Köszi, és az irányítás az A-W-D-S? Q és az E a forgás de néha teljesen irányíthatatlan a rakéta, persze leginkább az én rakétám megépítésén múlik. Mitõl inog a rakétám a kilövõ állomáson amikor az ugyanúgy megépített netes videón a csávóé nem inog?
-Ha leszállsz valahol szerezz talajmintát is. Az is ér pár pontot. -A kék csík jelenti a hajó aktuális pályáját, a narancssárgás meg a tervezettet. Arra figyelj, hogy a tervezett röppálya esetén nem számol a légkörrel. Az is fékezni fog. Tehát nem oda érkezel. -A manõver tervezésekor mind a hat irányba adhatsz meg gyorsítást. Értelem szerûen az elõre-hátra kioltják egymást. A megtervezett manõver gyorsítási vektorainak eredõjét a kis kék jel mutatja a mûhorizonton. (bocsi, de ezt nem tudom rövidebben és egyszerûbben megfogalmazni). Akkor hajtottál végre pontosan egy tervezett manõvert, ha a sárga és a kék fedésbe kerül.
Akkor jó akkor fasza akkor a föld több pontján landolok mint pl most is csináltam és kaptam érte 6 science pontot akkor ha ezeket összevissza megismétlem akkor összejön a plusz szükséges 20 pont? Akkor jó mert az akksi meg egyéb berendezés kéne.
Lenne még kérdésem az Orbit map irányításakor a sárga cik cakkot mozgatom az fogja meghatározni az ûrhajó célba érését a földön? Van ugye a szürkés sima csík azon halad az ûrhajóm és több érdekes jel is van, melyiket célszerû mozgatni?
MechJeb2 -hõz valaki el tudná mondani, hogy hova is kell másolni? ötödszörre állok neki, de nem akar mûködni.
elrontani nem lehet, mindent ki lehet fejleszteni könnyedén. max a szükséges idõtartam változik. a reportot ha visszaviszed a Kerbinre, több pontot ér, s míg nincs rendes energiaellátásod, addig érdemes visszavinni. legalábbis a Kerbin rendszerben. Kerbin és a Mun több zónára van felosztva, így különbözõ területeken is össze lehet ugyanannyi pontokat szedni. minden új területen, ahol még nem jártál, sok pontot kaphatsz.
Vagy azt szeretném tudni hogy ha van egy repülõképes rakétám elektronika nélkül akkor a föld körül repkedésért orbitális pályán és itt ott amott leszállok a földön azzal össze tudok szedni 20-30 scienes pontot? Vagy ahhoz hogy újabb pontot kapjak már keringeni kéne a hold körül is? Ha nincs akksim hogy küldök riportot? Jelentést?
Sziasztok új vagyok és a fejlõdésben az elején 3 ág van a rocket a stability és az ejtõernyõ. Namost én az elején a rakétára mentem és az ernyõre a rakétából kiváltottam még egy csomagot, csak hogy az ernyõnél van az akksi meg egyéb elektro kütyü és attól tartok ez lassítani fogja a fejlõdésem? Bárhová fejlõdhetek vagy el lehet baszni?
Nos, kipróbáltam. Ennél még én is jobban leszállok. Átesik, orsózik, nem kezeli a tolóerõ szabályzást. Valami nem kerek ezzel a verzióval szerintem.
A mechjeb elég egyszerûen teszi le a gépeket. Nem foglalkozik sem a bolygó görbületével, sem a magassággal. A legegyszerûbb, hogy kb. 20 km-re és 2 km magasan bekapcsolod. Simán leszáll. Arra figyelj, hogy melyik reptér van kiválasztva.
Sajnos SAS nélkül mindegyik nagyon instabil. A tömeg középpontot, valamint az emelõ erõ központját teljesen fedésbe teszem. Szépen lehet vele(velük, mert az este még néhány teszt gépet készítettem) manõverezni. Sajnos ilyen finom manõverek végrehajtásához (például a leszállás) már billentyûzet nem való. Érdekesség, hogy ha nem sikerül a betonra letenni, sík területen és szépen landol és kigurul a gép. Ebbõl arra a következtetésre jutottam, hogy más, légkörrel rendelkezõ bolygón is lehetséges a leszállás. A kigurulás közben viszont ha valami apróbb emelkedõ vagy bármi szembe jön, a gép összetörik(mindig így jártam).
Láttam videókat valami feljavított Mechjeb Spaceplane guidance-rõl, de magát a programot nem találom. Ami nekem van Mechjeb, az nem tud leszállni. Errõl tud valaki valamit?
Sikerült építenem egy mûködõ verziót. Önerõbõl felmegy 100 km magasra és pályára áll. Sajnos a megközelítéshez, illetve a dokkolási manõverhez már nem marad üzemanyag. Szerencsére nálam mindig kering a Kerbal körül egy tanker modul. Ezzel végeztem a megközelítést és a dokkolást. Feltöltés után leválasztás és a madárkával csináltam egy visszatérést. A légkörbe szépen visszatér és a megfelelõ helyen lassul le a reptérre történõ leszálláshoz. Sajnos ezt az utóbbi manõvert (leszállást) még gyakorolnom kell, mert megint mellé ment pár méterrel és kicsit gyors volt a süllyedés is, így sajnos felrobbant. A Mechjeb tartalmaz valami automatikus landolási rutint, de még nem jöttem rá, hogyan is kellene azt a részét használni.
design-ban viszont egy az egyben Scott Manly gépe, gyhogy nem linkelem, majd ha összerakok egy sajátot :D
én csak egyet, mûködött, pályára állt. ezt kéne továbbfejleszteni dokkolási képeséggel :P
Építettem néhány kísérleti gépet, de még egyik sem az igazi. 80 km magasságba jutott eddig a legjobb verzió.
(valami gond van a képfeltöltés oldallal, a képek ott vannak a linken csak lassan nyílnak meg)
ja, érdemes lenne összehozni egy elsõ kozmikus sebességet elérõ gépet létrehozni. az jól jöhetne a Laythe-ra. repülõként leszállni, elvégezni a felszállást és minimális üzemanyaggal felmehetne az ûrbe. vajon nukleáris/rakéta hajtómûvel is össze lehetne hozni egy ilyet? könnyû leszállás az Even, és felszállás :P
Kicsit kísérletezgettem ma az aerodinamikus alkatrészekkel. Ezt sikerült össze babrálnom. Aránylag könnyû vele felszállni, szépen, stabilan repül. 20 km magasságig könnyedén felmegy. Kicsit ideges forduláskor, ezért van rajta stabilizátor is (SAS). Bekapcsoláskor szépen tartja az irányt és a sebességet. Kicsit repkedtem vele, de billentyûzetrõl elég nehézkes. Repülés közben találtam egy másik repteret is. Csak áthúztam felette, nem álltam leszállási irányba.
Saját repteret sikerült szépen megközelíteni és leszállási sebességet, szöget felvenni. Sajnos kicsit mellé csúszott a gép. a végeredmény sejthetõ.
Összességében érdekes területe ez is a játéknak.
Mivel a TWR-em 1 alatt volt, így teljes gázzal sem tudtam emelkedni, csak miután fogyott annyi súly, hogy 1 fölé emelkedjen. Visszatérve a tervezõbe, Kerbinhez viszonítva 1 fölött volt, de EVE-hez csak 0.8, a delta V mennyisége 9000m/s. Nem tudom hogy nézhettem el ennyire. Azért vannak tanulságok is: - Építettem egy jó tankert, amivel 10000 üzemanyagot juttattam el EVE körpályára, a design is tetszik és felhasználható lesz máshova is - A leszállás sikeres volt, lehet finomítani, de ez bevált - Eve körül már lassan kiépült egy bázis, a visszatérõ modulhoz már a tanker is csatlakozott Ma visszatérek a tervezõasztalra és a teljeset átalakítom, mindent a 0-ról
Elsõsorban a hiba oka ott volt, hogy visszamentem a tervezõbe és engineer deluxban rájöttem, hogy nem EVE lehetett kijelölve, így a valós TWR 1 alatt volt. Mindegyik stage 0.8 körül alakult, ez nem elég, hogy emelkedjek. Kerbinrõl simán felszállt és még maradt is egy csomó (nem emlékszem mennyi) üzemanyag. Mivel a leszállásnál elhasználtam egy kis üzemanyagot, hogy fékezzek (az ejtõernyõk 10m/s-ra lassítottak) így próbáltam variálni a stageken és hogy melyik tartályban mennyi üzemanyag legyen. Ezzel tudtam 25km magasra emelkedni, de az utolsó stage már nagyon gyenge, azt már a felsõ légkörbe/ûrbe szántam volna eredetileg, így nem volt elég erõs, hogy tovább hajtson.
MEgérkeztem EVE-re és leszálltam sikeresen. Az ejtõernyõk jó szolgálatot tettek, az 1500-as is jó ötletnek bizonyult. A gond az, hogy esélyem sincs visszatérni, legjobb esetben is 25km-es magasságig jutok. A tervezõasztalnál elrontottam, így kezdhetem elölrõl, de most már több tapasztalattal.
A Mechjeb Mod -ot gondoltam kipróbálom , de mivel lehet elõhívni ? Be van másolva .
Köszönöm a sok segítséget és jó tanácsot!
Érdekes én is hasonló koncepcióju hajókat építek általában. Ez jó jel, mert ez azt jelenti, h nem kell újragondolnom az egészet, csak finomítani. Na és persze megtanulni ügyesebben manõverezni. Talán van még esélye az életre a 3 kintmaradt kerbalnak :D
A #780-as hozzászólásban láthatod Fenrir hajóját amivel eljutott a Mimnusra és vissza. A #757-ben az enyémet. elég alap fejlesztésekkel. Ott van pár kép konkrétan a hajóról is, hogy könnyebb legyen lemásolni. Ha megvan mindkét hold, csak utána menj másik bolygóra. Onnan rengeteg science pontot lehet felhalmozni.
A bekarikázott részek bizony nyilak. Azt gondolom tudjátok, hogy építés közben lehet zoomolni is, ha apróbb alkatrészt szeretnénk megfelelõ helyre el helyezni.
és az új tudományos eszközökkel érdemes lefuttatni a kutatásokat azokon a helyeken újra, ahol már voltál. illetve földetérés után EVA és talajminta szerzése
Hát én per pillanatban még fekete játékos vagyok, majd ha ha fizetés lesz akkor veszem meg az eredetit. Így is mûködik a mod, vagy várjam meg az eredetit?
A másik dolog. Kezdõ játékosnak ajánlott a Mechjeb Mod feltelepítése és használata. Sokat segít minden területen. Természetesen használható Karrier módban.
A moduláris építést magam is erõsen ajánlom. Elsõ lépésként javaslom a meglévõ alkatrészekböl egy olyan emelõ rendszert megépíteni, ami a lehetõ legnagyobb tömeget emeli biztonságosan 100 km magas orbitális pályára. Ha az megvan, akkor ezt a hasznos teher lehetõséget kihasználva, kell megépíteni a modulokat, pályára állítani, összekapcsolni és használni.
Ezzel a módszerrel van nekem is leszálló, hajtómû, utántöltõ, stb moduljaim. Pályára állítom öket, összekapcsolom, feltankolom és útnak inditom.
Jelenleg olyan emelõ rendszerem van, ami ötven tonna hasznos terhet emel biztonságosan 100 km magas orbitális pályára.
Nyilak? Vesszek meg ha láttam rajta nyilat. Akkor majd alaposabban megnézem.
Lyobag egy rutinos játékos lehet eljut, de egy magamfajta kezdõ a Munra se. Na de majd csak belejövök.
egyszerûbb: ahova elõször rakod, onnan megy az üzemanyag oda, ahova másodjára raktad
pedig elég Kerbin, a Mun és a Minmus körül kutatni, és már összegyûlik annyi pont, hogy a Dunára is el lehet jutni
berobi: Próbálkoztam már az összekötéssel, de valahogy nem akar összejönni. Kérdés: mitõl függ az üzemanyag áramlási iránya? Mert nekem van, hogy a külsõket tölti meg a belsõ tartály tartalmával. Lehet oda van írva, de nekem az angol nyelv kínai. Alapokat tudom, de nem sokat értek belõle.
Dani: Nekem már jóval több fejlesztésem megvan hála a Sun körül keringõ kutató ûrhajónak, ami már kb 500 pontnyi adatot küldött vissza. Mint ahogy írtam is a bolygó körüli pálya már egész rutinosan megy nekem, az onnan való továbblépésnél akadtam meg. 2 hajóm köröz a Sun körül, 1 pedig a Kerbal bolygó körül. Persze orbitális pályáról vissza tudok jutni, arra már figyelek, hogy legyen elég nafta hozzá. Egyedül szegény Jebediah repülésénél voltam figyelmetlen, így Õ orbitális pályán maradt.
Ha jutsz valamire akkor szólj, mert én is ezekkel a gondokkal küszködök. :) Az elsõ 3 fejlesztés van csak meg. Te milyen magasra jutsz? Ketten hátha összehozunk valamit :D
hali, próbáld meg minél hatékonyabban kihasználni a fokozatokat. már azzal is sokat lehet nyerni, ha fuel line-al összekötöd a segédrakéták üzemanyagtartályát a fõ rakétáéval, így azok azt táplálják amíg ki nem ürülnek (értelem szerûen jóval gyorsabban mintha nem lennének összekötve), de ledobva a kiürült tartályokat/hajtómûveket, lehet jó pár delta v-t nyerni. van egy engineer redux nevû mod, amivel látod az aktuális konfiguráció delta v-jét. meglepõen sokat lehet nyerni, egy kis változtatással is. érdemes próbálgatni.
Én is gondoltam erre, csak az a probléma, hogy nincs még dokkoló egységem. Cirka 160 pont híja még, amit elég nehéz lesz összeszedni 0,2 pontokkal, de megoldom. A randevúzást meg még nem is próbáltam, hiszen nincs elég üzemanyagom próbálkozni. Kicsit félek tõle, de nem vagyok buta gyerek, meg fogom tanulni :D Már mindenféle formát megpróbáltam a szállító egységemnek, de egyszerûen nem tudok feljuttatni egy nyamvadt épkézláb hajót, amivel kezdeni is tudok valamit...
meg próbálj gazdaságos útvonalakat tervezni, kihasználva a gravitációs erõket. ne mindent erõbõl oldj meg, néha a 2-300 nappal tovább tartó út feleannyi üzemanyagot igényel
moduláris, ûrbeli építkezést javaslok sok-sok dokkolással, utántöltéssel, hasonlókkal. kezdetnek pl. hozz létre egy ûrállomást, azzal megtanulsz ûrrandevúkat létrehozni, dokkolni, stb.
Sziasztok! Tudnátok ajánlani valami (!!)kezdõ(!!) szállító kompozíciót? Videó, esetleg egy jól átlátható kép formájában. Az a problémám, hogy az orbitális pályáig röhögve feljutok, de nem tudok onnan tovább lépni, mivel max egy kis tartálynyi nafta marad, ami max arra jó, hogy elvigyen valahova, de vissza már nem érek vele. Jelen pillanatban 3 kis kerbanautám várja a mentõakciót, mert Sun körüli vagy éppen Kerbal körüli pályára álltak, de visszajönni már nincs üzemanyag. Ördögi körben vagyok. van egy bevált rakétám, de fejleszteni nem tudom. Ha simán lövöm fel, akkor ugye elfogy az üzemanyag, ha bõvítem rakétákkal és nagy véletlen nem robban fel azonnal, akkor is ugyanúgy elfogy a benyó (nyilván a plusz súly miatt). Mit tegyek? Segítség! :D Tényleg valami egyszerûbb kezdõ pakk kéne, mert a tech-fám még nagyon nem maxos. Elõre is köszönöm!
..valamint a crew reportra meg az asztronauta reportra nincs valami gyorsbillentyû ? Elég cikis amikor végre eljutok valahova ahol kapnék 8-10 pontot a jelentésért, de mondjuk olyan forgásban van az ûrhajó, hogy abból kiszedni nem lehet macera rákattintani :D
Mennyire nehéz eljutni egy akármilyen másik bolygóra mondjuk a Holdra ha full kezdõ vagyok? A Földön meg a közeli ûrben sikerült összekaparnom kb 50-80 science pontot, de kellene még több a fejlesztések miatt.
Scott Manley új sorozata megtetszett. úgyhogy kipróbálom azokkal a modokkal, amiket használ :D
A jelenlegi legénység skilljeinek van valami hatása jelenleg a játékban?
Ahhaa, kezd összeállni a kép. Köszönöm a segítséget :)
Ha sikeresen landoltál, akkor fent középen a magasságszámlálóra rakod az egeret, akkor megjelenik egy zöld gomb, vagy visszamész a központba és a Tracking station épületben kijelölve a kívánt hajót szintén be lehet gyûjteni, a bal alsó sarokban megjelenõ Recover gombbal.
Mindig neked kell megadni, hogy mikor gyûjtsön pontokat, nem automatikus. Ekkor meg is jelenik a választási lehetõség, hogy megtartod vagy visszaküldöd (antenna kell).
pfff beszarás :D Nem is értem idáig miért nem találkoztam ezzel a játékkal. Még egy kérdés aztán el leszek egy darabig. Miután felmentem 10km magasra visszaesek ugye ejtõernyõvel szépen megérkezik. Utána mit kell nyomni, hogy vége legyen a küldetésnek. Mert ugye ha becsapódok azonnal kiírja, hogy gratulálunk megsemmisültél ,mivel folytatom. +1:Az adatokat automatikusan küldi?
Pontokat lehet gyûjteni a földön (akár amikor még csak a kilövõ állomáson vagy), a légkörben (alacsonyan és magason), az ûrben (bolygó közel és távol). Gyûjtheti a legénység a kapszulában vagy ûrséta közben és a különbözõ mérõ eszközök, amiket a karrier során lehet folyamatosan elérni.
Felszállnom sikerült. Pontokat, hogyan lehet gyûjteni amivel meg lehet szerezni a fejlesztéseket?
Sziasztok. Gondolom magyarosításról ne is álmodjak, esetleg egy magyar nyelvû oldal van hozzá ahol legalább az alapokat el tudnám tanulni? Iszonyatosan jó ez a játék csak az a baj, hogy 3 órája feltettem azóta egy hajót se sikerült szépen felrepítenem, mindig csak a túlhevült meghajtó robbanása után emelkedtem a levegõbe, de ez nem az igazi így :D
Volt mentésem Orbit pályán, igy ezt folytatva vagy új kilövést követõen minden esetben elromlott a target speed kijelzése. Játékot újraraktam...és megjavult. Egyébként a bug alatt nem csak sebesség volt helytelen, de az irány is. Olyan volt mint ha a földet akarná belõni :) Ezen kívül votl olyan is mikor 4-500 méterre az állomásom mellett elhaladtam az darabokra tört mint ha nekimentem volna... A mentés pedig tényleg nem mûködik, a space centerre se lehet nyomni, nem csinál semmit ilyen esetben
Nekem is vannak ilyen gondjaim, sajnos nem jöttem rá mi a megoldás, valószínûleg egy bug. Ilyenkor semmi sem mûködik, még a mentés sem, hiába ütögetem az F5-öt, visszatöltésnél az elõtte való mentésemet tölti be.
Egy kis szünet után ma végre eljutottam az EVE landerrel EVE köré, de elszámoltam az üzemanyag mennyiséget és egy többet kellett használnom az odaúton. Most küldhetek egy tartályt és utána ereszkedhetek le a felszínre. Remélem az egész munka nem volt hiábavaló és fel is fogok tudni szállni.
Lenne egy olyan problémám, hogy próbálok a 4. hajómmal dokkolni az ûrállomásomra, de amint megközelítem 10 km en belülre a target sebesség átugrik 2000 m/s feletti sebességre. Találtam infot hogy más is küzd ilyen hibával...van ötletetek mi lehet a gond? sajnos igy képtelen vagyok dokkolni :(
Lenne egy olyan kérdésem, hogy miért nem tudok az alapértelmezett zászlók között választani? Nekem nincs ott semmi. És mikor lerakom a zászlót akkor az alap KSP-s zászló jelenik meg.
Sajnos ezzel az a gond, hogy egyszerre csak 1 reportot tarthatsz meg, ha újra próbálkozol akkor megkérdi, hogy szeretnéd-e lecserélni az elõzõt.
Köszönöm a választ! Ha jól értem, akkor ha én csinálok egy csomó reportot, és mindet megtartom, tudtommal az nem kerül elektromosságba, és ezek után visszajutok a Kerbin-re akkor a megtartott reportokért, kapok pontot.
Hello és üdv közöttünk! Elõször is többféle módon szerezhetsz információkat: EVA riport, crew report, talajminta, Mystery Goo, Science Jr. (késõbb lehet elérni) és a különbözõ szenzorok (hõmérséklet, gyorsulás mérõ, stb., amiket szintén késõbb lehet elérni). Mindegyik egységgel más maximális science pontot lehet összeszedni, pl. crew report-al 8-at, Mystery-vel 18-at. Ezeket az értékeket módosítja, hogy hol végzed el (leszállva, alacsony pályán, magas pályán), hogy melyik égitesten és hogy elvégezted-e már.
Ebbõl következik, hogy többször elvégezheted a kísérleteket, de a megszerezhetõ pontszám maximálva van, egy idõ után már nincs értelme.
Ha Mystery-vel elvégzel egy kísérletet és visszajutsz Kerbinre, akkor az adatok 1x-es szorzóját kapod meg, de ha feldolgozod, akkor csak a 40%-át.
Jelen pillanatban nem igazán éri megtartani, jobb ha elvégzed a kísérletet és visszaküldöd 10-15x. Ez egy kicsit idõigényes de több pontot lehet vele szerezni. Ebben a hozzászólásomban láthatsz egy grafikont a feldolgozás és megtartás közötti különbségre.
Sziasztok! Nem rég kezdtem el a 0.22 karrier részét, és lenne egy-két kérdésem, elõször, hogy amikor csinálok egy Crew Reportot, akkor mi a különbség a között, hogy megtartom az adatot, vagy fel is dolgozom? A másik az lenne, hogy most kaptam meg a Mystery Goo Containment Unit-ot , és nem igazán tudom mire jó. Elõre is köszönöm a válaszokat.
Csak nem rég kezdtem el a játékot,lenne egy hülye kérdésem! Az miért van,hogy ha kilépek eva-ra,nem kapaszkodik meg a létrába az ûrhajósóm hanem egybõl el kezd távolodni a hajótól?
Ezek várhatóak a 0.23-ban: - További optimalizálás - The Science Archives - láthatjuk, hogy mit tanulmáyoztunk eddig - Tweakables - Szerelés közben állítgathatunk az alkatrészen, pl, hogy melyik kerék legyen irányítható - Tudomány - az antennák segítségével nem lehet majd maximális pontokat összeszedni, akárhányszor ismétled. - Science Lab Module - egy új egység, ami elég nagy, hogy Kerbinek kísérletezzenek benne - EVA Data Transport - EVA során több adatot tudunk szerezni, pl. megfigyelni egy másik Kerbint EVA közben. - és még... Overhauled UIs, 3D Mouse Support, Monopropellant-powered EVAs, Steerable landing gear, Secondary propellants for engines, more Biomes, and of course, hunting down some of the most critical long-standing bugs… The list goes on. Link