Megint össze raktam egy kívülrõl nagyon jónak kinézõ repülõt. De rohadtul nem repül. Teljesen irányíthatatlan. Még felszállni éppen fel lehet vele, de aztuán kormányozni esélytelen. Aki nagyon keni vágja ezt a játékot és fent vannak neki az alábbi modok. Lecsekkolná ha elküldöm neki? Modok: B9 Aerospace pack, Ferron Aerospace research. (van még több mod is de azok nem befolyásolják a repülést, Kethane stb.)Legújabb verzió mindenbõl. Itt egy kép: LINK
Ja és persze én a több üzemanyag módszert használom többnyire, nem véletlenül próbálkozom a Kethane-el :D
Sajna ezzel ez a legnagyobb probléma, hogy nem sok ilyen "ablak" nyílik. A kilövõállásra szoktam állítani valamit és azzal pörgetem az idõt, mert akkor maxon tudom.
De ez ugye a leggazdaságosabb megoldás. Ha elég üzemanyagot tudsz felvinni, akkor nem számít honnan vagy mikor indulsz :D
És te kivárod, vagy hogyan mert pl én 200 km magasságban vagyok és nem engedi felpörgetni maxra az idõt. 2 óra lenne mire oda érne! :D én azt ki nem várom! :D
A napból húzott két egyenes, egyik a célállomás a másik az indulópont felé és a két egyenes által bezárt szögnek kell lennie 44,36-foknak (Duna esetében).
Ha ehhez a szöghöz vagy közel +/- 0,1 fok akkor már csak azt a pontot kell megválasztani, hogy mikor érdemes begyújtani a rakétákat. Ez a része szinte elhanyagolható. Ha belsõ bolygókhoz akarsz menni, akkor Kerbin nap felé esõ oldalán kell gyorsítani, ha a külsõ bolygók felé, akkor naptól távol esõ oldalon. Én a mechjebet pont az ilyen szögek kijelzésére használom, de vannak más modok is, amik képesek rá. A belinkelt videó eléggé jól elmagyarázza, de ha van még kérdésed, akkor tedd fel nyugodtan.
ha jól értem akkor a két bolygó között bezárt szögnek 44,36-nak kell lennie a hajónak 150.91 fokban kell állnia, és fel kell gyorsítsak 3289.2 m/s. Duna esetében!
A legjobb megoldás erre ez: http://ksp.olex.biz/ Itt ki tudod számolni, hogy mikor érdemes indulni. Azaz ha pl Dunára akarsz eljutni és 100km-es pályán vagy, akkor a Kerbin-Nap-Duna háromszög belsõ szögének 44,36 foknak kell lennie. Ehhez még párosul, hogy a pályamódosítást mikor kell megkezdeni. Ebben a példában 150,91 fok. A mellékelt linken vannak képek az érthetõség kedvéért. Különbözõ modok, pl a mechjeb tudja ezeket a szögeket mutatni, nem kell tippelni vagy számolni. Videó tutorial:
Másik megoldás amikor erõbõl csinálod és nem törõdsz a szögekkel, csak akkor rengeteg üzemanyagra lesz szükséged.
ha mondjuk más bolygóra szeretnétek menni azt, hogy számoljátok ki, hogyan induljatok a földrõl!
Kethane Na ez egy állati klassz mod. Lehetõvé teszi hogy üzemanyagot bányássz bolygókról és holdakról.
hát igen volt ilyen gondom nekem is.... Próbáld meg kicserélni a podot akkor amikor a rakétaépítõben van akkor, talán nem fordul át bár akkor meg a mechjeb nem fogja látni a siklót vízszintesben! rakétát megoldottam 12 extra nagy indítórakétával, és 12 extra kicsivel. így csak a nagy tartályt kell leválasztanom. így elvileg majd újra tudom tölteni dokkolás után!
Igen, úgy van föl állítva, 4 lábbal. A gép maga nem lehet nehéz annyira, könnyû elemekbõl van, törzs része meg csak egy kinyitható rakodó üreg. (nem mintha sikerült volna bele bármit rakom) Csak felszállás után nem sokkal átfordul és bumm. Ha valahogy belehetne rögzíteni a vízszintes vezérsíkot akkor lehet mûködne.
ezt megépítettem: http://www.kephost.com/images4/2013/8/8/a1_2013_8_8_rd75wuse6c.png de visszazuhanok és felrobban a kilövésnél!
hali köszi a képeket megpróbálom megépíteni õket. eddig csak olyat sikerült ami felment obitális pályára, és ott dokkoltam amivel tele tankoltam, eljutottam a holdra de már vissza nem! :D importálás az könnyû mert csak át kell rakni saves\neved\Ships\SPH-bõl, a VAB mappába :) rovereket mindig így csináltam
Próbáltad függõlegesbe állítani és Launch Stability Enchancerrel meg is tartani a pozícióban? Nem szoktam repülõket gyártani csak elmélkedem.
Az új verzióval elveszett pár ûrhajóm, amit nem tölt be valamelyik mod hiánya miatt. Amit belinkelek az az alap koncepcióm. 6 kisebb rakéta vesz körül egy nagyot, az indításnál egyszerre 7 hajtómû kapcsol be. A kicsik össze vannak kötve üzemanyaggal, az utolsó pedig a fõhajtómûhöz kapcsolódik (a 6 az 2x3, azaz tükrözve vannak). Kettesével válnak le (7-6-5 fokozat), amikor az utolsó kicsi is kiürül a fõhajtómû még mindig tele van. Ekkor már 30km körül járok. A 3-as fokozat egy kisebb (650kN) és ez elég ahhoz, hogy körpályára álljak és még marad egy kis üzemanyag is. Arról nem beszélve, hogy a fõmodulból még egy csepp sem fogyott (2-es fokozat). Ez elegendõ ahhoz, hogy fellõjem a képen látható hajót, elmenjek a holdra, leszálljak és visszajussak Kerbinre (az ne zavarjon, hogy kethane modul is van rajta, a nélkül is vissza lehet jutni). Ennek a változatait szoktam használni. Van, hogy az oldalsó hajtómûvek is nagyok, de akkor csak 4-et használok. Ha távolabbi bolygókhoz akarok elmenni, akkor mindig Kerbin körül építem meg nagyobb hajókat. [img=http://www.kephost.com/thumb/2013/8/8/a1_2013_8_8_rd75wuse6c_tn.png] [img=http://www.kephost.com/thumb/2013/8/8/a1_2013_8_8_qe4qmds7ot_tn.png] [img=http://www.kephost.com/thumb/2013/8/8/a1_2013_8_8_0c86ewmner_tn.png]
valami hatékony kis hajón gondolkodom ha van valami jó kis képed ilyenrõl megoszthatnád! :D
A 0.21 már sokat fejlõdött én az SAS új módot nagyon kedvelem. Optimalizálás is javult, a betöltési idõ is. Bár elvesztettem a hajóim nagy részét és építhetem az új bázisokat, de megérte.
köszi már rájöttem régen is használtam mechjebet csak ez más de rájövök mindenre! én még 0.18.x-0.19.x-el játszottam! :) kicsit másabb a mechjeb de sajnos elmondható hogy többet fejlõdött mint maga a játék! bár közepes grafikán nem fagy most még.....
A mechjeb melyik részhez kell? Ahhoz, hogy a másik közelébe érkezzél vagy/és a dokkoláshoz? Mert ha nem jön össze, akkor adok tanácsot és más plugint, csak egyik sem automata.
Már rájöttem, hogy nem a podok között van ebben a verzióban! csak a következõ a gond felviszek egy gépet orbitra! Szeretnék vele egy pályára hozni egy másik gépet, hogy dokkoljak. De nem tudom hogyan csináljam mechjebbel régiben még ment de itt nem akar elindulni a gép!
Próbálkoztam párszor és a megoldás, hogy a két mappát Plugins & Parts kell bemásolni a KSP könyvtárba. Nem kell semelyik más mappába rakni, a fõkönyvtárba. Nekem így már mûködik.
Szerintem töröld ki az egész Mechjebet és mindent ami hozzá tartozik és töltsd le a belinkelt legújabb verziót. 2.0.9
hát nem tudom én még 0.19.x-es verzióval játszottam ott bemásoltam mechjeb-et, és ment. most meg semmi változás nincs a játékban nincsenek benne mechjeb podok!
Elõször általában szaggat, aztán jön a peccs, és utána jó. Nálam még sosem volt gond. A hiba a torrentes verziódban lesz, gondolom az nem frissíti magát.
Csak nekem van horribilis frame rate gondom a játékkal? 25 fps a hangárban, kilövésnél, felszállásnál. v0.21.1 torrentrõl. Mdibng úgy vagyok vele, ha akciós megveszem, de aztán kiderül, hogy még mindig rohadt optimalizálatlan. 7850 2Gb + Phenom X4 965 3.6Ghz-n (kb) Csak mondom BF3 remekül fut. A játékba lesz a hiba már megint.
Repülõgépeken ti tudtok fékernyõt használni? Már próbáltam oldalsó rögzítésû és farokkúpba rakott ernyõt is használni leszálláskor, de rögtön leszakad. A levegõben rendesen mûködik, csak az nem leszállás lesz :)
Közben sikerült áttennem a save könyvtárat annyi trükkel, hogy az orosz pack elõzõ verzióját kellett feltennem - az újabbal nem ment.
Következõ problémám: hogyan lehet áttenni a nagy nehezen összeépített állomásom áttenni az újba? Save mappa másolása után kiírja hogy nem kompatibilis. A pályában használt új elemeket is bemásoltam a helyükre.
Biztos van rá megoldás, kár lenne a sok melóért...
Valaki tudna segíteni abban,hogy a MechJeb2 mûködjön az új program alatt? Jelenleg nem ragad fenn a tárgyakon... Letöltöttem a [0.20] MechJeb and RemoteTech for All nevû csomagot, de nem tudom/értem a feltelepítését sem. A régit ott kell hagyni? Ha felteszem ezt a csomagot, betöltés közben megáll a töltés és annyi...
volt már de az még szerencsére az elején amikor még nem csináltam semmi komojat viszont az ûrállomásaim szeretik ezt játszani és már jónéhányam eltûnt így egy ideje nem is kezdtem újba mer nehéz manuálisan rá állni. (a mechjeb meg még nem tiszta müködésileg nekem)
Hogyan lehet egy már fenn keringõ Core modulra a késõbbiekben plusz napelemet felhelyezni? Tud ilyet a program?
Köszönöm a segítséget! Feltettem, de sajnos csak a kategóriákat adja be, azon kívül semmit sem csinál. Vagy nem tudom használni. Még próbálkozom vele...
Most ismerkedem a játékkal, de nagyon élvezem. Van arra mód, hogy a hangárba betöltsek egy másik objektumot? Mondjuk a hordozó rakétához egy kiegészített és elmentett MIR Core-t?
Köszönöm, Tamás
Ne aggódj, én az elsõ 3 patchnél 20 percet kerestem, h honnan is lehet letölteni. :)
Egy hülye kérdés. Anno én elõrendeltem a KSP-t. Gondoltam most újra megnézem. Belogolok az oldalra, de csak a demo-t tudom letölteni, a teljes verziót (újra?) meg kellene vennem. Mi a frászkarika van? A hajdani pre-order elévült?
Amúgy a 0,18,4-es KSP-hez a 0,19-es mechjeb-et raktam föl és mûködik vele:)
Na kipróbáltam, tényleg nem rossz, de azért van még mit próbálgatni benne. Köszönöm a tanácsokat!
Szerintem nem egy jó tutorial, de a lényeg benne van. Próbáld ki bátran.
Abban tud segíteni hogy mikor kell pályát módosítani ahhoz hogy bekerülj egy másik bolygó vonzás körzetébe?
Éppen, hogy megkönnyíti a munkát. Vannak benne automatikus mechanizmusok, pl. Ascent guidance, meg smart SAS, de amire én a legtöbbször használom az a custom window, ahol egy csomó hasznos és engem érdeklõ adatot tudok megjeleníteni, ami segít dokkolásnál, landolásnál, pályamódosításnál, stb. Részletes és sok lehetõség van benne, valóban, de érdemes kipróbálni.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy nagyon bonyolult a mechjeb használata (még sose használtam), mert a képek alapján nagyon sok mindenre kell figyelni szerintem.