megjárom.
Ez a Jool küldetés egy rémálom. Nem raktam több tartályt, mert ez a szaggatás elvette a kedvem, elindítottam ahogy van. Az egészet elfelejtettem kiegyensúlyozni, az egyik oldalon 20 tonnával több van. A gyorsítás fél óráig tartott volna, ha nem lassul be. Délután 7-tõl éjfélig nyomtam, de csak éppen beléptem Jool gravitációs mezejébe. Az az igazság, hogy nem fogom bánni, ha nem tudom teljesíteni a feladatokat, csak legyek már túl rajta. Legalább csináltam egy jó képet.
Az "A" billentyût egy dugóhúzóval támasztottam ki, mert ennyi ideig nem bírtam volna nyomni.
A nagy hajók esetében az a baj, hogy a fizikai motor csak egy szálon fut és ez nem a KSP hibája, hanem a Unitiy motoré. A Unitiy fejlesztõk hallgatnak, hogy mikor, ha egyáltalán tervezik ennek megoldását. A furcsaság ebben az, hogy a PS-re írt motor támogatja...
Ajánlom a KSP Wiki-t, az összes ehhez hasonló kérdésre megtalálható ott a válasz.
Állítólag a 0.23 fog majd némi javulást hozni optimalizáció terén...
Kerbin orbithoz úgy 4500 deltaV kell. Ezzel már egy stabil pályát ki lehet alakítani. További 800m/s kell egy Mun körüli pályához. Munon landoláshoz kb 300m/s. 1500m/s-al Mun felszínérõl vissza lehet jutni Kerbinre. Nagyjából.
Lenne egy kérdésem srácok: Le tudnátok írni, hogy kb mennyi minimális Delta V-ra van szükség ahhoz hogy az ember kijusson a légkörbõl, mennyi a pályára álláshoz és mennyi a holdra eljutáshoz?
Az tényleg nagy gond, hogy nagy hajónál diavetítésnyire lassul le a játék, remélem javítanak majd rajta.
Itt tartok jelenleg. A hajó feltöltve, Kerbinek is betárazva. Még szeretnék rakni tartályokat a végére és hajtómûveket, hogy legyen a Kerbin elhagyásához szükséges plusz erõ, de már eléggé erõsen diavetítéssé vált az egész. (az egyik nagy tartály végén egy rendezõ hajó, nem része a rendszernek)