Mechjebet már nem használom, annak ellenére, hogy fent van. De modokat igen: KSPX, mert jó cuccok vannak benne; Engineering delux, mert látom pontos adatokat (pl inclination vagy 6 tizedes jegyig); Kerbal clock, mert egyébként mindig túllövöm magam a node-okon :D; Enchanced Navball, mert mutatja a manuver node-os dolgokat (radial +/-, normal +/-,stb)
Trucker39: Szívesen írok landolásról, gravitációs asszisztról, aerobreaking-rõl, gazdaságos pályatervezésrõl, dokkolásról vagy bármi másról. Esetleg megadott elemekbõl építek rakétát, amit a kívánt helyre eljuttatok és lehetõleg vissza. Videót is csinálnék ha értenék a szerkesztéshez és nem lennék külföldön, így csak laptopon tudok játszani, ami így is szenved néha (szerencse, hogy céges ).
gondolkodom a következõ célon. a Jool rendszert meglátogattam az elõzõ verzióban. az Eve túl nagy falat - leszállni és felszállni róla, majdnem akkora rakéta kéne hozzá, mint az alap szállító rakétám, és csak utasülés lenne azon... plusz át kéne juttatni a fél Kerbolon egy hatalmas dögöt :D ki is próbálom :P
Mod nincs, de MechJeb nélkül sehová egy lépést sem. Építeni szeretek, de ügyeskedni mit hova tekerjek, az nem az én világom. Amúgy sem kézzel irányitják a rakétákat sem, hanem számítógépek. Ha nagyon muszáj dokkolok manuálisan, vagy épp leszállok, de a számítógép ezt sokkal precízebben csinálja.
apropó, rajtam kívül van olyan elszánt illetõ, aki minden mod és mechjeb nélkül járja be a Kerbol rendszert? :D
Elkezdtem a carrier-t, azért a "kezdõcsomagban" igazán lehetett volna a decoupler, elég idegesítõ üres tartályokat magammal cipelni.
ez a szonda építés nem nagy dolog. a hajóm fõ hajtómûvei két pilonon nyugodtak, azokra szereltem egy-egy miniatûr dokkoló portot, de akár szeparátorral is megoldható (de én utálom a repülõ szemetet, ezért mindenhez dokkolót használok :D). ezekre a portokra kezdtem el megépíteni a szondáimat: hajtómû, energiaellátás, rádió, aksi, vezérlõegység (pl. az egyikbõl kimaradt), szenzorok, ejtõernyõ. a selejtes szondám az Gillyre ment volna, így azon pl. nem voltak légköri szenzorok és nagyobb üzemanyag tartalékkal rendelkezett. a szondákat az Eve fele 3/4 úton választottam le a hajómról (mivel utálom a véletlenül, irányíthatatlanul repülõ szemetet, összedokkoltam õket), majd úgy ügyeskedtem, hogy az Eve légkörében kössenek ki, ahol megváltam a selejtestõl, míg a másikszépen leereszkedett
Meg a "mesterek" néhány hasznos tippet adhatnának, mit és hogyan. Vagyunk itt páran, akik csak rövid ideje próbálkoznak ezzel a játékkal. Tudom, olvassak internetet, de azért hátha mégis akad segítõ magyar játékos is.
Ezt meg tegnap építettem. Párszor szétesett, volt hogy le is esett, de egy fél napos munka után csak egyben van.
Errõl a szonda ledobása építése dologról valaki részletesebben írna. Melyik elemek kellenek hozzá stb. ?
Kíváncsi vagyok, hogy be fogják-e vezetni, hogy az ûrhajósoknak csak limitált idõre van készletük oxigénbõl, élelembõl és italból.
343 nap után hazatért a Moho expedíció, és alaposan összement a jármûvem (ezzel indultam, emlékeztetõül) a rádióadásoknak köszönhetõen 3-4000 tudománypont összejött - és az Eve-re ledobott szondám még nem merítette ki a bolygót, bár a légköri szonda a csobbanás miatt használhatatlanná vált
akkor te se naptejet csomagoltál nekik. nálam túlzottan süt
Most jöttem vissza Eeloo-ról, ahol még a nap sem süt. Szegény Kerbin vagy négyezer napot töltött a kabinban. A mintáért kaptam 2237 pontot, azt hittem sokkal többet ér ha már olyan messze megyek.
egyéb tanulság: ha a Mohóra teveztek utat, ne vigyetek gigantor napelemet és súlyos aksikat. túl nehezek és vagy 100 egység energiát termel a gigantor másodpercenként...
ez az út a Mohora! egy kész rémálom volt! trehány mérnökök :D Az Eve-ig nem volt semmi probléma, míg le nem választottam a két ûrszondámat: az egyikrõl lemaradt az irányító egység, de a másik sikeresen landolt az Eve óceánjában. gondoltam más probléma nem lesz. megközelítettem a Mohót, majd jött a kellemetlen meglepetés: cirka 2000 m/s lassítás. még jó, hogy volt pár tartályom :D cirka 15-20 percig tartott a lassítás. ezek után a landolás már gyerekjátéknak tûnt. mondom tûnt: a pilonokon nyugvó üzemanyagtartályok nem voltak összeköttetésben a fõ tartállyal. így igencsak kiürültek leszállás közben, kézileg meg gyorsan utántölteni nem a legbiztonságosabb módszer.
most már csak az a kérdés, marad-e elég üzemanyag a visszaútra :P
jobb klikk egy adott hajtómûre, majd shotdown/activate engine
A képen látható három, különbözõ hajtómû csoportot hogyan tudom úgy mûködtetni, hogy egyszerre csak egy csoport mûködjön. Pálya módosítás szükségeltetni villámgyorsan, mert igencsak lefelé tart szegény. Valamit nem jól csinálok, mert az összes hajtómû egyszerre gyújt.
a Moho expedícióm halad. elkészült a jármûvem, amivel elõször az Eve felé fogok menni, hogy két tudományos szondát ledobjak illetve hogy gravitációs hintamanõverbe kezdjek.
a Jumbo tank és a Skipper hajtómû nem jut el a Munig, csak segítik az indulást :P
Ezt mondjuk jó lett volna korábban tudni. Kevesebb repülésbõl is meg lett volna az a science.
na, a Moho alapjármûvem kész is van, viszont a rover kimaradt. most már csak az eldobható üzemanyagtartályok kellenek - mondjuk egy jumbo-64 és egy x200-32
A kerbal körül vagyok pályán onan hogyan tudok eljutni holdra vagy máshova nincs eröl valami video ahol megnézhetném hogyan kell ?
Bámulatos, hogy mire képes az ember, ha rá van kényszerítve, hogy spóroljon. :) Reggel összedobtam egy Laythe szondát. Igazából nem nagyon bíztam benne, hogy összejön, de mázlim is volt. Sikerült egy olyan pályát terveznem Jool-ra, hogy egybõl kaptam egy Laythe encountert. Persze Korolev von Kerbal a manõver után ért vissza szabadságáról, így már késõ volt leszállótalpakról gondoskodni. :D A fékezés már az exploit határát súrolta, mert 7 km/s-el csapódtam Laythe légkörébe. :) Mondjuk az ajándéknak meg is lett az ára. Sikerült kb. pont az északi sarkon leszállnom. Fény az nem sok van, de legalább nem folyékony a talaj. :)
Ha másért nem a kilátás miatt menjetek el egyszer oda.
A jool periapsis kiigazítása közben vettem észre, hogy kapok egy Laythe encounter is:
Persze a számítógép elkezdett szarakodni pont a Jool felett. :D
A léggörbe lépés picit keményre sikeredett, majd megismétlem, ha nem szorít az idõ:
Szerencsére nincs hõsérülés:
Azért a kilátás gyönyörû:
Ja és a fórum motor monjon le!
a Moho expededíció elõfutára sikerrel járt: a landoló egységem sikeresen elment a Kerbin körüli, 100 km magas orbitális pályáról a Munra, leszállt, letette a Roverét, felszállt és visszament a Kerbin körüli pályára
egyedüli hiba az, hogy a rovert nem bírom pótolni, küldhetem fel az utazó egységet, majd utána cserélhetem a leszállóegységet...
Miért nem lehet formázni a hozzászólást?
Performing the same activity multiple times in the same environment yields additional science points, but with diminishing returns each time the activity is repeated.When an experiment is recovered after landing on Kerbin, its scientific value is reduced by 80% of its current value when it is performed again under the same conditions.When it is transmitted instead, this reduction is divided by the transmission efficiency. So an experiment with a value of 10 and a transmit value of 60% will lose 10 × 0.8 × 0.6 = 4.8 science value when transmitted, which means it will yield 10 - 4.8 = 5.2 science the next time it is performed.As a result it doesn\'t matter if the player transmits lots of times or returns a few times. In the end the total scientific yield of each experiment on Kerbin will always approach 125% of its initial value.Repeated scientific experiments in different environments can each yield up to 1.6x 1.8x and 2x (and possibly more) the science of the value of the first experiment by performing and recovering (or transmitting) the same science experiment over and over again. Roughly speaking experiments that are transmitted at 20% efficiency take about 11 transmissions to yield the same amount of science compared to when they are recovered on the surface of Kerbin. 50% transmission requires about 3 transmissions to deliver the same amount compared to experiments that are recovered on the Kerbin surface. Szóval nyugodtan lehet visszaküldeni az adatokat rádión is, így legalább 1 Minmus küldetéssel le lehet tudni mindent: külsõ ûr, közeli ûr, felsõ atmoszféra, alsó atmoszféra, felszín. Így elég minden tudományos cuccból csakt egyet vinni és legalább ki lehet használni a napelemes akkumulátortöltõt is :)
én meg azt hiszem megyek a Mohora. ehhez igénybe veszem a 0.21-ben használt tartályhajóm tervrajzait. plusz építhetek 1-2 szondát. meg egy leszállóegységet is létre kell hozni, ami elmegy a Kerbintõl a Munig és vissza - ez kb ekvivalens a Moho le és felszállássa. de az utasokat szállító hajó nem fog semmilyen tudományos eszközt cipelni - az a Mohón vagy a Gillyn marad :D meg egy rovert is létre kéne hozni :P
Az alábbi linket jó ha minden "karrierista" átolvasgatja (ha még nem tette volna meg).
Én még ilyeneket nem tudok. A szivattyúzást már felfedeztem (mármint én a játékban). Viszont nekem komoly több órás építgetést, tesztelést jelentett, mire nagy nehezen eljutottam a Minmus-ra. Lehet, majd több hónap játék után kicsit több lesz a tapasztalatom, de az még odébb lesz.
igen, a dokkolási lehetõségeket értem ez alatt. és a dokkolt (meg bármilyen fizikai kapcsolatban álló) eszközök képesek egymás közt átadni az üzemanyagot/energiát, stb... (jobb klikk az elsõ tartályra, utána alt+jobb klikk egy második azonos anyagot tartalmazó tartályra és átszivattyúzhatod a tartalmat):
egyik példa az ûrbéli építkezés hasznosságára:
igen, a visszavitel hasznosnak tûnik. de a rádióval sokkal többet lehet elintézni: amikor magas orbiton, mikor alacsony orbiton, mikor a felszínen vagy, mikor a mélyûrben vagy. mindért jár tudománypont.
. ki kéne használnod az ûrbéli építkezés lehetõségeit
Nekem még nincs teljesen kifejlesztve a Tech Tree. :)
Egyébként ez az ûrbéli épitkezés még egy kicsit sötét folt nekem. Hogy építek én bármit is az ûrben?
Vagy azt érted ez alatt, hogy dokkolnak egymással a hajók, és úgy ügyeskedni? Mondjuk leszállóegység, gyorsító fokozat, a célhoz külön gyorsító fokozat elõreküldve, stb.?
Amennyire én tudom, jelenleg még nincs a játékban olyan, hogy az egyik egységbõl a másikba átszivattyúzd az üzemanyagot.
én csontszárazra szívtam minden bolygót, és rádión elküldtem. így egy úton sokkal több tudományt tudtam szerezni. meg idegbajt kapni, míg feltöltöttek az aksik :D
Attól függ, a Labor modul például 20%-át küldi el az adatoknak, tehát ha én most egy robotszondát küldök a Mun-ra, akkor ott 100 science-t ér az, hogy végrehajtom a kísérletet vele. Ha ezt visszahozom, akkor kapom meg a 100-at. Ha viszont rádión elküldöm, akkor csak 20%-át kapom meg, igaz utána rögtön csinálhatom a következõ kísérletet.
Tegyük azt is hozzá, hogy azért is jár Science, ha például egy ûrhajóval visszatérsz X égitestrõl.
minek viszel vissza ennyi adatot? én csontszárazra szívtam minden bolygót, és rádión elküldtem. így egy úton sokkal több tudományt tudtam szerezni. meg idegbajt kapni, míg feltöltöttek az aksik :D
és ha már belelendültem, csináltam egy nagy Duna expedíciót, íme a leírása:
az egész küldetés a Kerbin körüli hajó összeszereléssel kezdõdött. elsõ körben fellõttem a leszálló egységet (karrier módban csináltam, ekkorra az összes tudományos opciót kifejlesztettem a fán), második körben feltöltöttem azt üzemanyaggal. a harmadik kilövéssel pályára állítottam a bolygóközi hajtómû szekciót, míg a negyedik fellövés egy "eldobható" Rockomax X200-32 üzemanyag tartály csatolása volt. a Munon elvégzett hintamanõver segítségével minimális gyorsítással elhagytam a Kerbin rendszert és elindultam a Duna rendszer felé. elõször az Ike-ra szálltam le, miután a Duna légkörét felhasználtam a lassításhoz - de túl gyors maradtam, hogy alacsony pályára álljak. az Ike felszínén végrehajtott kutatás után felszálltam, majd dokkoltam a hajtómû egységgel. ezek után átpumpáltam a Rockomax X200-32 üzemanyag tartály alján található maradék üzemanyagot, majd a 2 tonnás üres súlyfelesleget lecsatoltam a jármûrõl. az Ike után ismét Duna körüli pályára álltam, ahol szintén sikeresen leszálltam. (persze az Ike-on elfelejtettem screenshotokat készíteni)
Ike és a leszállóegység
Kerbol és a leszállóegység
miután elvégeztem minden lehetséges kutatást a Dunán, felszálltam és felkészültem a egy ûrrandevúra a hajtómû szekciómmal:
és megtörtént a dokkolás:
ekkor jött egy kis dilemma: az egyik eszköz túlsúly. viszont a személyszállításra nem alkalmas eszköz a takarékosabb és hatékonyabb. úgy döntöttem, hogy megpróbálom az egész összedokkolt egységet visszajuttatni a Kerbinre. Ehhez viszont a lehetõ legkevesebb hajtómûhasználat kellett, konkrétan egy hintamanõver:
az egész mûvelet jól sikerült, megközelítettem a Kerbint, ahol megváltam a hajtómû szekciótól - mivel nincs még ûrállomásom, meg az út után az egész hajó elavulttá vált - mivel a végére a teljes techtree-t feloldottam:
persze a végsõ leszállás nem sikerült, totálkárosra tört a hajó, nem mint ha használni akartam volna még :P
a misszió során - leszámítva cirka 7-800 egység üzemanyagot, amit az utolsó fellövéshez használt szállítóhajó tartályaiból nyertem ki a kezdeti gyorsításhoz - összesen 3960 egység üzemanyaggal hagytam el a Kerbin körüli pályát. ez az üzemanyag fedezte a leszállást a Dunán és a Duna holdján, az Ike-on.
0.22 meg adja a formáját: 4 expedícióval maxoltam a techtree-t. elsõ lépésben a Minmusra mentem, másodjára a Munra - ahol felborult a hajóm.
Küldenem mentõhajót is.
ami a végén a Minmuson kötött ki a sikeresen megmentett Jebediah-val :P
és még sikeresen haza is repültem. alig maradt üzemanyagom. és ha nem adott helyre kellett volna leszállni a Munon :D
kicsit túlzásba vitted. ki kéne használnod az ûrbéli építkezés lehetõségeit, én ennek hála már a Jool majdnem összes holdján landoltam - a Tylora nem jutott elég üzemanyag
Lehet csinálni. Viszont a fogalmak jelentése körül úgy tûnik még mindig nagy a köd...
Admin: Az adott rendszer (fórum) üzemeltetését végzõ illetõ, akinek teljes jogköre van, így õ adhat emelt szintû jogkört (moderátor, házigazda) másoknak, nyúlhat bele a fórum mélyebb lelki világába. Per pillanat két ilyen van az SG-n, Mortimer és Domby.
Moderátor: A fórum adminja által adott emelt szintû jogkörrel rendelkezõ illetõ, aki a fórumban lévõ anomáliák (trollok kezelése, felhasználói kérések kezelése, amennyiben a megadott jogkör ezt lehetõvé teszi, stb.). Az SG-n a moderátor szerkeszthet és törölhet hozzászólást, mahinálhatja a topic bannerét/fejlécét és zárhat topicot valamint büntetõpontot oszthat (bannolhat) felhasználónak. Én is modi vagyok itt az SG-n.
Házigazda: SG specialitás, egy emelt szintû felhasználó, aki egy adott topicban tud hozzászólást törölni, illetve a fejlécet mahinálni.
Felhasználó: Sima egyorrú fórumhasználó, aki ügyes-bajos problémáival a moderátorhoz fordulhat, minden fórumrészben legfelül kiemelt "Moderátor figyelmébe" topicban.
Eleinte nálam sem akart menni, pedig mindent úgy csináltam, ahogyan le van írva. Azután rájöttem a megoldásra. Mi a fenéért telepít a MechJeb alkatrészt? Azért, mert rá kell tenni a készülõ rakétára és máris megjelenik a Mechjeb menü ablaka. Mondanom sem kell, igen csak megörültem a "felfedezésnek". Nem mindegy, hogy hová kerül elhelyezésre. Igyekszem neki a visszatérõ egység legtovább egyben maradó modulján helyet szorítani, mert ahogy leválasztásra kerül, valami korábbi alkatrésszel együtt, azonnal "vakok " leszünk Mechjeb szempontból.
Tegnap este sikerült beüzemelnem a Mehcjeb-et karrier játékban.
Le kell tölteni az 1.9.8-at, bemásolni a könvytárakat a játék gyökérkönyvtárába, majd rámásolni a 2.0.9-et, majd az unoffical patch-et. Az utóbbi a piros Buy Now-val tölthetõ le :)
Amúgy a játék nem használ HT-t, fent van a requested features-ök között, hogy használjon késõbb mert a Unity képes rá a Loom-mal.
Akkor had mutassam be Ultima 2.-õt, a 0. fokozat 40db BACC SRB-vel rendelkezik, õ vitte a Minmus-ra fel-, és meglepõ módon onnan visszajutó Jebediah Kermin-t:
Jelenleg pedig ezzel akarom Jebediah mellett Bob és Bill Kerman-t eljuttatni a Mun-ra, és talán még vissza is tudom hozni õket: Cirano de Bergeraq, a 0. fokozatban 40db Basic Jet Engine bázisú gyorsító hajtómû:
Hozzá kell tenni, kb. 2 órámat vette el, amíg az anomáliákat kiküszöböltem, például a leváló 0. fokozat nem ütközött neki a rakéta központi részének, vagy a leváláskor szétváló 0. fokozat (ami ugye ~14km magasan válik le, és még mindig tele van jet fuel-el) egymásnak ütközéskor való robbanások ne károsítsák az 1. fokozatot és így tovább.
Amúgy viszont erõsen kritikus lettem a programmal szemben, a jelek szerint nem használ több magot ki, az i5-3570k-m 4.33Ghz-en fut, és bár csak 32%-os kihasználtságot említ a task manager (fut közben még torrent, böngészõ 41 megnyitott lappal, zenelejátszó, stb.), de diavetítés a Cirano felövése (437 részegységbõl (parts) áll)...
Fenrir, Daffit és Trucker, nektek pedig gratula az eredményeitekhez! :)
Fenrir, ez a program mûködik is Carrier módban, mert nekem a MechJeb ugye nem akar sehogy sem mûködni...
A rakéta építése közben kiírja a legfontosabb adatokat
Attach one of the Engineer parts found under the science tab to you ship. - ER7500 includes build + flight engineer. - Chip 1 includes build + flight engineer. - Chip 2 includes only the build engineer.
Kicsit lassabban haladok mint ti, de azért próbálkozom.
Visszatértem Dunáról egy mintával. Nem éppen 6000 pont, de én így is meg vagyok elégedve.
mit tegyél, ha kifogyott hazafele az üzemanyag: szállj ki az ûrhajóssal, és toljad a szkafanderbe épített kis manõverezõ rakétákkal az ûrhajót :D 160000km es földközeli pontot sikerült ilyen módom módosítanom annyira, hogy visszatérjek a légkörbe. mondjuk kissé macerás ;)
Ma az Event Horizon sikerral járt:
Mimus felszínén:
És a megérdemelt jutalom:
Csak ez csinálja, és ez is csak a 0.22 óta, 0.21-nél még semmi ilyesmi baja nem volt (pedig az szénné volt modolva).
Talán egyetlen plusz változás azért történt. 0.21-ig még a weblapról letöltõs módszerrel frissítettem a játékot, a 0.22 elõtt viszont migráltam a programomat steamre. Így már a steam frissítgeti automatikusan. Bár szerintem ennek nem szabadna hibát okoznia.
Semmi nincs felhúzva, minden gyári értéken van. Egyszerûen annyi a gond, hogy mióta frissítettem a játékot, azóta ezt csinálja, minden ok nélkül. Frissítés elõtti nap a 0.21 tökéletesen mûködött, frissítés után ez már nem. Közben nem változott meg semmilyen körülmény, csak a játék verziója.
Nekem is AMD-m van (ATi addig volt, amíg fel nem vásárolták :D), de nem csinál efélét. :D Nem tuningoltad a kártyát? Vedd vissza, ha igen. Túlmelegedés, memóriaszemetelés, hasonló okokra tudnám visszavezetni a dolgot.
Viszont ahogy írtam, legfrissebb a videokártya driver, XP és 7 alatt is. Mivel nemrég tönkrement egy winchesterem, ezért óvatosan feltételeztem, hogy esetleg hdd hiba is lehet a gond. Áthúztam a játékot egy másik partícióra, de ott is sz@r, ráadásul a hdd hibát kizárja az is, hogy több játék is fut arról a partícióról, ahol ez is van, azokkal viszont semmi gond. Tehát joggal feltételezem, hogy a játékkal van valami geb@sz, optimalizálási gond, vagy nem szereti az Ati VGA-t...