Utóbbi napokban igen sok hibába futottam bele. Hogy a módok okozzák vagy sem, nem tudom mert még nem teszteltem mód nélkül a játékot. Többek között: Clamp-O-Tron mikor dokkol mikor nem, nincs ésszerű magyarázat, ha nem akar, akkor miért, mert utána máshová meg igen. A röppálya magától megváltozik: közelítettem egy járműhöz, és a sokadik próbálkozás után vettem észre hogy azért nem tudok a közélbe jutni mert annak a röppályája közben szub-orbitális lett! (na de mitől?) Random táncot járnak az eszközök a minmuson. Kb olyan mintha a fizika ami eddig jól működött most más dimenzióba ment volna? Ki mit tud?
csak anny hogy az a 2 tartály az ami allul van, az a jet tartálya, a többi 5 már tele van az utolsó képen meg a 2 megmaradt tank tartalma van.
nem jóval gyorsabb lett volna, de amiről a kép van ott egy ojan módszerrel csináltam amiről azt hidtem hogy gazdaságosabb, meg talán az is lett volna de tovább kelett volna próbálkozni azért lett 43 (41 nap + 2 nap várakozás a megfelelő állás szögig) mer nem álltam orbitra a kerbin körül hanem egyenesen a mun ig gyorsítottam mind ahogy szoktam és ott a gravitációját kihasználva növeltem 2-3 alkalomból a pálya magasságom mielőtt orbitra álltam volna körülötte de utólag kipróbáltam a hagyományos módszerrel és szinte jelentéktelen mennyiségű + üzemanyag kellett a landolásig, ha nem kevesebb mer korán lassítottam a landolás előtt és némi többlet üzemanyag kellett emiatt és valszinü emiatt lett az a jelentéktelen különbség (+0,6 liquid + a hozzá tartozó oxidizer)
Lehetett volna rajta még csiszolni, de erre gondoltam annó start, landolás
nem tudom mi a gondja most az oldalnak a képkezelő által megadott linkekkel de valamiért nem akarja elfogadni csak így hogy linket adok és nem forumhoz való linkjét adom meg (ematt nem teszi ki nagyba)
Laci, a magyar weboldalon találsz alap módokat amiket elsőnek érdemes használni. Egyenlöre csak az 1.2.0-hoz de amint meglesznek az újak a linkeket frissítem! KSP magyar weboldal/módok
Az #5056 -os hsz.-ben ott vannak a linkek. Javaslom a CKAN-t feltelepíteni, abban tudsz válogatni különféle kiegészítők (addonok) között, vannak szebb grafikát hozó addonok, plusz részegységeket hozó addonok (hajtóművek, üzemanyag-tartályok, stb.), vannak játékkönnyítő addonok (ilyen például az automated science sampler, amely magától feldobja a science eszközök kezelőpaneljét, nem kell egyenként kattingatni a Goo Container-re, Material Bay-re, stb.) és így tovább.
Sajnos a Realism Overhaul (amely "valós" Földi adatokkal operál, ie.: sokkal több delta-V szükséges a manőverekhez, mivel nagyobb a bolygók gravitációja) még nem készült el 1.2 alá... :(
Nahh végre megszültem bár nem lett épp a legideálisabb, de megvan a mun landolás. teljes fogyasztás 216,1 üzemanyag (111.01 liquid + 105,12 oxidizer). solid nem volt nem tudom hogy valakinek lett e eredménye vagy még próbálkozik e, de ha nincs senki akkor felteszem az elötte utánna képet.
Végre a mai napon volt időm és ha már ki irtam egy kis küldit akkor már meg is csinálom és most hogy próbálkoztam az ideális felállással (bár még nem tudom hogy egyáltalán elég lessz e az üzemanyag DeltaV-t nem ismerem), és a mostani próbánál szépen belőttem a mun pályáját és véletlenül túl gyorsítottam és jött a pálya módusulás is mer nem tudta feldolgozni a gép (bug) és örültem mind majom a farkának hogy elég szép pálya magaság jött össze meg a többi, de aztán észrevettem valamit, sajna a a pálya jó de az irány nem nem tudom ezt hogy sikerült a gépnek összehoznia hogy egy mun pályánál alacsonyabb pálya jött össze ami lehetetlen, de még a haladási irányt is megfordította.
Minmus Train 11 férőhelyes mobil állomás Labbal. (+ az előző küldetésben feljuttatott rover)
Feljutottam 55 ezerig, ott mértem hármat, majd visszaestem. 37 pontot kaptam és a hajó is egészben maradt. Ha minden igaz, akkor most már magasabbra is tudok majd menni. Bár jelenleg csak max 30 elemből álló hajót tudok kilőni.
És tényleg elfogadta space-el.
A hajtóműre visszatérve, nálam működött az, hogy a hajtóművet használva eljutottam a vízig, majd ott teljesen visszavett gázzal nyomtam egy tesztet és így elfogadta a feladatot.
Ok, köszi, megnézem space-el.
Ez nem szopatás, kell a kihívás. Persze azt is kitűzhetném célnak, hogy űrállomást építek és Sandboxban nekiállok, de az építőelemek nagyját nem ismerem. És ezt science-ben sem igazán fogom megismerni. Így még, ha buták is a feladatok, de jobban odafigyelek a lehetőségekre. Arról nem is beszélve, hogy a részlegeket bővíteni kell, már csak a költséghatékonyság miatt is érdemes a részletekre figyelni. Pl., az alap fejlesztő központtal max 100 science pontot lehet összeszedni. A többi gondolom elvész. Vagy pl. az alap kifutón elég sz@r végiggurulni. Mellette a füvön sokkal jobb. De a fejlesztésük nem olcsó. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2016.11.01. 15:25:17
(A Curse keresőjébe beírtam az addon szót és nem adott ki rá találatot.)
Cifu: Én még csak nem rég kezdtem ezt a játékot, úgyhogy bocsi ha ezekről már volt szó. Pontosan mik is ezek az addonok, és honnan lehet őket leszedni?
Hát én meg csak a karriert tolom, a másik két játékmód nekem unalmas. A sandbox csak baromkodásra jó (de szerintem ez az összes játékban így van.) Science módban pedig ki lehet farmolni az összes tudományos pontot a Kerbin/Minmus/Mun hármason. Karrierben lehetőség van jobban megismerni az egyes alkatrészeket és élvezet, hogy vannak konkrét célok. Pl tegnap a Minmus felszínén kellett több hőmérséklet mérést végeznem és ezt egy roverrel oldottam meg. De megoldhattam volna egy rcs hoverrel is mert olyan kicsi a gravitáció. Igen a legnehezebb mód a karrier, de nekem nagyobb sikerélmény. (amikor megjelenik a zöld pipa: fuckyeah :D) Ez még mindig egy játék több játékmóddal, ami közös érdeklődésű de különböző embereknek készült. Egyik sem jobb vagy rosszabb a másiktól, hanem más. Mi, akik karrierben játszunk nem szopatjuk magunkat, hanem többre/másra vágyunk mint Te. Vannak akiknek minél nagyobb a kihívás, annál nagyobb az örömfaktor. Egy példa: Csak meg kell nézni, hogy a Dark Soulsnak mekkora rajongótábora van. :)
Ezért jó addonokkal játszani. Kismillió custom küldetés van, normális feladatokkal...
Plusz ugyebár a karrierben be lehet állítani, hogy a visszadobott küldetésekért ne vonjon pénzt / presztízst, a sikeresekért több pénzt / preztízst / science-t kapj, stb.
Ez a rész nekem especiel tetszik, hogy teljesen a saját szájízedre szabhatod a carriert...
De nem is értem miért szenvedtek, mert ez akárhogy is nézem nem más. De van egy mondás: Van akit nem kel szopa... mert szopat... saját magát. Elnézést a vulgaritásért, de nekem ez a véleményem. Ha valóban tanulni szeretnétek (asztrofizikát, jobban megismerni az űrkutatást, bőven elég a tudományos mód, célt kell kitüzni magadnak, meghatározni milyen keretek között, és ha nem megy akkor utána keresni-kérdezni miért is, hogyan is. De azért sok sikert.
Nahát nagyjából én ezért nem játszom a karriert, mert tele van értelmetlen küldetésekkel. De ha értelmük lenne, és tanulhatnánk belőle valamit, az más lenne (persze azért van ilyen is rengeteg) És sok küldi hibásan van megfogalmazva, ami rávilágit, hogy a mexikóiak úgy tudnak angolul mint az oroszok.
A decouplernél ezér kell a space gomb (ahol nincs 'run test' ott ezzel lehet megoldani, ha a menüjében használod a leválasztás vagy más funkciókkal akkor nem fogadja el. nem tudom hogy úgy van e mind rég de ha igen akkor ha mondjuk egy hajtómüvet valahol aktiválsz a space gombal akkor utánna már nem fogadja el a run test opciót viszont ha a menüjéből indítod el a hajtóművet akkor később még a space gombbal is el tudod vagy a run test is működik
A hajtóművet sikerült megcsinálni. Belegurultam a vízbe egy kerekessel és ott nyomtam egy run test gombot. Viszont a decouplert nem fogadta el. Igaz, nem space-el aktiváltam. És megpróbáltam űrjárművel is, de úgy sem. Bár ott sem space-t nyomtam. Teszt gomb meg nem jelenik meg.
Nem tudom hogy eddig hogy csináltad, de mind a 2 esetében landolj vízen majd amikor benne vagy akkor a decouplert space-el aktiváld, míg a hajtómüvet a legbiztosabb úgy ha belemész a menüjébe és rámész a test run-ra. Ezek után elvileg mind a 2 teljesítésérül jön az üzi.
Benne van az, csak a beállítások között be kell kapcsolni a valami advanced mod vagy advanced tweaks-et. Nem vagyok otthon ezért nem tudom pontosan megnézni. :(
a kerbal mindenestül 50 kg reálban meg muki + cuccok = 100+ (sok) és ugyanojan hatásfok mellett egy kerbal esetében több Delta-V jön ki, másrészt ha tényleg itt is reális lenne akkor majdhogynem használhatatlan lenne bolygó felszínen, csak dísznek lenne jó szinte. Én mondjuk nem bánom hogy ez ijen.
Igen eredeti már a játék. Régen tényleg volt valami olyan, hogy el tudott fogyni a monopropellant a kabinból, de most legalább ez egy fáradságos de használható mentő öv. Cifu: az a 600 m/s mondhatni hogy majdnem reális, elvégre elég könnyű egy kerbál, ha jól tudom 50kg
Lehet, hogy az űrkabinéból tölti vissza, bevallom e téren én se vagyok naprakész. :)
A lényeg az, hogy nem végtelen mennyiség van. Tény persze, hogy a 600m/s is iszonyatosan sok... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2016.10.27. 14:15:55
Utána néztem és tényleg igazad van . Borzalmas, hogy így elbasszanak valamit. Jő értem én a játszó közönség nagy része ugy sem tudná még igy sem megoldani a feladatokat de akkor is, ez kérem egy kalap szar.
Nem hiszem hogy elfogyna Eddig sose fogyott a monopropellant hiába repkedtem a kerbálommal meg toltam vele haza a hajóm. Viszont 1 kérdés: az 1.2 videójában volt egy ojan hogy be lehetett állítani azt hogy mejik üzemanyag tartályt mijen mértékben használjon (prioritás) de nekem valamiért nincs benne a játékba, vagy az csak késöbb lessz benn ? Csak a KAS ill. KIS módot használom és nemhiszem hogy ezek bezavarnának.
Tévedsz ha azt hiszed hogy a Kerbalban lévő Monoprop végtelen. Csak addig van amig van a hajon. és mivel alapból van minden kabinban, onnan tölti be, ha az űrséta során fogy. Tehát elfogy. Ha nem akkor egy mód áldozata vagy, ami valamiért ezt elszúrja!
Na vége gép elött Gyorsan összegezve a felmerült észrevételeket kérdéseket, valahogy számítottam erre hogy jónéhány dolog fel fog merülni ami nem tiszta, nem jól fogalmaztam. - A solid hajtóművet tényleg nem említettem és ott szurtam el hogy hozzáirtam azt hogy liquid+oxidízer és igy úgy tünt mind ha csak az számítana, de a solid is számitt csak nem is gondoltam rá hogy az is felmerül, mer nagyon rossz a hatásfoka és értelmetlen így. - A kerbál szállítását némiképp, féligmeddig irtam csak mer az volt említve hogy a kerbonauta használata tilos (a végtelen monopropellantos eszközmegtolásos lehetőség végett.) ebből következik hogy nem kell vinni. = mivel nem kell kerbált vinni innentől fogva a leg gazdaságosabb a szonda.
Egy kicsit összefoglalva a feladatot: a felszinről indulva juss el a mun-ra és szállj le a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával nam lehet használni: kerbonaútát, monopropellantot, xeon-t és a fizikai hibák kihasználása sem engedéjezett erre késöbb mutatok példást ha még müködik, illetve csak stack cuccok használhatók eredeti méretőkben eredeti adataikkal. A játék beállításai alapértelmezett normál módban legyenek. Az üzemanyag elszámolás = liquid+oxidízer+solid a légkörből beszívott levegő nem elszámolandó
Tuti hogy van amit most is kihagytam, de kérdezni lehet. Remélhetőleg a holnapi napon több időm lesz és a gép elé kerülök meg az este elött.
Becsapódás előtti pillanat, hiányzott kb 400 m/s, és mivel elbaltáztam a pályára állást, elvileg össze lehet hozni.
A kiírás elég felületes, többek között e téren is (pl. kerballal vagy szondával kell-e eljutni), az észrevételed jogos, de igazából marginális, hiszen a szilárd hajtóanyag tömegét is ismerjük.
Igen van, de a feladat így szólt: "Feladat: juss el a mun-ra a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával oxidizer+liquid egyben számolva" és ez így nekem nem egyértelmű, hiszen a feladat kiírása az oxidizer és liquid össztömegére kíváncsi...ezért kérdeztem hogy mi van a soliddal. De ez persze mellékes hogy én mit gondolok, o7
És ha megnézed a feladatot a Mission Control (ha jól írom)-ban akkor a végén ott össze van foglalva milyen feltételekkel, feltételek között kell végrehajtani.
A leírásodból nekem az következik, hogy a tesztet akkor kell lefuttatni (jobb klikk run test, vagy az adott stage aktiválása - space) amikor már a vízben van a jármű. De vannak olyan tesztek is amiket adott sebességnél és magasságnál esetleg adott Zónában kell elvégezni. A lényeg h minden feltételnek egyszerre kell teljesülnie (egyszerre legyen az összes feltétel kipipálva zölddel) hogy érvényes legyen a contract. Utoljára szerkesztette: Dimefromhell, 2016.10.26. 09:06:43
Felvettem két feladatot. Az egyikben a Swivel-t kell tesztelnem, a másikban a radial decoupler-t. Gondoltam ez nem nehéz, egy körben meglesz. De valamiért sajnos nem fogadja el. A hajó egyszerű, pod, rajta az ernyő, alatta egy tartály, azon a Swivel. A tartály oldalán 2 megfelelő radial decoupler, azokon meg tartállyal egybekötött hajtómű. Felszállok min a 3 meghajtással, mikor kiürül a két szélső hajtómű, akkor leválasztom őket és leállítom a Swivel-t. Visszaesésnél mielőtt vizet érnék még begyújtom a hajtóművet, mert 9 m/s sebességgel nem jó így becsapódni. Túl is éli a gép a landolást. A Contract részen a Kerbal alapból pipa, a Splash down landolás után lesz pipa (mind a kettőnél), de maguk a tesztek nem lesznek zöldek. Ötlet?
Videót szívesen látnék. Meg mástól is. Így a verseny fényében.
Jól értem hogy a versenyben annyi solid fuelt lehet használni amennyit csak akarok? Mert nem volt tiltva...:) Egyébként engem érdekelnének az ilyen kihívások, de csak rakéták felhasználásával. A Repülőgépes szerkezetek és meghajtások teljesen hidegen hagynak engem, ki sem fejlesztettem őket.... Utoljára szerkesztette: Tauri, 2016.10.25. 20:49:06
80 liquid + 88 oxidizer = 168 üzemanyag jelenleg ez kell nekem a mun orbithoz már csak arra kéne rájönnöm hogy pörgethetem az időt egy adott időpontig előre, mer így nehezen jön össze hogy találgatok meg szemre próbálom belőni.
Neeeem neeem trükközöm ez a tesco gazdaságos megoldása :D minden minimalizálva van csak a hatékonysága nem vall a tesco-ra!
Ha csak a mun orbitot kellene elérni akkor majdnem csak az lenne a feladat hogy gyorsíts egészen adig mig a mun vonzáskörzetét el nem éred utánna meg néhány rántás segítségével + 1 pici gyorsítás és orbiton is vagy. A liquid és oxidizer egyben számolandó ( liquid+oxidizer=elhasznált üzemanyag) amúgy Lq alapján én 80 al vagyok mun orbiton. Utoljára szerkesztette: tom36, 2016.10.25. 19:23:05
akkor nem szállok be mert túl könnyű, pill a megfelelő röppályán dolgozom de már rég 170 Lq alatt vagyok...
Közben megtaláltam a tudásomhoz, szakmai felkészültségemhez (mármint a játékban) ideális zászlót és jármű nevet.
Kicsit pontosítsál! A munra? de hova? orbit, leszállás, vagy mi?
Úgy néz ki a R.A.P.I.E.R.-t az 1.0-tól kezdve kiherélték, nem voltam naprakész vele kapcsolatban.
Na gyors elméleti számítás:
Kerbin felszín -> Mun felszín: ~5150m/s delta-V
Mi kell?
-Probodobodyne HECS (0,1 tonna, de ilyen kell, mert van benne reaction wheel, ami például az OCTO2-ben nincs) -2db OX-STAT Photovoltaic Panels (0.01 tonna) -Z-200 aksi (0,01 tonna, tartalék árnyékba) -Communotron 16 antenna (0.005 tonna)
Az üzemanyag fogyasztás mérése egészen a startol számít (talajról). régen én is gondolkodtam a R.A.P.I.E.R. hajtóműben de gyorsan rájöttem, hogy használhatatlan. (egész idő alatt megmozgatni azt a +2 tonnát ? minek ?, de nincs kizárva a lehetőség :D
Bár most nézem, hogy az 1.0-tól megemelték a R.A.P.I.E.R. tömegét 2 tonnára, az 1.0.3-tól kezdve pedig megfelezték a légköri Isp-jét. Szóval fejbe vágták alaposan a nerfkalapáccsal...
Lehet, hogy így már nem annyira garantált a győzelme, de én azért tippre azt mondom, hogy továbbra is a legesélyesebb... Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2016.10.25. 15:59:19
Cifu szerintem arra gondol, hogy ha nincs pénzkorlát, akkor üza. szempontból a leggazdaságosabb egy légköri hajtóműves első fokozat, vagy repülőgépről indítani a rakétát. (amelyek fajlagos fogyasztása eleve sokkal jobb a rakétahajtóművekénél)
Pont ezért. Kvázi garantált, hogy a R.A.P.I.E.R. hajtóművel lehet a legjobb hatásfokot elérni, hiszen a légköri használat idején a légköri oxigént használja, és mivel hibrid hajtómű, így nincs szükség másik hajtóműre. A legtöbb üzemanyag amúgy is a LEO pályához kell, ha ~20-25km-es magasságig és 1000-1200m/s-ig eljutsz légköri használattal, már nyert ügyed van.
@Fulcrum: Most nézem, hogy eredetileg az #5095 -ben rosszul fogalmaztam. Simán oxigént írtam légköri oxigén helyett. Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2016.10.25. 15:53:51
Csak úgy kiváncsiságból hogy jutottál arra hogy repülőgépekre van kitalálva ? Azt írtam hogy oxidizer+liquid egybeszámolva tehát külön külön is használható = mind jet mind normál hajtóművek használható, ami meg van tiltva az a monopropellant ill. xeon. A légbeömléses megoldást (jet) nem mondtam hogy nem lehet. Bár ha belegondolok a monopropellantba akkor mondhatni nincs is értelme megtiltani mer a rossz hatásfoka végett nincs is értelme ha jól emlékszem az adataira, de hogy tiszta legyen nem lehet használni ===== felhasználni csak stack normál ill. jet hajtóműveket lehet
Eleve ott van a MechJeb segítségnek (optimális manőverek).
A kiírással ott a probléma, hogy eleve repülőgépekre, vagyis oxigént használó hajtóművekre van kitalálva.
Visszatérni nem kell, ennyiben egyszerübb úgy viszonyításképp most ott vagyok hogy össz 180 egységnyi üzemanyaggal jutok el mun körüli pályára, de még a leszálláshoz gyúrnom kell rajta.
Igazából érdekesség képpen mutattam meg. Nyilván az első az Apollo 11-et modellezi Mun körüli randevúval stb. Volt egy ilyen Reddit chalange. Én csak funból csináltam meg, nem indultam rajta. Ha jól emlékszem kb olyan 7000 Dv körül lehet oda-vissza megjárni a dolgot. Nyílván itt lehet spórolni a levegőfékezésen, vagy hogy mennyire ügyesen és üzemanyagtakarékosan landolsz és szállsz fel.
Módok alatt nagyjából azt hogy lehet minden módot amíg a játékban szereplő eredeti eszközöket használod eredeti adataikkal, lényegében a módokat csak adatszolgáltatásra adat visszajelzésre használhatod. A linkelt képsorokon több dolog is van ami ütközik a kiírással, de inkább az a gond hogy a felhasznált üzemanyag nagyon kis töredékéből is meg lehet oldani, így sok eséje nincs.
Mondhatni hogy a lényeg a lehető legalacsonyabb tömeg mellett a legkevesebb üzemanyag leghatékonyabb felhasználása.