mi a véleményed a scansatról? nekem is rakoncátlankodik a mapsat, úgyhogy lecserélem erre, de ehhez a scansathoz, van egy csomó alkatrész. rájöttél már mi mire való?
érdekes, hogy csak én használom ezt a fajta kerék elrendezést. tovább fejlesztettem a roverem, és jelentem atom stabil, elég jó terepjáró képességgel. 20m/s-el könnyedén lehet vele közlekedni, mondjuk ez a padló gáz ;) [IMG][/IMG] [IMG][/IMG]
Nálam így néz ki a holdjáró. A háttérben a hordozórakéta látható, ami kicsit túl lett méretezve, és gyakorlatilag tele van :)
gondoltam rá, de akkor lehet, hogy megváltozna az irányítása (most az "A"-val megy balra, a "D"-vel jobbra), illetve az oldal stabilitása romlana, de majd kipróbálom. vagy egyszerûen megnövelem a tengelytávot, csak akkor némi plusz súlyt kap, igaz, ez nem válna hátrányára az alacsony gravitáción.
ez az egyszerû rover meglepõen jól teljesít. eddig minden emelkedõn felmentem, mindenféle segédhajtómû nélkül. a rászerelt napelemek, és akkumlátorok, könnyedén kiszolgálják az energiaigényét. nem borulékony, viszont jó lenne nagyobb tengelytávot alkalmazni, mert erõs fékezéskor elõre bukhat. tökéletesíteni ezt is lehetne, mert pl a lámpa is kifelejtõdött róla ;) [IMG][/IMG] [IMG][/IMG]
és tényleg így van, szóval lehet rajta command pod, nem amiatt nem lehetett elmenteni.
Tegnap még kicsit repülõt fejlesztgettem. A végeredménnyel már elégedett vagyok. Igaz, rövidtávú gép és nem is megy túl gyorsan, de a cél inkább az emelõ erõ,tömeg,tolóerõ kísérletezés volt. Az SAS-t már csak autopilótának használom. A kellõ sebesség elérésekor magától elemelkedik. Fordulás és egyéb manõverekét szépen, stabilan végrehajtja. A leszállás és jól mûködik, már ott sem kell SAS hozzá. Manuálisan gyakoroltam vele a leszállás. Azt gondolom már feltûnt másnak is, hogy botkormány beállítható kezelõszervként. A régi botkormányomat kalibráltam erre a célra és egy csapásra megváltozott a repülés érzése. Tudom ajánlani, akinek van esetleg otthon botkormánya. (képeket megint nem tudok feltölteni, csókoltatom a kepfeltöltés.com üzemeltetõit)
Más téma. ISA MapSat helyett (mellett mert nálam már nem lehet kitörölni, mert eltûnnek a jármûvek is amire telepítve lett) esetleg kipróbálható a SCANSat terrain mapping. Feltelepítettem és a Kerbal-t felderítettem vele.
Apropó, valaki arra panaszkodott, h nem tudta elmenteni a sablont. Rájöttem, hogy mi volt a baj.
Az a lényeg, hogy az elsõ alkatrész amit leraksz, annak legyen egy szabad "végpontja". Én most csináltam egy teherkilövõ szettet és ennek során találkoztam ezzel a "hibával". A lényeg az, hogy az legyen az elsõ alkatrész amit leraksz, amit késõbb hozzá akarsz csatolni valamihez. Így el fogja tudni menteni, mert lesz szabad csatlakozás azon az alkatrészen amit meg tudsz fogni.
Hehe. Pont ezen agyaltam tegnap este az Apolo-13 után. :D
Ez viszont egy ízig vérig kézi landolás. Az elsõ. Még sosem sikerült egy darabban megérkezni. Itt viszont nem kellett sem ejtõ ernyõ, sem egyéb rásegítõ eszköz. Nagyon barátságos, jól kezelhetõ kis gépet sikerült össze rakni.
Kicsit csaltam, de ott vagyunk. :)
Valami baja van az ISA MapSat-nak nálam. Valami igen csak nagy hülyeségeket mutat.
Lehetne különbözõ feladatokban "versenyezni". Nem igaz versenyként felfogni, inkább ki hogyan tudja megoldani. Mint a roverek esetében, aztán megosztjuk képekben. Még egy kis izgalommal lehetne fûszerezni a játékot. Olyanokat kellene kitalálni, ami szinte mindenki meg tud csinálni, hogy a kevesebb tapasztalattal rendelkezõk számára is megoldható legyen. Aztán lehetne ötleteket gyûjteni.
azt nem mondtam, hogy nincs ennél jobb, csak annyit akartam szemléltetni, hogy egy viszonylag alap techtree-vel is (most a narancssárga tartályt nem kell nézni, az csak a rakomány), elég jó hordozót össze lehet dobni. értelem szerûen, ha kimaxolt techtreebõl lehet válogatni, létezik ennél jobb megoldás is.
Még egy kis gyorsasági teszt. Ígérem befejezem most már. Csak kíváncsi voltam, meddig lehet meghajtani a technikát. Kerestem egy aránylag sima területet és hajrá. Ezen még nincs fékezõ hajtómû, így amikor az elsõ defektet észleltem, lassítani kezdtem. 2-3-szor hosszabb idõ be tellett, míg sikerült megállni, közben sorra adták meg magukat a kerekek. Végül csak megállt és túl éltük. A hitelesített legnagyobb sebesség 63 m/s.
ahogy elnézem, az én rendszerem pöppet hatékonyabb :D amikor készítettem a képet, egy önmagoamhoz képest gazdaságtalan hogyan közelítsünk meg egy másik jármûvet típusú bemutató küldetésen voltam. gazdaságos esetben sokkal több anyag marad :P igaz még nem feszegettem a rendszerem határait :P kár, hogy a rendszeremen nem változtattam a 0.21 óta. bevált designt nem dobok el :D
Az kemény az az asparagus :D mennyi idõbe telt megtervezni? Én néha egy 8 hajtómûves rendszerrel is elvagyok 5-10 percig, ha fáradtan állok neki :D mentésem még nincs, de most van tervbe véve egy hordozórendszer, mivel én marha csak most jöttem rá, h van ám nekem brutál erõs hajtómûvem is készleten...
képek újra: [IMG][/IMG] [IMG][/IMG]
ja, és egyáltalán nem kell hozzá kimaxolt techtree, a fuel line a legfontosabb.
én egy ilyen hordozót raktam össze, a narancssárga tartály a hasznos teher. simán felviszi 100km magas körpályára, igaz ez csak teszt volt, hogy elbírja-e a súlyt. egyenlõre bolygóközi (Duna) repülésekhez használom, egy leszállóegységgel vígan eljut a célig és vissza (értelem szerûen ilyenkor a narancssárga tartály helyett ott van a leszálló egység). csak ilyenkor le kell cserélni a pilonon lévõ négy hajtómûvet atomic rocketekre.
nekem is van egy olyan érzésem :D de ha alacsonyan tartom az alkatrészek számát, talán nem lesz :P konkrétan a tartályok összesen 105 alkatrészt jelentenének. a tartószerkezet 22 elembõl állna, annak a tetejére menne egy kész hajó meg pár cucc. talán 200-250 alkatrészbõl össze tudom hozni :D
berobi: elméletileg a következõ verzió tartalmazni fogja, hogy megnézhessük merre jártunk
Lyabog: állj le a drogokkal
gyorsan megnéztem: a fõ pályára állító jármûvem tartalmaz 33000 egység üzemanyagot. egy ilyen hajó biztosan 2880 egység üzemanyagot tud felvinni. ez 35 fellövés lenne minimum. ami csak a legnagyobb tartályokkal, plusz a rájuk való dokkoló portokkal számolva 1274 tonna súly. 35 tartály, azaz egy hetes elrendezésû dokkológyûrû kéne. és akkor már hajtómûvek, mondjuk 6x2 nukleáris hajtómû :D és egy tucat szonda, meg hasonló :D
találtam egy listát azokról a helyekrõl, ahol lehet gyûjtögetni a science-t LINK tényleg, van olyan mod, ami listázza, hogy már hol jártunk, honnan jelentettünk?
hatással vagyunk itt mind egymásra. valaki kitalál valamit, a többiek is kipróbálják, illetve a saját elképzeléseik szerint módosítják. most a Mun roverek a fõ divattéma :D utána meg jön a hatalmas ûrállomás, vagy az akkora hajó, ami 100000 egység üzemanyaggal rendelkezik :D
hmm, ez a 100000 egység jól hangzik, hétvégén belevágok :D
gameelés mellé egy jó kis nosztalgia film: Apollo 13,aztán Ûrcowboyok:)
EZ a sok jármû engem is megihletett, igaz egy régebbi dizájnomat használtam fel. Jupíííí, repülök! Szeretem belülrõl vezetni Ez kemény lesz Mit mondtak? Csak 30 m/s-ig vállalnak garanciát! Bakfitty! Már értem miért...
Na majd meglesem. Van 400+ pontom, akkor lehet érdemes lenne elõbb megvenni a kerekeket és építeni valami járgányt, amivel bejárom a bogyeszt. Mellesleg: "Örömmel jelentem, hogy ma 18:06-kor Jebediah Kerman kerbanauta sikeresen beszállt a mentõ hajóba, miután közel 1 évig keringett Kerbin körüli pályán az üzemanyag elfogyása miatt. Visszatérése után a családtagok és barátok sírva fogadták a már a sajtó által szinte eltemetett hõst. Kerman szûkszavúan ugyan, de sokat mondóan csak ennyit nyilatkozott: "Alig várom már az újabb küldetést!" Na nem mint ha lenne más választása. Muhahahahahaha
de, az is szét van osztva, mint hegyvidék, síkság, partvidék, sivatag, jégtakarók, tundra, tenger, stb...
Najó megnyugodtam... csak már kicsit elfásultam a dokkolás után félek nincs siker élmény... jó lenne a hold járó kereket megszerezni csak még kéne 150 science... csak most elmentem egy távolabbi pontra a munon és nem kaptam érte semmit... Barométer miért nem mûködik sehol? Thermométer az mér de a másik nem :(
Nincs valakinek hozzáférése a fórum szerkesztéshez? Annyi hasznos info van már az oldalon, hogy egy GYIk/FAQ már lassan össze jönne belõle.
ennyi terület van a Munon, szóval nem hiszem, hogy mind bejártad. különben sandbox jellegû játék, az a feladatod, amit kitûzöl célul magad elé. én úgy tippelnék, hogy csak a Kerbin rendszerben elvégezhetõ kutatásokkal feloldható az egész techtree
A legtöbb pontot a Mun-n lehet összeszedni. Területekre van osztva. Érdemes több helyre is elmenni. Sõt késõbb, ha megvannak az újabb mérõmûszerek, akkor ugyan oda, ahol már egyszer voltál, megint érdemes leszállni és mérni még egyszer. A többi bolygó és hold nincs ennyire részeire bontva.
Ha már jártam a fél holdon és a Minmuson akkor ezután már nem kapok valami sok science pontot, lassan induljak meg más bolygó fele? Mert kezd karcsú lenni a büdzsé és sose fejlesztek ki semmit ha nem megyek messzire... Történetesen a hold járó kerekére fáj a fogam, hogy megszerezzem messzire kell elmennem?
Köszönöm megnézem majd, ha gép elõtt leszek. Bár a teljes fa még nekem közel sincs meg.
javítok, átküldtem. nem tudtam, hogy a fórum ezt is támogatja! :D
a felsõ két szürke tartály a hasznos teher a rakétámon. bár lehet, hogy többet is fel tudna vinni, de én csak ennyit szoktam. plusz a fõhajtómûveket soha nem terheltem a max erõ 2/3-nál jobban, mert olyankor igen nagy százalékban bumm lett a vége
Igen konkrétan nem is a tiedre mondtam, h nagy, hiszen gondoltam, h több részletben ment fel. Csak látok néha akkora batár egységeket, h csak pislogok. Próbáltam fellõni egy 3személyes kabint+üres mentõkabint+a manõverezéshez szükséges hajtómû rendszert, de egyszerûen mire bolygó körüli pályára állok vele színte minden üzemanyag elfogy.... Így esélytelen a mentés. Pedig már vagy 10 féle rendszert próbáltam, de ami ki is jut az ûrbe az se jó...
amit a linkemen látsz, az 4-5 fellövés eredménye. különben amíg fizikai kapcsolatban van két hajó, egyik átadhatja a másiknak az üzemanyagát gond nélkül. dokkolt alkatrészek esetén a mûködõ hajtómû elõször leszívja a többi dokkolt tartály üzemanyagát, utána kezdi csak a sajátját fogyasztani. ezért nem árt néha a dokkolóportra kattintani és megszüntetni a keresztszivattyúzást - mert a ledobásra ítélt tartályból fogyjon már ki elõször az üzemanyag, ne a hasznos teherbõl. különben a leszállóegységeimet én mindig otthagytam az utolsó célállomáson, hogy a hazaútra ne fogyasszák a drága naftát. és még annyi, hogy nagyon impozáns a legnagyobb RCS tank, de nem éri meg használni, mert egy dokkolási mûvelethez 20-30 egység RCS is elég. nagyobb jármû esetén 3-4x ennyi. és érdemes szimmetrikusan elhelyezni õket, legnagyobb tartályméret esetén 8-8 darabot a jármû végein, különben egy élet a finom fordulás is.
Egyszerûen nem értem h tudtok ekkora hajókat fellõni... Én egy mentõkabinos hajót se tudok, mert túl nehéz, ha meg több rakétát teszek rá akkor szétszakad a levegõben...
Tegyük fel hogy fellövök az ûrbe 2 origi telis teli tartályt aminek a végükön dokkoló van, a másikon hajtómû, ezután feljövök egy másik rakétával aminek a seggén dokkoló van és felcsatolom azt a 2 darab telis tartályt, akkor a dokkolás után életbe fog lépni a felvett tartály hajtómûvel és velük folytathatom az utat?
én részemrõl ilyet hoztam létre, ennyi üzemanyaggal 2-3 bolygót is meglátogattam leszállással és hazatéréssel
Hasznos bizony. Nagyon sok területen lehet használni a késõbbiekben.
hasznos dolog, ha személyzettel történõ, más bolygón való leszállást és visszautat tervezel, nem árt a dokkolásos mûvelet: tudsz extra tartályokat csatolni, amiket kiürülésük után ledobhatsz, plusz a leszállóegységen kisebb súlyú hajtómûvek lehetnek
Na sikerült köszi szépen!!! Docking autopilotnál nem kapcsoltam be a pipát... Életem elsõ Dokkolása jeeee, csak kár hogy nem jár érte pont :( Így aztán nemtom a jövõben kell e használnom a dokkolást mer az ûrállomás nem izgat nagyon... Esetleg üzemanyag felvételre lehet használni a dokkolást????
Mondjuk azt nem tudom, hogy a kerbanauták mitõl félnek ilyen biztonságos magasságban bõséges üzemanyag készlet mellett...
És az elsõ sikeres dokkolásom. Tegnap nem tudom miért nem akart összedokkolni, de most sikerült. Persze ez még csak próba volt, így az "ûrállomás" kinézetét és funkcionalitását ne nézzétek :D
Csak mert nem látom azt az ablakot nyitva. Smart ASS most nem kell. Ascent guidance sem kell most. rendezvous sem kell. Olyat képet tegyél fel légyszíves, ahol a Docking autopilot van nyitva és ha hiba üzenetet ad az is látszódik, illetve felül a Resource is látszódjék. Nézzek meg, hogy mindened megvan-e ami esetleg kell.
Engaged katt és utána visszaugrik mert 100 méteren belül van a target ki is jelöltem a gyûrüket set target irányítás innen átváltottam másik objektumra de nuku
Idáig megy magától de utána nuku nem mozdul mire kapcsoljak a SAS-nál?
Végül egy kis terepjáró teszt. Ilyen terepre nagyon is kellett a két fékezõ hajtómû. Kerék fékkel egyszerûen nem akart lassulni. A meredek emelkedõket a már szokásos hátsó segédhajtómûvekkel küzdöttem le. Nem volt borulás, az SAS rendszer remekül végzi a dolgát. Aránylag hosszú útvonalat jártam be, nehéz terepen. Az a baja ennek a játéknak (többek között), hogy egy- egy teszten is órákig el lehet szórakozni és teljesen kikapcsol a játék. Persze fontos teendõket meg elfelejtek közben.
Felment a közeli hegy tetejére és zászlót tûzött ki Gülüke. A nagy látószögû képen berajzoltam, nagyjából milyen útvonalon jutott fel. A kezdõ pont természetesen egy utántöltõ modul.
és 2 db fóvókát két oldalra tenni elég ugye? És kb közép tájon...
Tehát a fuvóka miatt nem indulnak 45 méternél közelebb egymáshoz?
Ha van fúvóka, akkor van hozzá tartály is. Monopropellant tartály kell hozzá. Például ilyen.
Na sikerült találkozni 200m van kettejük között be is pucsított az antennás napelemes a másiknak... hoppá fuvóka van de hajtóanyag is kéne? az mi.. jaj ne csak nem valami speciális tartály ami nekem nincs felszerelve? :D
RCS aktív? van elég RCS hajtóanyag és fúvóka? azonos típusúak a dokkoló portokkal van felszerelve a két hajó?
különben 1-2 dokkolóportnyi távolságra bekapcsol a "mágneses mezõ" és összehúzza a járgányokat
Próbálok dokkolni de nem közeledik egymáshoz a két kapszulám...
túlélte és kiszállhatott a jármûbõl :D
amúgy az elméleti végsebesség 60 m/s. legalábbis a kerekek leírásában az van. csak a járgányodnak van egy korlátozott képessége: nem hagyhatja el nagyon az üzemanyag tartalékot. és a te sebességrekordodat nem fogom megdönteni. ahoz megint át kéne tervezni a hajót, növelni a leszorítót, a SAS rendszerek aktiválását gyorsbillenytûhöz kéne kötni, stb. de a 20-as tempó is elég a Munhoz, pláne hogy fölötte életveszély közlekedni :D
Nagy sebességû teszt közben, egy különösen hosszúra nyúlt ugrást követõen defektes lett az egyik hátsó kerék. Tanulság: 40+ m/s felett már óvatosabban a bukkanókkal. Szerencsére nem történt komoly baj. A szerelõ gyorsan kijavitotta (csak nem tudom minek örül ennyire).
Most volt idõm menni egy teszt kört. Nem mertem nagyon tolni még neki, de szerintem biztatóak az eddigi eredmények. Nagy sebességnél kanyarodni szigorúan tilos. Jó nagyot lehet vele esni.
Kerekekkel semmi baj nem volt. Össze kötöttem a leszorító valamint a háti toló segédhajtómûveket, így amikor növelem a segédhajtást, növekszik a leszorító erõ is. A következõ verzióra már kelleni fognak fékezõ hajtómûvek is , mert elektromotoros fékezés ekkora sebességnél már nem hatékony.
stabilabb lett a járgány? az enyém eléggé az lett, 20-as tempó meg se kottyan neki normál terepen, az egyenetlen terepen 37 m/s sebességgel száguldozni viszont durva volt :D igaz 25 m/s fölött már nem használom a gázt és bekapcsolom a külsõ SAS modult is a rendszerbe, hogy az elrugaszkodásokkor legalább egyenesben maradjak. bezzeg a régi járgány már 20 tájékán szét akart esni tökéletesen sík terepen.
Közben összehoztam egy egységbe a Rovert, valamint az utántöltõjét. Így egyetlen fellövéssel lehet eljuttatni mind a kettõt a célhoz. Körpályára állás után ketté válnak és külön-külön landolnak. Úgy állítom be, hogy közel landoljanak egymáshoz. Landolás után a Rover-l megközelítettem az utántõltõt és kísérlet képp összedokkoltam öket.
"Huston! Huston!
Õõõ... Akarom mondani, Kerbin! Kerbin! Itt Jebediah! Van egy kis problémánk! Nem vagyunk egyedül a világegyetemben! Most találtam valami furcsa emlékmûvet, ismeretlen felépítésû jármût stilizáló szoborral és nem a Kerbalokhoz tartózó zászlóval, meg valami furcsa névvel és számokkal az oldalán! Küldöm a képeket!
Különben él még a garancia a járgányra? tudom, azt mondtátok, hogy ne hajtsam meg, de nem figyeltem oda, és kicsit megszaladt a sebesség! Tudom, ez nem az autópálya...
Köszi ezt már holnap próbálom meg mert ma lefáradtam feleslegesen több óráig azzal hogy a vastag rakétákat és blokkokat próbáltam levegõbe juttatni, de sikertelenül szóval felejtõs amíg nem lesz hozzájuk valami komolyabb hajtómû. Úgy néz ki ez a dokkolás körülményesebb mint a holdra jutás :D
Jaja, így még sok monoprop üzemanyagot meg is lehet spórolni. Nekem még gyorsabb is, mint MechJeb-el. Egyébként miért jó ha dokkoló módba állítod az irányítást? Sosem használtam.
vagy csinálhatod kézileg is, ilyenkor arra kell figyelni, hogy a gyorsulásjelzõ mindig a célpont felé nézzen, illetve hogy mindkét hajó dokkolóportja egymás felé nézzen. csak neked kell megközelíteni, ellensúlyozni az irányokat a dokkolási módban.
Ennél kicsit összetettebb a dolog, de nem olyan vészes. Van két dokkolni kívánt egységed, mindegyiken megfelelõ dokkoló eszközzel. Az egyik már stabil kör pályán kering és az SAS be van kapcsolva rajta. A másik egységet szintén stabil körpályára kell állítani. Nem fontos õket szinkronban, ha van elég tartalék üzemanyag. Ki kell jelölni a másik, stabil pályán lévõ egységet célnak, majd a Rendezvous autopilot funkciót használni és ott bekapcsolni az autopilótát.
Az autopilóta elvégzi a megközelítési manõvereket. Ez el fog tartani egy ideig. Alap beállításban úgy van azt hiszem, hogy kb 100 m-re közelíti meg a másik objektumot, majd ott kikapcsol.
Itt jön a fontos rész, amire figyelni kell. A docking autopilot menüpontot kiválasztva, két fontos dolgunk van még. Az elsõ: a dokkoló egységen keressük meg a dokkoló gyûrût és jobb egérrel rá kattintva válasszuk ki a Control from here pontot. Nagyon fontos kiválasztani, mert a dokkolási távolságot innen fogja mérni az autopilóta. Ha nem válasszuk ki, akkor az irányitó egységtõl és bizony a kettõ helyzete messze nem ugyan az. Eleinte ezt elfelejtettem és jó pár modult sikerült összetörnöm emiatt.
Most váltsunk térkép módba és kapcsoljunk át (switch) a másik jármûre, ami eddig várta a dokkolást. SAS bekacsolása mellett, fordítsuk a jármûvet dokkoló gyûrûvel a másik jármû felé, így jelentõs hajtóanyagot fogunk megspórolni. Várjuk meg mí stabilizálódik ez a jármû és az irány is helyes. Ismét kapcsoljunk át térkép módban a dokkoló jármûre és a közelben lévõ jármú dokkoló gyûrûjére kattintva (jobb egér), válasszuk ki a gyûrût target-nak. Nagyon fontos, mivel a két gyûrû egymáshoz viszonyított helyzetébõl számolja ki a megközelítési pályát az autopilóta. Kapcsoljuk be az auto pilótát. Remélhetõleg megfelelõ helyre felszereltük az RCS fúvókákat, valamint van megfelelõ mennyiségû hajtóanyag is az RCS tartályokban. Dõljünk hátra és figyeljük a dokkolási manõvert. A vezérlõ panelt dokkolási módba kapcsolva, szükség esetén tengely irányban fordíthatunk a jármûvön, az esetleges túlnyúló alkatrésze összeakadása, sérülésének elkerülése érdekében. A dokkolás automatikusan végrehajtásra kerül. "Röviden" ennyi. Fejbõl írtam, úgyhogy képek nincsenek hozzá, de így kell végrehajtani MechJeb-l a dokkolást.
Space Port-on megtaláltam a Mechjeb-et. Ezt is meg kell tanulni kezelni, elsõ ránézésre nem egyszerû. Viszont ráleltem az Orosz csomagra is, az valami isten. Buran visz mindent!